Gewoon, lekker relativeren! (II)

02-09-2009 11:37 3113 berichten
Alle reacties Link kopieren
JEEJ Kymm :-D

Ik heb vanmorgen laatste bericht gepost op het * oude* topic en las later het bericht van viva angel...

bedacht me dat ik maar even zou wachten wanneer je het nieuwe topic ging openen

Hoe is het met je ? Heb je nog een beetje kunnen slapen?

of was je vooral in gedachten met het smsje ??
Hahahahhaa snel dan!

*heeft net bedacht vrienden van MX toe te gaan voegen, om op hún Hyves fot's van MX te zoeken*
Ben al aan 't tikken, hah! Doe jij ook? Mijn stroom gaat er zo af!
Voordat ik wegval: trusten allemaal!
*doet het licht uit*
Ladies, wat zijn jullie lang doorgegaan! Ik zat aan de foon en daarna in slaap gevallen, maar heb wel de eerste 2 foto's van SJ meegekregen. Tis een schatje Kym en oogt voor mij inderdaad ook wat jong , maar ja ik kijk er natuurlijk met mijn oma ogen naar . En wat een heldere moment van Sneeze! Jeetje dat je nu helemaal omgeturnd bent en denkt aan het krijgen van een kind . Guttegut meisje en ik dacht dat ik hals over de kop was . Maarruh hoe SJ in bed is, heb ik nou al die tijd niet opgelet? Ik dact jullie alleen gezoend hadden en dat hij toe weer wegging van jouw locatie in de hoofdstad?

Voor de rest is iedereen vandaag druk. Ik heb een administratiedag ingepland, bleeegh, maar het mot he? Gelukkig dat ik mijn nieuwe luchtje op heb, blijf maar aan mijzelf snuffelen .

Sum veel plezier met vergaderen, Frizz, succes met meerdere keren opstaan, Kym jij in de bush, Madhe met wat jij vandaag op de planning hebt staan, Moos en Sneeze ik vind het echt leuk dat jullie telkens weer wat van jullie laten horen!

*Frizz dat waren geen boeddhistische wijsheden van mij....doe niet aan geloven, kwam allemaal uit een ander boekje *
Hummm heb net zitten denken over jullie woorden Sum en Kym. In eerste instantie was ik ook van mening dat MX ook een verantwoordelijkheid heeft in de relatie met Frizz. Nu heb ik jullie woorden betrokken op de situatie die ik nu heb met MI.

Ik kan MI niet veranderen, net zoals Frizz MX niet kan veranderen. Ik kan alleen aan MI aangeven wat ik niet fijn vind en misschien (als ik het lef heb en achtergekomen ben) aangeven wat ik bij hem zoek. MI kan op basis daarvan bepalen of hij mij tegemoet wil komen en eventueel wil aanpassen. Wil en doet hij dat niet, dan ben ik nog steeds de enige persoon die bij zichzelf moet nagaan of de relatie in de huidige vorm iets is waarin ik mij kan vinden. Net zoals Frizz straks voor zichzelf zal besluiten of de relatie met MX datgene biedt wat voor haar werkt. Frizz is diegene die besluit of de situatie in stand wordt gehouden of niet. Omgekeerd geldt het natuurlijk ook voor MX. Voor hetzelfde geld zou hij graag willen dat Frizz verandert zodat hij haar datgene kan geven wat zij wil. Dan is hij nog steeds de enige die voor zichzelf beslist of hij met de situatie zoals nu kan leven of niet.

Wat betreft die wisselwerking in een relatie en daardoor een bepaalde verantwoordelijkheid naar elkaar toe hebben, daar ben ik het helemaal mee eens. Alleen dat is wel iets dat vanuit de persoon tot stand moet komen. Normen, waarden en beleefdheidsvormen zijn voor iedereen anders in te vullen. Als je iets niet prettig vindt kan je het aangeven, echter de ander bepaalt of hij/zij bereid is zich daarin aan te passen. Net zoals jij bereid bent om aan te passen in zijn/haar keuze.

Ik wil gewoon iedereen even bedanken voor de discussie gisteravond, het heeft mij gedwongen om naar de situatie met MI te kijken en te bepalen wat echt belangrijk voor mij is. Zoals ik het zie is het, dat als je weet wat jij wilt zijn/voelt, dan heeft datgene wat de ander doet weinig tot geen invloed op jouw leven.
Nou tis Frizz allemaal gelukt hoor!

Werd alleen om 11.00 uur wakker gebeld, en heb in tegenstelling tot voorgaande keren gewoon meteen trek.

Wat een goeie discussie hadden we gister hè?

Tenminste, ik vond het heel leerzaam, en gelukkig heeft Pom er ook iets aan gehad.

Kan me helemaal vinden in je post Pom!

Maar ik word wel erg nieuwsgierig wat dit concreet betekent voor jou en MI?

Of wil je dat liever nog even voor jezelf houden?

Hoest met de rest van onze meiden?

Iedereen toch wel een beetje gezien de laatste dagen, alleen Boem niet.

Hoop dat het wel goed met haar gaat!
te druk, maar kom even haai zeggen

*haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai*
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
@ Frizz, concreet betekent het voor mij dat de situatie niet veel verandert. Ik heb MI meerdere malen aangegeven dat ik de manier waarop hij met mij omgaat, dat ik mij daar niet lekker bij voel. Hij kiest ervoor om geen verandering aan te brengen. Ik heb tot op heden voor gekozen om maar te blijven hopen. Nu heb ik de beslissing genomen om zijn keuze te respecteren en dat het geen invloed heeft op mijn leven (dit is theorie he, praktijk moet nog uitwijzen ).

Ik kan niet zomaar een relatie afkappen, bij niemand niet en dat is misschien de reden waarom ik nog steeds heel goed contact heb met mijn ex, maar ik hoef geen initiatief meer te nemen naar MI. Voor mijzelf heb ik besloten, dat als ik met een persoon niet in staat ben om een gelijkwaardige relatie in stand te houden, dat ik mijzelf uit die situatie haal. Voor nu houdt dat in, dat als MI contact met mij opneemt ik altijd open sta voor een gesprek. Ik neem nu alleen geen contact meer met hem op/initiatief nemen naar hem, want voor mijn gevoel is hij wel degelijk oneerlijk tegen mij geweest en kies ik er nu voor om mijzelf uit de situatie/de relatie in huidige vorm te halen.
Nou nadat ik mentaal er aan toe was, heb ik zojuist vriendelijk bedankt voor de uitnodiging om morgen koffie te drinken. Heb mijzelf nu dus letterlijk uit de situatie gehaald;-).
Pom meissie, je bent flink bezig zeg!

Helpt he, om te bedenken dat JIJ de dingen in de hand hebt, en dat JIJ tot nu te de keuze hebt gemaakt het te laten gaan zoals het ging?

Hoe voel je je nu?
Voel mij goed, dank je. Het idee dat hij niet eerlijk naar mij is geweest deed het hem.Of eigenlijk het feit dat hij nooit zijn excuses daarvoor bood en ik daardoor het gevoel kreeg dat het hem niet uitmaakte als dingen mij wel iets deden.

Het is nog steeds mijn ding dat ik met bovenstaande een probleem heb en toen ben ik gaan nadenken wat soort relatie ik het liefst zou willen hebben (samen lachen, samen huilen, ons verwonderen, er voor elkaar zijn, verbondenheid). Uiteindelijk besefte ik dat ik zo'n relatie nooit met hem zou krijgen alleen al vanwege het feit dat het hem niet iets doet als iets mij pijn doet. Ik reken hem niks aan, dit is zijn manier en ik heb mijn manier, maar het staat wel buiten kijf dat zo'n relatie mij geen voldoening gaat geven. Toen was de stap zetten eigenlijk heel makkelijk .
Mooi zo!

Je geeft aan dat het niet jouw ding is om het contact met iemand te beeindigen, maar ik vraag me nu wel af waarom je nog contact met hem zou willen...

Of zou je nu gewoon het liefst hebben dat hij niks meer laat horen en dat daarmee de kous af is?
Mijn hemel krijg net antwoord terug van hem.

"Ik wil(de) je juist spreken om de lucht te klaren. Sorry..."

Wat moet ik hier nou mee?? Heb gewoon geen zin meer om te reageren....pffft en dan ook nog TM die gevraagd heeft of ik naar een wedstrijd van hem kom kijken....
quote:frizzy schreef op 10 september 2009 @ 16:52:

Mooi zo!

Je geeft aan dat het niet jouw ding is om het contact met iemand te beeindigen, maar ik vraag me nu wel af waarom je nog contact met hem zou willen...

Of zou je nu gewoon het liefst hebben dat hij niks meer laat horen en dat daarmee de kous af is?Het liefste het laatste want daarmee is de kous af, maarja hij heeft al gereageerd...
Het is trouwens niet mijn ding om heel resoluut contact te verbreken...ik ben meer van de softe aanpak . Langzaam de relatie te laten verwateren. Diegenen die bij mij zijn gebleven, namen zelf na een bepaalde periode contact op, zagen we beide zaken helderder in, spraken dingen uit waardoor een ander soort relatie mogelijk was.

Hummm nu ik goed nadenk is misschien het feit dat ik geen initiatief neem, misschien wel de reden dat ik niet meer zoveel vrienden van vroeger heb. Aan de andere kant denk ik, als ze me echt wat deden dan had ik wel initiatief genomen...zo schat ik mijzelf wel in .
[quote]Pompiedoe schreef op 10 september 2009 @ 10:35:

En wat een heldere moment van Sneeze! Jeetje dat je nu helemaal omgeturnd bent en denkt aan het krijgen van een kind . Guttegut meisje en ik dacht dat ik hals over de kop was .

Wat bedoel je met omgeturnd? Het krijgen van een kind is iets wat ik al erg lang wil. Haha zoals ik het nu lees ben ik impulsief.... pfff ik zou willen dat ik wat impulsiever was. Ik ben juist een ontzettende denker en doe er altijd veel te lang over voordat ik overga tot actie. Maar naast het krijgen van een kind wil ik ook nog graag reizen. Gezien mijn leeftijd denk ik dat ik met het voor langere tijd reizen niet te lang meer moet wachten. Helemaal als dit ook betekent dat ik mijn baan en woonruimte er voor ga opzeggen. Voordat ik dan echt concrete stappen kan gaan zetten voor het krijgen van een kindje zal ik toch na terugkomst weer een vaste baan en goede woonruimte moeten hebben. Dus nee ik voel me niet als iemand die hals over kop ergens induikt, was het maar zo. Dat zou denk helemaal niet verkeerd zijn!

Heldere posts van jou Pom, knap dat je deze stappen hebt gezet!

Vanavond is dan mijn personeelsfeestje, ga maar eens druk aan de slag met de negeer-techniek van Phiep
quote:sneezeweasel schreef op 10 september 2009 @ 19:08:

[quote]Pompiedoe schreef op 10 september 2009 @ 10:35:

En wat een heldere moment van Sneeze! Jeetje dat je nu helemaal omgeturnd bent en denkt aan het krijgen van een kind . Guttegut meisje en ik dacht dat ik hals over de kop was .

Wat bedoel je met omgeturnd? Het krijgen van een kind is iets wat ik al erg lang wil. Haha zoals ik het nu lees ben ik impulsief.... pfff ik zou willen dat ik wat impulsiever was. Ik ben juist een ontzettende denker en doe er altijd veel te lang over voordat ik overga tot actie. Maar naast het krijgen van een kind wil ik ook nog graag reizen. Gezien mijn leeftijd denk ik dat ik met het voor langere tijd reizen niet te lang meer moet wachten. Helemaal als dit ook betekent dat ik mijn baan en woonruimte er voor ga opzeggen. Voordat ik dan echt concrete stappen kan gaan zetten voor het krijgen van een kindje zal ik toch na terugkomst weer een vaste baan en goede woonruimte moeten hebben. Dus nee ik voel me niet als iemand die hals over kop ergens induikt, was het maar zo. Dat zou denk helemaal niet verkeerd zijn!

Sorry Ik bedoelde Jeetje KYM etc., was gewoon de naam Kym vergeten te schrijven. En ik bedoelde dat ik het echt een heldere opmerking van je vond, dat je die opmerking van Kym nog herinnerde
Dat jij niet zo impulsief staat mbt een kind, dat wist ik. Volgens mij hadden we hetzelfde idee wat dat betreft. Tenminste was jij dat die zei als er ter zijner tijd geen geschikte man voorhanden is, dat je de optie alleenstaande moeder zou overwegen?
Haha okee dan snap ik de verwarring, ja ik zou alleenstaand ouderschap zeker overwegen. maar moet nu gauw gaan.

Fijne avond!
Hoi!

Pom: ik denk dat we het wel eens zijn uiteindelijk (en het over hetzelfde gaat) wat betreft relaties zoals tussen jou en MI en tussen Frizz en MX.

En tja, blijkbaar verhelderend geweest gister voor je ja, want jeetje, toch afgeblazen die koffie?! Ik vind het heeeel knap en, want weet hoe moeilijk het is puur naar je verstand te luisteren (haast onmogelijk?).

Kop op he!

Ik ben een beetje moe, maar heb wel een goede dag gehad. Ik ben echt verliefd en vind dat maar gek. Want ik weet niet of het zuiver is van mijn kant, of ik er wel goed aan doe etc. (ik denk al 100 stappen vooruit en zie mezelf al nooit meer terug willen naar NL enzo). Ik ben zo slecht in deze dingen

Net sprak ik SJ even aan de telefoon..en sjeminee, wat is hij leuk en lief. Ik kan zowaar ook hard om hem lachen. En hij om mij. En ik mis hem trouwens ook.

Waar hangt Sum de hele dag uit?

Frizz, jij hebt nog een mail van me tegoed, komt eraan!

Oh en om nog even van mijn kant wat lucht te klaren: nee hoor, ik heb nog geen seks gehad met SJ, maar dat betekent niet dat ik geen idee krijg van wat ik kan verwachten
Hé meiden, ben ff druk. Nagels vijlen en lakken. Volgens mij heb ik jullie weleens verteld dat ik de motoriek van olifant heb en dat ik met mijn linkerhand werkelijk niks kan, dus jullie zullen wel begrijpen waarom ik niks van mij laat horen. Ben veels te druk .

Maar goed, Kymmetje dank je wel voor je lieve woordjes. Waarom nu al denken of je gevoelens wel zuiver zijn? Geniet er gewoon van. Als je beren op de weg gaat bedenken, dan komen ze ook en dat is niet bedoeling!

Nou volgens mij is de basislaag klaar en kan ik gaan aflakken, tot over een uurtje ofzo .

Is Sneeze al terug met DD van het personeelsfeest?
Hah, Pom met je nagels.;-) Zijn ze mooi geworden?

In mijn hoofd is het een achtbaan. Ik denk teveel vooruit: zie het gebeuren dat het helemaal fenomenaal wordt met SJ en ik op den duur weer naar huis moet enzo. Naja, dit klinkt allemaal erg voorbarig en wellicht zelfs aanstellerig, maar ik ben er nu al bang voor. Ik baal daarvan.

Bovendien baal ik ook, omdat ik er net achter kwam dat ik hem aankomend weekend waarschijnlijk niet kan zien door dingen die van me verlangd worden op mijn werk. Ik word er een beetje sip van zelfs. Stom!
Tja of je kan het zien als een mooie gelegenheid om te zien of je hem na zoveel dagen niet met je aandacht bij hem zijn, echt gek op hem bent. Ik heb soms de neiging de uitspraak uit het oog uit het hart te letterlijk uit te voeren. Als ik iemand na bijvoorbeeld een week niet zien nog steeds leuk vind, dan eindelijk zie en dan achterkom of het tegenvalt (oftewel was mijn fantasie on the run of ben ik echt verliefd), dan weet ik meteen waar ik aan toe ben . Stapje voor stapje meis en niet te druk maken. Je hebt er toch geen controle over, dus laat het gewoon maar op je afkomen.

Ik ga trouwens slapen, ben moe en morgen drukke dag. Slaap lekker lieve Kym.
*Vindt fenomenaal een mooi woord, denkt erover om die weer eens vaker te gebruiken*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven