Ik word oma!

18-02-2009 11:06 1206 berichten
Mijn grijze poes is zwanger!

Ik denk een week of drie, vier, 21 of 28 dagen dus en dan moet ze tussen de 59ste en 70ste dag bevallen las ik.

Hoewel ik 40 ben en al mijn hele leven katten heb, is er nog nooit een nest poezen in mijn nabijheid geboren en al helemaal niet bij mij in huis. Ik vind het dus ontzettend spannend.

Wat kan ik doen voor mijn zwangere lieve dier? Waar moet ik op letten? Do's en dont's, voeding, voorbereidingen en omgang met de andere 4 katten.

Kunnen jullie met me meedenken?
Alle reacties Link kopieren
Thnx! Dit is echt slopend, vannacht de hele nacht lopen zoeken dus nu helemaal kapot. Om de 10min ga ik buiten zoeken, vind ik nix ga ik even naar binnen "eventjes relaxen". Totdat ik dat na 10min weer zat ben en weer naar buiten ga.

Pfffff

Eleonora, heb jij je poes al terug?
Nee, niks geen poes niet.....

Kan niet geloven dat ik haar nooit meer zal zien, kan ik gewoon niet bij. Ze moet echt terugkomen.
Kut zeg, voor jullie allebei. Maar objectief gezien zijn ze nog maar even weg. Ik blijf meeduimen dat ze snel thuiskomen!

Burrito, woon je in een wijk met veel tuintjes en schuurtjes? Kan best zijn dat 'ie ergens naar binnen is geslopen en opgesloten is ofzo, dat hoor je regelmatig. Nu je iedereen in de buurt op je vermiste kat hebt geattendeerd zal 'ie vast snel gevonden worden.

Leo, is jouw kat gesteriliseerd? Iemand anders vroeg het al, maar dat is een een slettetocht is een erg goede verklaring voor haar absentie. Ook in dat geval komt ze vast snel naar huis.
He getver, Leo, wat naar. Maar het is nog maar 1 dag, dikke kans dat die slettebak last heeft van het empty nest syndrome en gewoon aan het hoeren en sloeren is. Ik ga heel hard voor je zitten duimen!
.
Ik snap ook niet waar mijn pessimisme vandaan komt....

Het voelt gewoon niet goed, verder heb ik er geen verklaring voor.

Ze is gesteriliseerd en ik hoop dat ze inderdaad iets leuks voor zichzelf aan doen is.
Goed dat ze gesteriliseerd is in ieder geval. Volgens mij wilde je niet nog een nestje toch?

Wat ka uu tee dat ze er nog niet is zeg... echt heel vervelend.

Voor jou ook Burrito! Nog geen nieuws ook aan jouw kant?

Afwachten nog maar even...
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Wat naar dat beide poezen nog niet terug zijn.

Het is volgens mij een complot, nationale wegloopweek ofzo. Die van mij was ook al weg deze week.
Stressed is just desserts spelled backwards
Nopez ze is nog niet terug

Er zijn hier veel tuintjes en schuurtjes, we hebben overal aangebeld en gezocht maar tot nu toe nog steeds zonder resultaat.

Ze is idd relatief kort weg, maar het is de de eerste dat ze zoiets doet/langer dan een urtje weg is, daarom vind ik het zo eng
Burritosausje, jij ook veel sterkte meid.....

Doorgaans ben ik niet zo aso als nu, ik wens je nu pas iets liefs en hartelijks toe, dat komt echt omdat ik me zo ellendig voel.

Ik hoop voor jou ook keihard dat je je poes terugvindt.

eleonora, geen probeelm hoor. T is dat je dit nu zegt (dat je jezelf aso vind), maar ik had er waars. ook totaal geen oog voor als je 't wel had gedaan, want constant zit de poes in m'n hoofd.

Jij ook heel veel sterkte en maar hopen dat ze allebei snel terugkomen!!!
Ik hoop voor beide dat de poezen snel weer huiswaarts keren.

Oh nee Leo!

Ik hoop dat mooie-mama-divapoes heel snel bij je terug is!

Ik ga voor je duimen.....
quote:Maleficent schreef op 12 september 2009 @ 19:09:

Het is volgens mij een complot, nationale wegloopweek ofzo. Die van mij was ook al weg deze week.Hier nog eentje.... Abel de Zwerver heet ie nu (En Lucas is verworden tot Lucas de Schooier omdat ie alle restjes eten uit Sarahmeisje haar bordje likt zodra hij de kans krijgt )
Nog geen van de poezen weer thuis?
Ach Leo, ik las het vanmorgen en hoopte dat tegen deze tijd je grijze weer terug zou zijn..

Van de weggebleven poezen waarover hier gepost werd, herinner ik me nog goed het zwarte oude dametje Bagwana, ik weet niet meer van wie precies...die uiteindelijk ook weer voor de deur van haar bazinnetje zat, en een van mijn katers is ook een keer een nacht of twee weggebleven...

Ik hoop zo voor je dat je snel kan neerzetten dat ze weer terug is..
Bagwana was volgens mij van Mastermind
quote:Sarah Scott schreef op 12 september 2009 @ 22:12:

Bagwana was volgens mij van Mastermind Ja! Mastermind was het.
Geen poes.

Ik probeer het van me af te zetten, ik doe in ieder geval zo 'normaal' mogelijk.

Maar het valt niks mee als ik eerlijk ben. Prop in keel, kramp in maag en zo.

Meds zei dat als er geen dode katten gevonden zijn, ik weet dat ze levend rondloopt maar ik kreeg een uitgebreid bericht van Amivedi bij het inschrijven van Lot als vermiste poes, dat dode dieren door de gemeente worden weggehaald (soms) en dat er dan geen bericht naar de eigenaar gaat of kan gaan. De gemeente kan ik natuurlijk maandag pas bellen.

Ook het asiel hier in de buurt is op zaterdag en zondag niet te bereiken. Wel mocht ik bij de dierenarts een oproep op zijn site zetten.

Ik zou zo graag op den duur (en als ze niet meer terugkomt, wat helemaal nog niet uit te sluiten is natuurlijk) willen weten waar ze is, al is ze bij iemand die haar niet meer terug wil geven omdat hij haar zo leuk vindt. Of als ze dood is wil ik dat ook weten. Liever dat dan vermist, dat is gewoon ruk.
Leo, ik denk de hele tijd aan je. Zo stom. Ook aan poes dus.

Weet niet zo goed wat ik moet zeggen..

Al die gedachten, logisch.. maar please, kijk het nog even aan.

Vind het zó rot voor je. Echt.
Je bent zó lief La Vie....

Ik snap het hoor, dat je niks weet te zeggen, ik weet het eigenlijk ook niet. Ik ben emotioneel incontinent de hele tijd en ik voel me waardeloos maar ik vind ook weer dat ik de moed niet op moet geven meteen. Het lijkt alsof het de eerste keer is dat ik een kat kwijt ben, wat pertinent niet waar is.

Waarom het nu zo anders is weet ik niet. Ze is gewoon de liefste die ik heb, ik denk dat dat het is.
Ik heb gewoon een zwak voor jou en je katten, dat weet je denk ik wel.

Ik kan het me ook zó goed voorstellen, ik zou me ook echt compleet niet goed voelen met zoiets. En vooral dat wat je zegt van: er is iets, het voelt niet goed.

Vooral dat.

Hoop echt zo dat er niets gebeurd is.. Ik leef met je mee.

Kwam ze maar gewoon terug!
La Vie, je bent een engel!

Ik zit alweer even beneden en ik bedacht me net, wat nou als ik een beloning uitloof?

De kans bestaat natuurlijk dat iemand haar gewoon meegenomen heeft. Ze draagt een koker met adresgegevens, dus als iemand haar gevonden had, hadden we dat wel gehoord, ik geloof niet dat dat aan de hand is.

Wat nog zou kunnen is dat ze ergens is waar de deur op slot zit van vrijdag t/m maandag of zo, bij een bedrijf, ja, ik weet het ook niet. Dat maandag de deur opengaat en dat ze weg kan wandelen.

Maar het kan ook dat iemand haar heeft.

Zal ik op de vermist pamfletten zetten dat er een beloning aan vastzit? Aan het vinden van de poes?

Of strijk ik dan juist tegen haren in denken jullie?
Ik kreeg ook als tip om een beloning te geven op het pamflet en als poes niet was terug gekomen dan had ik die de volgende dag wel gemaakt ja. Iemand op mijn topic zei dat het haar heel goed had geholpen want als mensen zien dat je er geld voor kan krijgen zijn ze eerder geneigd om extra mee te zoeken.

En wat ook zo is, een weggelopen hond wordt veel eerder als weggelopen aangemerkt. Als die ergens zonder baasje loopt. Maar ik zie zo vaak katten buiten lopen. Ik kan dan niet zien of dat in orde is of dat ze zijn weggelopen.

Ik zou er een duidelijke foto op zetten van de poes, met de naam erop. En ook bij de dierenwinkel hangen.

Wou dat ik iets voor je kon doen ik werd er meteen mee wakker.

Is jouw poes al weer terug Burritosaus?
Eleonoara,anders bel eens even met de dierenambulance.die zijn altijd bereikbaar.

Ik heb zo mijn hondje weer teruggevonden,die was geschrokken en helemaal in paniek ontsnapt door het vuurwerk met oud en nieuw.

Hoop voor jullie dat je de kat terug vind.

Een aantal jaren geleden ben ik mijn lievelingskat kwijtgeraakt,en die was ook gesteriliseerd.is nooit meer terug gekomen.wil je niet ontmoedigen...

heel veel succes!!!

En zoals anderen zeggen is ze toch gewoon aan het slettenbakken..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Oh Leo... Fingers crossed here!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven