Mutsen II

24-07-2009 20:27 3397 berichten
Thanks voor je nuchtere commentaar Sokje. I needed that.

(en je hebt gewoon gelijk).

Ik weet eigenlijk niet wat ik de laatste dagen heb. Voel me een beetje emotioneel wiebelig. Vandaag dus maar gelijk maatregelen genomen en A-man naar voorlichtingsavond Grundschule gestuurd (en hij ging zonder mokken: de Held). Zelf vroeg naar bed en dan maar hopen dat het morgen weer beter is.

Dag vandaag was wel okay. Moest ondanks alles wel weer vreselijk lachen om Maby. Toen ze na 1.5 uur slapen nog steeds stil was kreeg ik argwaan. Was ze uit haar bed geklommen, had ze haar kledingkast op geheel eigen wijze heringedeeld, was daarna op de kommode geklommen, had daar alle potjes creme van de plank gevist (godzijdank niet open gedraaid...pffffff, narrow escape) en was, toen ik de deur opendeed, pogingen aan her doen zichzelf sokken aan te trekken.

Aiaia Pammie, wat ellendig. En jakkes, wat lijkt me dat ontzettend naar dat je mini niet goed kan helpen of haar angst wegnemen. Ik herken het (gelukkig) totaal niet, maar wat kun je je dan machteloos voelen als ouder.

Ik had trouwens nog een stomme blunder met de zwemles. Ik ging Sien ophalen bij het bad en ze wou laten zien dat ze van de kant in het water kon springen. Ik was er totaal met mijn hoofd niet bij, dus ik zeg tegen haar: duik maar in het water, er totaal niet bij nadenkend dat we bij het tussenbad in plaats van het diepe stonden. Kreeg dus gelijk ongenadig op mijn flikker van de zwemjuf, omdat Sien er inderdaad vrolijk in wou duiken. Ik maakte het er vervolgens nog erger door te zeggen dat ik dacht dat we bij het diepe stonden, want dat mocht zeker niet, want ze had geen kurk om. Ahum, en het boterde de laatste tijd toch al niet zo tussen de zwemles en mij .
Die Maby is beheurlijk inventief zeg, wat een druif.

Emotioneel wiebelig.. mooie uitdrukking Een beetje rust in bouwen Ank, dat zal niet met een avondje op tijd naar bed over zijn.

Sok, uitbreekfactor

Ik heb was gevouwen, wassen gedraaid en gestreken. En nu eten we chocolade.
Alle reacties Link kopieren
en ik ga slapen. geniet nog ff van je chocola!
Tis al op. Weltrusten.
Sok heeft, wat Anky betreft, inderdaad helemaal gelijk. Die Maby is wel een lekker kind zeg. Kruimel was vandaag toen ik aan het koken was alle plastic bekertjes uit de la op het aanrecht aan het zetten en dat vind ik dan al best ondernemend

Pam, wat naar zeg, dat mini zichzelf steeds zo overstuur maakt. Ze heeft wel een rijke fantasie, die van mij bedenken zulke dingen niet hoor. Maar die fantasie is waarschijnlijk juist waar ze last van heeft.

O ja, Anky, je littekens worden waarschijnlijk uit zichzelf ook nog wel veel beter hoor, bij mij is dat in ieder geval altijd een zeer langdurig proces (geen maanden maar jaren). Op zich ook niet echt fijn, als het nog 5 jaar duurt, maar het wordt wel beter.

Koekerd is een weekje in de States voor een cursus. Hij is vanochtend om 5 uur opgehaald met de taxi hier en het diner daar is om ongeveer 2 uur 's nachts NL tijd. Zo leuk, 24 uur achter elkaar wakker zijn.
En weltrusten.
Ik heb nogal de creeps, we hebben net iets heel raars meegemaakt net. Ik wilde even naar de schuur (die is voor bij ons) en zag iets op de stoep staan bij de ingang van onze voortuin. Ik dacht een kat, dus ik riep kssttt.. maar het bewoog niet, en het leek ook niet echt op een kat qua vorm. Dus ik roep man, of hij kon zien wat daar zat. Ik durfde niet meer naar buiten. Dus man gaat kijken, is het een grote pop, bruin met kroeshaar. Hij schopt het ding om om het te kunnen bekijken, maar nu had ik helemaal de creeps, dus ik roep hem weer binnen. Even later komt er een auto aanrijden, er stapt iemand uit, haalt de pop weg en scheurt weer weg

PS, we zijn niet onder invloed, zo ging het echt
quote:citronella schreef op 22 september 2009 @ 23:24:

Ik heb nogal de creeps, we hebben net iets heel raars meegemaakt net. Ik wilde even naar de schuur (die is voor bij ons) en zag iets op de stoep staan bij de ingang van onze voortuin. Ik dacht een kat, dus ik riep kssttt.. maar het bewoog niet, en het leek ook niet echt op een kat qua vorm. Dus ik roep man, of hij kon zien wat daar zat. Ik durfde niet meer naar buiten. Dus man gaat kijken, is het een grote pop, bruin met kroeshaar. Hij schopt het ding om om het te kunnen bekijken, maar nu had ik helemaal de creeps, dus ik roep hem weer binnen. Even later komt er een auto aanrijden, er stapt iemand uit, haalt de pop weg en scheurt weer weg

PS, we zijn niet onder invloed, zo ging het echt
Oh, en ik geef Sok gelijk Anky. Drie dagen werken, een huishouden, een vent die vaak de hort op is, 3 kinderen, sociaal leven, dat is nogal wat.

Ik werk dan wel 4 dagen, maar ik heb net als Sok geen sociaal leven hoor. Ik plof als alles gedaan is op de bank en kom er niet meer vanaf, en de dag erna weer, en de dag daarna weer. Als ik 2 weekenden achter elkaar de hort op moet raak ik overspannen.

Pammie wat naar dat je mini niet kunt helpen als ze zich zo overstuur maakt.

Hier gaat het ook niet super trouwens. Sinds gisterenochtend is Limoen weer hysterisch om iedere poep of scheet. Het ging even wat beter, maar het is weer terug bij af. Ik kan best een tijdje mijn geduld bewaren maar op een gegeven moment barst bij mij ook de bom, wordt knettergek van het hysterische gekrijs van haar. Tijdens het eten, als ze naar de wc moet, als iets niet lukt, als iets niet mag, als ze iets niet wil etc... Vanavond heb ik haar boven gezet zodat wij in ieder geval nog een beetje een normale maaltijd hadden. Ik weet ook niet meer hoe ik haar moet helpen. Ik weet niet wat er is, waarom ze zo boos is, of verdrietig, of wat dan ook, of het normale peuterdrift is (maar ik denk dat dit net een stapje verder gaat).

Ik wacht even onze afspraak bij kinderarts af, even kijken of ze lichamelijk nog een beetje in orde is en als daar niets uitkomt ga ik denk ik toch maar eens verder met haar geestelijke toestand dokteren want dit is niet leuk meer.
maar wat moet ik er nou van denken Remma, heeft iemand de pest aan ons, wil iemand een geintje met ons uithalen, was het een voodoopop? ik vind het best wel eng eerlijk gezegd..
Oef, das niet leuk Citro. Lijkt me een goed plan, om verder te kijken als blijkt dat het lichamelijk allemaal goed is.
quote:citronella schreef op 22 september 2009 @ 23:37:

maar wat moet ik er nou van denken Remma, heeft iemand de pest aan ons, wil iemand een geintje met ons uithalen, was het een voodoopop? ik vind het best wel eng eerlijk gezegd..Mijn eerste gedachte was dat iemand jullie te pakken wilde nemen. Waarom scheur je anders meteen langs in een auto?
Ja maar ik heb ook geen idee wie, we hebben niet zo goed kunnen zien wat voor auto, wie er uit stapte, het was donker. En waarom? het is niet alsof we heel veel mensen in de buurt kennen, ja de mensen met kinderen, die kennen we wel zo'n beetje. Waarom zou je in hemelsnaam bij wildvreemde mensen een pop voor de deur zetten om 23 uur s avonds.. en dan wachten tot ze hem ontdekken... echt bizar dit

Nou goed, we wonen in een rare buurt.. dat wel..
Maar even afwachten dan. Misschien dat er nog meer van die vreemde acties komen. Wellicht was dit eenmalig.
Oh dat verhaal van Nitro over blinde ouders maakte ook nogal indruk, je zadelt je kinderen wel met behoorlijk wat op zo, als ouders. Kan me voorstellen dat je daar thuis nog lang over nadenkt.

En Maby is wel een ondernemende dame zeg . Heb je een goed traphek?
Man zegt net, misschien hadden ze het ding voor de verkeerde deur gezet, dat hoop ik dan maar. Maar het blijft raar dat je zo'n pop bij iemand voor de deur zet.
Ja, dat blijft heeel vreemd.

Probeer er maar niet te veel meer aan te denken :( Je moet nog wel lekker slapen zo meteen.
ja, maar het lukt niet zo goed, er niet aan denken
Hè bah, wat een eng verhaal Citronella. Zou ik ook de creeps van krijgen. Hebben jullie nog wel een beetje geslapen?

En gedoe met Limoen is ook niet leuk. Als er niets medisch uit komt zou ik zeker een keer er naar laten kijken, al is het maar ter geruststelling van jezelf.

Sokje, hoe is het met je nachtelijke zweetbuien. Ben je weer helemaal hersteld?

En heeft Mini van Pammie uiteindelijk nog goed geslapen zonder onderbrekingen. Kreeg je haar nog in haar eigen bed?

Slapen was hier slecht. En toch was ik moe, dus dat is dubbel balen. Vandaag ook weer cursus geven: ik hoop dat ik wakker blijf.

Maby is trouwens best wel een beetje raar, want daar waar Ot zijn gereedschapobsessie heeft, heeft zij een keukenobsessie. Dat houdt in dat ze onafgebroken mijn keukenlades leeghaalt (vooral de bouillonblokjes zijn interessant), ondanks dat ik minimaal 20 keer per dag zeg dat het niet mag. Uiteindelijk zal ze het wel leren, tot die tijd blijf ik zoeken naar mijn keukenspullen vrees ik (ze ruimt wel spullen op, maar op nogal creatieve manier).

Godzijdank kan ze nog niet bij de deurklink van haar kamer boven, want over het traphek klimt ze heen (ze pakt gewoon een opstapje ergens vandaan).

Koeky, sterkte met manloze week!

Littekens vervagen hier gelukkig uiteindelijk ook, alleen duurt het hier ook minimaal 5 jaar. Nou ja, ik ben al heel gelukkig dat ik in mijn gezicht geen koloidvorming heb, want daar ben ik nogal gevoelig voor.
Hier is het precies omgekeerd, Anky: een traphekje houdt Pluis nog wel tegen, maar hij krijgt alle deuren open, inclusief de voordeur. Daar zit nu dus maar een extra haak op.

Wat was jij weer ontzettend vroeg! Pluis was gisteren om 5:30 heel even wakker, en toen bedacht ik me nog dat ik als ik jou was op dat moment vast al op was geweest. Zelf heb ik me nog een uurtje omgedraaid.

Gisteren heeft Pluis zelf zijn middagslaapje maar overgeslagen (hij heeft wel in bed gelegen, maar niet geslapen), en meteen sliep hij voor het eerst in een maand vóór kwart over negen 's avonds.

Citro, wat raar, die pop. Was het vannacht wel gewoon rustig bij jullie?
Hier ook geen sociaal leven, dus herkenbaar, Anky. En echt, ik ben een beetje jaloers op mensen die wel drie kinderen aan durven. Ik ben daar gewoon niet voor gemaakt, en soms vind ik dat best jammer. Bovendien weet je al een hele tijd niet of je qua werk wel op je plek zit, en dat vraagt in mijn ervaring ook heel wat energie als je daar over moet dubben. Ik werk dan wel vijf dagen (niet fulltime), maar ik heb intussen beide kinderen op dezelfde kindergarten op 7 minuten rijden van mijn werk en 10 minuten tijden van thuis. Dat scheelt ook veel, jij hebt ook nog reistijd!

Citro, raar van die pop. Maaaaar - in de meeste gevallen is daar een belachelijk simpele verklaring voor! Iemand die iets heeft laten staan wat nog naar een theatervoorstelling moest, verkeerde datum grof vuil, noem maar op.

Moeilijk van de meiden Limoen, Lizzy en Pammini. Ik heb daar helaas helemaal niets zinnigs over te zeggen, maar ik zou er ook heeeeel erg gefrustreerd en moe van raken. Dat is zeker op dat moment niet wat het kind nodig heeft, maar hè, je bent ook maar een mens. Lastig ...

En over de blinde collega-moeder: Ik kan dan wel eindeloos erover nadenken wat daar allemaal niet kan (speeltuin, muziekles, enz.), ik zou zelf in haar situatie geen rustig moment hebben of ze niet ergens aan zitten. Zelfs de weg naar de kindergarten lukt ze niet alleen, daar moeten ze een taxi voor hebben. De kinderen zien er verder goed uit, hoor, helemaal niet verwaarloosd, niet viezig (omdat ze het dus gewoon niet zouden zien). Maar het is toch wel een heel, eh, "ander" leven. Daar komt nog bij dat ze allebei een vluchtelingenachtergrond hebben, ik heb eigenlijk geen idee hoeveel hulp ze hier hebben (of er bv. familie is). Afgezien van het feit dat ik ze niet erg sympathiek vind, heb ik met mijn leven zelf genoeg te doen, dus structureel helpen wil en kan ik niet (behalve een paar keer ophalen/brengen) en het is natuurlijk wel hun keuze geweest. Maar ik vind het soms best wel sneu voor de kinderen - maar ja, ze weten inderdaad niet beter. En er zijn best een paar kinderen op de kindergarten waar minder liefdevol mee wordt omgegaan.
Hij stond daar bewust, die pop, al dan niet voor de verkeerde deur, want hij stond niet op een vuilnisplek maar recht voor de ingang van onze tuin. We wonen in een doodlopend stukje van een pleintje dus je rijdt of loopt er ook niet per ongeluk langs en laat iets vallen ofzo, je moet echt bewust naar ons huis lopen/rijden.

Maar er is niets raars meer gebeurd vannacht gelukkig en de mogelijkheid dat iemand met de verkeerde een geintje wilde uithalen lijkt me bij daglicht de meest waarschijnlijke optie.

Moet aan het werk, ga straks verder reageren.
Best stil, in je eentje... Mannie is ook naar school. Vannacht werd hij gloeiend van de koorts wakker dus ik was bang dat het niet zou gaan. Vanmorgen was hij weer op temperatuur, hoewel wat hangerig. Hij wilde persé naar school , ik heb er maar een sinasprilletje ingestopt voor de zekerheid. Op school heeft hij 6 keer gevraagd wanneer ik hem zou komen halen en hij hing een tijd om mijn nek. Toen ik ging holde hij vrolijk naar het raam om te zwaaien dus zal wel goed komen. En nu zit ik heel rustig een kopje koffie te drinken.

Citro, wat weird, wat er gisteravond gebeurde. Ik zou daar ook ontzettend de kriebels van krijgen. Nitro zal wel gelijk hebben, dat het iets heel simpels is als verkeerde huis ofzo.

Mini heb ik gisteravond overgelegd in haar eigen bed en ze sliep gewoon door. Niet gehoord tot kwart over 7 vanmorgen. Ze had wel een paar enorme krijsbuien en gaf haar broer zo'n dodelijke rotschop dat ze acuut de hoek in is gegaan. Krijg de indruk dat ze nog niet helemaal bijgeslapen is en dat kan natuurlijk ook maar zo kloppen.
Koffie is op, ben bijgekletst met beste vriendin, dan ga ik nu maar nuttig zijn
Idd vaag, Citro. Dan maar een rare grap, denk ik.

Pammie, veel geluk met het koorts-roulette

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven