Kaetje en de prikbitches

05-08-2009 21:42 1221 berichten
Alle reacties Link kopieren
IEDEREEN DIE OOK EEN KLAP VAN DE MEDISCHE MOLEN HEEFT GEHAD EN MEE WIL SCHRIJVEN IS WELKOM

Superstoere meisjes:

* Kaetje: 31 jaar. na 8 IUI nu bezig met afvallen, daarna verder met IVF

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, 6e IUI gehad. Nu even pauze tot na de zomervakantie.

* Merel29: Korte rustpauze.. Eerst vakantie en dan op voor de laatste keer..Dat zal eind 2009 worden..

* Fleur: 3e IVF/ICSI poging aan het eind van het jaar.

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, Start IVF november.

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI mislukt + 2xIVF mislukt. Nu afwachten hoe we verder gaan.

*Watson: start april 2008, Onlangs kijkoperatie gehad met positieve uitslag. Deze cyclus beginnen met 1e IUI

*Dolfijntje: mei 2006 begonnen, 3 x IUI, endometriose weggelaserd in mei 2009, nu in afwachting van vervolgtraject

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, goede kijkoperatie maar verminderd vruchtbaar zaad, begonnen met IUI in maart 2009. zwanger na IUI nr.2 maar een miskraam in juni.

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Lynn80: begonnen in mei 2007, nu 8e (en laatste) IUI poging. Start IVF per september 2009

*Kanarie: #

3 jaar geleden begonnen met proberen; een jaar geleden een miskraam gehad; sinds twee maanden bezig met IUI

*MagiC:# 36 jaar, begin 2008 begonnen, 10 september 2009 laparoscopie gepland.

*Bankie 34 jaar, Dochter van 3 gekregen na 8 IUI, nu op voor de tweede, via IUI

*Heidss 28 start jan met eerste ICSI poging...

Zouden eerst deze maand al starten maar zijn net alle 2 begonnen bij een nieuwe baas, Daar eerst ff rust mee opbouwen en dan het nieuwe jaar nieuwe kansen

*Yamunamamma van yammini, in afwachting van kaakoperatie en begin 2010 . daarnaweer naar ZH voor een yammini-broertje/zusje.

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test, 24 november uitgerekend

* Sophy: 2 jr bezig, 3 keer ICSI in eigen cyclus, 3e keer raak! Positieve test op 3 mei. Echo op 19 mei

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI). Op 8 juni positieve test! spontane zwangerschap!!

*Zitah: IUI uitgerekend januari 2010

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: zwanger via IUI Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, 06-01-'09. Dochtertje!

* Nicks: Bevallen van een zoontje op 13 april 2009.

* Suzzel: ICSI,

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. zoon

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes op 20 mei een jongetje en een meisje!

* Debgirl1984: PCO 20 mei dochtertje.

* Nicky22: meisje geboren op 06-06-09

* Rebels: Kind 2 jr, Dochtertje geboren op 12 juni.

* Maria 52 (Pierel): Zoontje geboren op 3 juli 2009.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging.

* Blogbabe: IUI Op 10 juli mama geworden van een meisje.

* Carpe Diem: ICSI. Op 14 juli bevallen van een meisje.

* Tornapart: IVF /CRYO 20 augustus een zoon

* Peggysue2: IVF 14 okt bevallen van een tweeling

zoon en dochter. beide kindjes nog in het ziekenhuis.

hier is het oude topic
Fijn dat ze nog binnen zitten Peg!!

Hi Soof, lief dat je meeleest en aan ons denkt! We denken ook aan jou!!

Kaetje, wat goed dat je bent afgevallen. Maar zo balen van je cyste!

MS, kan me voorstellen dat je een second opion wil. Hoop dat dat wat oplevert
Soof, wat fijn om te horen dat het goed met je gaat. En helemaal niet erg hoor, dat je niet veel schrijft nu. Ik denk ook vaak aan jou
Ik kom even een knuffel brengen voor de meiden die het nodig hebben

Zelf ben ik behoorlijk uitgeblust door hoofdpijn/migraine/zwanger zijn an sich/verbouwing keuken en werk. Maar vandaag een topdag!!! Hoofdpijnvrij en zelfs geen middagdut gedaan. Heerlijk!!!

Ennnnn, de keuken is nu echt bijna af. De laatste dingen op hun plek zetten en het blad nog even oppoetsen en dan is het klaar! Volgende project is de babykamer. Zo blijven we nog wel even druk.

Inmiddels ben ik 19 weken zwanger trouwens, over 2 weken hebben we de 20 weken echo (bij 21 weken dus).
Bengal: spannend joh, bijna de 20-wekenecho! Dat schiet al op. Ik wens je alvast heel veel succes! Willen jullie weten wat het wordt/is?
MarieSophie: nee, hij slikt helemaal niets. Ook geen een arts tot nu toe die daar iets over heeft gezegd. Zou het echt helpen?

Eerlijk gezegd slik ik zelf ook geen foliumzuur meer. Moet eigenlijk wel van de gynaecoloog, maar ik vergeet het gewoon steeds en kan me er dan ook niet echt druk over maken omdat het voor mn gevoel toch zinloos is. Maar goed, nu na die operatie ga ik er binnenkort weer vol goeie moed mee beginnen!

Secondopinion lijkt me trouwens zeker geen overbodige luxe. Ik hoop dat je daarmee verder kan!!
Bengal, dat schiet al best op he. Leuk en spannend zo'n 20 weken echo. Willen jullie het geslacht ook weten?

Ik kom me even afmelden voor het weekend. Wij gaan lekker een weekendje naar de ardennen met de familie. Heb er zin in. Nog even wat spulletjes pakken en dan gaan we zo. Tot maandag weer!
Was even benieuwd of er nog nieuws van Peg is, hopelijk zitten de mini's nog vrolijk in de baarmoeder te spartelen en te groeien!

Soof, goed van je te horen! Fijn dat je sociale leven weer wat toeneemt én dat je je nu op je baby kunt gaan richten. Het zal allemaal niet meevallen.

Kaetje, goed begin al met het afvallen! Hoe gaat het Sonja Bakkeren?

MS, lastig die keuzes en wat gaat de tijd toch langzaam als je op een afspraak wacht he? Fijn in ieder geval dat er een afspraak staat voor een second opinion.
quote:haiti schreef op 18 september 2009 @ 10:03:

Eerlijk gezegd slik ik zelf ook geen foliumzuur meer. Moet eigenlijk wel van de gynaecoloog, maar ik vergeet het gewoon steeds en kan me er dan ook niet echt druk over maken omdat het voor mn gevoel toch zinloos is. Maar goed, nu na die operatie ga ik er binnenkort weer vol goeie moed mee beginnen!Misschien kun (slik je deze al) een multivitamine nemen? Het is wel belangrijk om foliumzuur te slikken..
MarieSophie, ik ben met het adres bezig hoor.. Niet dat je denkt dat ik je vergeet
MS, op zich is het toch al bijna eind van het jaar? Zolang je er achteraf maar geen rotgevoel over krijgt dat je bij een ziekenhuis waar je niet tevreden over bent bent gebleven om een paar maanden eerder verder te kunnen. Ben je daar niet bang voor?

Soof, goed om even iets van je te horen. Doe rustig aan, en geniet van de dingen die je nu bezig houden.

Ik hoop dat het goed gaat met de mini's van Peg. Toch spannend hoor.

Verder een zwaai naar iedereen!!
Ik kwam ook even kijken voor een update van Peg...

Vandaag een K-dag, korte migraine-aanval. Ontzettend gespuugd vanmorgen. Nu gaat het redelijk, vlekken voo rmijn ogen zijn weg, maar nog wel hoofdpijn.
Arme Bengal....
Haiti, je hebt ook foliumzuur in strips, net als de pil. Dan vergeet je het ook niet zo makkelijk. Maar ik heb het soms ook wel eens hoor, dat ik het niet slik. Voelt wel een beetje als een soort protest, hoe stom ook. Want als je wel zwanger raakt wil je natuurlijk niets liever dan dat het gezond is en daar helpt foliumzuur juist bij.

Bengal Het houdt ook niet op he...

Hier weer een druk weekend voor de boeg met 2 verjaardagen morgen. Zondag denk ik maar weer eens zwemmen.
Haiti, ik heb ook tijdje nauwelijks foliumzuur geslikt. Ook omdat dit nogal confronterend is. Toen tijdje vitaminetabletten met folium zoals Merel aangeeft. Dan is het tenminste nog ergens goed voor, dacht ik

Bengal, balen dat je weer zo'n last had.

Kaetje, ik ga morgen weer 'ns zwemmen en heb dit weekend maar liefst 6 verjaardagen, gelukkig wel maar op 3 adressen.... September is bij ons altijd topmaand wat dat betreft.
Peg, ik hoop dat de mini's er nog zitten!

Merel, rustig aan hoor , komt goed.

CD, ze gaan sowieso ICSI doen volgende keer. Verder horen we 2 oktober hoe het verder gaat. Hoeveel medicijnen heb jij trouwens moeten spuiten en welke soort weet je dat nog? Jij hebt toch ook PCO?

Soof, goed om van je te horen. Hoop dat het een beetje gaat met alles verder. Big hug!

Haiti, ik slik multivitamine met foliumzuur erin. Hoef ik ook niet steeds een apart pilletje te nemen. Da's ook zo confronterend.

Bengal, wat gaat het snel zeg, 20 weken alweer.
quote:Sammy300 schreef op 18 september 2009 @ 16:14:

MS, op zich is het toch al bijna eind van het jaar? Zolang je er achteraf maar geen rotgevoel over krijgt dat je bij een ziekenhuis waar je niet tevreden over bent bent gebleven om een paar maanden eerder verder te kunnen. Ben je daar niet bang voor?

Het kan mij niet snel genoeg gaan eerlijk gezegd! Begin het zat te worden, wat eigenlijk draait toch alles om de IVF en het geen kinderen kunnen krijgen/hebben bij ons. Ik wil zo niet jaren door gaan. Ik weet dus niet zo goed wat ik moet doen. Kijk als 2 oktober weer een kl*tegesprek wordt, dan ga ik natuurlijk niet weer een behandeling doen daar. En dan zal ik dus eerst het gesprek van 20 november weer moeten afwachten in het andere ziekenhuis. Dat is alleen maar een intake, dus stel dat ik daar verder ga zijn we zo weer een paar maanden verder. En daar baal ik van.

Moet trouwens ook volgende week naar een psycholoog in het ziekenhuis om over onze situatie te praten. Misschien helpt dat ook.
MS: ik herken het wel heel erg. Op een gegeven moment ben je er wel zo volledig klaar mee. Goed dat je naar de psycholoog gaat. Ik zou willen dat ze dat bij ons in het ziekenhuis ook aanboden. Want ik heb ook wel heel erg het gevoel gehad dat ik alleen nog iemand was die zwanger wilde worden. En afleiding zoeken was natuurlijk lastig met al dat gespuit en vaak naar het ziekenhuis.

Kaet, voor mij was het ook altijd protest hoor, als ik het foliumzuur niet slikte.

Peg, zitten de mini's nog lekker in je buik?

Hyvers: wij wachten nog steeds, dus vandaar ook geen nieuws op hyves. We worden het een beetje zat.
Sammy, wat is dat toch vreselijk dat wachten!

MS: goed dat je naar een psycholoog gaat.
MS wat verwacht je te horen op beide gesprekken, wat wil je wel en niet horen? Wat gaat je doen beslissen om toch te blijven in huidige ziekenhuis? Je bent bang voor een klotegesprek, maar wat verwacht je dat ze zullen zeggen dan?

Bengal, wat vreselijk dat je zulke migraine hebt zeg. Sterkte en hopelijk gaat het steeds beter naarmate de weken vorderen...

Yam, weet jij hoe het met Peggy en de kinderen gaat?

Haiti ik slik ook een multivitamine met extra foliumzuur, ik was het zat om steeds weer een nieuwe doos foliumzuur te halen. Nu is het ook wel weer confronterend om weer een nieuwe pot te halen, maar het voelt anders.

Sophie, goed om wat van je te horen. Knap van je dat je zin hebt om sociaal te zijn. Hoe gaat het met snorkel? Voel je haar al bewegen?

Doggie, heeeeeeeel veel plezier op vakantie! Geniet ervan en heerlijk dat je kan gaan zwemmen met de kleine Tim!

Hier een heerlijke dip-dag. Heb de hele ochtend alleen maar gehuild, om alles en niks. Ben weer ongesteld en dan komen de traantjes wat vlotter en al helemaal als er dan een geboortekaartje op de mat valt. Ik ben zo stinkend jaloers op mensen die gewoon vrijen en dan zwanger worden. Vrienden van ons ook in 1 x en die hebben dus nu en prachtige dochter. Ze snappen echt werkelijk niks van de hele cyclus en daar kan ik dan weer zo boos om worden. Zo naief in alles, hebben het nu ook al over een 2e. Dat doet gewoon pijn als ze dat recht in onze gezichten zeggen, maar dat hebben ze dan niet door. Soms vetrek ik het liefst met mijn man naar een onbewoond eiland waar er geen zwangeren, kinderen of goedbedoelde adviezen komen (die dan juist extra kwetsend zijn)

We gaan dus nu beginnen met IUI... 1 x maar en dan waarschijnlijk 3 maanden aan de pil. Vreselijk moeilijke beslissing waar verstand en gevoel elkaar lijnrecht tegenover elkaar staan. De reden staat op hyves (bij stukje van Peggy).

Ik krijg net een grote mok thee van mijn lieve man, tranen zijn gedroogd en even lekker van me afgeschreven. Ik ga proberen te studeren...

Fijn weekend allemaal en succes met alle verjaardagen!
Sammy sterkte meid... vreselijk dat stomme wachten! En zo zinloos...
Trouwens... ik ben dus ongesteld maar heb weinig/ geen pijn! Ik geloofde vanmorgen ook eerst niet dat het er echt was. Vreemd hoor, vorige maand had ik het gevoel dat ik aan het bevallen was (al weet ik niet hoe dat voelt, maar 3 uur lang krampen wegpuffen lijkt er denk ik wel iets op) En nu niets.... wel megazwaar gevoel in mijn onderbuik, maar dat is niks. Vreemd hoor!
Ooooo Dolfijntje, wat een k*tdag voor jou! Ongesteld zijn en een geboortekaartje krijgen is gewoon NIET tof! Ik heb ooit weleens een geboortekaartje regelrecht de prullenbak in gesodemieterd. Was er zóóó klaar mee! Ik wens je hééél veel succes met jullie IUI-poging. Welke hormonen ga je gebruiken? Of gebruik je die niet? Sorry, ben het effe kwijt!

En over die vrienden die gelijk zwanger waren... zulke vrienden hadden/hebben wij ook. En dan dus ook gelijk over een 2e praten en het kind is zóóó leuk en lief en schattig! Ik kon ze wel wat aandoen! Maar... nu ik zelf een kind heb begrijp ik het wel iets beter. Ze waren altijd zo met dat kind bezig. Dan zaten we bij ze op de koffie en dan gingen alle gesprekken alleen nog maar over dat kind en als jij dan iets vertelde dan zeiden ze tijdens het gesprek ineens 'o, ze lacht!' Grrr..... Nu snap ik het iets beter. Dat doe je wel heel snel als ouder zijnde (neemt niet weg dat het irritant kan zijn!). Dikke knuffel voor jou!
quote:dolfijntje01 schreef op 19 september 2009 @ 12:31:

Trouwens... ik ben dus ongesteld maar heb weinig/ geen pijn! Fijn toch? Da's dan iig een geluk bij een ongeluk.
Dolfijn, big hug! Het is altijd weer klote als je ongesteld word en dan nog een geboortekaartje ontvangen ook, pffffff. Kan me voorstellen dat je daar even heel verdrietig van bent.

Die vrienden van jullie, weten ze dat jullie in de MM zitten?

Wbt het ziekenhuis, geen idee wat ze zullen zeggen, maar ik hoop meer dan normaal . Ze zeggen namelijk bijna niks en zijn erg passief en doen alsof vriend en ik volkomen gezond zijn en er niks met ons aan de hand is. Vorige keer moest ik ook echt zelf erop ingaan wat er nou mis gaat, want ze zeggen niks en ze begon gelijk weer over een nieuwe poging. Ik had zoiets van 'ho eens ff, we zijn nu 2 pogingen verder zonder enig resultaat. Ook geen cryo's'. Ja, en toen ging ze eens in haar papieren kijken en kwamen er opeens wat nieuwe dingen voorbij die niet goed waren.

Ze gaan ook alleen af op alle onderzoeken van een paar jaar geleden in mijn oude ziekenhuis. Hier hebben ze me nooit onderzocht en hebben alleen een minidossier uit mijn oude ziekenhuis. Geen bloedtestje niks. Vind ik echt heel raar. Ze stemmen mijn medicijnen ook op bepaalde dingen af die bij mij geconstateerd zijn paar jaar geleden, terwijl ik die klachten al lang niet meer heb en me afvraag of ik dat uberhaupt nog heb. En andere klachten doen ze niks mee. Voel me dus niet serieus genomen en hoop dat ze nu eens actie ondernemen op wat voor manier dan ook, of me in ieder geval het gevoel nemen serieus te nemen en een soort plan van aanpak hebben, zodat ik serieus een kans maak (bijv. eens een normale hoeveelheid medicijnen geven ipv een super lage dosering waardoor ik amper eitjes heb).

Sammy, die psych boden ze een tijdje geleden al aan. Ik wilde het eigenlijk niet, maar doe het maar en kijk wel. Heb eerst een intake?

Je moet er gewoon even om vragen bij je ziekenhuis. Misschien kan het bij jullie ook wel.
Ik snap het MS, logisch dat je je zo voelt na zo'n verhaal. Hopelijk hebben ze hun zaken nu op orde en gaan ze concreet iets doen waar jullie allemaal achterstaan.

Je weet trouwens dat Tergooi samenwerkt met het VU? Dus bij IVF/iCSI doet Tergooi alles tot en met de punctie en dan neemt het VU het over. (terugplaatsing) Spannend allemaal voor je joh, ik hoop dat je met een goed gevoel naar buiten komt!

Bedankt voor de steun MS en Blogbabe, altijd fijn om te horen dat het normaal is dat je je zo voelt Blogbabe, ook goed om het van de andere kant te weten!

Sammy, ik ga ook zo 1 x in de zoveel tijd naar de psych in het ziekenhuis. Ik heb het toen zelf aangegeven dat ik dat wel een goed idee vond en de gyn stuurde me zo door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven