good guy/bad guy

19-09-2009 10:32 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het daten met een hele lieve jongen. Hij is lief, aardig, echt aantrekkelijk! mijn type!!, Goede manieren enz enz enz..

eigenlijk moet ik nu heel erg blij zijn.

Maar ik ben het niet "gewend" zeg maar. Meestal val ik op eikels. jongens die bijvoorbeeld die vreemd gaan(..met mij)

En Jongens die eigenlijk helemaal geen relatie willen. Dat soort types. Foute Man.

Ik ben wel degelijk toe aan een relatie. Maar deze jongen is zo bereikbaar... Ik ben dat niet gewend,

Ben gewend geraakt aan one night stands, en dat soort dingen.

En met deze jongen heb ik na de tweede date eindelijk eens gezoend. Het gaat allemaal zo langzaam.

Maar ik vind hem zeker leuk.

Ik ben gewoon bang dat ik het ga verpesten. Omdat hij zo lief is voor mij. Gisteren avond weer een date gehad, heel gezellig was het, ff op een terasje gezeten, filmje gekeken, ..Hij stak geen poot naar me uit. daarna ging hij weg, wel gezoend! (..eindelijk toen hij weg ging, bij de deur..)

Ik was bijna in staat om snachts nog de kroeg in te gaan om een man op te pikken en een wilde nacht te beleven. ( toch maar niet gedaan) Op een een of andere manier ben ik toch wel gevoelig voor die foute mannen. Ik heb ook nog nooit een echte (goeie) relatie gehad.

Ik ben zelf ook niet echt het type die iniatief neemt, ik hou ervan als een man dat doet, zeg maar..

Hij is verder heel attent, stuurt me leuke berichtjes wil me vaker zien enzo..

ohhhhh wat ben ik toch een zeikerd pff.. 28 jaar en snak eigenlijk best wel naar liefde.. maar ik kan er totaal niet mee overweg lijkt wel..
Ik ben aan het daten met een hele lieve jongen. Hij is lief, aardig, echt aantrekkelijk! mijn type!!, Goede manieren enz enz enz..

Als ik het goed begrijp dan date je dus met een leuke en lieve jongen, die ook nog eens jouw type is, maar je bent niet blij?

Maar weet je wel zeker dat dit jouw type is, want je schrijft verder alleen maar over de foute jongens waar je steeds op valt.

Misschien is het goed om gewoon wat vaker te daten met deze jongen en te kijken hoe je gevoel zich ontwikkelt.
Gek genoeg snap ik je wel

De rush van het proberen die ene onbereikbare man te scoren is gewoon heel groot.

Maar het hele grote nadeel is dat je zo';n man eigenlijk nooit houdt.

Maar dat calculeer je in, en gaat er blind in.

Dit is anders, deze jongen is bereikbaar, eerlijk, lief.

Alles wat je NIET gewend bent.

En das eng!

Maar.. eigenlijk is het wel wat je wil...

Een gelijkwaardige relatie

Dus....stoute schoenen aan en....genieten maar..

Succes
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Heel herkenbaar. Vooral dat hij dan weg is en je eigenlijk alsnog naar de kroeg wilt om iets wilds te gaan doen.

Ik ben laatst voor het oog van een jongen die ik leuk vind met een ander gaan vozen en daar uiteindelijk mee naar bed gegaan. (dan voel je je ook stom hoor).

Hier 27, ook geen ervaring met een echte relatie.

Deze meneer wat tijd geven. Kennelijk wil hij je leren kennen, niet alleen op lichamelijk vlak maar echt JOU.

Eng he?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:female schreef op 19 september 2009 @ 10:32:

Maar ik ben het niet "gewend" zeg maar. Meestal val ik op eikels. jongens die bijvoorbeeld die vreemd gaan(..met mij)

En Jongens die eigenlijk helemaal geen relatie willen. Dat soort types. Foute Man.

Ik ben wel degelijk toe aan een relatie. Maar deze jongen is zo bereikbaar... Ik ben dat niet gewend,

Ben gewend geraakt aan one night stands, en dat soort dingen.

En met deze jongen heb ik na de tweede date eindelijk eens gezoend. Het gaat allemaal zo langzaam.

Maar ik vind hem zeker leuk.

Ik ben gewoon bang dat ik het ga verpesten. Omdat hij zo lief is voor mij. Gisteren avond weer een date gehad, heel gezellig was het, ff op een terasje gezeten, filmje gekeken, ..Hij stak geen poot naar me uit. daarna ging hij weg, wel gezoend! (..eindelijk toen hij weg ging, bij de deur..)Dat kan ik me voorstellen. Ware intimiteit is een stuk spannender dan een one-night stand. Misschien kun je geduld opbrengen en met jezelf afspreken dat je dit zes maanden de kans geeft? Als het niet bevalt kun je je over zes maanden en een dag weer in de armen storten van allerlei ongure types. Als het wél bevalt, vieren jullie dan jullie eerste half jaar samen.
quote:wuiles schreef op 19 september 2009 @ 11:11:

[...]

Dat kan ik me voorstellen. Ware intimiteit is een stuk spannender dan een one-night stand. ?.......... Als het niet bevalt kun je je over zes maanden en een dag weer in de armen storten van allerlei ongure types. Als het wél bevalt, vieren jullie dan jullie eerste half jaar samen.

intimiteit is iid echt wel een stuk enger, ik ben daar niet zo goed in, ben gewoon uiteindelijk bang dat als het niets wordt dat ik dan met een gebroken hart achter blijf.

maar het helpt al dat ik mijn verhaal ff hier op het viva topic kwijt kan, en dat het ook begrepen wordt..

angst is ook een slechte raadgever voor mij.. zo heb ik al een heleboel verknalt op relatiegebied.

en one-night stand is voormij zoveel makkelijker. maaar is ook niet iets waar ik gelukkig van wordt (ben geworden)
quote:female schreef op 19 september 2009 @ 11:33:

[...]

intimiteit is iid echt wel een stuk enger, ik ben daar niet zo goed in, ben gewoon uiteindelijk bang dat als het niets wordt dat ik dan met een gebroken hart achter blijf.

maar het helpt al dat ik mijn verhaal ff hier op het viva topic kwijt kan, en dat het ook begrepen wordt..

angst is ook een slechte raadgever voor mij.. zo heb ik al een heleboel verknalt op relatiegebied.

en one-night stand is voormij zoveel makkelijker. maaar is ook niet iets waar ik gelukkig van wordt (ben geworden)En dan? Dat overleef je wel hoor. Wie geen enkel risico neemt weet zeker dat hij nergens komt in het leven.
quote:wuiles schreef op 19 september 2009 @ 11:35:

[...]

En dan? Dat overleef je wel hoor. Wie geen enkel risico neemt weet zeker dat hij nergens komt in het leven.

Ja, maar zo werkt het niet.

Ik herken alles in het bericht van TO.

Zodra een relatie bij mij goed gaat ga ik rennen....want met een klootzak daten is veel makkelijker.
Toch klopt het wel, wat Wuiles zegt. Een gebroken hart overleef je heus wel. Het kan kut zijn, maar je overleeft het wel.

PS. Ben zelf ook van het type 'foute man', hoor
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
Als een man alleen maar lief is, vind ik dat ook niet aantrekkelijk. Ook een lieve, integere man moet iets hebben dat hem minder lief maakt.
quote:Pannetje schreef op 19 september 2009 @ 11:39:

[...]

Zodra een relatie bij mij goed gaat ga ik rennen....want met een klootzak daten is veel makkelijker.Ik denk dat het wél zo werkt. Veel dingen in het leven zijn eng. Sterker, bijna alle dingen die de moeite waard zijn, zijn eng. Dat zou nog geen reden moeten zijn om het dus niet te doen. Tenzij je natuurlijk liever met non-relatiemateriaal wilt blijven rommelen. Van mij mag het, uit de OP maak ik echter op dat TO inmiddels toe is aan een nieuwe benadering.
quote:Pannetje schreef op 19 september 2009 @ 11:39:

[...]

Zodra een relatie bij mij goed gaat ga ik rennen....want met een klootzak daten is veel makkelijker.

Pannetje, gek genoeg werkt het wel zo.

Risico nemen zorgt ervoor dat je verder komt

Wegrennen zorgt ervoor dat je stilstaat of erger nog achteruit gaat.

En jezelf maar voor ogen blijven houden dat liefdesverdriet misschien erg is...maar het heelt wel weer.

En rustig ergens instappen in plaats van ergens in rennen wil in dit geval ooit wel eens helpen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
It's the heart afraid of breaking

that never learns to live

(Uit: The Rose, Bette Middler. Mooi nummer)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
En waarom 'gunnen' sommige vrouwen zichzelf wel een klootzak, maar geen lieve vriend?

Bang om vroeg of laat de lieve vriend pijn te doen?
Herkenbaar.

Je kunt je afvragen waarom je steeds de moeilijke types opzoekt. Zij weerspiegelen onbereikbaarheid. Ben je zelf wel bereikbaar? Types die je niks te bieden hebben vind je interessant, vind je zelf wel dat JIJ wat te bieden hebt?

Nu ineens een ander type is doodeng. Een type die je wil, om JOU. Ineens moet je wat van jezelf laten zien. Dit type gaat je waarschijnlijk confronteren met je angsten en onzekerheden. Hij daagt je uit om je muurtje te laten vallen. De vraag is; durf je dat? Durf je in iets te stappen waarvan de afloop onzeker is? (Bij de foute mannen weet je bij voorbaat al dat het niks wordt, lekker veilig). Eigenlijk krijg je nu gewoon een enorm mooie kans in je schoot geworpen. Als ik jou was zou ik deze met twee handen aangrijpen. Niet met het doel om een relatie met hem te krijgen, maar om eens echt te gaan kijken naar jezelf. Waar ben je nou precies bang voor?
TO,

Ik vind het wel een interessante houding tov intimiteit en verhoudingen. Snap er echter niet veel van: Je bent dol op die man en wilt (bijna) een one night stand? Misschien ben je inderdaad bang voor intimiteit en alles wat daarbij komt.

Misschien neemt deze man jou heel serieus, en in dat geval wil hij misschien weten dat je (bijna) een one night stand , (met iemand anders dus) zou kunnen hebben.

Lijkt me niet leuk voor hem, wel belangrijk.

Heb je jouw ideen aan deze man uitgelegd?
Zo verschrikkelijk herkenbaar!! Hier ook een. Ik ben 27 en zit met hetzelfde (nou ja bijna... er is nu niemand die mijn muur doet breken )

Het is eng om die muur om je heen te (laten) slopen. Bij een onbereikbare/foute man kan je je muurtje netjes laten staan, heel veilig, wel de lusten niet de lasten, en zelf alles onder controle hebben.

Maar wat eerder gezegd is: Ben je er aan toe om het risico te nemen? Wil je dit doorbreken? Durf je te genieten van oprechte aandacht en intimiteit?

*zucht* ik leef met je mee.
Over welk risico hebben we het hier? Het risico dat de relatie niet zo uitpakt als je had gehoopt? Tja, dat is vervelend en jammer maar de wereld blijft gewoon doordraaien. Iedereen heeft weleens een blauwtje gelopen of te maken gehad met het onvrijwillig moeten beëindigen van een relatie. Dat verdriet gaat heus weer voorbij.
Heel herkenbaar. Ik zou mezelf dan de volgende vragen stellen "is hij zo lief/aardig dat ik hem eigenlijk gewoon te saai vind?" of "ben ik bang voor de volgende stap tot een echte relatie?"

Als je daar eenmaal duidelijkheid in hebt, en zoiets kost tijd, kun je beslissen wat je verder wilt doen....
Wuler schreef:

Iedereen heeft weleens een blauwtje gelopen of te maken gehad om het onvrijwillig moeten beëindigen van een relatie. Dat verdriet gaat heus weer voorbij.

Tuurlijk Wuiles,

dat verdriet gaat weer voorbij. Mmmm, niet altijd, en kan echter wel een wond op een ziel achterlaten. Misschien zelfs een Open wond.

Maar inderdaad, iedereen moet af en toe het ivoren torentje uit.
quote:HansHier schreef op 19 september 2009 @ 13:26:

TO,

Ik vind het wel een interessante houding tov intimiteit en verhoudingen. Snap er echter niet veel van: Je bent dol op die man en wilt (bijna) een one night stand? Misschien ben je inderdaad bang voor intimiteit en alles wat daarbij komt.

Misschien neemt deze man jou heel serieus, en in dat geval wil hij misschien weten dat je (bijna) een one night stand , (met iemand anders dus) zou kunnen hebben.

Lijkt me niet leuk voor hem, wel belangrijk.

Heb je jouw ideen aan deze man uitgelegd?

Lijkt me niet relevant om dit met deze man te delen.

Zoals ik het zie is het een combinatie van frustratie en vluchtgedrag. Als je contact hebt met een leuke man hoop je dat deze ook in je bed terecht komt (als je dat gewend bent). Neemt de betreffende man dan heel galant afscheid blijf je achter met een leeg bed. (= frustratie)

Vluchtgedrag omdat het misschien eng is dat deze man zo dichtbij komt en door DE MUUR heen wil gaan prikken.

Zoiets? TO als ik er naast zit zeg je het maar hoor. Ik speculeer maar wat.
Deze man heeft respect voor je. Nu jij nog voor jezelf....

De muur slopen is eng; soms gaat het best makkelijk en dan zijn er weer momenten/dagen dat je de bakstenen weer veilig en netjes om je heen opstapelt. Tot je merkt dat het je belemmert om je eerlijke en respectvolle relatie te laten ontwikkelen.

Zelf heb ik nog een stuk of 3 bakstenen liggen... Gewoon voor mezelf - vind ik fijn en hij hoeft het niet te weten of er zich zorgen over te maken
Heb diep en gepassioneerd lief. Je kunt er gekwetst door worden, maar het is de enige manier om het leven te leiden.

( Deze is niet van mezelf hoor.. )
Moonlight schreef:

Lijkt me niet relevant om dit met deze man te delen.

Niet mee eens. Als de man echt serieus is en wil trouwen of drie jaar is het belangrijk voor hem om te weten welke houding TO heeft ten opzichte van One night stands enz.

Niet dat de een gelijk of ongelijk zou hebben, dat is iets heel anders.

Ik speculeer hier ook maar wat natuurlijk.

Zamirah schreef:

Heb diep en gepassioneerd lief. Je kunt er gekwetst door worden, maar het is de enige manier om het leven te leiden.

( Deze is niet van mezelf hoor.. )

Wat een weisheid, heel inspirerend.
Misschien moet je even een tijdje helemaal geen man in je leven hebben en er eerst eens achter komen waar dit patroon vandaan komt. Ik was in eerste instantie ook geneigd om te zeggen ga er ervoor en probeer die muur af te breken maar als je dit patroon al jaren hebt dan denk ik niet dat a la minute gaat verdwijnen ook al is er nu een jongen die wel oprecht in je geinteresseerd is want je blijft blijkbaar toch gevoelig voor foute mannen, en ik denk dat in dit geval niet jij maar deze jongen met een gebroken hart gaat acherblijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven