LGZW Deel IV

05-08-2009 20:52 3865 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens even kijken of we hier verder kunnen....

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281 14 september Chiekmeisje geboren!!! Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271Laalbaby geboren 3 aug!!! Nemovisje2611 Nov? 18-10 Heeft een ei!! Sjipperdepip311JAAAA! 16 maart 2010 Kloppend hartje gezien 29 okt 20 weken echo DoubleDutch311 14 oktober Kimberley geboren Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Helemaal heel met een hartje!!!

Elevmeisje is 3 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! Alles goed.

1 november pretecho Sproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231 Miniemeisje geboren 3 sept Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Een kloppend

Alles goed! Luaska311 Luusbaby geboren!!! 4 aug

Hier vind je deel 3
Weet je wat het is...ook al zien we elkaar niet bepaald dagelijks...en kun je gewoon blijven meeschrijven. Toch heb ik een gevoel van "ik ga je missen"...Of misschien ben ik gewoon emotioneel
Nouja, dat heb ik ook Laal...stom he?
quote:Luaska schreef op 17 september 2009 @ 20:50:

Nouja, dat heb ik ook Laal...stom he? Goddank, zijn we in ieder geval samen emo-doos
Hehe, ik ga ER kijken! Daarna douchen en dan naar bed! Toedels!
Trusten en tot morgen
Sproetje, goed nieuws! Is Sproetman ook blij? Ik ga je ook missen hoor, we hebben toch laatst geconcludeerd dat jij de drijvende kracht achter ons topic bent? Gelukkig blijven we je gewoon lezen, maar de gesprekken gaan dan toch niet zo soepel natuurlijk..

Succes morgen ook!

Ik moet de laptop afstaan, maar kom zo nog wel even terug.
Woehoe, het wordt nu wel echt heel concreet allemaal Sproet! Spannend. En het komt ook snel dichterbij. Fijn dat het eigenlijk maar een formaliteit was. Ook ik zal je missen hier hoor, het is toch anders met dat tijdsverschil enzo. Kun je niet zo makkelijk heen en weer kletsen.
Sproet, ik ga je ook missen, potverdorrie Ik vind het heel jammer dat je weg gaat, en ik baal ervan dat ik al 2 dates met je heb moeten missen en ben bang dat er misschien helemaal geen nieuwe meer komt voordat je vertrekt... Gelukkig hebben we nog een groepsdate op de 18e (geloof ik), dat geeft wel een beetje rust want het besef dat je weggaat komt nu ineens pas echt binnen. Ook maf.

En morgen je eerste werkdag! Oeh, spannend! Wel heftig ook als de nachten nog zo gebroken zijn... Hopen dat de papfles zoden aan de dijk zet.
Ooh wat ben ik ook een muts, reageren op mensen gaat me niet goed af momenteel. Ik lees wel maar registreer het niet op de een of andere manier. Vergeet bijvoorbeeld gewoon om Sproet succes te wensen op haar eerste werkdag. Stomstomstom.

Nou bij deze dus, heel veel SUCCES morgen Sproet! En ik hoop idd dat een papfles voor beter doorslapen zorgt zodat je redelijk uitgerust aan je 1e dag kunt beginnen. Gelukkig is het wel gelijk weer weekend morgenavond

En sorry voor alle anderen waar ik niet attent op reageer op het moment. Mijn kop zit al te vol met hoofdpijn zullen we maar zeggen
Hihi, dank je wel hoor Beng, en de rest natuurlijk ook.

Maf hoor, ik ben soms bang dat ik jullie meer zal missen dan mijn real life vriendinnen Jullie maken eigenlijk meer deel uit van mijn dagelijks leven. Maar met hen deel ik dan weer een heel verleden en daarom zijn ze me zo dierbaar, maar ik spreek ze niet zo vaak als dat ik jullie spreek. Maar Luus, jouw voorstelling van babbelsessies met de hoog-zwangeren straks midden in de nacht, spreekt me wel aan! Gezellig keuvelen terwijl zij met kopjes thee op de bank liggen te wachten tot het nu echt eens gaat beginnen . Vind het wel heel erg jammer dat ik er niet bij de jaarlijkse meeting zal zijn (al denk ik dat ik tussendoor nog wel een keer terugkom hoor, maar dat is lastig plannen), want ik vind écht dat we dat moeten proberen hoor! Hoop echtechtecht dat we contact houden. Misschien niet zo intensief als nu, maar toch minstens één keer per jaar.

En Duft, we gaan elkaar sowieso zien de 18e en anders wip ik nog wel een keer langs hoor met de auto.

Over auto's gesproken, wat een goed koekblik heb je Neem! Zo'n kleintje scheurt juist enorm lekker. Wij hadden eerst een AX met 1.1 liter motor en daar trok ik echt wel sneller mee op bij het stoplicht! Ging ik ook zo goed mee door de bochten. Nu met Sproetekind is het maar goed dat we niet meer zo 'sportief' (eufemisme van Sproetman) kunnen rijden.

Ok, ik ga het papflesje klaarmaken. Verwacht er natuurlijk veel te veel van, maar het is het proberen waard.

Slaap lekker! Kus!
Ben benieuwd of Sproetekind een goede nachtrust heeft gehad en daarmee zijn ouders ook. Hoe was de ochtendspits op je eerste werkdag? Ben heel benieuwd!
Sproetje, hoop dat alles goed gaat op je eerste werkdag! En natuurlijk dat Sproetekind lekker heeft geslapen op zijn papfles. Vroegah... toen ik een kdv werkte naast mijn opleiding vond ik het altijd zo lekker ruiken die pap met vanille erin... ZEer onverantwoord natuurlijk maar het rook zo zoet en lekker, in tegenstelling tot de gewone rijstebloem Maar ik ga er zomaar vanuit dat jij als verantwoorde moeder gewone rijstebloem hebt genomen ipv vanillesmaak. Dat snap ik trouwens ook niet helemaal van die pyamapapjes enz. vanaf zes maanden, daar zitten ook allemaal toegevoegde smaakjes aan, dan wen je je kind daar toch alleen maar aan? Ik ben helemaal niet zo`n anti snoep moeder ofzo hoor, maar dat vind ik dan wel een beetje slikken is al voor die kleintjes vanaf 6 maanden volgens mij.

Ok, dit was even een hersenspinsel tussendoor, en dat om half 9

Ik heb gisteravond Mardmeisje maar eens wakker in bed gelegd, ze had de hele dag erg weinig geslapen (ontaarde moeder die haar uit bed haalde midden in haar ochtendslaapje om naar het gemeentehuis te gaan, en vervolgens de hele dag zo moe dat ze niet meer wilde/kon slapen haar zelfs laten huilen, maar na ruim 10 minuten en steeds meer hysterie ipv overgaan in een `ikbenmoe` huiltje toch maar eruit gehaald en extra drinken gegeven) en om 22u. dacht ik.. Ik ga het gewoon proberen. En ja hoor, we moesten nog drie keer een speentje terugstoppen maar verder heerlijk geslapen tot 6:30u.

En nu dus weer onder zeil, ik hoop tot een uur of 12.

Oja Sproet, mijn eerste auto was een AX. Ik heb nog steeds hartzeer als ik er een zie rijden

Beng hoe voel je je? En verder even geen idee meer...

Oja, wat is Chieks Chocoprinsesje prachtig. Echt te cute....
Sproet, veel plezier op je eerste werkdag!! Hoe sliep sproetekind op zijn papfles?

Mardie, ook al een doorslaper! Ik ook!!

Ik was helemaal verrast toen ik om 05.45 pas gewekt werd door luusbaby! Zijn laatste fles was om 23.30. Ik vroeg me gelijk af of ik nou niet rond 03.00-03.30 er ook al uit was geweest, maar nee. Vervolgens is Luusbaby weer om 06.30 weer gaan slapen, maar ik niet. Om 07.00 uur ging de wekker van lief en sindsdien ben ik wakker. Luusbaby is trouwens sinds 08.20 weer wakker en ligt nu in de wipper. Hij huilde zo dat ik hem er uiteindelijk uit heb gehaald, maar volgens mij is hij weer in slaap aan het vallen.

Dus dit was ook het eerste een beetje echte doorslaapnachtje. Wel gaaf!

Bengie, ik heb zo met je te doen.... al die hoofdpijn, dat is echt niet leuk en vertroebeld zo het genieten van een zwangerschap. Vind het zo jammer voor je. Ik zou echt willen dat ik iets kon doen voor je...
Ik ben zo blij! Mijn kleine moppie heeft vandaag tot half 7 doorgeslapen! En om 23.00 uur zijn laatste fles gehad, wat superlekker zeg! Voel me een stuk fitter, stond vanmorgen al om 8 uur bij de bakker om warme broodjes te halen, heb een warme appelflap gehaald voor bij de cappuccino (die is nu dus op ) en een Graz*ia om zo nog even lekker door te bladeren. Wel lekker hoor, deze relaxte dagen na een vrij roerig weekend met al die emoties. Nu las ik weer in de Ma*ma een verhaal over een man die zijn vrouw verloof (en hun kinderen dus hun moeder) Het afscheid, het verdriet, pffffff. Heb het maar weer even weggelegd, snap niet waarom ik de laatste tijd zoveel van dit soort artikelen tref in "gezellige" mama-bladen, waar is de tijd gebleven dat het ging over ditjes en datjes...

Sproet, hoe was jullie nacht? En ja, leuk! Kom je nog eens langs voor de 18e? Lijkt me zo gezellig!

Beng, meid toch, al die hoofdpijn is niet leuk meer. Ik had toevallig gisteravond hoofdpijn, nieteens zo erg, maar moest meteen aan je denken weer. Dat je dat dus dagelijks hebt en ook nog veel erger... Pfff, dat je dat ook trekt met werken, al is het misschien minder dan normaal qua uren, dan nog.

Luus, jij ook een doorslapert! lekker he? Ik bedacht me trouwens, slaapt L. wel in de kar? Met mini ging ik overdag altijd op dezelfde tijd wandelen, dus na haar flesje van half 11. Dan liep ik naar de bakker, rondje langs het water, en weer terug en was dan een uur of abderhalf onderweg. Meestal sliep ze al die tijd en bleef ze eenmaal thuis in de kar gewoon nog doorslapen. Hoewel het natuurlijk het mooist is als ze in hun eigen bedje slapen, gaf het wel regelmaat, ook voor haar en sliep ze toch.
Oi, Miniemeis vindt de kleren die ze van oma kreeg niet mooi! Pakje 1: luier gelekt, hup in de was, schone kleren aan. Pakje 2: eten gegeven, even rondkijken bij mama op de arm *kots!* hup, pakje 2 ook vies! Ben ik even blij met mijn wasmachine. Die draait echt beduidend vaker dan vroeger I must say.

Nou gaan we maar eens kijken wat ze nu aan kan. En voor mama op jacht naar een schone trui, want madam kan wel mikken.

Sproet, veel succes vandaag! En jeej van het gesprek!
Hehe Mien, die verschoonpartijtjes. Die ken ik hier ook wel, al komt het nu minder vaak voor. Maar de wasmachine draait hier ook overuren hoor! Ik blijf wassen elke dag.

Duft, luusbaby slaapt soms wel, soms niet in de wandelwagen. Ligt er een beetje aan. Maar ik kan met mijn bekken alleen niet zo lang wandelen. Ik kan wel gewoon lopen, zoals laatst de stad in met een vriendin, maar achter de wandelwagen heb ik sneller last van mijn bekken. Ik loop dan toch langzamer en anders. Ik red het met de kinderwagen, net de straat uit en dan heb ik al serieuze bekkenpijn, dus dan loop ik al weer terug. Bij elkaar duurt dat zo'n 15 minuten. Luusbaby valt daar vaak dan niet van in slaap.

Ik was vanmorgen een beetje in de war met mijn schema, hihi. Omdat hij pas om 6.00 uur zijn flesje kreeg (normaal 04.30) was het even afwachten wanneer hij nu weer voor zijn fles kwam. Maar hij krijgt ook sinds 2 dagen 165cc ipv 135cc. Hoop zo van de zeven flessen naar zes flessen per dag te gaan. De ene keer drinkt hij 165cc leeg, de andere keer niet. Nu werd ie net om 10 uur weer wakker, heb ik hem eerst in badje gedaan en daarna de fles gegeven (hij dronk alles op) en toen is hij op mijn buik in slaap gevallen. Heb hem net in bed gelegd en hij gaf nog 1 kikje en slaapt nu.

Dus al onze kindjes hebben vannacht lekker doorgeslapen! Laalbaby gisteren al. Heeft ie vannacht ook weer doorgeslapen, laal?
voor alle doorslaapbabies!

Niet zoveel te melden, slecht geslapen ga nog even klein inhaal-dutje doen.

Dan straks even naar het restaurant fietsen waar we zondag ons 1-jarig jubileum vieren, ze gaan als verassingstoetje het topje van de bruidstaart brengen maar dat weet lief niet. moet ik wel eerst even de zelfgemaakte taartoppers (kikker en eend in bruidsjurk en jaquet) vinden om het helemaal af te maken).

Maar eers nog even lekker

Toedelpiep
net weer een allerverschrikkelijkste kotssessie achter de rug. De stukken appel zitten nog in mijn neus - sorry voor de ranzige details...

Voel me zo naar en zo beroerd weer en dat na een topdag gisteren. Om 5.00 u werd ik wakker en was er niks aan de hand, geen hoofdpijn gewoon fit gevoel. Nog een keer omgedraaid en om 7 uur werd ik wakker met een pijn in mijn kop om naar van te worden. En dat naar worden heb ik dus ook gedaan. Zit nu in een slobberig huispak op de bank met een emmer tussen mijn voeten. Kan even geen bed meer zien.
Bengie moppie toch....
Ik zit nu trouwens met een antroposofisch poppetje tussen mijn borsten... Die nemen de geur aan van je lichaam (schijnt) en als je die dan bij je kind legt, worden ze rustig (schijnt). Dusse het proberen waard iig.
Zeker de moeite van het proberen waard! Ik heb weleens gelezen dat je er 2 moet hebben, dan slaap jij 's nachts met zo'n poppetje en luusbaby met de andere en de volgende nacht ruil je ze weer om. Zo heeft hij altijd een poppetje wat naar jou ruikt.

Ik heb een soort poppetje van een oud-collega gekregen. Iets van het Maya-volk, een soort talisman dingetje "worry free mom to be". Het is de bedoeling dat je al je zorgen toevertrouwt aan dat poppetje en ermee onder je kussen slaapt. Dan word je de volgende ochtend zorgeloos wakker. Ik heb 'm in mijn kussensloop gestopt (het is echt een heel petieterig poppetje, zo groot als het topje van je vinger).
Aha, dan mis ik er nog één. Ik zat al te bedenken dat dit popje natuurlijk een keer zijn geur verliest.

En hoe is het met je worries? Je moet eigenlijk een 'headache free mom' popje hebben.
Moet je toch weer met een knuffel slapen Eigenlijk moet je er zelfs 3 hebben, stel dat er over heen gekotst wordt, dan moet dat poppetje toch in de was en dan is de geur er echt uit - en de zure kotslucht hopelijk ook - en moet je er weer opnieuw mee slapen.

Zal Bengman op pad sturen om een headache free mom poppetje voor me op de kop te tikken en hij mag niet thuiskomen voor hij er 1 heeft !
Ben trouwens behoorlijk opgeklaard na het spugen, net alsof ik de hoofdpijn ook door de plee heb gespoeld. Ik heb minder lang nodig om te herstellen van een aanval nu ik het echt rustiger aan doe.
Ik denk niet dat het gek is dat je nu sneller opknapt, nu je rustiger aan doet. Volgens mij moet je ook lekker veel slapen. Ik denk dat slapen écht veel goeds voor je lichaam doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven