Ervaring met Lampe Berger gezocht
maandag 31 augustus 2009 om 12:45
vrijdag 11 september 2009 om 12:29
Ik heb het alleen in de winkel nog geroken, maar ik vond ze erg sterk. Ik denk dus dat ik er ook die neutrale geur doorheen zou doen. Nu heb ik er ook wel met m'n neus boven gehangen, misschien is alleen een geur thuis wel lekker.
Poeder, groene thee was toevallig één van de twee geuren die ze erin had. Ik vond hem erg lekker. Hij ruikt echt naar groene thee, met nog een frisse geur erbij. Heb je geen dealer in de buurt, daar hebben ze allemaal kleine flesjes waar je de geuren kunt ruiken. Ik heb die van mij via Google gevonden, Lampe Berger + de plaatsnaam.
Poeder, groene thee was toevallig één van de twee geuren die ze erin had. Ik vond hem erg lekker. Hij ruikt echt naar groene thee, met nog een frisse geur erbij. Heb je geen dealer in de buurt, daar hebben ze allemaal kleine flesjes waar je de geuren kunt ruiken. Ik heb die van mij via Google gevonden, Lampe Berger + de plaatsnaam.
vrijdag 11 september 2009 om 12:35
zaterdag 12 september 2009 om 22:14
Ik ken de lampe berger al een jaar of vier. Eerst heb ik er eentje gekocht voor in mijn woonkamer, een wit matglazen gedraaid flesje, waar ik altijd pure olie (eucaliptus) in brand, en wat een complimenten ik daar al over gehad heb..
Vorig jaar heb ik er nog eentje bijgekocht, voor de bovenverdieping van mijn huis, als anti-mug met citronella olie erin. Dat is erg overheersend, en werkt trouwens ook niet zo...de tweede staat dus eigenlijk te verstoffen, en die haal ik binnenkort naar beneden om er een ander geurtje in te doen.
200 branduren? Inderdaad wil mijn eerste exemplaar niet zo goed meer branden soms. Dan koelt hij vrij snel na het uitblazen af.
Kun je een steen zelf vervangen?
Vorig jaar heb ik er nog eentje bijgekocht, voor de bovenverdieping van mijn huis, als anti-mug met citronella olie erin. Dat is erg overheersend, en werkt trouwens ook niet zo...de tweede staat dus eigenlijk te verstoffen, en die haal ik binnenkort naar beneden om er een ander geurtje in te doen.
200 branduren? Inderdaad wil mijn eerste exemplaar niet zo goed meer branden soms. Dan koelt hij vrij snel na het uitblazen af.
Kun je een steen zelf vervangen?

dinsdag 15 september 2009 om 11:40
Heb hem ook al een jaar of 4,ik had altijd amandel_peer erin,maar die is helaas niet meer te krijgen,uit het arsortiment zegt mijn verkooppunt,nu heb ik dus alleen peer erin,die vind ik eigenlijk iets te zoetig,dus deze zomer eens iets anders erin,summer rain,maar als ik die aanheb blijf ik de geur proeven,zeg maar en dat vind ik niet lekker,zo nageurtje zeg maar.
Het enigste naadeel van fruitluchtjes in de zomer vind ik de fruitvliegjes wat naar binnen komen,ik had niet eens fruit in huis en vroeg me al af waar komen ze toch op af?
Ik woon al 2 jaar niet meer in moijn oude huis,en toch ik kom er nog wel heel af en toe,ruik ik nog altijd amandel-peer.
jammer dat hij niet meer te verkrijgen is bij ons.
Ik steek hem in de winter iedere dag ff aan na het eten.
Het is ook een iedaal ding,als je je huis te koop hebt staan,aangezien ieder huis zijn eigen luchtje heeft,door de bewoners die er wonen,ruikt met berger juist je huis heel uitnodigend,en super fris
Wat een fris huis!
Het enigste naadeel van fruitluchtjes in de zomer vind ik de fruitvliegjes wat naar binnen komen,ik had niet eens fruit in huis en vroeg me al af waar komen ze toch op af?
Ik woon al 2 jaar niet meer in moijn oude huis,en toch ik kom er nog wel heel af en toe,ruik ik nog altijd amandel-peer.
jammer dat hij niet meer te verkrijgen is bij ons.
Ik steek hem in de winter iedere dag ff aan na het eten.
Het is ook een iedaal ding,als je je huis te koop hebt staan,aangezien ieder huis zijn eigen luchtje heeft,door de bewoners die er wonen,ruikt met berger juist je huis heel uitnodigend,en super fris
Wat een fris huis!
dinsdag 15 september 2009 om 12:48
dinsdag 15 september 2009 om 15:20
Nee ik heb die summer rain erin,vind ik niet zo lekker,maar had een grote verpakking,maak hem dus wel op.
Ik weet nog niet wat de volgende geur wordt
iets van stoofpeertjes lijkt me wel lekker,of die creme brulle ook wel voor het najaar.
Ik houd absolut niet van die parfumachtige geuren.
en deze summer-rain is zo geur.
die van die ecalyptis lijkt me ook wel wat.
Ik weet nog niet wat de volgende geur wordt
iets van stoofpeertjes lijkt me wel lekker,of die creme brulle ook wel voor het najaar.
Ik houd absolut niet van die parfumachtige geuren.
en deze summer-rain is zo geur.
die van die ecalyptis lijkt me ook wel wat.
woensdag 16 september 2009 om 08:51
Je moet het op zijn Frans uitspreken inderdaad: Lam Bersjee (fonetisch gesproken).
Dat van de bacteriën weet ik ook niet maar ze hebben lekkere luchtjes en mijn man heeft er geen last van en ik heb eindelijk weer een lekker geurtje in huis. Dus hoera voor de Lam Bersjee!!!
Ik heb nu de groene thee erin en die is ook lekker!
Dat van de bacteriën weet ik ook niet maar ze hebben lekkere luchtjes en mijn man heeft er geen last van en ik heb eindelijk weer een lekker geurtje in huis. Dus hoera voor de Lam Bersjee!!!
Ik heb nu de groene thee erin en die is ook lekker!
woensdag 16 september 2009 om 08:57
Voor Koekkie:quote:misschicken schreef op 03 september 2009 @ 16:54:
Werking van de Lampe Berger
Vul de lamp voor maximaal 2/3 met één van onze vloeistoffen. Laat de vloeistof eerst 20 minuten intrekken. Steek daarna de brander aan en blaas deze na 2 minuten weer uit.
De katalytische brander is het belangrijkste onderdeel uit de lamp, deze bereikt uiterst hoge temperaturen tijdens het gebruik. De catalytische ontbranding vindt plaats in deze brander.
De luchtverplaatsing in en rondom de brander zorgen voor een grondige ontgeurende werking.
De brander maakt het mogelijk de moleculen te vernietigen van de onaangename geur van tabakslucht, kooklucht en andere luchtjes binnenshuis. Het roept ook een halt toe aan de verspreiding van bacteriën (waarvan de effectiviteit door een labaratorium is vastgesteld).
Vanuit het midden van de lamp wordt de geur verspreidt waarmee de Lampe Berger is gevuld.
De drie basisfuncties van de Lampe Berger worden tegelijkertijd uitgevoerd:
Het verjagen van onaangename geuren.Het verspreiden van de geur.
Het zuiveren van de lucht om verspreiding van bacterien te voorkomen.
De Lampe Berger heeft een katalytische werking, waardoor de moleculen in de lucht die de onaangename geuren veroorzaken ( o.a. kook-, rook- en tabaks- en rioollucht) worden geneutraliseerd. Lampe Berger beperkt ook de verspreiding van bacteriën. Daarnaast kan dus de Lampe Berger een parfum naar keuze verspreiden.
De werking onderscheidt zich dus van de traditionele luchtverfrissers, die een geur afgeven welke de andere geurtjes moet overheersen. Lampe Berger zuivert eerst en geeft dan eventueel een geur af. Resultaat: een zuivere natuurlijke lucht in slechts 30 minuten.
Werking van de Lampe Berger
Vul de lamp voor maximaal 2/3 met één van onze vloeistoffen. Laat de vloeistof eerst 20 minuten intrekken. Steek daarna de brander aan en blaas deze na 2 minuten weer uit.
De katalytische brander is het belangrijkste onderdeel uit de lamp, deze bereikt uiterst hoge temperaturen tijdens het gebruik. De catalytische ontbranding vindt plaats in deze brander.
De luchtverplaatsing in en rondom de brander zorgen voor een grondige ontgeurende werking.
De brander maakt het mogelijk de moleculen te vernietigen van de onaangename geur van tabakslucht, kooklucht en andere luchtjes binnenshuis. Het roept ook een halt toe aan de verspreiding van bacteriën (waarvan de effectiviteit door een labaratorium is vastgesteld).
Vanuit het midden van de lamp wordt de geur verspreidt waarmee de Lampe Berger is gevuld.
De drie basisfuncties van de Lampe Berger worden tegelijkertijd uitgevoerd:
Het verjagen van onaangename geuren.Het verspreiden van de geur.
Het zuiveren van de lucht om verspreiding van bacterien te voorkomen.
De Lampe Berger heeft een katalytische werking, waardoor de moleculen in de lucht die de onaangename geuren veroorzaken ( o.a. kook-, rook- en tabaks- en rioollucht) worden geneutraliseerd. Lampe Berger beperkt ook de verspreiding van bacteriën. Daarnaast kan dus de Lampe Berger een parfum naar keuze verspreiden.
De werking onderscheidt zich dus van de traditionele luchtverfrissers, die een geur afgeven welke de andere geurtjes moet overheersen. Lampe Berger zuivert eerst en geeft dan eventueel een geur af. Resultaat: een zuivere natuurlijke lucht in slechts 30 minuten.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
woensdag 16 september 2009 om 08:57
Ik heb ook zo'n simpele vierkante fles met zilverkleurige dop. Ik heb wel een mooie duurdere fles gezien (ik geloof de Carat van groen glas) maar die haalt de 1500 euro gelukkig ook niet (60 euro geloof ik).
Ik heb zo'n startersset gekozen omdat ik eerst wilde testen of mijn man tegen de geuren kon en testen doe je voor zo weinig mogelijk geld.
Ik heb zo'n startersset gekozen omdat ik eerst wilde testen of mijn man tegen de geuren kon en testen doe je voor zo weinig mogelijk geld.
woensdag 16 september 2009 om 09:07
Ik vind hem juist zuinig. Ik doe altijd half neutraal en half geurtje. Is goedkoper ook.
En ik heb hem al jaren.
Mijn vriendin heeft op een vlooienmarkt in België en heel oud flesje gevonden voor 50 eurocent. De geluksvogel.
's Morgens een half uurtje aan en je kamer ruikt heerlijk.
Die appeltjes-kaneel lijkt me wel wat voor de winter.
Ga ik zeker proberen. Hier zit een dealer in Weert. Lekker dichtbij.
En ik heb hem al jaren.
Mijn vriendin heeft op een vlooienmarkt in België en heel oud flesje gevonden voor 50 eurocent. De geluksvogel.
's Morgens een half uurtje aan en je kamer ruikt heerlijk.
Die appeltjes-kaneel lijkt me wel wat voor de winter.
Ga ik zeker proberen. Hier zit een dealer in Weert. Lekker dichtbij.
donderdag 17 september 2009 om 20:44
Ik heb de Lampe Berger besteld die Mamax hier gepost heeft, de melkflesachtige Lampe Berger. Die vond ik ook wel strak!
Zaterdag ga ik naar een winkel hier in de buurt voor een geur, want dat durfde ik nog niet via internet te bestellen, eerst de geuren maar eens ruiken!
Vanille lijkt mij wel lekker, of die oceanbreeze? Hoe ruikt die cottongeur, iemand ervaring daarmee?
Zaterdag ga ik naar een winkel hier in de buurt voor een geur, want dat durfde ik nog niet via internet te bestellen, eerst de geuren maar eens ruiken!
Vanille lijkt mij wel lekker, of die oceanbreeze? Hoe ruikt die cottongeur, iemand ervaring daarmee?
donderdag 17 september 2009 om 20:55
vrijdag 18 september 2009 om 08:57
Ik ben jaloers Koekkie! Ik vind hem helemaal leuk die lamp, ondanks dat ik juist een landelijke inrichting heb. Ik vond zelf de Poire Grand Mere en Sinaasappel-kaneel erg lekker ruiken. Volgens mij had iemand hier gepost dat die cottongeur naar natte lakens rook. Ik ken hem niet, dus dat weet ik niet. Laat je nog even weten hoe het bevalt, ben erg benieuwd!