Stap voor stap: kleine plannen, grootse toekomst

21-07-2009 16:28 2152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, speciaal voor Moonlight, IrisH en de anderen die Iry's topic een beetje vervuilden met onze plannen en kleine minisuccesjes

Uiteraard voor iedereen bedoeld, niet enkel bovengenoemde.

Waar het om draait? In een dal zitten, lusteloos zijn en eruit willen komen. Over ineens teveel doen en dan weer inzakken. Over faalangst. Je mislukt voelen. Maar ineens beseffen dat je, als je elke dag een klein stapje zet, je doel ook wel bereikt. Carpe diem, en globale plannen. Doelen hebben, maar bewust niet teveel doelen in 1 keer en geen onmogelijke deadlines creeeren.

Dus gooi je stappenplan neer, je wensen, hoe je dat wil bereiken, adviseer en motiveer elkaar, er is plaats om te lachen, te huilen, voor succes en mislukking.

Was getekend: een succesvolle mislukkeling
Oooow, Ibi, wat een frustratie! En terecht hoor... al die stomme regeldingen. En al die stomme telefonische systemen waardoor je uren aan de lijn zit... bah.

Is geld een issue? Hoef je het niet over te hebben hoor, maar het MAG wel natuurlijk. Het Tobic Zonder Taboes (bijna dan)

Laat je niet gek maken.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
@ibi soms helpt het om een boze brief/mail te schrijven met een cc aan de consumentenbond, kassa etc; lopen ze net wat harder. Ohja en altijd de naam noteren van degene met wie je spreekt
Nou weet je wat het is moon, er blijven maar rekeningen komen waar ik gewoon geen rekening mee had gehouden. Nu moest ik ook weer bijna 300 euro betalen aan de belastingdienst omdat ik per ongeluk iets verkeerd had ingevuld bij mijn belastingaangifte een paar jaar terug.

Ik overzie het soms gewoon niet meer en dan krijg ik er idd veel stress van.

Ik wou dat ik gewoon normaal was en kon werken. Dan hadden we meer inkomsten en minder uitgaven (betaal nu ook schoolgeld zodat ik inkomsten heb). Op dagen als vandaag besef je dat gewoon extra.

En ik weet wel dat het allemaal wel weer los loopt. Dat doet het altijd.

Dat is ook de reden dat we toch kiezen om zwanger te worden. Het is zwaar, maar het loopt los en het kindje zal niets missen. Misschien loopt het wel in zeeman kleding, maar zal veel liede krijgen. Hmm, krijg de neiging om onze keuze te verdedigen, maar ik hoop dat dat eigenlijk niet nodig is hier.

Vandaag ook een telefoongesprek gehad met een vriendin van mij waar het echt niet goed mee gaat. Daarnaast staat de auto bij de garage en hou ik daar mij hart voor vast. Heb hoofdpijn vanaf het moment dat ik wakker werd en ik ben tot laat alleen vandaag want mijn man moet werken tot 20.00.

Gewoon even een baaldag geloof ik.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
quote:lieveranoniemm schreef op 09 september 2009 @ 11:59:

@ibi soms helpt het om een boze brief/mail te schrijven met een cc aan de consumentenbond, kassa etc; lopen ze net wat harder. Ohja en altijd de naam noteren van degene met wie je spreekt

Dat is idd. een idee. Moet even kijken of ik daar vandaag puf voor heb. Anders misschien morgen doen.

Bedankt voor de tip.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Brief inmiddels geschreven. Gewoon met de hand geen zin om naar boven te lopen voor de printer.
IBI

Moet zo weg dus een korte post.

Wat erg dat het slecht gaat met vriendin. Zulke dingen kunnen je hele hoofd vullen he, op zo'n moment.

Misschien kun je vandaag 1 ding doen wat je gewoon heel leuk vindt? (zoals ik de laatste tijd Alfred J Kwak keek, t is nu helaas afgelopen) Even lief voor jezelf zijn en daarna kun je weer verder met de 'taken'.

En als je er moedeloos of verdrietig van wordt mag je best huilen. Kan heel erg opluchten, soms.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Overwinning!!

Arbo meneer was behoorlijk ingedimd! *waarschijnlijk op zijn kloten gehad van leidinggevende, HA of psych*.

Komende 5 weken mag ik niks. Daarna krijg ik aangepast werk, bijv. licht administratief werk. Niet met de kids dus, dat word me teveel.

Ik ben extreem moe dus ik ga even slapen. En als ik dan wakker word, word ik dat hopelijk met een goed gevoel. Het gevoel dat ik me nu 5 weken kan focussen op rust nemen!

Thnx voor jullie support! Tot later!
Heb heerlijk tv gekeken vanmiddag. Daarnaast de garage gebeld of ze al wat wisten (nee dus)

Kreeg nog een rekening van de huur. Die heb ik allang betaald, maar ik gelijk in de stress of dat wel goed gegaan was. Dat was gelukkig wel het geval.

Ook gebeld naar het rehabilitatie centrum. Daar had ik maandag een afspraak en was te moe om te gaan. En ik schaamde me teveel om later te bellen. Nu toch maar gedaan. Gelukkig reageerde hij goed.

Volgende week een weekend naar Amsterdam met een vriendin. Daar was het geld niet van afgeschreven dus hotel gebeld en daar kunnen we gelukkig ook contact betalen. (had weekend gewonnen via vakantieveilingen.nl is slechts 55 euro voor 2 personen. Is met 1 overnachting, welkomsdrankje en een hele dag beauty sauna ergens in Amsterdam kooppie toch?)

Toen belde ineens de UPC met een nieuw voorstel. Kan 3 maanden filmnet krijgen voor 5 euro per maand ipv. 15 euro. Krijg dat soort aanbiedingen wel vaker en dan doe ik dat wel. Gelijk in mijn agenda gezet dat ik na 3 maanden moet bellen anders kost het me ineens 15 euro. Het gekke was dat ik natuurlijk opnam met mijn nieuwe achternaam. Toen vroeg ze of ze sprak met mw meisjesnaam. Nee dat is mijn meisjesnaam. Ow nou ik zal het gelijk even veranderen in de computer. Ongelofelijk als ik het goed begrijp is nu dat dus rond.

Tijdens het tikken door ook gebeld door de garage. Het kost 90 euro dus dat valt erg mee.

Poeh ben kapot. En dat terwijl ik eigenlijk alleen maar op de bank heb gezeten!
quote:chocolover schreef op 09 september 2009 @ 15:25:

Overwinning!!

Arbo meneer was behoorlijk ingedimd! *waarschijnlijk op zijn kloten gehad van leidinggevende, HA of psych*.

Komende 5 weken mag ik niks. Daarna krijg ik aangepast werk, bijv. licht administratief werk. Niet met de kids dus, dat word me teveel.

Ik ben extreem moe dus ik ga even slapen. En als ik dan wakker word, word ik dat hopelijk met een goed gevoel. Het gevoel dat ik me nu 5 weken kan focussen op rust nemen!

Thnx voor jullie support! Tot later!Wat fijn! Heb aan je gedacht hoor. Welterusten voor even!
Ik heb een leeslamp gekocht!

Bij de GGZ ging goed. Toen even naar de openbare bieb gegaan voor internet maar t lukte niet zo met de computer. Kon forum bijv wel lezen maar niet reageren. Had nog een verhaal getypt hier maar dat heb ik zolang maar opgeslagen in mijn mailbox, want kon t dus niet plaatsen (zet t vanavond wel ff neer)

Verder werd ik een beetje overvallen door boosheid of agressie in de stad. Al die mensen die niet doorlopen enzo (en die computer die t niet goed deed). Ik heb dat niet zo vaak... maar soms dus wel. Eigenlijk ook wel n lekker gevoel.

Had zin om over straat te lopen en KUT KANKAH TYFUS te roepen een heleboel keer achter elkaar. Pffff.... ik zal toch geen Gilles de la Tourette krijgen?
Ibi, zijn jullie onlangs getrouwd? (zo ja, gefeliciteerd dan nog)
Ja moon we zijn afgelopen juni getrouwd! Dank je voor je felicitatie.

Gilles de la Tourette zal toch niet? Je kon je inhouden dus dat scheelt.

Brief naar de gemeente is inmiddels verzonden.
Ha gelukkig, niet nóg een etiketje

Ik zal even kijken of ik die tekst van vanmiddag nog kan vinden, anders heb ik t voor jan lul getypt.
Zo dit was mn verslagje van vanmiddag.quote:Zo, zit nu in de openbare bieb te internetten, werkt beter dan thuis.

Net terug van GGZ. (tjee wat een stom toetsenbord, ik typ nogal snel en met kracht.... t klinkt de hele bieb door)

Gesprek met SPV-er gehad en er zat een 'ervaringsdeskundige' bij. Die EV is daar ook aan het werk. Was wel gezellig allemaal. SPV-er moet soms lachen om de manier waarop ik dingen zeg (beetje irri soms), maar de EV begreep precies wat ik bedoelde. Hij vond t allemaal prima, wat ik vertelde. Had steeds de neiging om te zeggen: komt ook door de dames van het forum dat het zo goed gaat! Maar dat gaat m geen reet aan natuurlijk

Zal mijn post niet te lang maken want erger me nogal aan t toetsenbord. Forum kan ik thuis ook gewoon gebruiken, maar mail en hyves ineens niet meer.

Adios!
Ibi, gefeliciteerd nog met jullie huwelijk!

En Moon, fijn dat je een lamp hebt!

Kreeg van de week een smsje van vriendin. Dat als er een pakketje werd bezorgd, ik eerst moest wachten op de brief.

Vandaag dus brief gekregen, vriend heeft pakketje gehaald. Hij maakte me wakker en ik dacht djiez, wat een groot pakket!!

Ik brief openmaken, lief kaartje dat ze niet zo vaak langskomt omdat ze het moeilijk vind mij zo te zien. Had ik al door gelukkig. Pakketje opengemaakt en ik wist even niet hoe te reageren! Maar na het te hebben bekeken onder het genot van een peukie kon ik er om (glim)lachen! Wil het even met jullie delen want misschien kunnen jullie er hardop om lachen (wel vertellen dan he!!).

Aangezien je niet plaatjes hierin kan zetten maar alleen via URL wilde ik het op de account van mijn vriend zetten maar ik heb hem even gegoogled en dat is niet erg slim. Dan weet meteen iedereen wie ik ben namelijk. Dus heb de website opgezocht en dit is de link. Dat werkt ook en dan behoud ik mijn privacy

http://www.ballonbox.nl/i ... roup_id=16&aid=71&lang=NL

Lief he! En, moesten jullie er om lachen?
En Moon, wat is een SPV-er en EV-er?
AAAAh, wat lief.

Niet hardop lachen eerlijkgezegd, maar wel een grote glimlach. Tjee wat super!

En wat ontzettend eerlijk dat ze zelf zegt het een beetje eng te vinden. Dat vind ik heel waardevol.

Denk dat dit wel een echte vriendin is, ook al is ze even onzichtbaar
SPV is sociaal psychiatrisch verpleegkundige. Dat zijn de mensen die je 'verplegen' als je opgenomen bent bijvoorbeeld (gesprekken met je voeren, bed verschonen als je dat zelf niet kunt, je op tijd naar de therapie sturen etc)

SPV-er is ook degene met wie je daarna gesprekken hebt. Hij is dus geen dokter, maar wel geschoold om gesprekken te voeren. Een soort psycholoog... maar dan geen psycholoog Hij kijkt niet zozeer naar waar de problemen vandaan komen, helpt meer oplossingen zoeken. Hoe kun je, nu je weet wat je hebt, je leven weer op de rails krijgen. Dat soort dingen bespreekt hij met je.

Of als je er even helemaal doorheen zit kun je ook bellen en dan langskomen of hij komt je thuis opzoeken.

(Hij kan ook zij zijn... die van mij is best tof eigenlijk)

EV-er is ervaringsdeskundige. Dat zou ik of Iris bijvoorbeeld ook kunnen zijn. (en jij over een tijdje ook). Iemand die het zelf meegemaakt heeft, zelf ziek is geweest en nu weer beter en daar tips over geeft.

De EV-er van vandaag is psychotisch geweest. Heeft best extreme dingen meegemaakt, dat zn kop op de Telegraaf stond bijvoorbeeld omdat hij 'gezocht' werd. Zijn vrouw is manisch depressief en nu hebben ze t samen best aardig voor elkaar.

Ik zei tegen de SPV-er: Ik durf weer vooruit te kijken en studieplannen te maken.

SPV-er moest wel lachen om het woord 'durven' maar EV snapte het meteen.

Heb ook met EV besproken in hoeverre je vrienden of bekenden vertelt wat je hebt. Wel nuttig om dat eens van een ander te horen.

(Zo Choco krijgt een spoedcursus GGZ-terminologie

GGZ = Geestelijke GezondheidsZorg (toch?) )

(EV-er is misschien geen officiele afkorting, volgens mij had ik die even bedacht. t Is ook een rare afkorting eigenlijk.... sorry! Nouja, gewoon ervaringsdeskundige dus. )
Ok ik heb hem door!

En bij GGZ denk ik sinds kort Gaap Geen Zin. Niet dat ik bij GGZ zit maar daar denk ik gewoon aan.

Maar goed, ik heb gewoon even nergens zin in. En nu mag het, wel 5 weken lang! Ik ga eten, tot later!
Gaap Geen Zin! Dat heb ik ook altijd als ik heen moet.

Ga zo even lopen. Heb echt geen enkele reden om niet te gaan vandaag, dus t moet maar even.
Nou Choco moest er niet om lachen wel een brok in mijn keel. Dat je zo'n lieve vriendin hebt, dat moet je koesteren. Ik ben bijna een beetje jaloers op jou. Wat fijn voor je dat het zo goed ging bij de Arbo arts. Ik heb er ook heel vaak gezeten en dan hopen dat ik hem duidelijk kon maken hoe depressief ik was. Ik heb nu gelukkig een WSW indicatie en hoef me nergens geen zorgen meer om te maken.

En Gaap Geen Zin die hou ik erin, heb ook vaak/meestal geen zin om te gaan maar als ik eruit kom ben ik blij dat ik ben gegaan.
Mika, wat is een WSW indicatie?

*Leer wel heel veel vandaag, nog iemand die me iets wil leren?*

En ja, ik ben blij dat ze zo'n goede vriendin is. Ik ben er wel achter gekomen wie nou echt vrienden zijn hoor! Maar dat zeggen ze ook, in slechte tijden weet je wie je echte vrienden zijn. Jup!
Wet Sociale Werkvoorziening. Dat betekent dat ik niet meer in een reguliere baan mag werken maar bv in een sociale werkplaats (maar dat wil ik niet). Maar ik kan bv ook gedetacheerd worden maar blijf wel onder toezicht van de wsw. Door mijn depressies kan ik niet meer 'normaal' functioneren in een baan.
[quote]chocolover schreef op 09 september 2009 @ 20:06:

Mika, wat is een WSW indicatie?

*Leer wel heel veel vandaag, nog iemand die me iets wil leren?*

En ja, ik ben blij dat ze zo'n goede vriendin is. Ik ben er wel achter gekomen wie nou echt vrienden zijn hoor! Maar dat zeggen ze ook, in slechte tijden weet je wie je echte vrienden zijn. Jup![/quote]

Mijn vriendin heeft me gewoon laten vallen, en ook doordat ze een vriend kreeg. Misschien doe je zoiets als je 15 bent maar niet meer als je volwassen bent toch?
Dat hoop ik niet. Maar goed, daar kan ik dus (gelukkig) niet over meepraten.

En heeft ze je echt laten vallen of zat ze in de verliefdheidsfase waarin je aan niemand anders denkt dan je nieuwe liefde? Denk echt laten vallen maar toch even vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven