24 plus 4 pil (anticonceptie)
zaterdag 12 september 2009 om 20:32
ik lees net over een nieuwe pil die op de markt in... de 24+4 pil..
Ik vroeg me af of iemand hier misschien ervaring mee heeft en hoe het bevalt??
ik slik al langere tijd de pil, maar ik word hier telkens zo depressief van... zodra ik stop voel ik me zoveel beter... maar ik wil een regelmatige cyclus en dus moet ik de pil hebben (andere anticonceptie vallen voor mij af namelijk......)
hier is een site met info..
http://www.24plus4.nl/
Ik vroeg me af of iemand hier misschien ervaring mee heeft en hoe het bevalt??
ik slik al langere tijd de pil, maar ik word hier telkens zo depressief van... zodra ik stop voel ik me zoveel beter... maar ik wil een regelmatige cyclus en dus moet ik de pil hebben (andere anticonceptie vallen voor mij af namelijk......)
hier is een site met info..
http://www.24plus4.nl/
zaterdag 12 september 2009 om 21:08
quote:Vl43inder schreef op 12 september 2009 @ 20:36:
Waarom wil je per se een regelmatige cyclus als ik vragen mag?als ik de pil niet slik, is deze enorm onregelmatig... soms 3 maanden niet, dan ineens na 2 weken weer... soms duurt het 4 dagen, soms 10 dagen de ongesteldheid... daarom wil ik een regelmatige cyclus
Waarom wil je per se een regelmatige cyclus als ik vragen mag?als ik de pil niet slik, is deze enorm onregelmatig... soms 3 maanden niet, dan ineens na 2 weken weer... soms duurt het 4 dagen, soms 10 dagen de ongesteldheid... daarom wil ik een regelmatige cyclus
zaterdag 12 september 2009 om 23:11
Ik heb net een half jaar Yaz24+4 gehad. Niet echt stemmingswisselingen oid terwijl ik daar wel gevoelig voor ben. Jank wel snel bij zielige dingen op tv maar of dat met de pil te maken heeft? Ik heb geen libido meer sinds deze pil en ga dus na deze strip met de Qlaira beginnen, kijken hoe die bevalt.
zondag 13 september 2009 om 19:24
De Yaz 24+4 pil...neem aan dat je die bedoelt. Of is er inmiddels een andere op de markt?
Heeft precies dezelfde samenstelling als Yasminelle pil die al langer bestaat. (bijna hetzelfde als de Yasmin). Bovendien kun je dit schema bij elke pil toepassen.
Niets nieuws dus, puur marketing.
Ik snap trouwens niet waarom je een kortere stopweek wilt als je juist last hebt als je de pil slikt...of begrijp ik het niet goed?
Als je last heb van de pil die je nu slikt, dan kun je opzoek naar een andere met een andere samenstelling mogelijk veranderd dit je klachten.
Je stopweek patroon aanpassen of overslaan kan altijd met iedere pil. (zolang je je stopweek maar niet langer maakt dan 7 dagen...w.b. bescherming tegen zwangerschap dan)
succes.
p.s. de Qlaira pil ken ik nog niet, ik zal me er eens over inlezen...
Heeft precies dezelfde samenstelling als Yasminelle pil die al langer bestaat. (bijna hetzelfde als de Yasmin). Bovendien kun je dit schema bij elke pil toepassen.
Niets nieuws dus, puur marketing.
Ik snap trouwens niet waarom je een kortere stopweek wilt als je juist last hebt als je de pil slikt...of begrijp ik het niet goed?
Als je last heb van de pil die je nu slikt, dan kun je opzoek naar een andere met een andere samenstelling mogelijk veranderd dit je klachten.
Je stopweek patroon aanpassen of overslaan kan altijd met iedere pil. (zolang je je stopweek maar niet langer maakt dan 7 dagen...w.b. bescherming tegen zwangerschap dan)
succes.
p.s. de Qlaira pil ken ik nog niet, ik zal me er eens over inlezen...
maandag 14 september 2009 om 10:06
quote:MiracleGirl schreef op 14 september 2009 @ 10:01:
het liefst heb ik een pil, die me gewoon een normale menstruatie geeft (geven ze allemaal), maar.... ik wil van die depressieve klachten af...... en tot nu toe heb ik die bij elke pil gehad die ik heb gebruikt...
Lieverd, misschien staan je klachten los van de pil? Je hebt het de laatste tijd niet makkelijk.
Ik vond zelf Trigynon altijd wel een prettige, stabiliserende pil. Het is een driefasenpil. Maar als je probleem echt hormonaal is, is het een kwestie van uitproberen.
Heb je ook al externe hulp trouwens? Zo niet, stap eens naar je huisarts voor een doorverwijzing. Sterkte in ieder geval.
het liefst heb ik een pil, die me gewoon een normale menstruatie geeft (geven ze allemaal), maar.... ik wil van die depressieve klachten af...... en tot nu toe heb ik die bij elke pil gehad die ik heb gebruikt...
Lieverd, misschien staan je klachten los van de pil? Je hebt het de laatste tijd niet makkelijk.
Ik vond zelf Trigynon altijd wel een prettige, stabiliserende pil. Het is een driefasenpil. Maar als je probleem echt hormonaal is, is het een kwestie van uitproberen.
Heb je ook al externe hulp trouwens? Zo niet, stap eens naar je huisarts voor een doorverwijzing. Sterkte in ieder geval.

maandag 14 september 2009 om 10:13
quote:Cilnia schreef op 12 september 2009 @ 22:26:
[...]
Iedereen wil toch een regelmatig cyclus? :SWist niet dat het bij TO zo onregelmatig was, kan me nu wel voorstellen dat ze het liever regelmatiger heeft ja. Ik heb zelf een cyclus van tussen de 28 en 32 dagen, dat wordt ook vaak al niet regelmatig genoemd (door mij wel eigenlijk maar goed) en heb daar zelf helemaal geen moeite mee namelijk.
[...]
Iedereen wil toch een regelmatig cyclus? :SWist niet dat het bij TO zo onregelmatig was, kan me nu wel voorstellen dat ze het liever regelmatiger heeft ja. Ik heb zelf een cyclus van tussen de 28 en 32 dagen, dat wordt ook vaak al niet regelmatig genoemd (door mij wel eigenlijk maar goed) en heb daar zelf helemaal geen moeite mee namelijk.
maandag 14 september 2009 om 10:27
quote:AlettaJacobs schreef op 14 september 2009 @ 10:06:
[...]
ik heb externe hulp... maar ik ben al 3 keer eerder gestopt met de pil, en na het stoppen werd de depressie een stuk minder.....
op de een of andere manier versterkt de pil de depressie bij mij enorm....
[...]
ik heb externe hulp... maar ik ben al 3 keer eerder gestopt met de pil, en na het stoppen werd de depressie een stuk minder.....
op de een of andere manier versterkt de pil de depressie bij mij enorm....

maandag 14 september 2009 om 13:03
Ik denk dat ik persoonlijk toch voor de onregelmatige cyclus zou gaan ipv voor de depressie eigenlijk.
Hoe erg is het nou eigenlijk, een onregelmatige cyclus, in vergelijking met een depressie. Ja, tuurlijk heb je liever beide niet, maar dat lijkt er dus niet in te zitten.
En ik ben ook heel benieuwd naar het antwoord op Loeks vraag.
Heb zelf jarenlang condooms gebruikt, ging prima hoor, wen je vanzelf aan. Ik voelde me ook zonder hormonen veel fijner.
Hoe erg is het nou eigenlijk, een onregelmatige cyclus, in vergelijking met een depressie. Ja, tuurlijk heb je liever beide niet, maar dat lijkt er dus niet in te zitten.
En ik ben ook heel benieuwd naar het antwoord op Loeks vraag.
Heb zelf jarenlang condooms gebruikt, ging prima hoor, wen je vanzelf aan. Ik voelde me ook zonder hormonen veel fijner.
zaterdag 7 november 2009 om 00:20
@ MiracleGirl, in jouw geval zou ik ook kiezen voor een onregelmatige cyclus, die hormonen hebben duidelijk geen goede invloed op je depressies en dat kan ik me goed voorstellen. Ik slik om medische redenen de pil en kan er helaas niet mee stoppen, en ben daardoor in de laatste jaren drie keer compleet van persoonlijkheid veranderd. Eerst heel erg agressief (Orgametril, geen menstruatie, één hormoon, 28 dagen), ben daarmee gestopt omdat ik bijna iemand in elkaar wilde slaan, (voorheen was ik niet agressief), daarna heel emotioneel, ik moest al janken bij een kattenvoer reclame (Cerazette, geen menstruatie, zelfde hormoon als in Orgametril maar in lagere dosis, 28 dagen). In 2006 ben ik weer gewissled, nu naar Microgynon 30 en ben sindsdien compleet manisch en vind alles leuk en loop over van de energie, behalve in mijn stopweek dan ben ik zo depressief als een deur, dus die heb ik eens in de zes maanden. Heb een paar weken terug de nieuwe pil geprobeerd, de Qlaira, na twee dagen voelde ik me alsof ik speed had gebruikt, extreem hyper en zo opgefokt als de pest. Ik ben er gelijk weer mee gestopt en gebruik nu nog steeds Microgynon. Van alle keuzes de beste, manisch zijn is beter dan agressief, emotioneel of opgefokt.
Kortom, hormonen hebben een enorme invloed op je humeur en als je je veel beter in je vel voelt zonder die troep en je gebruikt het voor een regelmatige cyclus, dan raad ik je aan om eens in het alternatieve cirquiet te gaan shoppen.
Kortom, hormonen hebben een enorme invloed op je humeur en als je je veel beter in je vel voelt zonder die troep en je gebruikt het voor een regelmatige cyclus, dan raad ik je aan om eens in het alternatieve cirquiet te gaan shoppen.