Ervaring met Lampe Berger gezocht

31-08-2009 12:45 417 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik overweeg een Lampe Berger-lamp aan te schaffen. Voor wie het niet kent: een soort olielamp met speciale geuren voor in huis. Heeft iemand er eentje en zo ja: bevalt het of juist niet. Ik vind ze vrij duur dus vandaar dat ik eerst de ervaringen van een ander wil weten. Bedankt!
quote:misschicken schreef op 09 september 2009 @ 20:22:

Neu, het bevalt me wel zonder o.... ik bedoelde eigenlijk de flessen
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Ik heb vorige week een Lampe Berger kunnen scoren (bedankt voor het adres MissC). Gewoon een simpele startersset gekocht. Je kreeg er nog gratis een flesje brandspul bij. Ik heb de Ocean breeze gekozen, maar die vind ik niet zo lekker. Ik heb er nu Gras in, dat is wel een lekker fris geurtje.

Ik vond de Creme brulee heerlijk ruiken, maar man was er minder gecharmeerd van. Dat wordt hem dus niet. Volgens mij haalt de Lampe Berger echt de geurtjes uit de lucht, want als ik hem na het koken aan doe, is de kooklucht in de kamer verdwenen na het branden. Erg fijn in ieder geval.

Binnenkort ga ik weer op zoek naar nieuwe frisse geurtjes. Ik wil de Green tea proberen en de Fresh linnen.
probeer de appeltjes ook, die vind ik zooooo lekker (had ik al laten weten dat ik de appeltjes lekker vind, die is zooooo lekker)

De lelietjes van dalen zijn ook lekker fris
Ik had nog nooit van een Lampe Berger gehoord, maar ik ben nu wel erg benieuwd. Ik heb net via Google een winkel bij mij in de buurt gevonden, ga van de week eens neuzen!
Jaaaaa iedereen aan de Lampe Berger!!!

Kan ik commissie krijgen?
Klinkt wel goed moet ik zeggen. Lijkt wel gezonder dan een geurkaars of niet?
Oooh, dat is zo lekker! Eerst had mama er één, toen mijn zus en nu ik ook. Het ruikt zo lekker in huis. Ik kocht eerst altijd van die dure geurkaarsjes, maar dit is veel goedkoper. Ik vind kaneel-sinaasappel erg lekker voor de winter, maar ga stoofpeertjes ook eens proberen.

Ik doe trouwens altijd voor de helft neutrale olie en voor de helft een geurtje, anders vind ik de geur veel te sterk.

Het enige nadeel is, dat ik eerst 20 minuten in de auto moet voordat ik bij de winkel ben waar ze die flessen verkopen.
Kan dus ook online Katherina, als je weet welke geur je wilt hebben.

kaneel sinaasappel is ook erg lekker in de winter ja.

mengen met neutraal vind ik ook een goeie, ga ik eens proberen.
Dat mengen met neutral had ik ook al gedaan omdat man niet zo van de geurtjes is. Je krijgt dan gewoon een veel zachtere geur.

Ik ga vanmiddag langs de winkel voor meer geurtjes (en misschien dat ik stiekem vanille meeneem, want dat vind ik ook zo'n lekkere warme geur in huis).

Hoe doen jullie het trouwens als de lamp (bijna) leeg is en je een andere geur wilt. Gewoon lont eruit, nieuwe geur erin en lont er weer in? Dan krijg je toch eerst een menggeur of het restant van de oude geur? Of niet? Of moet je de lont spoelen of zo?
Ik had de link ook al naar schoonmoeder doorgestuurd. Die hebben een wat oudere hond, dus het wil wel eens ruiken in huis. Nu gebruikt ze altijd wierrook, maar daar kan schoonvader niet tegen. Dit is een perfect alternatief. Eind van de maand is andere schoonvader jarig, die rookt, ik denk dat ik een mooi kado weet .
[quote]Pinksterbloempje schreef op 10 september 2009 @ 12:33:

Dat mengen met neutral had ik ook al gedaan omdat man niet zo van de geurtjes is. Je krijgt dan gewoon een veel zachtere geur.

Ik ga vanmiddag langs de winkel voor meer geurtjes (en misschien dat ik stiekem vanille meeneem, want dat vind ik ook zo'n lekkere warme geur in huis).

Hoe doen jullie het trouwens als de lamp (bijna) leeg is en je een andere geur wilt. Gewoon lont eruit, nieuwe geur erin en lont er weer in? Dan krijg je toch eerst een menggeur of het restant van de oude geur? Of niet? Of moet je de lont spoelen of zo?[/quote]

Geen flauw idee, man vult altijd bij. Zal het is vragen voor je!
quote:Pinksterbloempje schreef op 10 september 2009 @ 12:33:

Hoe doen jullie het trouwens als de lamp (bijna) leeg is en je een andere geur wilt. Gewoon lont eruit, nieuwe geur erin en lont er weer in? Dan krijg je toch eerst een menggeur of het restant van de oude geur? Of niet? Of moet je de lont spoelen of zo?Ik steek de steen gewoon aan, daarna uitblazen (normale ritueel) en net zo lang laten staan tot alle vloeistof weg is uit het flesje. Op een gegeven moment is de steen dan ook weer koud. Dan vul ik 'm weer bij en het valt reuze mee, ik ruik in het begin nog het oude luchtje en daarna het nieuwe luchtje.
Ik ben meteen vanmiddag maar even naar de winkel gereden. Ik ben wel erg enthousiast eigenlijk. Al denk ik wel dat ik het neutrale luchtje met een geurtje ga mengen, vond ze erg sterk ruiken. Van wat ik geroken heb vond ik sinaasappel/kaneel en stoofpeertjes erg lekker. Ook de anti-muggenvariant Ocean vond ik erg lekker, maar ik hoop die dit jaar niet meer nodig te hebben.

Binnenkort hebben ze hier een actie, dan krijg je 2 geuren erbij ipv één. Geld volgens mij wel alleen voor die standaard vierkante en ronde fles.
quote:jackie23 schreef op 10 september 2009 @ 13:38:

[...]

Ik steek de steen gewoon aan, daarna uitblazen (normale ritueel) en net zo lang laten staan tot alle vloeistof weg is uit het flesje. Op een gegeven moment is de steen dan ook weer koud. Dan vul ik 'm weer bij en het valt reuze mee, ik ruik in het begin nog het oude luchtje en daarna het nieuwe luchtje.inderdaad, zo doet man het ook!
ik heb er sinds 2 weken ook 1. Elke dag na het eten even aan en daarna een half uur open, dan de dop erop, maar je ziet de olie slinken. Ik vind het fantastisch maar wel duur in gebruik. Of doe ik wat verkeerd? Ik heb als olie: wild grassfield en grapefruit passion, allebei heerlijk!
Poeder, ik denk niet dat je wat verkeerd doet, het gaat zeker snel als je het een half uur laat branden. Mijn ervaring is dat het effect ook goed is als je het korter laat branden, de luchtjes zijn dan ook weg. Maar het is wel lekker natuurlijk om de olie te ruiken.

Wij branden hem hooguit 10 minuten
Ik heb er inmiddels ook ruim een week eentje en vond de brandstof (het is alcohol dus geen olie) ook erg snel gaan. Toen bleek dat ik het dopje niet helemaal goed had aangeduwd. Misschien een tip voor anderen. Sindsdien gaat de brandstof ook wel snel op maar vervliegt het in elk geval niet meer zo snel.
Pinksterbloempje, ik heb gisteren een informatieboekje van de Lampe Berger meegekregen en daar staat in:

Hoe verwisselt u een Parfum de Maison van Lampe Berger?

Vul de lamp met Neutre Essentiel (ongeveer 50 ml). Laat deze 20 minuten werken. Doe de Lampe uit en zodra deze is afgekoeld, de inhoud aanvullen met het nieuwe Parfum de Maison, zonder een maximaal vulniveau van 2/3 van de lamp te overschrijden. Vermeng geen verschillende soorten Parfum de Maison van Lampe Berger, met uitzondering van Neutre Essentiel.

Poeder, in de winkel zei ze tegen mij dat je er altijd maar een klein laagje in moet doen en niet 2/3 vullen wat Lampe Berger zegt. Door de warmte vervliegt de olie inderdaad, met een kleiner laagje zou je daar minder last van hebben.

Maar ja, hij staat bij mij op de lijst voor de Kerst, dus in dit geval staan de beste stuurlui aan wal
Dank je Mamax!

Bij de winkel hebben ze mij ook gezegd de lamp voor 1/3 te vullen, dus niet voor 2/3.

Ik heb gisteren Vanille en Groene thee gekocht (en een Neutraal om mee te mengen).
Grappig dat jullie zoveel met de neutral mengen. Wij doen dat eigenlijk nooit.
groene thee is ook erg lekker trouwens
bedankt voor de tips, ik vulde de lamp voor 2/3 ga er nu minder in doen. het dopje duwde ik al goed aan dat was het eerste waar ik ook aan dacht. Het is duur maar met niets te vergelijken. Waar ruikt groen thee naar? van de website lijkt het me niet zo, maar als jullie het kunnen omschrijven?
Groene thee (Delicate Tea) is een hele zachte, frisse geur. Het ruikt inderdaad naar thee, vermengd met iets heel zachts en een beetje bloemigs. Hij is minder scherp dan de grasgeur die LB ook heeft. Ik vind het een hele zachte, natuurlijke geur.

Dat mengen doe ik omdat man niet zo van de geurtjes is Bar-ba-bella. Door het te mengen vlak je de geur wat af.

Ik heb nu, conform de instructies die Mamax heeft doorgekregen, eerst de LB met neutraal laten branden. Daarna afkoelen en bijgevuld met Vanille. Ik ruik nog een beetje de grasgeur die ik ervoor in de LB had. Ik ben benieuwd wanneer de vanille door gaat komen. Een heerlijke geur is dat, ook alleen al in de fles. Wat minder alcohol-achtig en een tikje zoet en warm.
quote:poeder schreef op 11 september 2009 @ 11:56:

Het is duur maar met niets te vergelijken.

Vind ik nog meevallen, eigenlijk. Je hebt ook van die Brise kaarsjes, die in een speciale brander in olie veranderen. De startset kost ongeveer 9 euro en de navullingskaarsjes 5 euro per 2. Je doet maar één avond met 1 kaarsje, dus dat kost je 2,50 per avond.

En de LB maakt de lucht frisser. Mijn man kon niet tegen die kaarsjes. Helemaal niet tegen kaarsjes, wierrook, what so ever. Dus de LB is voor mij een uitkomst voor wat betreft een geurtje in huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven