extreme haaruitval door de bevalling?

08-09-2009 21:30 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Deze vraag zal wellicht al wel gesteld zijn, maar ik stel hem dan

maar nog eens.

Ik heb echt vreselijk last van haaruitval.Het komt er echt met bossen uit als ik mn haren alleen maar vasthou al! Echt vreselijk, niet normaal. Ik heb dit nog nooit in mijn leven in zo'n extreme mate gehad. Ook tijdens mijn zwangerschap heb ik er amper last van gehad en had ik toch wel een prachtige bos glanzend haar. Nu is het net een klein bosje stro. Hoe kan dit toch?! Heeft het te maken met mijn hormoonhuishouding die weer terug naar het oude lijkt te gaan. Ik geef trouwens borstvoeding. Of heeft het met een vitaminetekort te maken?

Ik ben toch redelijk wanhopig, straks hou ik geen haar meer over

Wie heeft dit ook (gehad)? En wat heb je er tegen gedaan?

Rosanne
Toevallig was dit probleem ook bij Oprah en Dr. Oz vanmiddag. Kan een hormonaal probleem zijn, misschien iets met de hypofyse. Je kunt het beste even langs de huisarts.
Iets met de hypofyse? Ooh jee, dat klinkt wel heel serieus!

Weet je wat voor behandeling er voor werd gesteld?
ik heb dit ook gehad, na een half jaar ongeveer, toen ik begon te minderen met borstvoeding, was echt vreselijk. Nou heb ik enorme bos haar, dus kon wel wat hebben, maar wat eruit kwam was echt verschrikkelijk. Heb van die speciale multivitamines gekocht voor vrouwen die borstvoeding geven geloof ik. Werd snel minder na een week of 6 gok ik. Wat ik alleen toen kreeg was echt te stom voor woorden, maar een hele nieuwe haarrand overal, heel fijn natuurlijk dat het terug groeide, maar ik had echt een soort minipony die langzaam bij groeide. Komt echt goed!
Is heel normaal na een zwangerschap. Tijdens de zwangerschap houd je juist meer haar vast en krijg je vaak een dikkere, glanzendere bos. Daarna moeten de hormonen weer in het gareel en valt je haar bij bosjes uit. Ik heb er ook heel veel last van gehad. Nu mijn zoontje bijna zes maanden is wordt het eindelijk wat minder. Gek genoeg valt er veel haar uit (echt overal vind ik haren, yek) maar blijft er nog genoeg over. Google maar eens op zwangerschap en haaruitval.
Huisarts? Ach welnee.

Als je zwanger bent valt je haar niet uit: vandaar de dikke bos. Als je bevallen bent, laat al dat haar na een maand of drie, vier uit en hou je een verdrietig bosje over. Zorgen dat je genoeg vitamines binnen krijgt en over een maand of twee zie je bij je haarlijn alweer allemaal nieuwe haartjes.

En even naar de kapper en goed in model laten knippen helpt ook. Voor het oog tenminste.
Bij mij viel het vreselijk uit. Ik werd vooraan op mijn hoofd zelfs kaal. Het bleek bij mij te liggen aan extreem ijzertekort/bloedarmoede (zat op 4 nog wat) na de bevalling (daarom was ik ook zo moe). Dus laat je bloed eens nakijken is mijn tip.
Haaruitval na zwangerschap is normaal. Maar kaal worden en je schedel zien niet. Dus daarmee zou ik wel naar de huisarts gaan.
Hai Rosanne,

ik had het ook, ongeveer 3 maanden na de bevalling van mijn oudste zoon. Handenvol met haar bij het douchen, inzepen met shampoo, bij het uitspoelen, bij het afdrogen, bij het stylen... tot ik bijna echte inhammen had. Afschuwelijk!

Gelukkig komt het allemaal wel weer goed.

Ben 8 weken geleden bevallen van mijn tweede zoon en houd mijn hart vast of het weer zal gebeuren.

Ik heb tijdens mijn zwangerschap nog aan mijn vk gevraagd of ik er iets voor kon doen (extra ijzer slikken oid) maar volgens haar is er helaas niets aan te doen.

Voor de zekerheid slik ik nu overigens toch maar vitamines voor jonge moeders. Je weet maar nooit.

Sterkte!
Heb je ook viramines voor oude moeders, want ik denk dat ik die wel nodig heb

Haaruitval is inderdaad normaal. Alle haren die je normaal allang verloren zou zijn, zijn blijven zitten en je haar haalt dus de schade in, dat valt extra op en het lijkt dus ineens erg veel. Inderdaad allemaal door de hormonen. Het is niet voor niks 9 maanden op en 9 maanden af. Je zal zien dat dit echt geen bakerpraatje is (helaas) Het komt dus wel goed maar het kost wel tijd.

Indien het alleen zo erg wordt dat je echt kale plekken krijgt dan zou ik even langs de huisarts gaan.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Heel herkenbaar. Mijn dochter is nu ruim vier maanden, ik geef BV en kom werkelijk overal haren tegen. Ik hoef maar even ergens te zitten en ik laat mijn sporen na. Mijn dochter grijpt me sinds kort bij mijn haren vast en haar handje zit dan ook vol met haren. Ben afgelopen zaterdag naar de kapper geweest, het viel daar ook op dat ik zoveel haar verloor. Ik reken er maar op dat het wel weer goed komt. Overigens heb ik ook andere klachten, zoals moeheid en licht in mijn hoofd, dus ik ga binnenkort even mijn ijzergehalte laten checken.
quote:Chica34 schreef op 08 september 2009 @ 21:53:

Heb je ook viramines voor oude moeders, want ik denk dat ik die wel nodig heb

Haha :-) zo heten de vitamines van de Etos. Had me zelf ook al eens verbaasd over de naam, maar je ziet... ik tik het nu klakkeloos neer...
Heb ik ook. Mijn zoon is nu een jaar en ik heb het idee dat het nu minder wordt. Een maand of twee geleden begon het. Ik had steeds 'bosjes' in mijn hand, én ik voelde ook steeds van die kriebelende loszittende haren op mijn blote armen.

Is normaal, inderdaad doordat je je haar vasthoudt tijdens de zwangerschap, valt er extra veel uit na de zwangerschap.

Maar wat ik nu heb is dat er ook weer nieuw haar teruggroeit. Is ook leuk, allemaal van die plukjes kort haar door mijn lange haar heen. Vooraan zie je het best goed vind ik.
hier ook herkenning:

begon ongeveer 4 maanden na de bevalling en duurde tot een maand of 7 erna. echt bossen! overal...vreselijk. werd er gek van. Heb vitamines geslikt, maar hielp allemaal niets. Tis nu bijna over. af en toe nog wel wat, maar lang niet zo erg als toen. Man, dacht nog..ik word kaal.
Ik heb het ook gehad, echt erg! In bed, op de trap, badkamer, overal lagen haren! Gelukkig gaat het weer over..

En dan heb je ongeveer weer een half jaar later allemaal korte 'nieuwe' haartjes!
ja joh, hele inhammen kreeg ik, echt triest. Nu na 9 maanden alles weer hersteld.
Hier ook heel erg. De jongste is nu 8 maanden en nu wordt het wat minder. Na het douchen hele plukken. En na het borstelen weer een borstel vol haar. Overal vond ik ook haren. Kleine ook vaak met haren van mij. Bij de andere 2 was het ook al zo. Maar over het algemeen komt het gewoon weer goed.

Tijdens je zwangerschap valt je haar veel minder uit als normaal door de hormonen. Na een maand of 3 a 4 begint het uitvallen. Nu begint het bij mij minder te worden. Maar er is heel veel uitgevallen.
Herkenbaar. Ik heb er nu, ruim 19 maanden, na de bevalling nog steeds last van. Sorry, is vast niet wat je wil horen. Ik heb van mezelf best een bos haar, dus kaal zal ik (hopelijk) niet snel worden. Dit ben ik echt niet gewend. Het is hier idd ook alleen al als ik met mijn handen door mijn haar ga of mijn haar was, dat het er uitkomt.

Als je de gouden tip krijgt, wil ik het graag weten. Ik lees dus even mee.
Het hersteld zich meestal vanzelf binnen een jaar.

Mocht je ongerust zijn dan zou ik toch even langs ha gaan in principe houdt het 3 maanden tot een jaar aan. Wanneer borstvoeding wordt gegeven, zal de haaruitval ten gevolge van de hormonale normalisering geleidelijker plaatsvinden, omdat oestrogenen nog in hoge mate in het lichaam aanwezig zijn.

Ondanks de bv hele plukken. Maar hij is nog maar 8 maanden wie weet nog 4 te gaan.
Ik heb het ook! Ben 6 maanden geleden bevallen en sinds ong. 2 maanden, verlies ik enorm veel haar. Hele bossen haal ik uit het doucheputje. Aan de voorkant heb ik echt inhammen. Geen kale plekken, maar wel plekken waar alleen nog maar heel kort haar zit zeg maar. De kapster zei dat het vanzelf goed gaat komen, dus daar moeten we dan maar op hopen...maar jammer is het wel.
Hier bij de eerste 2 goedgekomen en nu bij de 3e wordt het nu iets minder maar goede hoop.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die met dit probleem te kampen heeft. Maar het is en blijft zo irritant.

Je haar is tenslotte wat iemand zo aantrekkelijk maakt (aan de buitenkant)! Ik wil niet als een kale knikker rondlopen

Nog iets wat ik vergeten ben te melden is dat ik last heb van extreem transpireren. Het is de ene dag heftiger dan de andere dag. Hier heb ik voor en tijdens mijn zwangerschap nog nooit last van gehad! Heel merkwaardig en behoorlijk irritant eigenlijk. Echt, het zweet staat me op mijn voorhoofd terwijl het nu vrij koel is en ik niets inspannends heb gedaan. Heeft dit ook te maken met hormonen? Hopelijk gaat dit ook voorbij want ik vind het verschrikkelijk. Ik zal voorlopig een douche extra moeten nemen op een dag
O ja, ik heb in 1 jaar 2 kids gekregen en toen had ik ook een dikke bos lang haar. Maar na een paar maanden begon het uit te vallen, zo erg! Is hormonaal en gaat weer over. Heb het overigens wel kort laten knippen omdat er niets meer van over was.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
oohh meeeennnn..

Mijn haar valt van zichzelf al heel erg uit, ik heb altijd aan de diane pil gezeten omdat ik gevoelig ben voor de "mannelijke vorm" van kaalheid..ik heb ook al kleine inhammen.

Ik ben nu zwanger, en merk niet dat mijn haar minder uitvalt als anders.

Ben nu wel bang dat als ik straks bevallen ben, dat mijn haar dan nog extremer gaat uitvallen en dat ik dan echt kaal wordt..
Hoi Rosanna,

Volgens mij was jij gelijk met mij uitgerekend toch? 3 juni?

Wanneer ben jij bevallen? Gefeliciteerd nog trouwens!

Bij mij is de haaruitval nog niet begonnen deze keer, maar heb het met mijn eerst ook zo erg gehad. Ik dacht toen ook dat het niet normaal was, maar dat is het dus wel, allemaal hormonaal bepaald.

Maak je geen zorgen meid, het hoort erbij!

Geniet van je kleintje!

Groetjes,

Tonia

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven