Stap voor stap: kleine plannen, grootse toekomst

21-07-2009 16:28 2152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, speciaal voor Moonlight, IrisH en de anderen die Iry's topic een beetje vervuilden met onze plannen en kleine minisuccesjes

Uiteraard voor iedereen bedoeld, niet enkel bovengenoemde.

Waar het om draait? In een dal zitten, lusteloos zijn en eruit willen komen. Over ineens teveel doen en dan weer inzakken. Over faalangst. Je mislukt voelen. Maar ineens beseffen dat je, als je elke dag een klein stapje zet, je doel ook wel bereikt. Carpe diem, en globale plannen. Doelen hebben, maar bewust niet teveel doelen in 1 keer en geen onmogelijke deadlines creeeren.

Dus gooi je stappenplan neer, je wensen, hoe je dat wil bereiken, adviseer en motiveer elkaar, er is plaats om te lachen, te huilen, voor succes en mislukking.

Was getekend: een succesvolle mislukkeling
Shit Ibi, mijn pam gaat werken. Ik moet nu naar bed anders ga ik over mijn slaap heen. Luister naar je man, hij kan dingen objectief (zonder die kronkels die we in onze koppies hebben) bekijken. Neem een pil en ga goed slapen.

Kut. Ik wil er voor je zijn maar ik moet echt naar bed. Ik denk aan je.
Trusten Mika.

Ibi, wat heftig!

Misschien ben je inderdaad iets te snel gegaan met afbouwen. Anderen zien dat soms beter dan jij zelf.

Als je man zegt dat jij het belangrijkste bent in zijn leven, kun je dat dan niet geloven? Ik denk dat je daar niet teveel aan moet twijfelen. Hij is met je GETROUWD. Dat had hij echt niet gedaan als hij je niet waardevol vond.

Hoor je stemmen als in 'stemmen in je hoofd'? (net als bij schizofrenie) Of zijn het steeds negatieve gedachten?

Ik heb nooit stemmen gehoord (hoewel ik bijna gedwongen werd om te zeggen dat het wel zo was op een gegeven moment... maar ECHT NIET).

Heb er dus geen ervaring mee maar het lijkt me ontzettend naar.

Misschien heb je even rust nodig. Je bent een weekend weg geweest, hebt veel indrukken op gedaan. t Was beter geweest als je niet meteen dit zware gesprek er achteraan had gehad, maar dat draai je nu niet meer terug.

Als je beter slaapt met medicatie, voor een nachtje, dan is dat toch niet zo erg?

Morgen kun je de arts bellen en bekijken hoe jullie het verder gaan doen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
(en nee ik lig dus nog niet in bed. Blijf nog wel even zitten als iemand zich alleen voelt)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ibi je bent niet waardeloos hoor, je bent een mens die het waard is om op deze aarde rond te lopen.

Wat een lieve man heb jij dat hij zelfs mee wil naar de psychiater. Dat kan misschien wel heel goed zijn want hij kan dingen vertellen die je zelf misschien van jezelf niet ziet.

Ik hoop dat je straks lekker kunt slapen Ibi. Dikke
Lieve Mika en Ibi, heel veel sterkte!!
O ik wil je niet ongerust maken Moon, sorry. Maar voel me na het telefoon gesprek en pammetjes al beter. Moet deze week ook weer naar het GGZ dan kan ik ook weer ff alles eruit gooien. Moon niet druk maken over mij hoor.
Nee ik maak me niet zozeer druk om mensen hier. Dat klinkt misschien weer niet aardig, maar ik probeer een grens te bewaren in wat ik me persoonlijk moet aantrekken en dat lukt aardig.

Ik wil alleen even zeggen dat ik hoop dat jullie hier nog heel lang blijven schrijven, en dat het langzaam bergopwaarts zal gaan.
Heb het verwijdert Moon. Sorry had er niet zo bij nagedacht om het hier neer te zetten
Misschien wel verstandig, anders zijn we straks ineens weer 'onzichtbaar'

Goed dat je bij de GGZ terecht kan. Lucht wel op soms.
Ik snap wat je bedoelt en dat moet ook zo zijn dat je alles niet persoonlijk aantrekt wat hier wordt geschreven.

Ibi hoe is het met je?? Alles goed?
Vanaf de wc een knuffel voor alle lieve mensen! En nu moet ik evht slapen anders heb ik motgen een kutdag en een chagrijnige vriend
Ja, als je hier schrijft op het forum weet je dat je mensen kunt tegenkomen die het erg moeilijk hebben.

Als je het je allemaal gaat aantrekken krijg je het erg zwaar hier op de psyche-peiler.

Niet dat het me niets doet, dat ook weer niet, maar je snapt me, denk ik.
Ik ga ook naar bed (nu echt). Als ik niet kan slapen merken jullie het wel

Goede nacht, met name voor Ibi en Mika. Jullie verdienen een goede nacht slaap, dan is het morgen misschien weer een heel klein beetje lichter allemaal.
Jullie zijn lief dames!

Gaat hier nu wel redelijk. Erg moe en heb hoofdpijn. Kan alles niet zo goed in me opnemen.

Ga zo denk ik toch maar een pil nemen en slapen.

Welterusten voor jullie hopelijk lukt het jullie om in slaap te vallen.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Trusten allemaal dames, ik ga er ook in
Ik lig inmiddels in bed en heb lormetazepam 2 mg ingenomen. Moet voldoende zijn om een goede nacht te slapen.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Hoe heeft iedereen geslapen vanacht?

Ik slaap zo vast de laatste tijd en gemakkelijk 10 uur, als ik er niet uitga zou ik zo dagen kunnen slapen zo moe ben ik af en toe. Heb het geprobeerd zonder pam maar dan kan ik dus niet slapen. Dan blijf ik uren wakker dus ik neem er gewoon 1 's avonds.

Wat zijn de plannen voor vandaag? Die van mij: bijtanken dus niks doen.
Ik ga vandaag naar de ostheopaat, ik heb normaal om 11u een vak op de uni (vandaag het nieuwe collegejaar begonnen) maar de eerste week is het vak er niet volgens het rooster. Ik mis vanwege een aanpassing van het rooster een vak omdat ik naar de ostheopaat ga, maar dat is dan maar zo. Verder ga ik naar de sportdienst van de uni om me in te schrijven voor de cursus karate, morgen heb ik een tweedejaarsvak (zeer belangrijk vak) en in de avond een derdejaars keuzevak, overmorgen moet ik voor een colposcopie (camera in je kut vanwege onrustige cellen) naar het ziekenhuis en hopelijk zien ze niets en ben ik op tijd terug om nog een vak mee te pikken (want op woensdag drie vakken). Donderdagochtend heb ik een gesprek met de studietrajectbegeleidster om mijn studietraject in te richten en daarna ga ik naar NL, want vrijdag heb ik een afspraak met een sterilisatie-arts in NL.

Ik hoop niet dat jullie dit verkeerd opvatten en plaats om stoom af te blazen is hier altijd, maar het topic was eigenlijk bedoeld als positief topic, elkaar motiveren, plannen opschrijven, doelen behalen, etcetera. De laatste tijd is het echter een beetje 'ellende tegen elkaar opbieden.' Ik bedoel dit echt niet slecht en wil niemand wegjagen, als iets je dwars zit gooi 't eruit, maar kom op, we gingen toch voor die grootse toekomst?
Ik ga ook zeker voor die grootse toekomst digi, maar soms spelen er gewoon dingen die dat belemmeren en dan uit je dat ook hier.

Goed geslapen vannacht. Ga vandaag stofzuigen en dweilen en hopelijk mijn voorraadkast eens bekijken en dingen kopen die wel nodig zijn, maar die ik vaak vergeet.
Dat klinkt druk Digi!

Fijn dat je goed geslapen hebt Ibi, hoe voel je je nu?

Ik ben het met Ibi eens, we doen ons best maar soms heb je toch tegenslagen? En ik vind het juist fijn dat ik dat hier kan plaatsen en dat er dan dingen worden gezegd waardoor ik dan even moet nadenken. Dat helpt me dan weer in mijn stapje voor stapje proces. Soms heb ik gewoon een kutdag. Dat hoort erbij vind ik. Vandaag ben ik alleen moe gelukkig.
Gaat hier wel redelijk. Ben wat dingen aan het opruimen en heb 2 officiële telefoontjes gepleegd.

De dame van de belastingdienst klonk stug zeg! Ben blij dat ik het gedaan heb. Zat er een beetje tegenop.
Ik bedoelde het niet aanvallend Choco en Ibi (goed gedaan, veer in uw kont!) en je mag je sores neerpleuren joh, doe ik ook, maar laten we elkaar motiveren! Zodat we verder komen, want de onmogelijkheden van nu zijn straks gewoon mogelijkheden. Dat was een beetje de insteek van 't topic. Ik wil niemand wegjagen of beperken (ik ben de TO maar heb geen zeggenschap en wíl ook geen zeggenschap) maar het kan enorm helpen om je even te focussen op de zaken die goed gaan en een leuk lijstje maken. Al is het even stoffen

Hopelijk begrijpen jullie me goed, het zijn ook maar lettertjes op papier en zó goed kan ik me nu ook weer niet uitdrukken he.
Ah das mooi. Valt vaak mee achteraf he? Althans, dat heb ik vaak.

Ik heb vanochtend mijn leidinggevende gebeld maar ze zat in vergadering. Vroeg of ze me terug zou kunnen bellen, wacht nog steeds. Zo vervelend. Heb vrijdag een afspraak met haar om 16.00 maar dat vind ik eigenlijk te laat omdat ik dan rond 18.00 in een overvolle trein terug zit. Dus ik wil liever iets eerder. Zal ze vast wel begrijpen maar ik zit alweer helemaal van hoe ga ik dat brengen. Als ik niks meer hoor vandaag, bel ik morgenochtend weer. En als dat niet werkt mail ik maar ik loop weer op de zaken vooruit.

Voor vanavond vrienden afgezegd. Vond het moeilijk maar ik heb even rust om me heen nodig. Ze vonden het juist erg fijn dat ik aangeef wat ik wel en niet wil. Dus weer een stapje vooruit, mensen vinden het niet vervelend als ik liever iets niet wil. Opslaan in hoofd.
Ik snap het hoor Digi. Maar soms moet het er even uit.

Ik ben een stapje vooruit, heb je het gelezen? *trots*
Moon, wie zei er nou dat je zelfingenomen zou zijn?

Voor choco en IBI nog een want het gaat nog niet zo best daar geloof ik...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven