Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Geen dank, ik hoop dat jullie wat aan de links hebben! Die kaarten van oude trams ga ik denk ik bestellen, want ik zie regelmatig een profiel van iemand die graag trein/tramkaarten wil

@Kristin: wat leuk, een kaart met een recept! Inderdaad: ga je het maken?

Gisteren had ik helaas geen kaarten in de bus, maar wie weet vandaag weer!
Dank je wel voor de links naar al die websites Hondjewoef!!!! Ik heb gisteren wel 2 uur zitten googlen op ansichtkaarten maar zonder veel geluk.

Ik woon in Nieuwegein. Zo'n uit de grond gestampte gemeente. Op het winkelcentrum (lees; het centrum) hebben ze niet echt iets.

Ik kijk ook altijd overal waar ik kom naar kaartjes. Alleen vind mijn vriend het een beetje een stomme hobby. Ik wil niet elke keer alle winkels induiken.
Hondjewoef, welke link was dan met de treinen/trams? Ze komen idd (net als vuurtorens) regelmatig voor.

Hier een hurray van iemand die gek van katten is en ik had een kaartje gestuurd met katten in een sok die aan een waslijn hangen. Daarna een reactie van iemand anders (hij was al gescand) dat ze hem zo leuk vond!!

Nog iemand een heel aardig mailtje gestuurd in Nederland (ik denk niet iemand van jullie) of ik een verkeerd ID had opgeschreven aangezien de kaart al een week aan het travellen was.
Ik zie ze al, sorry.
Wij zijn helemaal niet verslaafd!;-)

Dit las ik in een van de profielen:

PS: as I have 7 postcrossing accounts (keeping me VERY busy, but I love it), you may happen to get sent my name and interest list more than once, and similarly it's very likely I might send you a card more than once, I send about 70 cards each week via Postcrossing (and get about the same number back).

6 of my accounts are currently in the TOP 50 postcrossing longest distance postcard sent (and between all my accounts I have sent more than 2500 card over the last 3 years to postcrossers)!

I also SWAP more than 200 to 500 cards each weeks with collectors around the world and also sell many cards each week from my website...

Met die SWAP's verdient hij dus ook geld, maar 70 kaarten per week!

(Ik vraag me wel af of ik het dan nog leuk zou vinden. Ik denk het niet, dan ben je meer een fabriekje die elke dag 10 kaarten produceert.)
Jemig, wij zijn idd helemaal niet verslaafd. Dit is echt een triest persoon. Komt hij toevallig uit Sidney?
Ja hij komt inderdaad uit Sydney Steph, ik heb hem een keer een kaart gestuurd.

Wel grappig, toen had hij echt een eisenlijst, maar nu is het inmiddels een wat vriendelijker berichtje.
Die gast uit Sydney lijkt Joey the Viking wel...

Die heeft ook iets van 7 profielen en daar dacht ik laatst ook nog bij: Mén hoeveel kaarten stuur je dan per week???

Maar eerlijk is eerlijk; ook voor mij is het klikken op het knopje (send a card) verslavend. Soms doe ik mn ogen dicht en doe ik ze vol spanning weer open hopend op een bijzondere bestemming. (ben ik nou heel weird?? )

Tjsa... ik ga maar weer even drukken, ghehe. Volgens mij heb ik nu Duitsland, Finland en USA al onderweg dus meer kans op iets bijzonders...

En dit is nog altijd beter dan knopjes drukken in een gokhal, toch?
Jee zeg dat is echt niet leuk meer 70 kaarten per week, dat is meer dwangmatig... dan een leuke hobby.

Vind dat het met 10 kaarten al hard gaat, maar dit slaat alles... pfff
Jeeej, 70 kaarten per week is wel erg veel zeg!

Ik had vandaag mijn eerst PC kaartje uit Nederland, uit Twente, Vroomshoop. Misschien een van jullie?

Ik heb 5 kaarten onderweg waarvan 3 kaarten al meer dan een maand onderweg zijn. 2 van hun zijn de afgelopen 24 uur nog online geweest (Taiwan en China) maar de geadresseerde uit de USA is al ruim een maand niet online geweest......

Wanneer raakt een kaart eigenlijk expired?
Zo, heb een kaartje naar Polen geschreven! Leuk.

Heb wel een leuk lijstje van kaarten onderweg:

Polen

Tjechie

Finland

Usa

Frankrijk

Duitsland

Bulgarije

Thailand (slechte ervaringen mee...deze is 30 d onderweg)

Rusland

Ik mag 11 kaarten tegelijk onderweg hebben. Heb altijd iets van 2 'reserve' voor het geval ik echt heel dringend kaartjes wil versturen, dan is niets zo jammer dan dat je aan je max zit.

Hoop dat ik iets ontvang vandaag, ga zo even mn brievenbus checken.
quote:c_estelle schreef op 12 september 2009 @ 14:04:

Ik had vandaag mijn eerst PC kaartje uit Nederland, uit Twente, Vroomshoop. Misschien een van jullie?

Ik heb 5 kaarten onderweg waarvan 3 kaarten al meer dan een maand onderweg zijn. 2 van hun zijn de afgelopen 24 uur nog online geweest (Taiwan en China) maar de geadresseerde uit de USA is al ruim een maand niet online geweest......

Wanneer raakt een kaart eigenlijk expired?

Misschien wel van mij, ;) welke naam staat erop? Vriendin van mij doet namelijk ook mee.

Kaart raakt na 60 dagen expired.
Dit is mijn rijtje:

Denemarken 14 dagen

USA 9 dagen

Spanje 9 dagen

Finland 9 dagen

China 9 dagen

Nederland 7 dagen

Duitsland 3 dagen

UK 3 dagen

Roemenie 1 dag

Rusland 1 dag
Ik vind het ook een beetje te gek. En hij verkoopt dan weer die kaarten die hij krijgt via swaps? Nou ook leuk dan, als je hem een kaart stuurd, waar hij vervolgens geld aan verdient..

@ Steph/Hondjewoef: ik denk dat ik het wel een keer ga maken, alleen nog even de eenheden vertalen naar nederlandse eenheden (zoals Oz enzo.) Het recept zag er wel lekker uit.

Hier nog niks vandaag, maar de post is al geweest en een hurray verwacht ik eigenlijk niet.
Deze Steph:

Tram A'dam kaarten:

http://www.tramshop.amsterdamsetram.nl/ansicht.html

haha je had ze dus al gevonden

Het zijn wel oude kaarten, maar ik zie er wel 10 leuke tussen zitten en dan zijn ze 3,50.

Leuk dat iemand anders je kaart ook zo leuk vond! Ik kreeg pas ook een mailtje of ik een bepaalde kaart ook naar haar wilde sturen. Dat wilde ik wel, maar diezelfde kaart had ik niet nog eens..

@Papua: geen dank hoor en mijn aanbod blijft staan! Ik heb echt allerlei soorten kaarten, ook veel toeristenkaarten en heb ook veel van dezelfde soort (bijvoorbeeld hondenkaarten in zwart-wit). Dus als je er wat over wilt nemen, hoor ik het wel. Ik kom altijd kaartsoorten genoeg tegen, dus dan koop ik weer nieuwe

@Gavia; pfff 70 officials per week sturen vind ik ook niets aan, dan zit je 10 kaarten per dag te sturen! Een kaart per dag ontvangen en sturen zou ik heel leuk vinden.

Vandaag helaas weer geen officials, maar wel een kaart van een vriendin
Mijn lijstje is nu:

Spanje 1 dag

UK 6 dagen

USA 6 dagen

Finland 8 dagen

Zwitserland 9 dagen

Brazilie 12 dagen

China 19 dagen

Duitsland 19 dagen

Filippijnen 55 dagen en die gaat ook niet meer geregistreerd worden vrees ik. Dat is diegene die maar 1 kaart heeft verstuurd, nooit meer online komt en niet op mijn berichtjes reageert :(
Hmm dan heb je zo'n mooi en bijzonder land... grrr reageert diegene verder niet, vind ik zo jammer.
quote:c_estelle schreef op 12 september 2009 @ 14:04:

Wanneer raakt een kaart eigenlijk expired?Nee is niet van mij, is van mijn vriendin ;)
quote:justme80 schreef op 12 september 2009 @ 14:54:

[...]

Nee is niet van mij, is van mijn vriendin ;)

Goh, wat leuk!!!!

Zijn er trouwens nog mensen van hier die naar de HalloMeeting gaan?
Ik moest het gewoon even komen melden hier; Ik heb een kaartje uit Vietnam. Het registratienummer is gewoon VN 228. Dat betekent dat er echt niet veel kaarten daar vandaan komen! Nu is hij ook nog van een Nederlands meisje wat daar woont. Echt te leuk! Ik zag op de site ook dat er maar 20 mensen meedoen daar.

@ hondjewoef. Voorlopig zit ik wel weer even goed met kaarten. Ik moet een beetje zuinig aan doen af en toe. Het moet wel leuk blijven. Maar misschien kom ik er over een tijdje wel weer op terug. (als je dat oke vind!)
Zooo dat is bijzonder, wat ontzettend leuk! Was het ook een mooie kaart?

En natuurlijk, roep maar als ik je kan helpen, geen probleem.
Estelle: ik niet.

Ik heb één kaart uit Duitsland. Vind het wel goed zo, elke dag een kaartje.

Papua: Begint de naam van de Nederlandse met een A?? Als dat zo is dan heb ik haar een keertje ontmoet.

Mijn lijstje is:

Oostenrijk 9 dagen

Nederland 9 dagen

Brazilie: 4 dagen

Uzbekistan 4 dagen

China 4 dagen

Amerika 3 dagen

Taiwan 3 dagen

Finland 2 dagen

Morgen weer adressen aanvragen.
3 nieuwe adressen aangevraagd: USA, China en Finland.
Ik heb twee adressen (kon niet wachten) aangevraagd. Eentje naar Engeland met een adres dat 7 regels had en eentje naar Polen.

Ook 10 tramkaarten besteld.
hehe een adres met 7 regels in Engeland... meestal zie je dat bij die adressen in China enzo.

Ik heb trouwens ook 10 tramkaarten besteld! Vond ze wel heel leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven