Koperpiraal foetsie.
woensdag 9 september 2009 om 13:59
Heel fijn...
Gisteren was ik bij de HA en die heeft ook even gecontroleerd hoe het met mn spiraaltje is.
Eeh, nou, hij zit er niet meer.
(maand of 4 geleden laten zetten)
Nu moet ik maandag voor een inwendige echo bij de gyn om te kijken waar het ding is gebleven. (verloren of misschien mn baarmoeder ingeschoten)
Verder wist ze me niet zo veel erover te vertellen (HA in opleiding)
Nu geef ik gelukkig nog volledige bv en hoewel het geen anticonceptie is heeft het de vorige 2 keer het zwanger worden tegen gehouden. (telde niet aan ookal wilde we dit wel, pas na het stoppen telde ik meteen aan)
Hopelijk dit keer ook, anders krijgen we over een maandje of 8 een 4e spruit
Als het duidelijk is waar dat ie is gebleven denk niet dat ik straks weer eentje wil laten zetten...
Is toch eigenlijk best link?
Of heb ik nu weer eens iets aparts?
Gisteren was ik bij de HA en die heeft ook even gecontroleerd hoe het met mn spiraaltje is.
Eeh, nou, hij zit er niet meer.
(maand of 4 geleden laten zetten)
Nu moet ik maandag voor een inwendige echo bij de gyn om te kijken waar het ding is gebleven. (verloren of misschien mn baarmoeder ingeschoten)
Verder wist ze me niet zo veel erover te vertellen (HA in opleiding)
Nu geef ik gelukkig nog volledige bv en hoewel het geen anticonceptie is heeft het de vorige 2 keer het zwanger worden tegen gehouden. (telde niet aan ookal wilde we dit wel, pas na het stoppen telde ik meteen aan)
Hopelijk dit keer ook, anders krijgen we over een maandje of 8 een 4e spruit
Als het duidelijk is waar dat ie is gebleven denk niet dat ik straks weer eentje wil laten zetten...
Is toch eigenlijk best link?
Of heb ik nu weer eens iets aparts?
woensdag 9 september 2009 om 14:08
Ik ken meerdere vrouwen die hun spiraaltje kwijt waren. Bij 1 was het idd in de baarmoeder gaan zwerven. Onder narcose hebben ze het verwijderd. En 2 anderen waren zwanger toen ze het ontdekte.
Ik ben dan ook verbaasd over de hoge betrouwbaarheid van een spiraaltje.
Dit ging wel 3 keer over een mirena, ik heb geen idee of dat uitmaakt.
Ik ben dan ook verbaasd over de hoge betrouwbaarheid van een spiraaltje.
Dit ging wel 3 keer over een mirena, ik heb geen idee of dat uitmaakt.
woensdag 9 september 2009 om 14:40
Bedankt voor jullie reacties! Had het andere topic niet gezien, sorry!
EL; Ja, daar hebben we (man en ik) het al over gehad. Ik moet half nov toch al onder het mes maar dat was niet te combineren met een sterilisatie.
Ik ben eerlijk gezegd wel klaar aan al dat gerommel aan mn private parts. Hij denkt er nog over na.
(we hebben dan al wel 3 kinderen, we zijn nog wel jong...)
Q;
Ah, dat is idd een geruststelling... voorkeur jongen/meisje?
EL; Ja, daar hebben we (man en ik) het al over gehad. Ik moet half nov toch al onder het mes maar dat was niet te combineren met een sterilisatie.
Ik ben eerlijk gezegd wel klaar aan al dat gerommel aan mn private parts. Hij denkt er nog over na.
(we hebben dan al wel 3 kinderen, we zijn nog wel jong...)
Q;
Ah, dat is idd een geruststelling... voorkeur jongen/meisje?
woensdag 9 september 2009 om 15:44
woensdag 9 september 2009 om 17:59
Hmm ik zou eerst eens ff zeker willen weten of ie echt weg is...En de beste manier om daar achter te komen is idd via een echo bij de gyn. Zou dat maar ff afwachten
Ik ben al aan mijn 2e koperspiraal toe en voel soms de 'draadjes' ook niet. Heb laatst nog een echo gehad en toen zat ie nog helemaal prima (in mijn baarmoeder, waar hij ook hoort te zitten). Het is een IUD namelijk (intra uterine device).
Ik ben al aan mijn 2e koperspiraal toe en voel soms de 'draadjes' ook niet. Heb laatst nog een echo gehad en toen zat ie nog helemaal prima (in mijn baarmoeder, waar hij ook hoort te zitten). Het is een IUD namelijk (intra uterine device).
vrijdag 11 september 2009 om 08:58
Denk dat je gek bent Louise
Het spiraaltje hoort wel in de baarmoeder te zitten maar de draadjes moet je kunnen zien/voelen want die zitten aan de baarmoedermond vast (toch?)
Maar hij hoort niet helemaaaaal in de baarmoeder te verdwijnen.
Hoe dan ook, maandag weet ik hoe of wat...
Q. De jongste van ons (nu 5 mnd) slaapt al zo'n 2,5 mnd oid heel de nacht, doe je het daarvoor?
(nu maak ik dr grapjes over; maar het zal maar es echt zo zijn dat ik zwanger ben )
Het spiraaltje hoort wel in de baarmoeder te zitten maar de draadjes moet je kunnen zien/voelen want die zitten aan de baarmoedermond vast (toch?)
Maar hij hoort niet helemaaaaal in de baarmoeder te verdwijnen.
Hoe dan ook, maandag weet ik hoe of wat...
Q. De jongste van ons (nu 5 mnd) slaapt al zo'n 2,5 mnd oid heel de nacht, doe je het daarvoor?
(nu maak ik dr grapjes over; maar het zal maar es echt zo zijn dat ik zwanger ben )
vrijdag 11 september 2009 om 10:42
Het koperspiraaltje zelf hoort zo hoog mogelijk in de baarmoeder te zitten. De draadjes die aan de onderkant van het spiraaltje zitten hangen gewoon los naar beneden zeg maar. Als het goed is zijn ze vanaf de baarmoedermond zo'n 2,5 cm lang, dat is dus het deel van de draadjes dat je kunt voelen. Ze zitten dus niet vast aan je baarmoedermond. . Wat wel kan is dat ze een beetje omgekruld om de baarmoedermond heen liggen.
Het hoort dus niet dat de draadjes helemaal de baarmoeder in verdwijnen. En het hoort ook niet dat je je spiraaltje verloren bent. Ik ben benieuwd wat er maandag op de echo te zien is.
Het hoort dus niet dat de draadjes helemaal de baarmoeder in verdwijnen. En het hoort ook niet dat je je spiraaltje verloren bent. Ik ben benieuwd wat er maandag op de echo te zien is.
zaterdag 19 september 2009 om 22:59
Ow!! Sorry!
Mn spiraal zit/zat gewoon op zn plek!
Ergens vond ik het wel 'jammer' (of net hoe ik het moet noemen) dat ik nergens geen knipperend lichtje zag toen mn baarmoeder op het scherm van het echo apparaat verscheen
De draadjes zaten idd gekruld oid. Niets aan het handje dus.
Thanks voor het vragen!!
Mn spiraal zit/zat gewoon op zn plek!
Ergens vond ik het wel 'jammer' (of net hoe ik het moet noemen) dat ik nergens geen knipperend lichtje zag toen mn baarmoeder op het scherm van het echo apparaat verscheen
De draadjes zaten idd gekruld oid. Niets aan het handje dus.
Thanks voor het vragen!!