Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Arrggh, ik wil hurray's. Heb een mailtje van de tramshop gehad, straks eens internetbankieren.
Hier vandaag een Hurray uit Japan, maar geen persoonlijke boodschap erbij. Beetje jammer.

Ik heb nu 175 kaarten ontvangen en 181 verstuurd. Ik wacht dus af op de lading postkaartjes die nog deze kant opkomt (jeej)!!

Huidige stand van zaken qua verstuurde kaarten:

U.S.A. 0 days

Brazil 1 days

Portugal 1 days

Taiwan 2 days

United Kingdom 2 days

Czech Republic 12 days

China 13 days

Malaysia 17 days

Finland 18 days

France 19 days

Germany 54 days

Die laatste heb ik al gemaild, maar ze reageert niet. Al meer dan een maand niet online geweest, dus die expiret wel!!
Jammer Teigera. Ze zal er wel geen zin meer in hebben. Of iets anders aan haar hoofd.

Ik heb net weer een adres aangevraagd. Weinig verrassend, weer naar Amerika. Mijn laatste hurray was daar ook vandaan.

Is het zo dat als je meer kaarten mag versturen dat je dan ook meer afwisseling in de landen hebt en nooit bijvoorbeeld twee keer naar Amerika stuurd. (Als je kaarten aan het travellen zijn).

Ik vind het wel eens jammer dat ik zoveel naar Amerika en Duitsland moet sturen.
Teigera, Tsjechië al 12 dagen? Dat is ook lang.

Kristin, heb jij in je profiel soms als optie landen waar veel postcrossers zijn of je die wilt?
Weer een hurray uit Duitsland, jammer genoeg zonder persoonlijk bedankje (niet eens Danke shon of Thank you). Vandaag vanaf mijn werk nieuwe kaartjes sturen
@Kristin: ik mag nu 11 kaarten onderweg hebben, en heel zelden komt t voor dat ik twee dezelfde landen tegelijkertijd onderweg heb. Mijn ervaring is juist dat je verschillende landen krijgt (hoewel Duitsland, Amerika en Finland er altijd wel in zitten).
Oh, nou ik heb ook wel eens 3 tegelijkertijd naar Finland gehad hoor... Niet vaak, maar wel eens!

Net twee kaartjes verstuurd: Duitsland en Finland...Verbazingwekkend!
Goedemorgen,

Ik heb gekeken, alle 10 naar verschillende landen. Finland, USA en Duitsland zitten er wel bij.
Blij toe Is maar beter ook, toch?

Nog 2 kaarten verstuurd: Rusland en Londen.
Wauw, ik wilde hierneer schrijven dat er geen post was geweest gaat ineens de brievenbus klepperen. Vier kaarten maar liefst twee uit Nederland. Uit Friesland (altijd goed bij mij) en eentje uit..weet ik nog niet. Moet ze nog registreren, zo doen. Verder eentje uit Thailand, supermooi met een mamma olifant met ukkie. Ehh, die uit Nederland zijn ook mooi niet te vergeten. Verder was ik pseudo-winnaar van de lotto!!!
quote:steph schreef op 13 september 2009 @ 20:48:

Arrggh, ik wil hurray's. Heb een mailtje van de tramshop gehad, straks eens internetbankieren.

Ik heb ook een mailtje van ze gehad en wil ook hurray's. Meer dan de helft van mijn kaarten zouden nu toch wel aan moeten komen..

@Teigera: wat jammer dat er geen berichtje bij stond en jammer van je kaart die expired gaat raken :(

@Kristin: als je die optie waar Steph het over hebt, niet aan hebt staan, krijg je in principe maar 1x een bepaald land in je lijstje (of ik heb daar geluk mee). Grote kans dus dat als je een hurray uit Finland/Nederland/Duitsland/USA krijgt, je hetzelfde land weer krijgt. Hoe meer kaarten je tegelijk onderweg hebt, hoe meer verschillende landen je dus hebt

@Linndaatje: jij ook al geen bedankje. Ik kan dat niet zo goed begrijpen.. Dat heb ik zelf nog maar 1x gedaan en dan heeft de verstuurder ook echt niet zijn/haar best gedaan
De kaartjes zijn gisterenavond betaald, eens kijken hoelang het duurt.

Een van de kaartjes uit Nederland heeft er elf dagen over gedaan!
Vandaag een heeeel leuk kaartje gekregen uit Thailand. Daar staat op dat: Wow you are so cool... hahaha leuk!

Keek ik bij mijn kaarten en dacht HUH ik mag er nog een verzenden en heb helemaal geen hurray gekregen... NAJA was dat nou. Het ging ook nog eens om de kaart van die jongen die niet een vriendelijk profiel had, waar ik het laatst over had.

Nu klik ik op zijn naam krijg ik dit: Ryan_ is no longer participating in Postcrossing. Heeft hij dit zelf opgezegd of is dit voor hem gedaan? Weet iemand van jullie dat?
Gavia: Kaartje is gisteren naar the USA op de bus gegaan. Wel grappig dat we allebei een J&Jkaartje hebben verstuurd

Ben benieuwd naar de hurray!
Ik heb vandaag post gekregen uti Finland! En het was meteen een kaart van Milla Paloniemi! Die van die egel! Oke, hij staat er wel zwaar vloekend op, maar toch vind ik hem wel grappig.

Achterop ook nog een leuk verhaaltje.

@ Justme, ik heb het nog nooit meegemaakt dat dat er stond, maar het is wel fijn dat diegene iig op non-actief staat, anders zit je te wachten op een expired.
@justme80: wat gek zeg! Had je hem al wel een kaart gestuurd? Zou zonde zijn als je dat wel gedaan hebt, en jouw aantal aangekomen kaarten niet met 1 omhoog gaat!

@Gavia: oh wat gaaf, die egel vind ik leuk!

Vandaag helaas weer geen kaarten. Donderdag had ik er 5 en daarna niets meer. Jammer dat ze niet verspreid komen
Ik ga voor de nieuwe kansen morgen. Vandaag was (en is) de stand 0-0.
Snjókorn falla, á allt og alla
@Steph/Hondjewoef: ik heb die optie niet aan staan. Omdat ik het juist zo leuk vind om naar verschillende landen te sturen. Maar denk dat als ik naar meer landen mag sturen ik ook meer variatie heb, (hoop ik althans).

Ik heb vandaag wel een heel mooi kaartje uit China gekregen. Ook nog eens met een hele leuke tekst erop. En nog een hurray uit Finland met een heel lief bedankje.

Nu maar weer eens nieuwe adressen aanvragen. Heb de magische grens van 20 verstuurde kaarten gehaald!!
quote:Hondjewoef schreef op 14 september 2009 @ 20:36:

@justme80: wat gek zeg! Had je hem al wel een kaart gestuurd? Zou zonde zijn als je dat wel gedaan hebt, en jouw aantal aangekomen kaarten niet met 1 omhoog gaat!

Ja heb hem al wel een kaart gestuurd, en mijn kaarten aantal is ook wel met 1 omhoog gegaan en ik mag ook wel weer een nieuwe versturen hoor.

@Gavia: oh wat gaaf, die egel vind ik leuk!

Ja die is echt leuk he..... ook al is het met gevloek...

Vandaag helaas weer geen kaarten. Donderdag had ik er 5 en daarna niets meer. Jammer dat ze niet verspreid komen Ja heb ze zelf ook liever verspreid.. maar ja lieve koekjes worden niet gebakken .....
Hier een hurray, met helemaal niets. Ben ik nog wel extra een kaart voor haar gaan kopen omdat ik haar profiel zo leuk vond.

Justme, dat heb ik ook nog nooit meegemaakt.
Na een lange tijd ben ik weer aan het postcrossen. Gisteren zijn er 5 kaartjes op de bus gegaan naar Duitslans, Frankrijk, Finland, USA en Lithouwen. Dus hopelijk komen de eerste hurray's deze week al binnen.
Vanaf wanneer mag je 6 kaarten onderweg hebben?
Als je 20 kaarten op sent hebt staan (die dus ontvangen zijn door een ander).

Leuk, Maroetje! Welcome back.
Maroetje, welkom terug bij het postcrossen.

Ik heb één adres aangevraagd gelijk Finland weer eens.
Oke dankjewel Linndaatje! 15 kaarten van mij zijn inmiddels geregistreerd en 5 onderweg. Dus ben er bijna haha.

Steph: wat verrassend; Finland!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven