Kaetje en de prikbitches

05-08-2009 21:42 1221 berichten
Alle reacties Link kopieren
IEDEREEN DIE OOK EEN KLAP VAN DE MEDISCHE MOLEN HEEFT GEHAD EN MEE WIL SCHRIJVEN IS WELKOM

Superstoere meisjes:

* Kaetje: 31 jaar. na 8 IUI nu bezig met afvallen, daarna verder met IVF

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, 6e IUI gehad. Nu even pauze tot na de zomervakantie.

* Merel29: Korte rustpauze.. Eerst vakantie en dan op voor de laatste keer..Dat zal eind 2009 worden..

* Fleur: 3e IVF/ICSI poging aan het eind van het jaar.

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, Start IVF november.

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI mislukt + 2xIVF mislukt. Nu afwachten hoe we verder gaan.

*Watson: start april 2008, Onlangs kijkoperatie gehad met positieve uitslag. Deze cyclus beginnen met 1e IUI

*Dolfijntje: mei 2006 begonnen, 3 x IUI, endometriose weggelaserd in mei 2009, nu in afwachting van vervolgtraject

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, goede kijkoperatie maar verminderd vruchtbaar zaad, begonnen met IUI in maart 2009. zwanger na IUI nr.2 maar een miskraam in juni.

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Lynn80: begonnen in mei 2007, nu 8e (en laatste) IUI poging. Start IVF per september 2009

*Kanarie: #

3 jaar geleden begonnen met proberen; een jaar geleden een miskraam gehad; sinds twee maanden bezig met IUI

*MagiC:# 36 jaar, begin 2008 begonnen, 10 september 2009 laparoscopie gepland.

*Bankie 34 jaar, Dochter van 3 gekregen na 8 IUI, nu op voor de tweede, via IUI

*Heidss 28 start jan met eerste ICSI poging...

Zouden eerst deze maand al starten maar zijn net alle 2 begonnen bij een nieuwe baas, Daar eerst ff rust mee opbouwen en dan het nieuwe jaar nieuwe kansen

*Yamunamamma van yammini, in afwachting van kaakoperatie en begin 2010 . daarnaweer naar ZH voor een yammini-broertje/zusje.

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test, 24 november uitgerekend

* Sophy: 2 jr bezig, 3 keer ICSI in eigen cyclus, 3e keer raak! Positieve test op 3 mei. Echo op 19 mei

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI). Op 8 juni positieve test! spontane zwangerschap!!

*Zitah: IUI uitgerekend januari 2010

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: zwanger via IUI Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, 06-01-'09. Dochtertje!

* Nicks: Bevallen van een zoontje op 13 april 2009.

* Suzzel: ICSI,

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. zoon

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes op 20 mei een jongetje en een meisje!

* Debgirl1984: PCO 20 mei dochtertje.

* Nicky22: meisje geboren op 06-06-09

* Rebels: Kind 2 jr, Dochtertje geboren op 12 juni.

* Maria 52 (Pierel): Zoontje geboren op 3 juli 2009.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging.

* Blogbabe: IUI Op 10 juli mama geworden van een meisje.

* Carpe Diem: ICSI. Op 14 juli bevallen van een meisje.

* Tornapart: IVF /CRYO 20 augustus een zoon

* Peggysue2: IVF 14 okt bevallen van een tweeling

zoon en dochter. beide kindjes nog in het ziekenhuis.

hier is het oude topic
Jeetje, wat naar de groei van een van de mini's nu echt zorgelijk is. Hopelijk komt het toch nog in orde als ze in het ziekenhuis blijft.

Dolfijntje, wat vervelend van die miscommunicatie. Hopelijk kun je ze inderdaad ompraten om toch IUI te doen deze cyclus.
Poeh, mijn duimen draaien voor Peggy. Hopelijk gaat het allemaal goed.

Dolfijntje, blijf op je strepen staan hoor! Je hebt hier toch helemaal geen tijd voor, voor die cyclus-analyse? Je moest toch zo snel mogelijk met IUI verder? Ik zou er wel werk van maken als ik jou was, die cyclus analyse hadden ze ook wel eerder kunnen doen als ze dat zo graag hadden gewild. Ze kunnen je cyclus ook goed volgen (echo's en bloed) terwijl ze toch een inseminatie doen.

Ik ben ook vreselijk verkouden. Ik dacht eerst nog dat het griep was, zo beroerd voelde ik me. Maar het duurt nu al sinds zondag en blijft maar aanhouden. Erg hardnekkig dus. Ik hang nu lekker in de stoel na een lange dag op school. Maar het weekend is al weer in zich gelukkig!
Beterschap Kaetje. Hoop dat het snel over is en dat je lekker het weekend kunt gaan genieten zonder loopneus.
Dolfijn: echt stom zeg, die miscommunicatie!

Kaet: beterschap!

Verder vind ik het allemaal echt superspannend voor Peg. Mijn duimen draaien voor haar en de mini's! Wat een zorgen....
Peg ik blijf voor jou en de mini's duimen !

Kaet: beterschap

Dolfijn: wat een ge*piep* zeg in dat zhuis. Ze doen soms maar wat en schuiven dan de schuld in jouw schoenen. Frustrerend

Soof: hoe is het met jou meis, houd je je een beetje staande?

Hier geen verandering, althans, ik zit in de ontkennende fase want het gaat eigenlijk slechter. 3 migraineaanvallen in 1 week. Korte maar hevige aanvallen. In de loop van de ochtend gevloerd, spugen, slapen en 's avonds weer redelijk op de been. Goed genoeg om te eten iig, daar trek ik hard aan want anders blijven de kilo's eraf vliegen. Doe mijn best om op gewicht te blijven en gezond te eten met af en toe een extra kcalbom op "goede" dagen. Gisteren een milkshake op
Bengal, bah vervelend dat je je steeds zo beroerd voelt. Hopelijk toch nog beter binnenkort.

Kaetje, beterschap!

Jeetje wat schrikken voor peg. Hoop dat de mini's nog even blijven zitten en verder groeien.
Bengal: wat ongelooflijk shit allemaal!

Hoe zou het met Peg zijn?
Peg is online......................Joehoe!!!

Ik wil jullie allereerst heel erg bedanken voor jullie lieve kaartjes en woorden etc. Jullie zijn echt kanjers!

Vandaag dus pas internet gekregen en ik lig hier al 2 weken, slechte service van het ziekenhuis!

Maar nu ff een update:

Vandaag 34 weken zwanger en de kindjes zitten nog veilig in de buik wat op zich al hartstikke goed is gezien de conditie van mijn baarmoedermond! Op zich ben je met 34 weken uitbehandeld, stop je met de weeenremmers en mag je thuis af gaan zitten wachten totdat de bevalling zich aandient........

Maar ja, kindje 2 groeit bij mij gewoon niet goed, ligt een heel aantal weken achter en er zit gewoon geen progressie in?

Dit kindje wordt geschat op bijna 1400 gram nu, op zich is dat redelijk maar door de stagnatie in de groei maken ze zich zorgen over de conditie van dit kindje.

Moet daarom voorlopig nog even in het ziekenhuis blijven, krijg veel CTG's (die zijn aldoor erg goed!) en verder is het rusten, wachten en rusten!!!!

Ik maak me wel zorgen maar het feit dat ze toch alweer langer zijn blijven zitten dan ze dachten 2 weken geleden geeft me ook veel moed, bovendien zit er zeer veel leven in m'n buik en worden het dan wel hele kleine kindjes maar volgens mij ook echte vechtertjes!!

Ik ga morgen even uitgebreid bijlezen, krijg straks visite dus dan heb ik er even geen tijd voor!

Hele dikke zoen van mij! Tot later!
Peggy, wat fijn om wat van je te lezen. Gelukkig gaat het op zich goed met je. Ik ben blij dat je internet hebt, dat is vast ook wel lekker, beetje meer contact met de buitenwereld.

Jammer dat je niet naar huis mag maar aan de andere kant ook heel goed. Je wordt goed in de gaten gehouden en dat is vast een geruststelling. Maar 1400 gram, dat lijkt inderdaad wel heel klein nog. Hopelijk krijgt de baby nog een groeispurtje voordat je gaat bevallen. Hoe gaat het thuis allemaal met de verbouwing? Neemt je man veel digitale foto's, zodat je de vorderingen kan zien? Een vriendin van mij heeft op het einde van haar zwangerschap 8 weken in het ziekenhuis gelegen, juist in de tijd dat ze naar hun nieuwe huis zouden verhuizen. Vanuit haar ziekenhuisbed heeft ze de kleuren voor op de muren en gordijnstof uitgekozen etc. Nou, doe het rustig aan, niet te veel internetten!

Bengal, balen zeg dat de migraine nog erger is geworden. Hoe lang ben je nu zwanger? Zeggen de artsen ook iets over de migraine als je kindje straks geboren is? Zal het dan minder worden? In ieder geval zou je dan weer (zware) medicatie mogen gebruiken of niet? Hopelijk houd je het nog een beetje vol en kan je je gewicht ook een beetje vasthouden. Vreemd idee, ik doe alles wat ik kan om af te vallen en jij moet er zo veel voor doen om je gewicht een beetje op pijl te houden.

Ik ben nog steeds verkouden en vooral erg moe.

Hoe gaat het met alle anderen? De niet-zwangeren, de mama's en de zwangeren? T is rustig hier he? Komt denk ik ook omdat er niet veel met een behandeling bezig zijn.
Peggy wat goed om van je te horen! Heerlijk dat je al 34 weken bent en goed dat je zo goed in de gaten wordt gehouden. Ik duim dat de kleinste nog even een goede spurt gaat doen. Slaap je wel beter? En heb je een beetje gezellige andere vrouwen bij je op de kamer?

Bengal wat erg dat je nog zo'n hoofdpijn hebt zeg, vreselijk! Sterkte hoor!

Kaetje beterschap, duik lekker vroeg je bed in. Lastig voor de klas staan lijkt me als je neus zo aan het lopen is.

Vandaag weer de hele dag in de schoolbanken gezeten, erg leerzame dag gehad maar wel gaar nu.

Morgen 1e follikelmeting, hopelijk kan ik ze nog ompraten naar IUI. Ik ga mijn best doen!
Peg, super fijn om wat van je te horen. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, maar je word goed in de gaten gehouden, dus dat lijkt me ook wel geruststellend. Duim voor je dat de kleinste nog even flink gaat groeien.

Lekker dat je internet hebt. Heb je ff wat te doen. Het zullen wel lange dagen zijn, vroeg wakker gemaakt worden enzo. Sterkte maar meid.

Bengal, wat onwijs klote dat je zo'n hoofdpijn hebt. Hoe kan dat nou toch, door je hormonen? Het is nu toch veel erger dan voordat je zwanger was?

Spannend morgen Dolfijn. Succes en ik hoop dat ze IUI gaan doen.

Kaet, balen dat je je niet lekker voelt. Hoop echt voor je dat je snel opknapt. Hoe gaat het met lijnen, of staat dat nu even op een laag pitje?

Hier weinig nieuws. Zit op mijn menstruatie te wachten. Verder gaan we een weekendje weg, voor het eerst met de hond, dus ik ben erg benieuwd hoe dat gaat. Heb er ook veel zin in.
Peg: goed om van je te horen. Laat die ukkies nog maar veilig zitten. Ik vind het wel spannend, zeg. Jee, en hoe spannend moet jij het dan wel niet vinden? Ben gewoon blij dat je nu internet hebt. Kan ik je een beetje volgen...

Dolfijn: spannend morgen! Doe je best en praat ze om!

MS: veel plezier als jullie voor het eerst op pad gaan met de hond. Wordt vast leuk!
Zo......

Best wel lekker om weer internet te hebben eigenlijk, je mist het best wel snel!

Ik las van Bengal dat ze nog steeds van die erge aanvallen van migraine had, wat ontzettend balen joh! Doe je rustig aan verder? En je hebt bijna de 20 weken echo? Spannend hoor!

Dolfijn: ik hoop dat jullie er een beetje uit komen met de doktoren, meer op 1 lijn gaan zitten zeg maar! Wat hoor je het toch vaak dat er niet goed gecommuniceerd wordt, jammer hoor! Maar succes ne sterkte vandaag!

Soof: zag dat je niet veel meer op het forum bent geweest de laatste tijd. Hoe gaat het allemaal met je? Kun je je verdriet goed kwijt bij iets of iemand? Het is toch evengoed best snel gegaan allemaal, ik kan me voorstellen dat het je nu ineens overvalt! En kun je wel een beetje enieten van de zwangerschap? Neem je wel de tijd voor jezelf? Veel sterkte hoor!

Merel: ben even kwijt wanneer je aan je spataders geholpen gaat worden maar ik hoop dat het meevalt! En jullie gaan ook binnenkort weer voor een cryo-tp, wat ontzettend spannend allemaal! ik hoop dat je er evengoed nog positief in staat na al jouw teleurstellingen!

Kaet: onze sterke opperbitch! Ondertussen ook al heel wat meegemaakt in de medische molen! Ik vind dat je altijd heel sterk blijft klinken, vol goed moed zeg maar! Heb ik bewondering voor! EN ik hoop dat die instelling jouw ook helpt om goed af te vallen en heel sterk aan de ivf kunt beginnen!

Ms; ik vind het zo balen voor je dat de laatste behandelingen en de communicatie in het ziekenhuis een teleurstelling waren! Ik hoop zo dat je het elders wel gaat vinden! En geniet lekker van jullie weekendje weg met jullie hond!

Even verder lezen.........
En voor Yam: was heel leuk dat je even bij me was in het ziekenhuis, en ook superleuk dat je postbode was voor de andere meiden!!

Peg-man was onder de indruk van je draagdoek, vond ie erg handig ("moeten wij dat ook niet Peg")

Verder:

Hoe is het met CD? Hoe gaat het allemaal met de kleine? Ben je helemaal op regel? Moet je al snel werken?

Doggie: lekker op vakantie las ik? Spannend hoor, voor het eerst met kind weg! Veel plezier!

Fré: moest erg lachen om je "tweelingverhaaltje" op hyves! Gaat het bij jou ook verder goed? Bevalt het om deels fles, deels borstvoeding te geven? Wanner moet jij weer aan het werk? Zie je er tegenop?

Blog; hoe is het met jou? Lekker actief altijd nog op het forum!

Ik lig trouwens op een 1-persoonskamer, heb wel even op zaal gelegen maar ik raakte overprikkeld door al het bezoek etc. Het deed me geen goed zeg maar! Verder hoopte ik dat ik heel even naar huis mocht dit weekend om de vorderingen van de verbouwing (bijna klaar) te gaan bekijken! Een resoluut NEE was het antwoord, de doktoren zijn dus best wel zuining op me!

Ik loop nu 2 keer op een dag de gang op en neer om toch wat beweging te krijgen, aan het eind van de gang sta je dan te hijgen als een oud paard! Mijn conditie is echt nihil!

Groetjes en tot later!
Wow Peg, spannend zeg, maar je klinkt super positief dus dat gaat helemaal goedkomen!

En Dolfijntje, veel succes in het ziekenhuis vandaag, maak ze gek! (in plaats van zij jou )
Peg, goed om van je te horen. Wel erg spannend allemaal zeg. Hopelijk groeien de mini's nog eve flink. Kan hard gaan in de laatste weken, dus hopelijk bij jou ook. En zelfs iniemini's van 1400 gram kunnen het goed redden. Maar wat meer vet is natuurlijk beter. Hou je taai, doe rustig aan!

Bengal, wat balen van die migraine telkens. Betrerschap!

Dolfijn, benieuwd hoe het in ziekenhuis is vandaag....

MS, fijn weekend met hond op pad!

Kaet, nog steeds ziekjes? Beterschap
Oh, haha, ik zit op supertrage computer omdat laptop kapot is. Maar hier staat nog de oude gebruiker waarvan ik het wachtwoord niet meer weet.... Pierel = Maria! Dus nu even uitzoeken hoe ik als Maria kan inloggen...
Dacht al...............wie is Pierel nou ook alweer???
Pegs: Wat goed om van je te horen, heel goed dat je op een 1 pers kamer ligt. Ik snap dat je je zorgen maakt meis........maar het klinken inderdaad als vechtertjes en ik hoop dat ze nog even lekker warm binnenblijven. Zet m op daar!

Hier ok, heel druk, begin een beetje bodem te voelen dus het is tijd voor weekend. Man heeft het ook heel druk op zijn stage, maar wel heel leuk. Verder niet echt nieuws en steeds niet echt tijd of energie om te reageren, maar lees wel mee. Hoo pop snel goed nieuws hier, word wel weer eens tijd!
Peg, fijn dat de kindjes nog veilig in je buik zitten. Maar vervelend dat 1tje niet goed groeit. Willen ze hem/haar eerder halen als de groei blijft stagneren? Mijn nichtje is met 1800 gram geboren (wel duidelijk wat meer), en is nu een ietwat forse peuter. Maar spannend is het zeker. Maar ehm: zo'n verbouwing is natuurlijk leuk om vooruitgang te zien, maar het zou nu absoluut niet goed voor je zijn. Veel te veel prikkels. Dus je bent echt beter af in het ziekenhuis. Laat je man maar foto's maken!

Soof, doe je rustig aan?

Kaet, hoe gaat het met het afvallen, naar je zin?

MS, jij wacht nu op je menstruatie, maar ga je dan meteen beginnen, of eerst weer een gesprek?

Dolfijntje, succes vandaag met de follikelmeting. Ik hoop dat je ze kunt ompraten. Zoiets vreet energie.

Bengal, beterschap!

Hoe gaat het verder met de beginnende mama's?
Peg, wat fijn om te horen dat het nar omstandigheden goed met jullie gaat. Echt prettig dat je zo goed in de gaten gehouden wordt, zeker omdat 1 van de mini's niet zo goed groeit. Hopelijk blijven de CTG's zo goed!

Bengal, wat vervelend dat je zo vaak migraine hebt. Ik hoop echt voor je dat het dan in ieder geval na je zwangerschap wel over is.

Dolfijn, is het je gelukt om ze over te halen tot IUI?

Kaetje, wat vervelend dat je al een tijd zo snotterig bent. Hopelijk is het gauw afgelopen. Gaat het nog wel goed met lijnen?

Ms, waarom zit je op je menstruatie te wachten? Je hebt toch eerst nog een gesprek 2 oktober in het ziekenhuis? Veel plezier trouwens met jullie weekendje weg!

Met mij gaat het best goed. Hoewel ik de laatste paar dagen er een beetje doorheen zit. Ik ben begonnen met het afbouwen van de borstvoeding, maar uk lijkt daardoor wel helemaal van slag. Het ritme is helemaal weg. Ze is vannacht zelfs weer 2 x voor een voeding gekomen, terwijl ze eigenlijk al doorsliep. En ik heb ook steeds pijn in mijn borsten. Maar goed, het zal allemaal wel weer goed komen....
peggysue als de kleintjes thuis zijn en je wilt draagdoek leren knopen kom ik het je met liefde uitleggen hoor
quote:peggysue2 schreef op 25 september 2009 @ 10:02:

Blog; hoe is het met jou? Lekker actief altijd nog op het forum!

Hier alles goed! Idd nu nog even actief. 10 oktober loopt mijn verlof af. ik weet niet of ik na die tijd nog steeds zo actief ben, hoor! We zullen zien...
quote:Carpe Diem schreef op 25 september 2009 @ 13:09:

Met mij gaat het best goed. Hoewel ik de laatste paar dagen er een beetje doorheen zit. Ik ben begonnen met het afbouwen van de borstvoeding, maar uk lijkt daardoor wel helemaal van slag. Het ritme is helemaal weg. Ze is vannacht zelfs weer 2 x voor een voeding gekomen, terwijl ze eigenlijk al doorsliep. Hoeft niet persé aan het afbouwen te liggen, hoor! Mijn uk sliep ook door en sinds 3 dagen niet meer. Nu moet ik er ook weer 2x per nacht uit. Ik snap echt niet waarom ze nu ineens niet meer langer wil slapen. Zucht! En jee, wat word je daar moe van....
Even heel snel: we gaan wel IUI doen! Yippee, mag maandag weer terug voor FM, was nu nog maar 12 mm. Ws woensdag IUI. Ben benieuwd! Fijne avond!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven