= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Ik heb geen idee welk merk vitamines ik heb, het lijkt wel alsof ik iets heb wat de apotheek zelf gefabriceerd heeft. Ik heb vitamine D en K bij elkaar in een flesje. Er staat op: 10 ml oliemixtuur en ik moet iedere dag 0,1 ml geven. Dat doe ik met het bijgeleverde spuitje. Werkt ideaal!

Ik ga zodirect beginnen met het afbouwen van de borstvoeding. Ik heb er een heel dubbel gevoel over. Aan de ene kant, wil ik stoppen, omdat ik als ik werk geen borstvoeding meer wil geven en ik ook verlang naar weer een beetje vrijheid. Aan de andere kant voel ik me schuldig, omdat het best goed gaat en uk er goed van groeit. Pfff, wat is dit moeilijk zeg.
CD, ik heb hetzelfde met de borstvoeding. Het loopt eigenlijk prima en dus vind ik het ook weer zonde om te stoppen. Ik moet nu eigenlijk wel zo'n beetje gaan afbouwen, maar ik wil er nog niet echt aan... terwijl kolven op het werk ook niet echt een optie is. Hoewel ik ook weer geen uren daarmee bezig ben hoor. In twintig minuten kan ik aardig wat kolven en is de druk er af. Ik heb trouwens sinds vandaag wel uitslag rondom mijn tepels, rode puntjes. Iemand idee wat dit kan zijn?
Maria, wanneer begin jij nu met afbouwen dan?
ik weet het nog niet, jij wel?

Moet jij ook 12 oktober weer werken?
Ring, ik kan de curves van jouw Miep niet zien, daar heb je een inlog voor nodig denk ik. Er staat wel ergens op die site uitgelegd hoe het moet, je curves kopieren enzo, maar daar heb ik me nog niet in verdiept.

Onze zoon zit met zowel lengte als gewicht exact op de bovenste lijn (van het groene deel). Niks mis mee dus.

Maria en CD, jammer dat jullie weinig mogelijkheid zien om op je werk te kolven. Zeker als het zo goed loopt.

Meis, wat fijn dat het nu wel lukt met de fles. Waar het forum alweer niet goed voor is....

Jojon, dat het kinkhoest is, is wel echt schrikken zeg!!! Gelukkig heeft Toby het niet gekregen, het kan inderdaad heel naar aflopen. Pfoe, ben in jouw plaats opgelucht.

CD, Mijn knip is aardig genezen, ik voel hem af en toe nog wel. Ik moet er niet aan zitten zeg maar, dat voelt nog niet lekker. Maar ik kan wel zitten zonder pijn.

Mijn kraamhulp heeft me gezegd de eerste twee weken onder de douche te plassen en steeds goed te spoelen om het schoon te houden. Dat heb ik ook heel braaf gedaan. Ik weet niet of dat het 'm is hoor en je hebt er nu ook geen bal meer aan. Ik wrijf het nu af en toe wel in met calendula, dan wordt het litteken lekker zacht. Het geneest ook beter, schijnt. Misschien is dat nog wat?

MissBR, is je zoon al beter?
Ring: balen want ik kan de curve niet zien!

CD en Maria: waarom zien jullie het niet zitten om te gaan kolven? Het lijkt echt erger dan het is hoor!

Over kolven gesproken: ik ga een kolf kopen maar weet niet of ik een hand- of elektrische ga doen. Vorige keer de handkolf van Avent geleend maar daar kreeg ik pijnlijke handen en polsen van. Maar de elektrische is veel duurder....kan iemand mij adviseren of kan ik daarover beter een apart topic openen?

Leuk dat de meesten van ons zo dichtbij elkaar wonen. Ik voel me echt een beetje in een uithoek zitten, jammer.
Wyfke, ik zit ook in een uithoek! (al zag ik wel dat CD relatief dichtbij woont!heb ik toch nog iemand in de buurt haha!)

En dat over dat kolven wilde ik ook vragen, wat is het probleem om te gaan kolven op het werk? Als je er zelf niet achter staat om af te bouwen: waarom zou je???
Sorry dat ik inbreek. Ik zal mijn bijdrage dan ook snel weer deleten. Ik wil jullie alleen ergens opmerkzaam op maken.

Ik doe voor mijn werk af en toe 'veldonderzoek' om te kijken hoe makkelijk prive-informatie te achterhalen is uit informatie die mensen op het internet zetten. Ik ben veel op het forum te vinden en lees al een tijdje met jullie topic mee. Onlangs hebben jullie een link naar jullie beschermde hyves-pagina geplaatst. Ik wil jullie er opmerkzaam op maken dat een aantal van jullie daarmee hun privacy verliezen.

Nogmaals sorry, maar doordat ik al een tijdje meelees, ben ik voor mijn gevoel een beetje betrokken geraakt.
Huh Christiane vertel meer. Waarom dan? En hoe werkt dat dan? Je kunt er toch alleen op als je lid bent?

Oh en ik ben erg makkelijk te achterhalen en ga er dan ook eigenlijk niet vanuit dat ik hier anoniem ben. (al vertel ik wel veel haha)

Maar serieus, daar wil ik wel meer over weten. Dus weet niet bezorgd, inbreken mag altijd. Daar is het tenslotte een openbaar forum voor en zeker als je zon goede bijdrage kan leveren. (dit geldt trouwens voor alle mee lezers)
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:Chica34 schreef op 08 september 2009 @ 18:34:

Huh Christiane vertel meer. Waarom dan? En hoe werkt dat dan? Je kunt er toch alleen op als je lid bent? Als je klikt op de naam van de beheerder kom je op haar privesite. Die is openbaar. Kan je haar vrienden zien. Foto's met babies openen. Sommige zijn openbaar. Sommigen niet. Als je zo een tijdje doorlinkt en klikt, krijg je aardig wat info bij elkaar. Sommige namen komen namelijk bij iedereen terug.

Oh en ik ben erg makkelijk te achterhalen en ga er dan ook eigenlijk niet vanuit dat ik hier anoniem ben. (al vertel ik wel veel haha). Klopt. Ik weet bijvoorbeeld je gehele naam, hoe je partner heet en eruitziet, in welke stad je woont.

Maar serieus, daar wil ik wel meer over weten. Dus weet niet bezorgd, inbreken mag altijd. Daar is het tenslotte een openbaar forum voor en zeker als je zon goede bijdrage kan leveren. (dit geldt trouwens voor alle mee lezers)Ook van een aantal anderen weet ik de namen van de kinderen die hier niet op het forum vermeld staan. Uiteraard doe ik helemaal niets met die info (al moest ik om een naam heel erg glimlachen omdat ik het wel een heel erg mooie naam vond met een lieve klank), maar jullie zijn dus bij mij bekender dan alleen met jullie nicknamen.
Hmm... die Hyves-link heb ik erop gezet... Maar die Hyves van ons is toch MEGA-privé? Daar kan toch niemand anders dan wij op komen???

Ik wil die link wel weghalen hoor, als de rest/jullie dat liever heeft/hebben?!

RingL ik werd vandaag bij de nacontrole van de vk geattendeerd op de online bij te houden groeicurves via borstvoeding.com. Ik heb zelf nog steeds geen wachtwoord ontvangen via de mail (vanmorgen aangemeld) en kan helaas jouw curves ook niet bekijken... Jammer! Ik ben er best nieuwsgierig naar!

Evi heeft vanmiddag haar eerste prikken gehad: krijsen! Ze heeft vandaag door onze uitstapjes naar de vk en naar het cb ineens om de vier uur gedronken én grotere hoeveelheden! Hoera!

Ze is nu 61 cm en weegt 5850 gr. Ik dacht dat ze al wel over de 6 kilo zou zitten, maar ze zit op gemiddeld 125 gram per week. No worries dus!

Ze ligt nu heerlijk te slapen in bed; over een uurtje maar eens kijken of ze weer wil drinken. Eerder is ook prima, als ze toch om de 3 uur wil

Meis en Wyfke: ik woon ten opzichte van de meeste meiden hier ook in een uithoek, terwijl ik maar 30 km ten zuiden van Rotterdam - toch Randstad - vandaan woon! Vind ik ook wel jammer...
Oh Christiane, ik lees nu pas je reactie op Chica. Ik heb de link verwijderd.

Ik heb zelf mijn profiel afgeschermd voor iedereen behalve vrienden, maar ik vind het vervelend als via de beheerder jullie Hyves-pagina's voor iedereen zichtbaar zijn.
anoniem_76314 wijzigde dit bericht op 08-09-2009 18:52
Reden: Link is verwijderd
% gewijzigd
hahaha Christine, mij achterhalen is wel heel erg simpel en kan volgens mij elke kleuter. (had ik zelfs laatst ook gedaan namelijk) Wanneer kom je gezellig op bezoek? Ik maak het ze dan ook wel heel makkelijk. Geeft niks, ik vind het niet erg, ik heb niet echt wat te verbergen. En is iemand echt geinteresseerd dan zal die alle posts van me moeten lezen en dat is best veel. Dus ach.

Maar ik ben het met je eens dat het wel belangrijk is omdat te weten en in je achterhoofd te houden en voor degene die echt niet achterhaald willen worden, moeten hun Hyves goed beschermen en hun Facebook en hun LinkedIn enz enz. Ik heb onlangs veel info weggehaald van Hyves etc. Maar ja, dan moet ik ook eens een wachtwoord hebben van hetgeen waar jij je info vandaag hebt Christiana. Weet jij hoe ik dat doe?
quote:Loeki1982 schreef op 08 september 2009 @ 18:48:

Oh Christiane, ik lees nu pas je reactie op Chica. Ik heb de link verwijderd.

Ik heb zelf mijn profiel afgeschermd voor iedereen behalve vrienden, maar ik vind het vervelend als via de beheerder jullie Hyves-pagina's voor iedereen zichtbaar zijn.

Nee dat is niet wat Christiana bedoeld. Je kunt op de persoonlijke beheerderspagina komen met de link en vanuit daar met een beetje gezond verstand op iedereen in haar vrienden lijstje, met een foto van een baby klikken. Sommige hebben blijkbaar hun Hyves persoonlijke pagina openbaar staan. Dan tel je 1 en 1 op met de info die je hier hebt, met soms namen van babies of soms leeftijden, geboortedata, naam van de stad waar je woont of nicknames. En op die manier, met een beetje puzzelen kom je er wel achter wie, wie is.

Dus op onze site kom je niet, maar dan nog kun je best veel prive info achterhalen over ons groepje. Toch Christiana? Ik zeg het goed toch? Of vergeet ik nog iets?
quote:Chica34 schreef op 08 september 2009 @ 19:21:

Maar ja, dan moet ik ook eens een wachtwoord hebben op mijn blog. Weet jij hoe ik dat doe Christiane?

Zou ik gewoon even vragen aan de beheerder van de weblog die je hebt.

Hebben je verzoekjes om stemmen nog zijn nut gehad?
Hmmmm ik snap hem Christiana, aangepast bij deze
quote:Chica34 schreef op 08 september 2009 @ 19:26:

[...]

Sommige hebben blijkbaar hun Hyves persoonlijke pagina openbaar staan. Dan tel je 1 en 1 op met de info die je hier hebt, met soms namen van babies of soms leeftijden, geboortedata, naam van de stad waar je woont of nicknames. En op die manier, met een beetje puzzelen kom je er wel achter wie, wie is.

Dus op onze site kom je niet, maar dan nog kun je best veel prive info achterhalen over ons groepje. Toch Christiana? Ik zeg het goed toch? Of vergeet ik nog iets?

Zoiets ja. Om een voorbeeld te geven. Van een aantal van jullie is de pagina openbaar. Daarmee heb je bepaalde gegevens. Van een aantal is de pagina niet openbaar. Van een van hen zie ik een foto met twee meisjes (of is het toch een jongetje ) . Met een beetje puzzelen blijven er nog 3 dames over die het zouden kunnen zijn. Uiteraard ga ik niet het hele forum uitpluizen wie en hoe en wat, maar zoals ik schreef lees ik al een tijdje mee (ga het bijna jammer vinden dat ik geen juli-moeder ben; want jullie zijn een leuke groep meiden) en sommige dingen onthou je.

Wat ik met mijn bijdrage alleen wilde laten weten is dat je dus niet zo anoniem bent als je denkt en misschien zou willen. Ik denk niet dat er ook maar iemand serieus iets met die info zou doen, maar het gaat om het idee.
quote:maria52 schreef op 08 september 2009 @ 16:43:

ik weet het nog niet, jij wel?

Moet jij ook 12 oktober weer werken?Ik moet 19 oktober weer werken. Ik denk dat ik 4 weken van tevoren ga afbouwen. Dan is uk precies 10 weken en als het goed is, moet ik dan 4 van de 6 voedingen wel afgebouwd kunnen hebben als ik weer aan het werk ga.
Nerwen, wat jij beschrijft met betrekking tot het plassen onder de douche enzo, dat heb ik ook gedaan, dus dat is het niet . Ik heb gewoon pech (net als Ring waarschijnlijk) dat het allemaal wat minder snel geneest.

Wyfke en Meis, de reden dat ik borstvoeding wel wil afbouwen is dat ik niet wil kolven op werk. Het kan wel, maar ik zie het gewoon niet zitten om daar tijd mee bezig te zijn. Als ik op werk ben, wil ik ook werken. Ik ben al vaak en lang genoeg afwezig geweest, om zwanger te worden en na de bevalling. Bovendien vind ik kolven echt verschrikkelijk, ik voel me er heel ongemakkelijk bij. Daarom wil ik afbouwen. Aan de andere kant vind ik het wel zonde, maar ik troost mezelf met de gedachte dat ik haar dan in ieder geval bijna 3 maanden borstvoeding heb gegeven. Beter iets dan niets, toch?

Loekie, wat fijn dat Evi het zo goed doet! Reageerde ze verder goed op de prikken?
Kan me het aan de ene kant wel voorstellen, dat je niet wilt kolven. Ik vind het zelf ook geen prettige bezigheid maar goed. Wat ik wel vond, is dat je door het kolven jezelf wel 'verplicht' je rustmomenten geeft op een werkdag. Ik had dat echt nog wel 'nodig' om naast de gebruikelijke pauzes twee keer rustig even te zitten, werken is, hoewel heerlijk, net na je verlof best heavy en vermoeiend, was mijn ervaring. Maar ik had dan ook nog wel last van m'n bekken.

Vier weken ervoor gaan afbouwen, dat gaat prima hoor waarschijnlijk. Dan ben je ruim op tijd klaar voor je aan het werk gaat. Ik heb nadat ik deels had afgebouwd nog wel genoeg voeding, maar schrik er niet van als je bv helemaal terug loopt. Maar dan heeft je kindje toch 10 weken bv gehad, prima toch?!
Wyfke: ik zelf heb zo'n avent handkolf, maar als je daar last van je handen van krijgt lijkt het me dat je beter een elektische kolf kan nemen. Die zijn idd veel duurder, maar kijk eens op marktplaats! Veel vrouwen schaffen zo'n ding aan maar gaan uiteindelijk toch geen bv geven ofzo en die verkopen hem weer, vaak nog in goede staat. Evt kun je bij de thuiszorg eerst eens een elektische kolf huren voor een week ofzo, om te ervaren hoe dat gaat en of het bevalt.
Even snel want meiske heeft honger; Christiane, ik weet precies wat je bedoelt. Zo ken ik de echte namen van een heleboel vaste forummers ook, gewoon doordat je ze ergens op een bepaalde groep ziet en dan 1 en 1 optelt.

en wyfke; ik heb een medela midi electric, kost iets van ¤80,-, is een electrische enkele kolf, die wel wat bromt maar voor mij het verder prima doet. Misschien is dat wat?
Oh ja Pada? Vertel eens? Ik neem eigenlijk nooit de moeite om dat te achterhalen, maar ik ben natuurlijk wel nieuwsgierig. Zal ik even een topic openen op onze Hyves
Chica, ik had 't ook zo begrepen hoor, zoals jij omschreef.

Natuurlijk moet je wat speurwerk verrichten via onze beheerder, maar 1 + 1 = al snel 2...

CD: Evi heeft alleen gekrijst met de prikken zelf en net rond 7 uur ook weer even. Verder drinkt ze dus toch om de 4 uur vandaag en ze krijgt dus wat meer weg Ze ligt nu heerlijk te slapen!

Jojon: leuke uitspraak onderaan je berichten. Hoe heet zo'n ding? Nou ja, je snapt me wel!

Slaap lekker allemaal!
* breekt ook even in *

Hallo ladies,

Ik ben ook een juli-moeder (mijn zoontje is de 22e ter wereld gekomen) en ik lees af en toe mee. Wilde ook graag mee gaan schrijven, maar door omstandigheden is dat er niet meer van gekomen.

Ik heb een berichtje voor Maria: ik las dat je een probleem had met ko in jouw stad. Ik woon in dezelfde stad en ik heb nu de luxe dat ik en een gastouder heb en een plek bij de reguliere kdv. Ik ga voor de reguliere kdv, maar mijn gastouder heeft nu dus een plekje over, misschien iets voor jou? Als je geinteresseerd bent, kan ik je meer info mailen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven