Gezondheid alle pijlers

Koperpiraal foetsie.

09-09-2009 13:59 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel fijn...

Gisteren was ik bij de HA en die heeft ook even gecontroleerd hoe het met mn spiraaltje is.

Eeh, nou, hij zit er niet meer.

(maand of 4 geleden laten zetten)

Nu moet ik maandag voor een inwendige echo bij de gyn om te kijken waar het ding is gebleven. (verloren of misschien mn baarmoeder ingeschoten)

Verder wist ze me niet zo veel erover te vertellen (HA in opleiding)

Nu geef ik gelukkig nog volledige bv en hoewel het geen anticonceptie is heeft het de vorige 2 keer het zwanger worden tegen gehouden. (telde niet aan ookal wilde we dit wel, pas na het stoppen telde ik meteen aan)

Hopelijk dit keer ook, anders krijgen we over een maandje of 8 een 4e spruit

Als het duidelijk is waar dat ie is gebleven denk niet dat ik straks weer eentje wil laten zetten...

Is toch eigenlijk best link?

Of heb ik nu weer eens iets aparts?
Oh, de titel....

KoperSpiraal moet t natuurlijk zijn
Ik ken meerdere vrouwen die hun spiraaltje kwijt waren. Bij 1 was het idd in de baarmoeder gaan zwerven. Onder narcose hebben ze het verwijderd. En 2 anderen waren zwanger toen ze het ontdekte.

Ik ben dan ook verbaasd over de hoge betrouwbaarheid van een spiraaltje.

Dit ging wel 3 keer over een mirena, ik heb geen idee of dat uitmaakt.
Kijk eens in dit oude topic: Spiraal verdwenen?
.
Gatver, ik hoor dit soort dingen te vaak. Ik hou het bij de oude trouwe condoom, nu weet ik het zeker!
Is 'n sterilisatie (bij voorkeur bij de man) geen optie als jullie voorzien zijn?
Bedankt voor jullie reacties! Had het andere topic niet gezien, sorry!

EL; Ja, daar hebben we (man en ik) het al over gehad. Ik moet half nov toch al onder het mes maar dat was niet te combineren met een sterilisatie.

Ik ben eerlijk gezegd wel klaar aan al dat gerommel aan mn private parts. Hij denkt er nog over na.

(we hebben dan al wel 3 kinderen, we zijn nog wel jong...)

Q;

Ah, dat is idd een geruststelling... voorkeur jongen/meisje?
Mijn moeder had ook een spiraaltje! (En toen.. was ze hem kwijt en was ik ineens in aantocht)

Ik hoor echt alleen maar slechte dingen over de spiraal.. ook al over dat buisje wat je in je arm kan doen, die mag ik niet van de dokter omdat hij kwijt kan raken ofzo..
.
Hmm ik zou eerst eens ff zeker willen weten of ie echt weg is...En de beste manier om daar achter te komen is idd via een echo bij de gyn. Zou dat maar ff afwachten

Ik ben al aan mijn 2e koperspiraal toe en voel soms de 'draadjes' ook niet. Heb laatst nog een echo gehad en toen zat ie nog helemaal prima (in mijn baarmoeder, waar hij ook hoort te zitten). Het is een IUD namelijk (intra uterine device).
Ik blijf het enge dingen vinden. Dan maar het condoom.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
.
Ben ik nou gek of hoort dat ding ook niet in de baarmoeder te zitten?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Denk dat je gek bent Louise

Het spiraaltje hoort wel in de baarmoeder te zitten maar de draadjes moet je kunnen zien/voelen want die zitten aan de baarmoedermond vast (toch?)

Maar hij hoort niet helemaaaaal in de baarmoeder te verdwijnen.

Hoe dan ook, maandag weet ik hoe of wat...

Q. De jongste van ons (nu 5 mnd) slaapt al zo'n 2,5 mnd oid heel de nacht, doe je het daarvoor?

(nu maak ik dr grapjes over; maar het zal maar es echt zo zijn dat ik zwanger ben )
Het koperspiraaltje zelf hoort zo hoog mogelijk in de baarmoeder te zitten. De draadjes die aan de onderkant van het spiraaltje zitten hangen gewoon los naar beneden zeg maar. Als het goed is zijn ze vanaf de baarmoedermond zo'n 2,5 cm lang, dat is dus het deel van de draadjes dat je kunt voelen. Ze zitten dus niet vast aan je baarmoedermond. . Wat wel kan is dat ze een beetje omgekruld om de baarmoedermond heen liggen.

Het hoort dus niet dat de draadjes helemaal de baarmoeder in verdwijnen. En het hoort ook niet dat je je spiraaltje verloren bent. Ik ben benieuwd wat er maandag op de echo te zien is.
.
Het was gister maandag. Hoe was het bij de gynaecoloog? Ik ben benieuwd waar je spiraaltje gebleven is.
Up...Komop Nurse is je spiraal echt foetsie of nie?
Ow!! Sorry!

Mn spiraal zit/zat gewoon op zn plek!

Ergens vond ik het wel 'jammer' (of net hoe ik het moet noemen) dat ik nergens geen knipperend lichtje zag toen mn baarmoeder op het scherm van het echo apparaat verscheen

De draadjes zaten idd gekruld oid. Niets aan het handje dus.

Thanks voor het vragen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven