Kaetje en de prikbitches

05-08-2009 21:42 1221 berichten
Alle reacties Link kopieren
IEDEREEN DIE OOK EEN KLAP VAN DE MEDISCHE MOLEN HEEFT GEHAD EN MEE WIL SCHRIJVEN IS WELKOM

Superstoere meisjes:

* Kaetje: 31 jaar. na 8 IUI nu bezig met afvallen, daarna verder met IVF

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, 6e IUI gehad. Nu even pauze tot na de zomervakantie.

* Merel29: Korte rustpauze.. Eerst vakantie en dan op voor de laatste keer..Dat zal eind 2009 worden..

* Fleur: 3e IVF/ICSI poging aan het eind van het jaar.

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, Start IVF november.

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI mislukt + 2xIVF mislukt. Nu afwachten hoe we verder gaan.

*Watson: start april 2008, Onlangs kijkoperatie gehad met positieve uitslag. Deze cyclus beginnen met 1e IUI

*Dolfijntje: mei 2006 begonnen, 3 x IUI, endometriose weggelaserd in mei 2009, nu in afwachting van vervolgtraject

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, goede kijkoperatie maar verminderd vruchtbaar zaad, begonnen met IUI in maart 2009. zwanger na IUI nr.2 maar een miskraam in juni.

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Lynn80: begonnen in mei 2007, nu 8e (en laatste) IUI poging. Start IVF per september 2009

*Kanarie: #

3 jaar geleden begonnen met proberen; een jaar geleden een miskraam gehad; sinds twee maanden bezig met IUI

*MagiC:# 36 jaar, begin 2008 begonnen, 10 september 2009 laparoscopie gepland.

*Bankie 34 jaar, Dochter van 3 gekregen na 8 IUI, nu op voor de tweede, via IUI

*Heidss 28 start jan met eerste ICSI poging...

Zouden eerst deze maand al starten maar zijn net alle 2 begonnen bij een nieuwe baas, Daar eerst ff rust mee opbouwen en dan het nieuwe jaar nieuwe kansen

*Yamunamamma van yammini, in afwachting van kaakoperatie en begin 2010 . daarnaweer naar ZH voor een yammini-broertje/zusje.

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test, 24 november uitgerekend

* Sophy: 2 jr bezig, 3 keer ICSI in eigen cyclus, 3e keer raak! Positieve test op 3 mei. Echo op 19 mei

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI). Op 8 juni positieve test! spontane zwangerschap!!

*Zitah: IUI uitgerekend januari 2010

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: zwanger via IUI Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, 06-01-'09. Dochtertje!

* Nicks: Bevallen van een zoontje op 13 april 2009.

* Suzzel: ICSI,

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. zoon

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes op 20 mei een jongetje en een meisje!

* Debgirl1984: PCO 20 mei dochtertje.

* Nicky22: meisje geboren op 06-06-09

* Rebels: Kind 2 jr, Dochtertje geboren op 12 juni.

* Maria 52 (Pierel): Zoontje geboren op 3 juli 2009.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging.

* Blogbabe: IUI Op 10 juli mama geworden van een meisje.

* Carpe Diem: ICSI. Op 14 juli bevallen van een meisje.

* Tornapart: IVF /CRYO 20 augustus een zoon

* Peggysue2: IVF 14 okt bevallen van een tweeling

zoon en dochter. beide kindjes nog in het ziekenhuis.

hier is het oude topic
MS, bij dr B??? Daar zit ik ook! Super goede man.
Studeren jij!!!!;-)
quote:Yamuna schreef op 14 september 2009 @ 15:33:

ik heb peggysue net aan de telefoon gehad.

het gaat goed , laatste controle was prima Yes! Da's mooi! Volhouden, Peg!
Da's fijn voor Peg! Wat een opluchting voor nu, hopelijk blijven de kleintjes nog lekker even zitten en zorgt de rust voor een explosieve groei.
Super voor Peggy!!!
Oooh, wat een opluchting zeg, voor Peg. Ik maakte me echt zorgen om haar. Gelukkig gaat alles nog goed en ook fijn dat ze nu nog wat meer rust heeft.
quote:dolfijntje01 schreef op 14 september 2009 @ 15:49:

MS, bij dr B??? Daar zit ik ook! Super goede man.Ja, inderdaad Dr. B!
Dolfijntje, jee 6 maanden achterstand. Dat is wel lang. Beetje raar he. Hopelijk is het snel geregeld.
Wat fijn dat ze kleintjes nog lekker in Peg, d'r buik zitten. Hopelijk blijft dat nog even zo!

MS en Dolfijntje, wat geinig dat jullie nu dezelfde gyn hebben :-)
fijn Peg!!!
Yamuna, ging je nou vandaag naar Peg? Heb je een mooie berg kaarten om voor haar mee te nemen?
quote:kaetje schreef op 13 september 2009 @ 19:58:

Magic, de cyste zit er al een hele tijd en moet vanzelf weg gaan. De cyste houd de eisprong tegen. Daardoor groeit het baarmoederslijmvlies ook niet verder en dus word ik niet ongesteld. In die zin houd het een zwangerschap dus ook tegen. Met IVF zou ik nu ook niet verder kunnen, dat kan ook pas als alles weer rustig is.

Hé Kaetje, ik ben van mijn oudste zwanger geraakt toen er ook een enorme cyste (5 cm doorsnee) in één van mijn eierstokken zat. Maar de andere deed het dus prima, blijkbaar...

Ik zou dus in ieder geval mijn sexleven niet stopzetten
Rebels, dat is goed nieuws voor Kaet!

Yam, hoe was het bij Peggy?

MS, wat grappig dat we nu dezelfde gyn hebben! Ga je alleen voor second opinion of ben je van plan om te blijven? Ben benieuwd wat jullie huidige zkh voor idee hebben, 2 oktober had je een afspraak toch? En dan in nov in "ons" zkh?

Ik ga morgen weer naar school, heb wat uurtjes opgenomen vandaag zodat ik weer kan studeren. Het is zoveel wat we moeten weten, niet normaal meer. (wel goed hoor!) Ik moet alleen nog leren selecteren, het is niet te doen om alles te lezen kreeg ik al van de docent te horen. Ik moet nu dus echt selectief gaan lezen en dat is moeilijk want ik wil alles weten!

Sophie hoe gaat het met je? Ik denk veel aan je.
berichtje van peggy:

Lieve meiden,

even een berichtje vanuit het ziekenhuis;

het gaat best goed met mij en heel belangrijk , ook met de kindjes! Ik krijg elke dag een CTG krijg weeënremmers en injecties voor de longrijping van de kleintjes.

Ik heb 23 uur per dag rust en daarmee hopen we de bevalling nog even uit te stellen, mijn baarmoedermond is namelijk al bijna geheel verstreken, dus de kans dat ik "zomaar" ga bevallen is best groot!

morgen ben ik alweer 33 weken zwanger dus dat geeft goede moed! bedankt voor jullie kaartjes heel veel liefs en een dikke knuffel

Peggysue
Wat fijn om wat te horen van Peggy. Ik vind het wel een heel eng idee dat ze nu al zou kunnen bevallen, met 33 weken. Ik hoop zo dat het nog niet gaat gebeuren....

Rebels, waarschijnlijk heb ik een cyste die hormonen aanmaakt. Mijn hele cyclus ligt stil dus ik denk niet dat ik een eisprong heb. Zo'n 20 weken geleden begon het gedonder en sindsdien heb ik nog geen spontane menstruatie gehad dus ik weet het niet... Maar goed, dat houdt ons niet tegen om seks te hebben, juist niet zou ik haast zeggen. Juist wel lekker dat het niet meer perse moet...

Ik heb eigenlijk weinig te melden. Ik ben al wat afgevallen, sinds de vakantie 3 1/2 kilo dus het gaat de goede kant op!
ik hoop dat ze idd nog even binnen blijven !
Dolfijntje, lijkt mij ook wel moeilijk om dat te selecteren, wat je zou moeten weten, want hoe weet je dat nou van tevoren? :-)

Goed om te horen dat het goed gaat met Peg en de kleintjes, maar wel zorgelijk dat ze nu toch echt elk moment zou kunnen bevallen. Ik hoop dat ze nog een tijdje lekker blijven zitten.

Kaet, wat goed dat de eerste kilo's er al af zijn!
Erg fijn om iets van Peg te horen!!!!!!!!!!! Ik hoop dat de kleintjes nog even blijven zitten.
Hoi allemaal, zal ook weer eens wat van me laten horen :-). Heb niet alles terug kunnen lezen maar wel alvast aan het duimen dat de kindjes van Peg nog even blijven waar ze zijn.

En Kaet, wat balen zeg van die cyste, pfff. Nee daar zit je lekker op te wachten. Veel sterkte met afvallen, daar heb je in ieder geval meer controle over...

Mijn man is inmiddels geopereerd aan een slagader in zn zaadbal. Na meerdere slechte zaadtesten was die via een echo geconstateerd. En tja, dan komen er verhalen in de sfeer van 'het zou kunnen zijn dat het beter wordt maar ook van niet'. We wilden het toch maar proberen onder het motto baadt het net dan schaadt het niet. En nu is het dus een paar maanden afwachten of er verbetering zichtbaar wordt in zaadkwaliteit (en dan daarna afwachten of dat dan tot zwangerschap leidt of niet).

Geduld blijkt het kernwoord in dit traject en daar ben ik nou precies zo slecht in. Iedereen weer veel sterkte!
Slagader??? Spatader natuurlijk, hihihi
Pfffff, ik hoop dat de kleintjes nog lekker warm bij Peg blijven zitten. Ik blijf duimen.

Soof, hoe gaat het met jou?

Kaet, wat goed van je dat je bent afgevallen. Hou vol he!

Dolfijn, ik ga in eerste instantie voor een second opinion, en verder weet ik het niet. Ik moet idd 2 oktober mijn mijn eigen zh en weet niet hoe ik dan verder moet. Aan de ene kant wil ik ook graag het gesprek van nov. afwachten en dan pas verder, maar aan de andere kant duurt dan nog zo lang. En voordat je het weet ga ik pas volgend jaar weer beginnen met een behandeling. Hangt er natuurlijk ook van af hoe het 2 oktober gaat. Als ze weer zo passief zijn, dan zal ik sowieso eerst het gesprek in Tergooi ingaan.

Wat voor studie doe je?

Haiti, ik hoop dat het nu beter wordt bij je man. Slikt hij verder ook foliumzuur en zink?
Haiti: hopelijk heeft de operatie van je man nut! Ik duim voor jullie.... en natuurlijk duim ik voor alle stoere bitches hier!
Haiti, ik heb wel vaker gehoord dat spataders in de balzak een slechtere zaadkwaliteit kan veroorzaken, dus hopelijk wordt het beter nu hij eraan geopereerd is. Maar inderdaad, geduld blijft het belangrijkste in dit traject en volgens mij heeft bijna niemand dat.

Ms, lijkt me ook heel moeilijk om te beslissen wat nu verder te doen. Maar als je in je huidige ziekenhuis verder zou gaan met behandelingen, zou dat dan betekenen dat je de volgende IVF poging gaat doen of hoop je dat ze dan toch nog iets anders met je van plan zijn?
Haiti, dat wachten is echt verschrikkelijk he. Pff het kan zo lang duren dan allemaal. Hopelijk helpt de operatie!
Popski's!

Ik lees wel mee hoor en leef ook mee! Maar heb weinig te vertellen even. Ben een beetje aan het cocoonen eigenlijk. Heb het ook druk op mijn werk (lekker druk hoor, lekker bezig) en ben best moe 's avonds. En heb zo nu en dan ineens een sociaal leven voor het eerst in een paar maand . Ben moe, maar rustig en probeer me een beetje op de baby te richten. Er zijn een paar erfenislastigheidjes die opgelost moeten worden, dus dat is nog even tja....lastig.

Zo dus

Verder vind ik het naar dat meiden hier weer zo lang moeten wachten op van alles. En denk ik heel vaak aan Pegsin het ziekenhuis. En vind ik MS heel dapper met haar second opinion. En Merel zo stoer omdat ze voor zichzelf kiest. En Kaetje een heldin omdat ze al zoveel is afgevallen, al baal ik met haar mee om die stomme cyste. En Dolfijntje is ook al zo stoer met haar toch maar iui beslissing. En van Yam heb ik geen idee hoe het met haar gaat, maar ben ik wel heel benieuwd naar.

En zo vergeet ik nog een boel meiden, waaronder de brand new mama's. Maar met jullie lees ik ook vaak mee op jullie maandtopic, dus eigenlijk weet ik alles al

Zet m op hier hoor, en ik ben er dus wel, maar beetje stillig

Liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven