Stap voor stap: kleine plannen, grootse toekomst

21-07-2009 16:28 2152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, speciaal voor Moonlight, IrisH en de anderen die Iry's topic een beetje vervuilden met onze plannen en kleine minisuccesjes

Uiteraard voor iedereen bedoeld, niet enkel bovengenoemde.

Waar het om draait? In een dal zitten, lusteloos zijn en eruit willen komen. Over ineens teveel doen en dan weer inzakken. Over faalangst. Je mislukt voelen. Maar ineens beseffen dat je, als je elke dag een klein stapje zet, je doel ook wel bereikt. Carpe diem, en globale plannen. Doelen hebben, maar bewust niet teveel doelen in 1 keer en geen onmogelijke deadlines creeeren.

Dus gooi je stappenplan neer, je wensen, hoe je dat wil bereiken, adviseer en motiveer elkaar, er is plaats om te lachen, te huilen, voor succes en mislukking.

Was getekend: een succesvolle mislukkeling
Zo ik zit in mijn badjas, oud T-shirt, pyjamabroek, sokken. Volgens mij 2 verschillende.

Klinkt mooi Digi!

Ik werd vanochtend wakker en heb mijn neus gesnoten (resultaat volle zakdoek) en een hele tijd liggen hoesten. Met groen slijm. Ik ga maar niet teveel doen vandaag, het lijstje blijft wel staan. Morgen studeert vriendin af en dan wil ik echt niet ziek zijn, daar wil ik gewoon heen.

Mijn ontbijt bestond uit twee lepels hoestdrank, een glas water en een tablet vitamine C. Verder heb ik nog niet zo'n trek.

Choco, heb je al lang diarree? Rot joh! Ontbijtkoek kan niet zoveel kwaad hoor. Als je verder nog tips wilt, laat maar horen.

(ik ben darm-problemen-deskundige, zo ondertussen)

Nou ik ga weer even hoesten. Tot later!
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Oh en Choco, als het niet gaat dan gaat het niet he. Ik bedoel: als je echt heel erg diarree hebt is het niet prettig om boodschappen te gaan doen.

Psych kan misschien wel, als je vooraf zegt dat je last hebt van je darmen en misschien tussendoor even weg moet. (ben wel eens 2x in een gesprek van een uur 'even weg' geweest. Toen had ik t even heel erg)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Wat een nachtelijke ellende weer bij jullie. Ik heb heerlijk geslapen. Geloof dat ik de cirkel doorbroken heb (mini-succesje!)

Zou even ontbijtkoek eten choco dat is niks chemisch dus dat kan.

Digi, je bent er helemaal klaar voor. Gooi in de strijd wat nodig is hoor. Het doel heiligt de middelen in dit geval!

Mika, fijn om iets meer te weten over je. Wat enorm rot dat die vriendin je heeft laten zitten. Het is niet zo dat je voor een depressie kiest zeg. Wat kunnen mensen toch vreemd zijn.

Drink jij koffie als je wakker ligt? Ben je zo verslaafd dat je daar geen last van hebt?

Moon, stap voor stap he en niet ineens een reuzensprong. Wil hiermee zeggen dat je misschien wat veel op je programma hebt staan vandaag zeker nu je slecht geslapen hebt! Je doelen zijn mooi en nodig, maar misschien kun je ze over 2 dagen spreiden?

Wat ga ik doen vandaag?

Ik ga me zo eerst onder de douche slepen (ik heb daar zo'n enorme hekel aan!)

Dan iets en eten en mijn keuken opruimen. Vanmiddag komt de thuiszorg en vanavond eet ik wederom alleen. Gisteren een bau-pau broodje als maaltijd op met wat tomaten voor het gezonde deel. Wil vanavond wat fatsoenlijker op tafel zetten. hebben jullie ideeën? (gezond, makkelijk, voor 1 persoon, niet te duur en vooral geen vis!)
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Moon, ik had je post nog niet gelezen vandaar mijn stukje naar jou toe!

Klote dat je ziekjes bent!
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ibi een maaltijdsalade?

Ik ga idd eerst even ontbijtkoek eten, mocht het zo blijven ga ik geen boodschappen doen. Morgen weer een dag.

Moon, wat vervelend! Heb je uien in huis? Ik moest vroeger dan een halve op een schoteltje naast mijn bed zetten, dat schijnt te helpen. Probeer wel iets te eten he! *makkelijker gezegd dan gedaan*
Nee het lijstje was al niet speciaal bedoeld voor 1 dag. Mocht eigenlijk kiezen waar ik begon en dan aan de slag gaan

Maar vind het belangrijker om even aan mijn gezondheid te denken en in ieder geval morgen bij afstuderen vriendin te zijn. (Wel weer een stuk reizen, ach t went)

Ik voel me heel dom... maar wat heeft Digi vandaag? Gesprek met de uni?

Digi... waar je ook naartoe gaat: heel veel succes!!

Ibi, jij ook een fijne dag. Wat heerlijk dat je goed geslapen hebt.
Die ui naast je bed, wat doet die dan? Het slijm losser maken ofzo?
Van uien ga je toch huilen dus zal wel iets losmaken? Geen idee maar het hielp wel altijd. En stomen he. Daar al aan gedacht?

Militair komt bij Digi. Ben je weer ge-update!
Een forum-minisuccesje: we hebben 'de alcoholist' aan het praten gekregen! Squirrelonline zegt dat hij aan het topic meer heeft dan aan een half jaar Iriszorg (hij zit nu een dag of 3 op het forum)

Jammer dat die Iriszorg kennelijk zo slecht is, maar dit is wel een minisuccesje vind ik!
Oooooooooooh ja. Nou Dieg, veel plezier dan vandaag!
Ja, stomen. Ik ga zo even heet douchen, dan komt er ook wel iets los meestal.

En daarna misschien nog stomen, eind van de middag ofzo. We hadden van dat spul voor in het stoomwater, eens kijken of dat er nog is. Met beetje menthol geloof ik.
Blegh. Ik wil graag de wc en wastafel schoonmaken maar ik blijf hier maar hangen. Dus ik ga off. Even roken en dan beginnen. En ja, dan ga ik ook maar douchen. Iedereen heeft het er over. Zucht..
En op welk topic zit squirellonline dan?

En ja, menthol of iets in die richting.
Zijn topic heet Drank Probleem.

Eerst wilde hij helemaal niks, gewoon blijven drinken (terwijl hij wel net een topic had geopend). En nu begint het ergens op te lijken. Geloof ik.
WOOOOOOOOW!!!

Heb van een forumster 11 boeken gekregen over katten/poezen en kittens!! Ben even helemaal in shock. En nu ga ik echt de wc schoonmaken en douchen. En dan lezen!
Gaaaap ben ook wakker, moet zo douchen naar de winkel voor eten voor vanavond en er staat een bult afwas op het aanrecht Afwassen stel ik altijd uit.

Ik ga vandaag een lekkere pan snert maken, heb ik zo'n zin in. Is ook alweer een tijdje geleden dat ik snert heb gehad.

Vanavond naar mijn zoon zijn school een soort van ouderavond, andere mensen ontmoeten enzo brr nouja oxazepam en ik overleef het wel
Ibi ik ben absoluut niet verslaafd aan koffie, drink misschien maar 2 bakkies op een dag. Maar af en toe als ik niet kan slapen dan drink ik een caffeine vrije koffie. Drink altijd caffeine vrije koffie

Choco katten zijn zo leuk he toen ik net uit bed kwam stapte ik bijna in een dikke bult kots. Daar staat niets over in boeken. Trouwens heel lief van die forrumer om je die boeken te geven. Hier op het forum zijn best wel hele lieve mensen.
Mika, succes met je afwas!

En van een beetje kots ben ik niet vies. Werk met kinderen dus ben wel wat gewend gelukkig.

Ik heb weer veelsteveel gedaan. De tafel opgeruimd en schoongemaakt, kleding opgeruimd, wc en wastafel schoon, was aangezet. Nog net niet wezen stozuigen, dat word me te veel. Mn rug doet onwijs veel pijn en het is nog maar 1 uur. Zucht.

Zo de was ophangen, dan naar de psych, dan (ook caffeine vrije) koffie drinken bij poezenvrouw en dan met haar boodschappen doen. En dan 3 dagen niks doen ben ik bang voor. Ach, kan ik lekker in die boeken lezen! Hopelijk tot later!
En ja, er zijn heel veel lieve forummers! En ik ben heel blij met iedereen uit dit topic! Mag toch gezegd worden vind ik..
Choco, wat gaaf dat je die boeken hebt gekregen. Echt lief.

Wat is dat toch met jullie katten deze week? Kots, diarree?

Had vorig jaar een keer (hier bij mijn ouders ook) dat ik alleen thuis was. Of nee, mijn moeder sliep geloof ik even. Kwam ik boven, deed de kat raar. Kwam ik op mijn broertjes kamer, had kat dus gepoept en gekotst tegelijk. En heel erg veel ook. Op broertjes dekbed

Ik ging zelf bijna over mijn nek maar voelde me wel verplicht het op te ruimen, ik kon toch niet laten liggen of mijn moeder wakker maken. Dus ik dat dekbedovertrek mee naar buiten genomen. Ergste eraf geklopt en gespoeld, stond letterlijk te kokhalzen.

Bah... nee dat staat er niet bij in de boekjes.

Lekker Mika, snert. Houd je van winterse kost?

Misschien moet je als doel van de ouderavond gewoon zien: je gaat erheen, wint informatie in en gaat weer terug. Voel je niet verplicht gezellig te doen.

Desnoods kom je precies op tijd (niet te vroeg) ga je ergens achteraan zitten en daarna weer weg.

Ik kom wel eens ergens expres een paar minuten te laat zodat ik het 'gezellige gedoe' vooraf mis

Ben heel sociaal verder maar soms is het gewoon teveel. Succes!
Choco wat leuk dat je meteen goed contact hebt met de poezenmevrouw. Kende je haar al?

Komt over alsof je heel makkelijk contact legt. Handig!
Nee ik kende haar nog niet. Weet niet hoe ik het moet uitleggen maar wij merkten dat zij ook ergens mee zat. Dus toen ze vroeg of ik koffie wilde (2e avond daar) heb ik gezegd dat dat niet mocht ivm medicijnen. Ze vroeg wat voor en toen hebben we het verteld. Blijkt dat zij ook een 'verleden' heeft en dat zij is afgekeurd. Ze geeft ook lezingen over depressies etc. Ze weet dus hoe ik me voel dus het voelt veilig.

Vandaar dat ik met haar ben meegegaan naar het breien, was je vergeten te antwoorden. We waren in totaal met zn 4en en ik heb me gewoon afgezonderd. Geen zin in socializen, was erg gefocust op het breien. Af en toe iets gezegd maar dat was het. Vond het erg eng maar het idee dat zij weet hoe ik me voel doet me goed.

Vandaar dat we zulk goed contact hebben. Ik mag er elke dag heen om naar de kittens te kijken en als ik wil praten kan dat ook. Heel fijn!
En zij gaat me dus uit huis trekken, zoals vandaag boodschappen doen. Dat moet van de HA en Arbo. En zij weet dat donders goed dus ik ben af en toe de pineut. Of ik nou wil of niet. Maar als ik ECHT niet wil, dan begrijpt ze dat ook.
Moon, ben er later weer. Moet nu opschieten. Bye!
Schoot me zomaar te binnen: een poos geleden heb ik The Diving Bell and the Butterfly gezien. Echt mooi. Hoopgevend. Over hoezeer het leven de moeite waard is en hoe je van een schijnbaar uitzichtloze situatie toch echt wel wat kunt maken.

Dusse, mochten jullie binnenkort nog 's een dvd gaan huren: dit is zeker een aanrader.

Info: The Diving Bell and the Butterfly.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven