Graniet door aardbeien aangetast

17-09-2009 14:37 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas een granieten aanrecht gekocht. Helaas heb ik daar een plasticbakje (met gaten in de onderkant) met aardbeien een weekend op laten staan en is er nu een rozige vlek te zien op die plek. Met schoonmaakmiddel of schuurmiddel is het er niet vanaf te krijgen. Het lijkt een beetje in het blad te zitten. Weet iemand hoe ik van deze vlek af kan komen? Alvast bedankt.
Niet Florianna. Helaas. Graniet is een natuurproduct en dit "gedrag" is iets dat erbij hoort. Kijk ook uit met vet, kringen van een rode wijnfles, vloeistoffen in het algemeen.

Wij hebben om die reden gekozen voor composiet. Dit heeft de uitstraling van graniet maar is 100% vuil- en water afstotend. Er trekt dus niks in!

Een vraag... is je aarechtblad gepolijst (glazend) of mat?
*Off-topic*

Heel dom, maar ik las toch echt granAAt door aardbeien aangetast, ik vroeg me al af hoe er een granaat tussen je aardbeien terecht kan komen.... maar beetje dom dus.. :D
http://www.google.nl/sear ... en+graniet&meta=&aq=f&oq=
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hahaha Calm, ik las hetzelfde :D

Ik dacht er zit zeker een of ander stofje in de aardbei die de granaat uitschakelt ofzo. hahahahaha, wat een vredevolle oplossing voor granaten zou dat zijn, overal veldjes aarbeien planten
Is het echt graniet of is het terrazzo?

Heb zelf een granieten aanrecht waar fruit, verf, azijn en weet ik wat voor troep op gestaan en gelegen heeft. Nóóit ook maar één vlek. Er trekt echt niets in.

Vroeger echter, had ik een terrazzo blad. Daar trok alles in. Als ik een sinaasappel had geperst zaten er al lichte vlekken in die pas na weken (en na veel smeren met blanke boenwas of olie) weer wegtrokken.

Vandaar mijn vraag.
quote:honnieponnie schreef op 17 september 2009 @ 16:10:

Is het echt graniet of is het terrazzo?

Heb zelf een granieten aanrecht waar fruit, verf, azijn en weet ik wat voor troep op gestaan en gelegen heeft. Nóóit ook maar één vlek. Er trekt echt niets in.

Vroeger echter, had ik een terrazzo blad. Daar trok alles in. Als ik een sinaasappel had geperst zaten er al lichte vlekken in die pas na weken (en na veel smeren met blanke boenwas of olie) weer wegtrokken.

Vandaar mijn vraag.Honieponnie... dan heb jij waarschijnlijk nu geen graniet! Of je hebt een bont-granieten blad waar je niks op ziet!
Waar is TO overigens? schoonmaakmiddeltjes kopen?
Jazekers heb ik graniet!

Zelf uitgezocht bij de granietboer.

Wél een gepolijst, misschien dat dat iets uitmaakt?
quote:emellebel schreef op 17 september 2009 @ 16:02:

Hahaha Calm, ik las hetzelfde :D

Ik dacht er zit zeker een of ander stofje in de aardbei die de granaat uitschakelt ofzo. hahahahaha, wat een vredevolle oplossing voor granaten zou dat zijn, overal veldjes aarbeien planten

Hmm... ik voel een nobelprijs voor de vrede aankomen!! Zou toch mooi zijn (en lekker) ieder oorlogsgebied volplanten met aardbeien, zouden we dan ook in 1x het voedselprobleem hebben opgelost?

*off-topic gezwets, sorry!*
Wat zonde! Voorkomen is beter dan genezen bij graniet. Als het goed is, was je blad voor het werd geplaatst voorzien van een beschermlaag. Dat spul kan je zelf ook kopen om er een of twee keer per jaar een nieuwe laag op te smeren. Maar ook dan moet je blijven uitkijken. Graniet is een beetje poreus, dus kleuren trekken er in en als je geen echte graniet hebt, maar bijvoorbeeld marmer, kunnen zure dingen bijten. Zo had ik een keer een fles azijn op mijn aanrecht staan, waar blijkbaar een druppel langs was gelopen. Het resultaat was een ruwe kring die ik nooit meer heb weggekregen.
quote:honnieponnie schreef op 17 september 2009 @ 16:27:

Jazekers heb ik graniet!

Zelf uitgezocht bij de granietboer.

Wél een gepolijst, misschien dat dat iets uitmaakt?

ja, dat scheelt. Door het polijsten wordt het graniet minder poreus en minder kwetsbaar. Des te matter (gezoet) des te vlekgevoelig. Toch is gepolijst graniet ook nog poreus hoor.

Het minste zie je op gepolijst, bont graniet.

Maar toch... ik zweer bij composiet!
Dit is ook een keer gebeurd bij mijn moeder met bramensap. Ze heeft er volgens mij toen zout opgestrooid zodat dit het vocht zou absorberen (het was toen al ingetrokken). Misschien het proberen waard!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven