Heel licht streepje?!

15-09-2009 19:29 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Misschien een domme vraag maar ik ben even te in de war om nog logisch na te denken.

Zojuist heb ik een zwangerschaps test gedaan van Predictor en er is een vaag maar aanwezig streepje te zien. Ik moet pas over een paar dagen ongesteld worden vandaar dat ik niet weet hoe betrouwbaar dit is? Ik heb sinds een week ongeveer last van bruinig bloedverlies (sorry voor de details), erg veel pukkeltjes en heb vlagen van misselijkheid (2 keer overgegeven smorgens). Misschien vraag ik naar de bekende weg hoor maar ik heb hier dus nog totaal geen ervaring mee

LinLin182
Ik las altijd dat een streepje een streep is! (Hier op het forum)

Maar hoe dat zit als je voor je ongesteldheid hebt getest, weet ik niet precies.
Volgens mij is een streep idd een streep. Ik had ook een lichte streep en ja ik ben zeker wel zwanger...
...
Een goede tip: wacht even een paar dagen en test nog een keer.

(ik weet hoe moeilijk dat is, was zelf ook al enthousiast aan het testen voor die dag, en ja lichte streep, en ja zwanger)
Een test reageert op aanwezigheid van het HCG hormoon in je lichaam, welke alleen wordt aangemaakt als je zwanger bent. Voor de zekerheid, je ziet niet alleen een teststreepje?
Een streep is een streep. Ik kon ook nooit wachten hoor en daardoor dus ook 2x een heel licht streepje. Heb nu twee prachtige dochters. Die bloeding kan natuurlijk heel goed een innestelingsbloeding zijn.
streep is streep hoe licht ook

dussss alvast gefeliciteerd!
Op de verpakking staat: "Zelfs als u een zeer licht streepje ziet bent u zwanger" het was dus zeer licht maar is nu al een stuk donkerder! ieh ieh wat spannend!
Had ik ook LinLin en inderdaad lees de bijsluiter maar eens goed; een streepje is nm. een streepje maakt niet ui hoe dun!

Gefelicieteerd!!
Zoals hierboven wordt aangegeven, wacht nog een aantal dagen en probeer het dan nog een keer. Misschien dat je dan een test kan uitproberen van een ander merk.
Volgens mij ben je gewoon zwanger hoor! Gefeliciteerd!!
Dankjulliewel! Wat geweldig.. ik wil niet te erg door het dolle heen zijn want het is natuurlijk priller dan pril! Heb de test met mn vriend gedaan en hij gaat volgens mij zo flauw vallen (van blijheid hoor!)
Nou eh.. Gefeliciteerd!

Als zelfs de bijsluiter het zegt..
Het "niet" streepje is overigens heel duidelijk en het wel streepje een stuk lichter..
Zoals iemand al zei, reageert de test alleen op HCG hormonen, en als je niet zwanger bent, kunnen ze er ook niet zijn
quote:LinLin182 schreef op 15 september 2009 @ 19:44:

Het "niet" streepje is overigens heel duidelijk en het wel streepje een stuk lichter..

Huh?

Die snap ik niet
Frankly my dear, I don"t give a damn
Oke, nou over een paar dagen nog een keer testen dus.

Maak me gelijk een beetje zorgen want ik slik medicijnen voor een trage schildklier en als ik zwanger zou zijn moet de dosis verhoogd worden omdat ik anders een grotere kans heb op een miskraam :-S
quote:calvijn1 schreef op 15 september 2009 @ 19:53:

[...]

Huh?

Die snap ik nietJe hebt twee streepjes, de rechter zie je alleen als je niet zwanger bent. Nu heb ik dus twee streepjes waarvan de rechter (de duidelijke) en de linker (de vage)
Dat lijkt me een goede reden om gelijk contact op te nemen met je arts!

Edit:Dat van je schildklier medicijnen bedoel ik.
Wat zeggen de tekeningetjes in de bijsluiter?

Ik heb zelf getest met clearblue met tekst zwanger - niet zwanger.

Geen gedoe met vage streepjes of plusjes.

Mijn plusje wordt over 2 weken alweer 1
Frankly my dear, I don"t give a damn
Is nou de rechter van als je niet zwanger bent heel duidelijk en de linker van als je wel zwanger bent, onduidelijk?
quote:LinLin182 schreef op 15 september 2009 @ 19:56:

[...]

Je hebt twee streepjes, de rechter zie je alleen als je niet zwanger bent. Nu heb ik dus twee streepjes waarvan de rechter (de duidelijke) en de linker (de vage)Maar links komt helemaal niets als je niet zwanger bent. Dus elke vorm van een streepje betekent dat je WEL zwanger bent.
...
gefeliciteerd! Hier nog een muts (sorry) die een paar dagen voor mijn ongesteldheidsdatum positief testte...

Geniet ervan!
ik denk trouwens dat de rechter (niet zwanger) automatisch kleurt als er geen HCG wordt gemeten. Misschien omdat het zo weinig was dat het kleurde en dat de linker (wel zwanger) toch ook kleurde
Geloof dat ik maar gewoon zeg, van harte gefeliciteerd!

En behalve het gaan beseffen zou ik morgen de dokter bellen i.v.m. die medicijnen voor je schildklier.

Calvijn, jou streepje al weer bijna 1, wat gaat die tijd toch hard he.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven