Krijsende kinderen

18-09-2009 16:51 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraag aan de aanwezige moeders (of mensen met gewoon verstand van zaken)

Ik ben vanmiddag even boodschappen gaan doen en kwam werkelijk in elke winkel waar ik kwam alleen maar gillende en krijsende kinderen tegen. En dan niet alleen baby's, ook van een jaar of 6. Je hoort echt wel aan een kind of het huilt van verdriet of gewoon aanstellerig krijst en bij de meesten was dat laatste het geval. Ik heb me echt verbaasd, natuurlijk hoor je wel eens schreeuwende kinderen, maar vandaag leek het wel of er iets in de lucht zat. Zag zelfs een moeder die haar kind letterlijk een winkel in moest duwen, meerdere malen duidelijk zei dat het afgelopen moest zijn en later zag ik haar, glimlachend van -naar mijn interpretatie- schaamte, worstelen met haar kind dat op de grond lag te spartelen en krijsen. Ik krijg dan direct de neiging me af te vragen wat die ouders verkeerd doen, nav al die supernanny programma's. Maar ligt het wel altijd aan de ouders? Zijn er dan dus ook ouders die het zo goed doen dat hun kind zich nooit zo gedraagt? Of zijn alle kinderen wel eens zo vervelend?

Ik heb zelf geen kinderen maar wil ze wel graag op een dag. Hoewel ik daar na vandaag nog even 2x over nadenk...
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
quote:qwertu schreef op 19 september 2009 @ 11:53:

Ik bedoel... lees je post eens terug door de bril van een moeder die alles al geprobeerd heeft en overal al commentaar op heeft gekregen en je leest een zuurpruim.

Zuurpruim? Bedoel je mij? Dat ga je niet menen...!

Lees zelf even terug Quert, je denkt toch niet echt dat ik emotionele schade heb opgelopen door niet te krijsen? Ik zat maar te dollen; Ik heb zelfs nog nooit een pil, een praatgroep of een therapeut van dichtbij gezien hoor. Behalve mezelf dan, als ik in de spiegel kijk

En inderdaad, ik heb geen flauw idee hoe het moet zijn om in de schoenen van een wanhopig moeder te staan. En daar ligt ook 0,0% ambitie. Maar succes
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Haha, ik vond de post van VC juist hilarisch met die gesloten inrichting!

Terug on topic: zodra ik een kind zie liggen te krijsen in de supermarkt omdat deze op dat moment bewust de ouder bespeelt om haar/zijn zin te krijgen en die ouder trapt daar ook nog in dan voel ik irritatie vanuit mijn tenen.

Als ik echter zo'n doodmoe huilend kind zie liggen omdat het maar even leuk mee moet op zaterdag in een overvolle supermarkt dan vind ik het gewoon zielig voor het kind

En als ik een totaal gefrustreerde ouder zie met de handen in het haar dan vind ik dat weer heel vervelend voor die arme ouder.

Nu nog even leren binnen enkele seconde het verschil te zien .
Ik kwam er net achter dat mijn dochter die de afgelopen dagen veel driftbuien heeft gehad last had van een doorkomende kies. Ze zat op een theedoek te bijten!
.
ach soms hebben kinderen een slechte dag. En je hebt natuurlijk ook invloed van buiten af. De stand van de maan zorgt soms voor een slechte nachtrust en dan kan het ook zijn dat kinderen een minder goede dag hebben
quote:wieweet72 schreef op 20 september 2009 @ 04:09:

ach soms hebben kinderen een slechte dag. En je hebt natuurlijk ook invloed van buiten af. De stand van de maan zorgt soms voor een slechte nachtrust en dan kan het ook zijn dat kinderen een minder goede dag hebbenDus moeders van krijsende-kinderen-in-de-supermarkt: volgende keer gewoon tegen omstanders zeggen dat het aan de maan ligt!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Of aan de wind: tja, storm he?
quote:himalaya schreef op 20 september 2009 @ 08:38:

[...]

Dus moeders van krijsende-kinderen-in-de-supermarkt: volgende keer gewoon tegen omstanders zeggen dat het aan de maan ligt!

Of gewoon dat het aan het kind ligt.

Hier ook één kind waarbij mijn opvoeding vruchten afwerpt en eentje waarbij dat veel lastiger is. En ik ben inmiddels door een legertje deskundigen bestempeld als een goede moeder, dus daar kan het niet aan liggen. Betekent ook dat mijn kind bestempeld is als moeilijk kind. Heel moeilijk zelfs.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
ls een heleboel kinderen krijsen ka het inderdaad aan de stand van de maan liggen. De maan is behoorlijk krachtig de maan zorgt ook voor eb en vloed

;)
quote:wieweet72 schreef op 20 september 2009 @ 09:38:

ls een heleboel kinderen krijsen ka het inderdaad aan de stand van de maan liggen. De maan is behoorlijk krachtig de maan zorgt ook voor eb en vloed

;)En dat krijsen is dan vergelijkbaar met vloed?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Een vloed aan kabaal dat wel ja...
quote:Solomio schreef op 20 september 2009 @ 09:44:

[...]

En dat krijsen is dan vergelijkbaar met vloed?

Nee maar kinderen hebben ook invloed van de maan net als volwassenen.Daardoor slapen ze soms met een groot aantl slecht.

Dus als het opvalt dat er op een bepaalde dag heel veel krijsende kinderen zijn kan dat best komen dat door de maan stand veel kinderen minder goed geslapen hebben en daardoor een slechte dag hebben vermoeid zijn en dus ook prikkelbaar
Got die van mij zijn ook aan het krijsen momenteel. Maar tja, forummen, kinderen terecht wijzen, forummen, kinderen terecht wijzen... what to to?
Forummen Ainne. stug door forummen en de kinderen doorsturen naar papa, zal ie blij mee zijn
Ik heb niet alles gelezen en ik kan hier erg mosterd zijn maar als je, in een winkel bent en je komt zo'n krijsend kind tegen zeggen jullie dan wat? Tegen het kind dan he.

Soms zeg ik er namelijk wel wat van. Ik kan héél erg slecht tegen krijsende kinderen, het doet gewoon zeer aan je oren. Vooral als ze een jaar of 4, 5 zijn. Dag hoge snerpende geluid, brrrr.

Dit moet je dan zien in het kader van vreemde ogen dwingen.
quote:wieweet72 schreef op 20 september 2009 @ 09:48:

[...]

Nee maar kinderen hebben ook invloed van de maan net als volwassenen.Daardoor slapen ze soms met een groot aantl slecht.

Dus als het opvalt dat er op een bepaalde dag heel veel krijsende kinderen zijn kan dat best komen dat door de maan stand veel kinderen minder goed geslapen hebben en daardoor een slechte dag hebben vermoeid zijn en dus ook prikkelbaarEn door diezelfde maan heeft TO natuurlijk ook een

kut niet zo fijn humeur en kan ze minder hebben van de krijsende kinders en als de politie je een bekeuring geeft in plaats van een waarschuwing is het ook de schuld van de maandstond eh... maanstand enzo.

Jaja, ik snap het nu!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:TheNurse schreef op 20 september 2009 @ 09:59:

Forummen Ainne. stug door forummen en de kinderen doorsturen naar papa, zal ie blij mee zijn Die is knock-out, hoort niets. Ze mogen zelfs met het lawaaierige speelgoed spelen, ik weet zeker dat ie niets hoort.
Qwertu, in het voorbeeld van VC denk ik dat er niet veel rekening werd gehouden met wat VC zelf nodig had. Wel heel duidelijk en gestructureerd, niet rekening houden met de behoeften van het kind in kwestie (zoals in die tijd vrij gebruikelijk was by the way).

'bij elke meer dan gemiddelde decibel werd gelijk alles stopgezet, afgepakt, en zat VC op haar kamer.'

Als ik je liever noem in vergelijk met een opvoeding van vroeger, mag je dat gewoon als een compliment nemen, in elk geval is het zo bedoeld.

En ja, zelf ook lastige portretten tussen mijn kinderschare, en breath holding spells heb ik bij mijn eerste twee ook mogen meemaken. Bij de laatste drie niet by the way en dat kan zijn omdat ze van een andere vader komen, dus ander bloed, het zou ook kunnen zijn omdat ik in de loop van de tijd wat meer kindvriendelijke opvoedingsmethoden heb geleerd. Dus: ja, je gaat op de gang bij slecht gedrag, maar ik probeer je uit te leggen waarom dit gebeurt, ik bereid je voor, het overkomt je niet, en ik troost je als je te diep in je woede/verdriet/whatever zit.

Wat overigens te doen tegen gebonk, vallen van stoelen of kinderen, en zulks, naast een hoofd vol migraine. Naar buiten sturen werkt niet. Ik zou mijn buren niet willen zijn nu (ik wil mezelf niet zijn nu).
quote:Sientje 2 schreef op 18 september 2009 @ 23:21:

@Bonny: Wat Traincha zegt bedoelde tante Juul ook. Jij noemde haar een zuurpruim omdat ze aangaf dat het hier duidelijk wordt dat ouders het nooit goed doen in de ogen van het winkelend publiek. Dat is echt niet altijd even lollig hoor!

Dat zie ik toch een beetje anders, Traincha geeft antwoord op mijn vraag, bij Tante Juul heb ik het gevoel dat ze zich aangevallen voelt door mijn OP, omdat ze zegt dat iedereen z'n kind maar de zin moet geven, omdat TO er anders niet tegen kan dat ze krijsen. Ik heb nergens een waardeoordeel geveld, ik heb alleen maar een vraag gesteld. Er zijn tegenwoordig zoveel opvoedprogramma's op tv en die suggereren altijd dat het aan het gedragd van de ouders ligt. Maar omdat ik de moeder met dat stampende kind juist zo haar best zag doen, rees bij mij de vraag of dat wel altijd zo is.

Daarbij komt dat geen van de andere forummers mijn OP als een aanval of oordeel heeft gevoeld, want ik kreeg gewoon antwoorden, behalve van Tante Juul.

Maar goed, gezien de algehele gezelligheid en alle adviezen en tips in dit topic, denk ik dat ik dat ik mijn vraag niet hoef te verdedigen. Voor wie zich aangevallen voelt, excuses, maar dat was nergens mijn intentie.
anoniem_83326 wijzigde dit bericht op 20-09-2009 12:06
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
quote:himalaya schreef op 20 september 2009 @ 10:01:

[...]

En door diezelfde maan heeft TO natuurlijk ook een

kut niet zo fijn humeur en kan ze minder hebben van de krijsende kinders en als de politie je een bekeuring geeft in plaats van een waarschuwing is het ook de schuld van de maandstond eh... maanstand enzo.

Jaja, ik snap het nu! Kan iemand even quoten waar ik zeg dat ik er niet tegen kan of het rotkinderen vind of de ouders debiel??? Ik stel een oprechte vraag, wellicht ligt het aan de maan dat sommigen die direct als een aanval/oordeel opvatten
De maanstand moet echt beroerd zijn. Deze post was ironisch.
.
quote:mamzelle schreef op 20 september 2009 @ 12:33:

De maanstand moet echt beroerd zijn. Deze post was ironisch.???
.
voor iedereen hier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven