Werk & Studie alle pijlers

Wat geef jij je oppas?

03-09-2009 14:44 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij leuk om weer op kinderen te gaan passen.

Ik heb daar ruime ervaring in en aangezien ik veel tijd over heb naast mijn deeltijd studie, en mijn huidige contract binnenkort afloopt. Er is vraag genoeg hier zo te zien op marktplaats en andere websites. Maar wat is nou een redelijke vergoeding per uur? ik zie bedragen van 4 a 5 euro per uur, soms wel voor 3 of 4 kinderen. Is dit normaal?
Oef, ik vraag veel te weinig.

Ik ben 18, en vraag 3,50 per uur. Niet dat ik het heel erg vindt, ik hou gewoon van kinderen .
Hoi,

hier een leidraad wat qua kosten "normaal" is.

http://www.nibud.nl/uitgaven/kinderen/w ... oppas.html
Er is groot verschil tussen de randstad en de rest van NL. Ik verdien 7 euro per uur vanaf 1 kind. Per kind één euro meer en 's nachts anderhalf keer het tarief. En ik laat het altijd op het uur afronden in mijn voordeel. Als ik andere berichten lees, vind ik die verdiensten belachelijk weinig. Ik zie oppassen als werk dat je serieus moet nemen, en daar krijg ik dan ook naar betaalt. Het is toch van de zotte om de schoonmaker meer te betalen dan de oppas van je eigen kinderen!
4 euro per uur per keer, dus of het nu 2 of 3 kids zijn.

De overdag oppas 7 euro per uur.

Ik vind dat er schrikbarende bedragen worden genoemd, bij een supermarkt of zaterdag baantje in de winkel verdien je op die

leeftijd ¤ 5 bruto.
Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat
quote:miertje M schreef op 19 september 2009 @ 14:26:

4 euro per uur per keer, dus of het nu 2 of 3 kids zijn.

De overdag oppas 7 euro per uur.

Ik vind dat er schrikbarende bedragen worden genoemd, bij een supermarkt of zaterdag baantje in de winkel verdien je op die

leeftijd ¤ 5 bruto.Ik ben zowizo niet die leeftijd, en verdien bij mijn oproep werk, 10,90 netto..... Dat kun je met oppaswerk natuurlijk niet verwachten.
Ik verdiende in mijn tijd als oppas (nu alweer een paar jaartjes geleden) 5 euro per uur per kind. Vond ik zeer redelijk.
Ik pas weleens op, als aanvulling op mijn werk. Ik ben dus gediplomeerd. Om het leuk te houden vraag ik 5 euro per uur, ongeacht het aantal kinderen. Bij een gezin krijg ik inmiddels 6 euro. Meestal wordt het bedrag ook afgerond naar boven.

Wanneer de ouders het niet breed hebben en de kinderen erg leuk zijn, doe ik ook graag mijn prijs naar beneden.

Ik moet bij zulke discussies wel vaak denken aan de opmerking van een vriend van mij. Die zei dat auto's voor mensen heilig zijn, niemand mag er in rijden. Maar voor een avondje uit wordt een goedkope oppas gezocht, bekend of onbekend om op de kinderen te passen. Op bij het kinderdagverblijf laten ouders hun kind achter bij een onbekende invaljuf......

Lijkt me toch dat een kind meer waard is dan een auto....
Ik betaal mijn oppas (14 jaar) ¤4,00 per uur.

Onze kinderen zijn bijna 5 en 9.

Hij wilde ook wel gratis oppassen, maar ik betaal hem er graag voor en vind dit voor hem een mooi bedrag.
Als ik oppas heb is dit enkel voor 's avonds een keertje, de kinderen liggen dan meestal al op bed dus de oppas hoeft in principe niets te doen.

Zij krijgt dan Euro 3,50 per uur.

Dit is wel altijd een bekende van ons, zou echt geen onbekende oppas willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven