Heel licht streepje?!

15-09-2009 19:29 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Misschien een domme vraag maar ik ben even te in de war om nog logisch na te denken.

Zojuist heb ik een zwangerschaps test gedaan van Predictor en er is een vaag maar aanwezig streepje te zien. Ik moet pas over een paar dagen ongesteld worden vandaar dat ik niet weet hoe betrouwbaar dit is? Ik heb sinds een week ongeveer last van bruinig bloedverlies (sorry voor de details), erg veel pukkeltjes en heb vlagen van misselijkheid (2 keer overgegeven smorgens). Misschien vraag ik naar de bekende weg hoor maar ik heb hier dus nog totaal geen ervaring mee

LinLin182
quote:droppertje schreef op 15 september 2009 @ 20:03:

ik denk trouwens dat de rechter (niet zwanger) automatisch kleurt als er geen HCG wordt gemeten. Misschien omdat het zo weinig was dat het kleurde en dat de linker (wel zwanger) toch ook kleurde

De meeste zwangerschappen hebben een teststreep en een controlestreep. De teststreep kleurt alleen als je zwanger bent, de controlestreep kleurt altijd, want die is er alleen maar om aan te tonen dat de test correct is uitgevoerd.

Ik heb nog nooit gehoord van een zwangerschapstest met een streep die alleen kleurt als je niet zwanger bent en als ik op de website van Predictor kijk, is dat bij die test ook niet het geval. Je hebt altijd een of twee streepjes, niet of het ene streepje, of het andere streepje.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Net nog een test gedaan en hier geen test streep =/
Hoi Linlin,

Misschien stomme vraag, maar heb je de tweede test met dezelfde ochtendurine gedaan of heb je zojuist een test gedaan met 'nieuwe urine'? (ik hoop dat je het nog snapt)

Meestal zijn zwangerschaptesten het meest betrouwbaar met ochtendurine. Over de gehele dag heb je toch gedronken en zijn de meeste stoffen je lichaam uit.
En ik was nog niet klaar met mijn bericht en ik tikte te vroeg op verstuur....grrr.... maar wat ik er mee wilde zeggen.... wacht liever tot morgenochtend of nog een paar dagen. Dan ben je er helemaal zeker van.
quote:LinLin182 schreef op 15 september 2009 @ 20:37:

Net nog een test gedaan en hier geen controle streep =/

Van de website van Predictor:

"Belangrijk

Er moet altijd een streep zichtbaar zijn in het controlevenster (C). Als er geen streep zichtbaar is, heeft de test niet goed gewerkt en is de testuitslag ongeldig. Je hebt dan mogelijk te weinig urine gebruikt.

Koop een nieuwe verpakking om de zwangerschapstest opnieuw uit te voeren en volg de instructies goed op. "

http://www.predictor.nl/content.asp?page=289
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
ik had ook een heel licht streepje, maar een streepje is een streepje, dat klopt.

heb je het toevallig s'avonds gedaan, want dan is het logisch dat het erg licht is.

het beste is s'morgens eerste toilet bezoek al.

dat heb ik later ook gedaan en toen was het streepje 100% duidelijk.

als je urine naar de huisarts brengt om het voor je te testen willen ze namelijk ook alleen maar ochtend urine.

en ik zou een test doen nadat je ongesteld had moeten worden.
Hoi linlin,

Je bent echt zwanger, had deze zondag hetzelfde.

Test gedaan met heeel vaag streepje. Daarna nog een aantal testen, uiteindelijk maandagochtend nogmaals test gedaan en nu een dikkere streep dus hartstikke zwanger.

Wat voor streepje het ook is, een streepje is een streepje. Als je net zwanger bent kan het een heel licht streepje zijn.

Gefeliciteerd!
Ik heb beide testen vanavond gedaan eens kijken of er een avondwinkel in de buurt is zodat ik er morgenochtend nog eentje kan doen

Zag trouwens net dat we bij de eerste test het urine opnamestaafje verkeerd om in het hulsje hebben gedaan. Ok ik ga denk ik maar stoppen want ik denk volgens mij veeeeeeel te veel na
Ik ben benieuwd!

En als morgen het antwoord nog steeds positief is...

GEFELICITEERD!
up, kan je hier de geruststellende uit vissen. Scheelt weer een hoop tiepwerk voor diegene die gisteren al gereageerd hebben.
Ik zeg: op de dag dat je ongesteld moet worden testen met een clearblue digitale test. Die zegt zwanger of niet zwanger dus dan hoef je geen lastige streepjes af te lezen. Succes!
Thnx Suze!
Weet je al wat meer Lin?
Ik heb vanochtend een Clearblue test gedaan en deze was negatief. Snap er dus niet zo veel van. Ik zou nu elk moment ongesteld moeten worden dus dat wacht ik maar even af. Ik hoop zoooo dat dat niet gebeurd!
Dat is opmerkelijk. Ik hoop voor jou LinLin182 dat je zwanger bent, aangezien je het graag wil.
Dankjewel! :-) Ik vind het maar vreemd omdat het HCG hormoon dan toch aanwezig moet zijn? misschien dat is iets mis is gegaan maar dat zul je toch ook merken?
Ik ben bang dat er dan iets niet goed gegaan is met testen.

Jammer voor je :hugg:
Frankly my dear, I don"t give a damn
En hoe is het nu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven