Werk & Studie alle pijlers

"makkelijke" parkeergarages diverse binnensteden

20-09-2009 21:56 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik krijg een nieuwe functie met een lease auto (stationwagen) erbij. Voor mijn nieuwe functie moet ik veel in binnensteden, zeg maar het A1-winkelgebied, zijn. Ik ben op zoek naar makkelijke, ruime parkeergarages, waar je met CREDITCARD kunt betalen.

O.a. van de volgende steden:

Utrecht-Den Bosch-Tilburg-Eindhoven-Venlo-Heerlen-Maastricht-Breda-Roermond-Geleen-Sittard-Roosendaal-Bergen op Zoom

Omdat ik niet zo goed ben in parkeren, wil ik voorkomen dat ik in ieniminie parkeergaragetjes terecht kom met van die kleine plaatsen. Ik heb een TOMTOM waar je de parkeergarage zo in kunt toetsen. Dus das alvast handig!!

Bedankt voor jullie hulp!

Suus
Maar ja, ook al kun je perfect parkeren, in de meeste grote steden zijn de mogelijkheden om op straat te parkeren vrij beperkt; Maastricht is daar geen uitzondering op. En in een parkeergarage weet je in ieder geval dat je plek hebt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
he het is een leasebak, dus als je er een deukje inrijdt, pilaar raakt etc etc, wordt dat vergoedt, dus ik zeg gaan met die banaan stationwagon
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:itsme26 schreef op 24 september 2009 @ 12:28:

he het is een leasebak, dus als je er een deukje inrijdt, pilaar raakt etc etc, wordt dat vergoedt, dus ik zeg gaan met die banaan stationwagonLang niet altijd! Eigen risico.... (verschilt wel per leaseregeling/-maatschappij)
bij itsman wordt het wel helemaal vergoedt dus ik ging er even vanuit.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Tip: parkeersensors! Uitvinding van de eeuw.
...
quote:ankalida schreef op 24 september 2009 @ 13:27:

Tip: parkeersensors! Uitvinding van de eeuw.

Een échte vrouw heeft geen parkeersensors in haar auto! *grijns* Die prakt net zo makkelijk een auto op zijn plek als de gemiddelde man, hoor!

Itsme: alle schade die veroorzaakt was door anderen (van deuken in mijn portier door al die winkelwagens die er ingeramd worden bij de gemiddelde buurtsuper, tot dat defecte rolluik van een parkeergarage bij opdrachtgever dat te vroeg naar beneden kwam zetten) werd inderdaad ook bij mij vergoed. Schade die ik door eigen toedoen zou veroorzaken (bv aanrijdingen ed) zouden wel degelijk op mij verhaald worden als de verzekering dat niet zou dekken, met een eigen risico. En daar hebben we dan weer de WA voor, nietwaar?
He meiden!!

Grappige discussie hiero!

Ik MOET ff reageren;

*eventuele schade wordt vergoed, dus paaltjes geen probleem..haha..

*parkeersensoren; achter heb ik ze..hahaha

Elk persoon heeft zo z'n eigen kwaliteiten. En bij mij zijn dat zeker niet auto-rijden-en-inparkeer-kwaliteiten. Ik vind het geen schande!! Hecht meer waarde aan andere kwaliteiten!!

Maar weer bedankt voor de tips!!

Groetjes Suus
Ach, met name manlief wilde dat hebbedingetje op de auto hebben. Vond HIJ makkelijk (en ik stiekem ook).

Ze zijn nu stuk, en ik kan nog steeds prima inparkeren. Dus maak je geen zorgen. Ik heb uitstekend achteruit leren rijden/sturen toen we in een doodlopende straat woonde.
...
quote:suus1976 schreef op 24 september 2009 @ 20:19:

Ik MOET ff reageren;

Elk persoon heeft zo z'n eigen kwaliteiten. En bij mij zijn dat zeker niet auto-rijden-en-inparkeer-kwaliteiten. Ik vind het geen schande!! Hecht meer waarde aan andere kwaliteiten!!

Je kunt er heel losjes over doen, maar toch is het echt wel handig om wat te gaan oefenen met file- en parallelparkeren. Het scheelt je gewoon idd best wat stress en klotsende oksels. Alle lastige parkeergarages vermijden is enkel het ontlopen van je probleem.

Ik was ook geen ster in het parkeren en vreesde parkeergarages al helemaal, maar ben gaan oefenen (had toen een MPV, dus ook echt geen kleine auto) omdat ik het zat was om niet te kunnen (in)parkeren en ook allerlei 'lastige' situaties trachtte te vermijden. En nu lukt het allemaal wel heel aardig moet ik zeggen. Maar het fijnste is dat je dingen niet hoeft te vermijden en dat je gewoon weet dat het gaat lukken. Je voelt je simpelweg wat zekerder en dat is altijd prettig. Met parallel parkeren parkeer ik ook altijd achteruit in, omdat dat makkelijker is.

Gewoon gaan oefenen dus!
quote:ankalida schreef op 24 september 2009 @ 20:49:

Ach, met name manlief wilde dat hebbedingetje op de auto hebben. Vond HIJ makkelijk (en ik stiekem ook).

Ze zijn nu stuk, en ik kan nog steeds prima inparkeren. Dus maak je geen zorgen. Ik heb uitstekend achteruit leren rijden/sturen toen we in een doodlopende straat woonde.Zorgen maken doe ik niet hoor, het was een grapje. Zeker omdat ik weet dat (tenminste) even veel vrouwen als mannen prima chauffeurs en inparkeerders zijn.
quote:_Branwen_ schreef op 25 september 2009 @ 09:42:

[...]

Je kunt er heel losjes over doen, maar toch is het echt wel handig om wat te gaan oefenen met file- en parallelparkeren. Het scheelt je gewoon idd best wat stress en klotsende oksels. Alle lastige parkeergarages vermijden is enkel het ontlopen van je probleem.

Ik wilde vroeger altijd al graag autorijden, maar opgegroeid in een kleinere gemeente in een heel ander deel van NL, dacht ik altijd zeker te weten dat ik noooooiiittt in een grote stad zou durven autorijden. Totdat ik via mijn werk letterlijk en figuurlijk in een leaseauto rolde, en daarna alleen nog maar (semi-)mobiele functies heb gehad: ik moest wel, deed het, en draaide mijn hand er niet meer voor om.

Belang hechten aan andere kwaliteiten? Ik heus ook hoor. Andersom hecht ik er als verkeersdeelnemer, autobezitter en werkgever ook best wel aan dat jij niet als een trillend juffershondje moeilijk gaat zitten doen in een straatje waar je moeilijk kan keren, mijn spiegels er niet in een parkeergarage afrost, en jij niet extra kosten maakt dmv schades en extra transportkosten omdat je niet efficient rijdt en parkeert...
Hi!

Nog meer tips voor fijne parkeergarages in binnensteden?

Thanks maar weer!!

Suus
quote:Tia Dalma schreef op 25 september 2009 @ 09:54:

Ik wilde vroeger altijd al graag autorijden, maar opgegroeid in een kleinere gemeente in een heel ander deel van NL, dacht ik altijd zeker te weten dat ik noooooiiittt in een grote stad zou durven autorijden. Totdat ik via mijn werk letterlijk en figuurlijk in een leaseauto rolde, en daarna alleen nog maar (semi-)mobiele functies heb gehad: ik moest wel, deed het, en draaide mijn hand er niet meer voor om.

Ook héél herkenbaar

Er is echt maar één remedie: oefenen en het gewoon gaan doen.
quote:suus1976 schreef op 25 september 2009 @ 21:22:

Hi!

Nog meer tips voor fijne parkeergarages in binnensteden?

Thanks maar weer!!

SuusOf natuurlijk je hoofd in het zand steken...
Sittard heeft een garage onder de schouwburg. In het centrum en in Geleen kun je het beste onder de markt parkeren. Lekker ruim en genoeg plaats.

Wie vond ook al weer de "corio"garage in Heerlen een optie? Daar krijgt zelfs een beroepschauffeur zweet van in zijn handen!!! Nee, dan kun je hem het beste onder de schouwburg of in de parkeergarage van de AH zetten( is een Q-park garage)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven