Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
@ C_estelle: naar België lijkt me ook leuk om eens een kaart naar toe te sturen! Ook leuk idd als je de plaats kent, kun je daar ook wat over schrijven.
Vind Belgie en NL ook wel leuk... krijg ik ten minste geen hoofdpijn van.... ja mijn engels is ook beroerd...

Hawaii das leuk een kaart daar van. Was het geen kind met al die strepen( of begrijp ik het verkeerd... )
*ahum* sorry Estelle ik heb over je bericht gelezen. Mmmm België, is ook leuk. Wel een kaart uit gekregen maar nog nooit erheen gestuurd voor zover ik me het kan herinneren.

Kom ik van de brievenbus terug, om kaarten te posten, is er een hurray. Een hele leuke.

Ik wacht weer met versturen.
Kristin, wat was er dan op de voorkant? Of waren daar allemaal strepen?

Een adressticker erbij plakken vind ik een beetje onbeleefd, dat klinkt bij mij dan als stuur mij een kaart terug.
Kreeg net een mailtje met een vraag daarin. Vriendin van me had een mooie partij ansichtkaarten gezien, dat was wel wat voor mij... zij vond het te veel geld. Ik ook.. dus als er iemand hier belang bij heeft

mooie kunstansichtkaarten
Wow, dat zijn wel heel veel kaarten maar wel veel geld zeg. Zoveel krijg ik niet eens in een maand plus ik sta op geen kaarten meer kopen (uitzonderingen daargelaten).
Hahahaha nou nee ik vind het ook veeeel te veeeeel geld, en al helemaaaaaal voor kaarten. Heb er genoeg voor dit moment, doe hetzelfde als jij hoor. Als ik echt een superleuke kaart zie dan wil ik het nog wel gaan halen. Moet ook op pad voor taartjes kaart. Dus vrijdag maar even naar de hema kijken.
Was misschien ook wel wat onduidelijk. Er stonden van die zwarte merkstift strepen door die soort van streepjescode, als ze de kaart stempelen en ook een dikke streep door haar adressticker.

Bovendien was ze de helft van mijn adres ook vergeten, geen huisnummer en de postcode onvolledig.
Gezellig hier!!!!

Vandaag weer een kaartje voor dochterlief uit Spanje, van een meisje van haar eigen leeftijd die ook samen met haar moeder Post-crosst. Heel leuk!! Ze had een kaart gestuurd waar haar straat op staat, en een leuk verhaaltje geschreven.

En ik heb een kaart uit Portugal die er 79 dagen over gedaan heeft. Wel een hele mooie, met een world-press-photo.

Ik heb even naar die advertentie op marktplaats gekeken, beetje te veel van het goede zeg. Ik denk trouwens ook dat ik het veel leuker vind om af en toe een kaartje te kopen in plaats van zo'n enorme voorraad.

Groetjes,

NannieB.
Vandaag kreeg ik post!

Een flinke envelop met briefpapier voor een RR. Zat best mooi papier tussen Ook nog gewone kaartjes en een brief gekregen

Verder ook nog wat van een photo-RR en 2 officiele kaarten. Eentje uit Amerika-Californie, en de ander uit Oostenrijk.

Het was een flinke stapel, leuk zo'n dagje post !
quote:justme80 schreef op 09 september 2009 @ 14:06:

Ja jullie hebben ook wel gelijk, hij vraagt het wel.. Maar ik vind dat gewoon niet netjes.. Kijk als je geen engels kan, dan komt het gewoon gebrekkig over... dat is wat anders vind ik persoonlijk. Kijk als het je niet uitmaakt wat voor kaart je krijgt kan je nog wel een profiel vullen, vertel iets over jezelf.. wat zijn je hobby's, enz enz.

Dat is ook wel veel leuker, dat vind ik ook. Maar ik denk niet dat de persoon het vervelend bedoelt

Ik had eerst een erg lang profiel, met info over mij en daarna ook wat voor kaarten ik graag zou willen hebben, maar niemand reageerde op mijn profiel. Dus toen heb ik dat ook maar weer weg gehaald.

Denk dat stiekem heel veel mensen toch niet zo goed zijn in Engels (losstaand van deze jongen, hoor). Dat merk je ook vaak op kaartjes.

@Kristin - ik zou er van uit gaan dat ze bedoelde een berichtje terug te krijgen via het bedankje.

quote:steph schreef op 09 september 2009 @ 15:01:

Kristin, wat was er dan op de voorkant? Of waren daar allemaal strepen?

Een adressticker erbij plakken vind ik een beetje onbeleefd, dat klinkt bij mij dan als stuur mij een kaart terug.

Grappig, zo zie ik dat weer helemaal niet Ik denk altijd dat ze dat misschien doen als retouradres, voor als het adres niet klopt ofzo. Of anders zonder bijbedoelingen.

@NannieB - Jij krijgt zo veel echt leuke kaarten Ehh, je dochter dan, bedoel ik. Erg tof!!!

Hier geen post, wel een hurray uit Finland... Na 2 dagen al!!
Linddaatje, ik mag er ook wel naar kijken hoor!

Dochterlief is best soepel....hahaha
@Kristin, dat de kaart dan alsnog is aangekomen dat is knap van de TNT.

@Sweetcandy, lekkere oogst post vandaag.

@NannieB, dat zijn leuke kaarten zeg.

@Linndaatje, zo had ik het nog niet bekeken. Dat kan uiteraard ook.
Oeh, Linndaatje, dat mensen hun adres erop plakken als voorzorgsmaatregel voor als de kaart onbestelbaar blijkt te zijn, dat had ik nog niet bedacht... Ik zie het ook altijd als een weinig subtiele hint om een kaart terug te sturen.

Vandaag een kaartje uit Groot Brittanie, heel leuk, met een vis erop. Door het handschrift achterop leek het een 9-jarig meisje (ook met xxx erop enzo), maar toen ik het profiel zag bleek ze 18. Oeps...
Weer niets/noppes/nada hier.
Snjókorn falla, á allt og alla
Ahhh Snjokorn toch *geeft even een hug*
Hier ook geen bericht.

Ga denk ik wel zo een adres aanvragen...haha!

Gisteren verder erg leuke kaarten gekocht, typisch Nederlandse
Dank je wel Steph, word ik weer helemaal blij van.

Nieuwe dag, nieuwe kansen...
Mogge, ladies! Geen nieuws, hoor, maar gewoon even 'hoi' zeggen
Zie, het komt helemaal goed hier. Heb al 1 hurray binnen vanuit USA.

(kaartje naar Rusland is inmiddels al 28 onderweg).
Ik kreeg net een leuk berichtje van iemand die al enige tijd geleden een kaartje naar mij had gestuurd, om even op mijn bedankje nog in te gaan - echt leuk!!
Yes Snjokorn tenminste één hurray.

Linndaatje, goed nieuws.
Hier weer één hurray, dus weer twee adressen aangevraagd. Eentje gaat naar Finland en de andere naar Zwitserland.
En weer een hurray, dit keer uit NL.

Ik ga vanmiddag eens nieuwe adressen aanvragen.
Gisteren kwam ik laat thuis, maar ik heb natuurlijk nog wel even de post bekeken.. Een kaart uit Macau! Dat is wel heel bijzonder en het was een lieve kaart.

Ik hoop vanavond nog op een hurray uit Nederland!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven