Onenigheid bij buitenspelen

23-09-2009 15:29 26 berichten
Alvast van te voren toegegeven: het gaat eigenlijk over niks, maar toch trek ik het me enorm aan. Dus ik wil het even kwijt.

Het is woensdagmiddag en aardig weer. De kinderen spelen lekker buiten. Een redelijk unicum, want mijn kinderen hebben geen vriendjes in de buurt en daarom zijn ze niet vaak buiten te vinden.

Jongste had twee Pokemonkaartjes meegenomen en op een gegeven moment komt hij sip thuis met het verhaal dat een meisje zijn kaartjes had afgepakt en in de put had gegooid. Ik ging mee naar buiten en meteen rent een heel groepje weg. Gauw naar binnen bij de BSO waar ze die middag verblijven.

Ik bel aan, krijg een leidster voor me die het wel even na gaat vragen. Natuurlijk (?) komt ze even later met het verhaal dat het betreffende meisje de kaarten niet heeft. Dat zou ik als kind ook gezegd hebben. Dat ze hard wegrenden zodra ik buiten kwam en andere kinderen om het hardst riepen dat 'zij niks gedaan hadden', zegt mij eigenlijk wel genoeg, maar ja, wat kan je ermee?

Stennis staan maken om twee kaarten, doe ik niet, maar ondertussen zit ik weer met een verdrietig jochie, die morgen waarschijnlijk nog minder zin heeft om buiten te spelen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verdrietig verhaal...

Kan je geen tips ofzo geven, maar toch even een Dit wil je natuurlijk helemaal niet als moeder.

Dooddoener: zo zijn kinderen en zo is de wereld.
Sneu! Ik zou er ook verdrietig van worden hoor!
Oh wat zielig! Kan me voorstellen dat dit verdrietig is om te zien.

Misschien kun je binnenkort eens vriendjes uitnodigen waarmee hij wel gezellig buiten kan spelen.
Mogen BSO kinderen dan gewoon vrij op straat spelen? Is er geen supervisie? Nogal raar.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Hier kunnen de kinderen van de bso niet het terrein van de bso af zonder dat de leidsters erbij zijn.

Raar dat dat bij jullie wel kan.....en dan zonder toezicht.

Maar wat rot voor je zoontje zeg!!!!

Geef hem een dikke knuffel....
Ach, wat sneu voor je zoontje! Ik zou er ook verdrietig van worden.
Bedankt allemaal.

Ja, de oudere BSO-kinderen kunnen zelf naar buiten. De BSO kijkt wel op het speelveld uit, dus op die manier is er enig toezicht. Volgens mij moeten ouders ook toestemming geven voor het zelfstandig buitenspelen (tenminste bij het BSO waar ik ooit gebruik van heb gemaakt was dat wel zo).

Maar dat vind ik niet zo van belang verder, want ik laat mijn kinderen ook zonder toezicht buiten (ik kijk af en toe naar buiten, maar ik blijf er niet naast zitten).

Ik weet ook dat het nou eenmaal kinderen zijn en dat het er bijhoort en dat kinderen ook leren van die ruzietjes op straat.

Ik vind het in dit geval alleen zo sneu, omdat ze dus al weinig buiten komen. En dat die kinderen gewwon naar binnen rennen en dan word je aan de deur afgescheept door een leidster.
@Starshine: Ik zou de vinger aan de pols houden. Als deze kinderen vaker vervelende dingen uithalen, dit toch aankaarten bij de BSO en dan vragen naar de vestigingsmanager.

Ik vraag me af in hoeverre je kind mee zou moeten nemen naar de BSO en hem 'de dader' zou moeten laten identificeren. Dan blijft het het woord van jouw kind tegen het woord van de pestkop, maar misschien maakt het meer indruk op de leidster als je een verdrietig kind meeneemt.

Ik heb dit zelf nog niet aan de hand gehad, ons kind is nog klein en wij hebben veel autowegen in de buurt, dus hij gaat alleen naar buiten onder toezicht.
Sneu is dat he. Ik zou de BSO er flink op aanspreken. Zij zijn verantwoordelijk voor die kinderen en dus ook voor hun misdragingen als ze dat doen.

Ik ben een vervelende moeder wat dat betreft. Met mijn kinderen wordt niet gekloot. Neemt niet weg dat mijn kinderen ook beslist niet mogen kloten. Ik zit niet continu op ons pleintje maar heb wel hele goede oren
Wat vervelend Starshine, ik ben er meer van dat ze het zelf op moeten lossen en bemoei me er zo weinig mogelijk mee, maar ik begrijp uit het verhaal dat deze kinderen een stuk ouder zijn dan jouw kind.

Ik vind het dus ook van de BSO niet netjes dat er kinderen zonder toezicht buitenspelen.

Ik zou nog even terug gaan en even met de leiding spreken dat je wel wilt dat het desbetreffende kind zijn excuses komt aan bieden en evt, nieuwe kaartjes komt brengen en het hele verhaal zelf aan zijn ouders mag vertellen.
Ik houd het zeker in de gaten, helaas werkt het vaak van het ene woord tegen het andere. (dat heb ik gemerkt met pestkoppen van de school) Als je dan met je kind daar staat tegenover een hele groep en 1 leerkracht en de hele groep ontkent...dan ben je dus nergens.

Luna, ik ben ook erg vervelend als moeder , maar om twee kaartjes ga zelfs ik niet vervelend staan doen. Dat gevecht bewaar ik liever tot dat er grotere zaken op het spel staan (ballen of fietsen). Ik onthoud het wel, munitie voor als het nog eens gebeurd.

Deze keer laat ik het gaan, maar een volgende keer zullen ze het weten.
Zusenzo; mag ik jou inhuren om mijn kinderen op te komen voeden :-)
Poep, wie heeft jou gescheten?
@Zusenzo, het nare is dat het kind ontkent dat ze die kaartjes heeft gepakt. Dus dan kan je nooit eisen dat er vervanging of excuses komen.
Hoezo?
En er waren geen andere kinderen bij?

Dan is het moeilijk, maar volgens mij is het dan aan de leiding van de BSO om dat te achterhalen.

Ik bedoel nu zijn het pokemon kaartjes.
nou, mijn zoontje zegt dat ze de kaartjes gepakt heeft en zij zegt van niet. Daar kan je toch niks mee?

De andere kinderen waren volgens mij niet van het BSO. Maar als zo'n groepje vriendinnen elkaar de hand boven het hoofd houdt, blijft ze toch onschuldig.
Lullig voor het kind maar hallo hee "zielig" zoals zovelen hier zeggen....hoort dit niet gewoon bij het groot worden en het opgroeien en het "hard leren worden" zoals wij dat vroeger ook leerden?

Nogmaals, ik vind het lullig maar het wordt hier bijna als traumatisch ervaren zeg...beetje overdreven naar mijn smaak.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Haha inderdaad, traumatisch zal het niet zijn. Maar vanmiddag was ik er best boos over (is alweer een eind gezakt)
Ja, daar kan je weinig mee, maar alsnog vind ik dat de BSO er iets mee moet doen, aangezien het onder hun tijd is gebeurd.

Als er hier een kindje aan de deur komt met een verhaal dat een van mijn jongens haar kaartjes heeft gepikt, dan ga ik er toch nog wel even mee aan de slag om de waarheid te achterhalen, meestal komt ie er wel, maar soms ook niet iid.

Maar van dit soort dingen leert je kleine ook weer van, alleen het is zo vervelende manier.
klopt ja Z&Z. Zoals ik al zei, nu laat ik het gaan, maar de volgende keer zullen ze het weten daar.
quote:Starshine schreef op 23 september 2009 @ 16:31:

Haha inderdaad, traumatisch zal het niet zijn. Maar vanmiddag was ik er best boos over (is alweer een eind gezakt)Gelukkig maar....snap wel dat je pissed was toen het net gebeurd was.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Het is gewoon onrechtvaardig als een kind iets van een ander kind afpakt en de hele groep het ontkent. Je had met de leidster BSO en het kind in kwestie in gesprek kunnen gaan de retorische vraag kunnen stellen 'als jullie niets gedaan hebben, waarom renden jullie dan zo snel voor me weg?' Ik denk dat de meeste kinderen dan wel even achter hun oor moeten krabben om met een antwoord te komen. Als je een BSO leidster met enig inzicht hebt, dan zal die zich ook wel bedenken dat er iets gebeurt en is helpen doorvragen.

Maar ja, achteraf kun je dat soort dingen gemakkelijker bedenken dan op het moment zelf.
Tja Cole. Je komt dat BSO dus alleen in als je eerst aanbelt en dan als je er niet thuishoort, kom je gewoon niet binnen.
@Starshine: Dat is zo, maar je kunt in ieder geval in de opening van de deur toch met de leidster spreken die open doet? Desnoods aangeven dat je erop staat de vestigingsmanager te spreken, omdat je anders genoodzaakt bent een formele klacht in te dienen en dat je het liever niet zo hard wilt spelen. (klein beetje bluffen )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven