Gezondheid alle pijlers

Hoofdpijn na fietsen

17-09-2009 12:07 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort fiets ik naar mijn werk (zo'n 3 kwartier) en ik heb tijdens en na het fietsen altijd hoofdpijn! Het is echt zo'n pijn aan mijn voorhoofd, heel vervelend.

Ik dacht misschien dat het door de wind/kou komt, maar die is er natuurlijk de laatste tijd (zomer) nog niet!

Heeft iemand hetzelfde of een idee waar dat door kan komen?
drink je wel voldoende voor en tijdens het fietsen?
drink je genoeg?
Ik heb dat ook vaak, vooral als het een beetje waait. Volgens mij komt het omdat ik mijn ogen te hard samenknijp tegen wind, kou of zon. Ik heb er iig geen last van als ik een zonnebril draag, liefst een beetje een sportmodel dat goed aansluit.

Dat drinken is trouwens een interessante gedachte want ik drink eigenlijk altijd te weinig (heb haast nooit dorst). Ik had die link nog nooit gelegd.
mahna mahna tuduuuudududu
Drinken!
Span je je spieren in je nek en hoofd onbewust aan tijdens het fietsen? Daar kan je ook hoofdpijn van krijgen.
Misschien is het psychosomatisch en wil je eigenlijk niet fietsen?
Hm, nee, ik drink niets tijdens het fietsen. Ervoor een beetje, bij het ontbijt. Misschien eens een flesje water meenemen op de fiets dan.

Zonnebril zal ik ook gaan opzetten :-) (ook nu, als er geen zon is Feesie?).
als je beweegt moet je veel drinken, een halve liter per half uur. Dus bidon mee en minimaal 1 bidon wegklokken tijdens het fietsen (niet te lang mee wachten anders is het al te laat) En altijd wat drinken voor de inspanning (geen koffie)
tis niet de zon hoor, het is echt vochttekort
het licht van witte wolken is juíst heel fel!
.
.
Jeetje, een halve liter drinken tijdens een half uur fietsen. Dank je voor het advies, Meds. Ik drink inderdaad wel altijd wel braaf tijdens het sporten maar naar het werk fietsen zie ik niet als sporten, dus dacht er niet aan.

Hopelijk helpt dat!
Ik heb dat ook maar ik haal verkeerd adem tijdens het fietsen. Misschien eens op letten?
quote:EvaViva schreef op 17 september 2009 @ 12:25:

Hm, nee, ik drink niets tijdens het fietsen. Ervoor een beetje, bij het ontbijt. Misschien eens een flesje water meenemen op de fiets dan.

Zonnebril zal ik ook gaan opzetten :-) (ook nu, als er geen zon is Feesie?).Ja, ik draag altijd een zonnebril op de fiets (nou ja, niet in het donker). Het gaat om het ogenknijpen en dat doe ik eigenlijk altijd vanwege licht, wind en/of kou. En ik heb dus precies diezelfde hoofdpijn die jij beschrijft na het fietsen. Probeer het gewoon eens, misschien is het voor jou ook de oplossing.
mahna mahna tuduuuudududu
Ik had dat vroeger ook altijd, 'wind in mijn hoofd en kraak in mijn kaak' noemde ik dat, maar ik dronk voldoende, dus waar het bij mij aan lag, weet ik tot op de dag van vandaag niet. Overigens heb ik er sinds ik regelmatig een kleine tour maak op de mountainbike, geen last meer van gehad...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven