"makkelijke" parkeergarages diverse binnensteden
zondag 20 september 2009 om 21:56
Hi allemaal,
Ik krijg een nieuwe functie met een lease auto (stationwagen) erbij. Voor mijn nieuwe functie moet ik veel in binnensteden, zeg maar het A1-winkelgebied, zijn. Ik ben op zoek naar makkelijke, ruime parkeergarages, waar je met CREDITCARD kunt betalen.
O.a. van de volgende steden:
Utrecht-Den Bosch-Tilburg-Eindhoven-Venlo-Heerlen-Maastricht-Breda-Roermond-Geleen-Sittard-Roosendaal-Bergen op Zoom
Omdat ik niet zo goed ben in parkeren, wil ik voorkomen dat ik in ieniminie parkeergaragetjes terecht kom met van die kleine plaatsen. Ik heb een TOMTOM waar je de parkeergarage zo in kunt toetsen. Dus das alvast handig!!
Bedankt voor jullie hulp!
Suus
Ik krijg een nieuwe functie met een lease auto (stationwagen) erbij. Voor mijn nieuwe functie moet ik veel in binnensteden, zeg maar het A1-winkelgebied, zijn. Ik ben op zoek naar makkelijke, ruime parkeergarages, waar je met CREDITCARD kunt betalen.
O.a. van de volgende steden:
Utrecht-Den Bosch-Tilburg-Eindhoven-Venlo-Heerlen-Maastricht-Breda-Roermond-Geleen-Sittard-Roosendaal-Bergen op Zoom
Omdat ik niet zo goed ben in parkeren, wil ik voorkomen dat ik in ieniminie parkeergaragetjes terecht kom met van die kleine plaatsen. Ik heb een TOMTOM waar je de parkeergarage zo in kunt toetsen. Dus das alvast handig!!
Bedankt voor jullie hulp!
Suus
zondag 20 september 2009 om 21:57
Misschien kun je ook investeren in 1 of 2 autorijlessen en vragen of ze speciaal aandacht willen schenken aan het inparkeren? Met jouw eigen auto?
Want op sommige plekken kun je die 'moeilijke' garages niet altijd ontlopen, ook omdat die vaak in het echte centrum liggen: ze zijn nu eenmaal druk bezocht.
Want op sommige plekken kun je die 'moeilijke' garages niet altijd ontlopen, ook omdat die vaak in het echte centrum liggen: ze zijn nu eenmaal druk bezocht.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 20 september 2009 om 22:00
In DenBosch op A1 locatie denk ik meteen aan de Arena. Makkelijk in- en uitrijden, goede parkeervakken, makkelijke garage. Laat je niet de Tolbrug inlokken. Ik vind het een verschrikking, stijl, krap, onoverzichterlijk. Wolvenhoek is wel oke, niks bijzonders, niet bijzonder makkelijk, niet bijzonder moeilijk. Sint Jorisstraat ook redelijk makkelijk, Alleen de draai naar de 1e verdieping lijkt wat krap. Poeh misschien moet ik toch eens wat vaker gaan fietsen...
zondag 20 september 2009 om 22:02
quote:Babsjuh schreef op 20 september 2009 @ 21:59:
Kijk eens op q-park.nl <-- de garages van Q-park vind ik zelf meestal wel prettig en op de site kun je niet alleen vinden waar ze zitten maar ook hoe je er kunt betalen.Arena en Tolbrugstraat zijn volgens mij allebei van Q park. Dan zou ik altijd voor Arena gaan. Maar wat hierboven staat 1 of 2 lesjes nemen is misschien op de lange termijn een beter idee. Ben je meteen een stuk zekerder.
Kijk eens op q-park.nl <-- de garages van Q-park vind ik zelf meestal wel prettig en op de site kun je niet alleen vinden waar ze zitten maar ook hoe je er kunt betalen.Arena en Tolbrugstraat zijn volgens mij allebei van Q park. Dan zou ik altijd voor Arena gaan. Maar wat hierboven staat 1 of 2 lesjes nemen is misschien op de lange termijn een beter idee. Ben je meteen een stuk zekerder.
zondag 20 september 2009 om 22:04
Op de meeste gemeente-sites staan de parkeergarages pf alternatieven met informatie wel weergegeven. Google eens op "[naam stad] parkeren" en dan wijst het zich vanzelf.
Verder heeft jouw TomTom óók de mogelijkheid om nuttige plaatsen te laten zien, zodat je standaard op de kaart de (overdekte) parkeerplaatsen in de buurt ziet als je rondrijdt (en kun je je met een paar drukken op de knop naar de dichtsbijzijnde laten navigeren).
Ga zeker ook nog even lessen als het enigzins kan. Achteruit insteken is vaak erg handig om te kunnen in zo´n garage, zeker als je dat op je spiegels doet (om afstand op de twee buren goed te houden). Niets zo vervelend als elke keer met klotsende oksels naar een afspraak rijden!! (en schade met een leasebak kost jou ook vaak gewoon geld).
Verder heeft jouw TomTom óók de mogelijkheid om nuttige plaatsen te laten zien, zodat je standaard op de kaart de (overdekte) parkeerplaatsen in de buurt ziet als je rondrijdt (en kun je je met een paar drukken op de knop naar de dichtsbijzijnde laten navigeren).
Ga zeker ook nog even lessen als het enigzins kan. Achteruit insteken is vaak erg handig om te kunnen in zo´n garage, zeker als je dat op je spiegels doet (om afstand op de twee buren goed te houden). Niets zo vervelend als elke keer met klotsende oksels naar een afspraak rijden!! (en schade met een leasebak kost jou ook vaak gewoon geld).
zondag 20 september 2009 om 22:18

zondag 20 september 2009 om 22:35
quote:elfin schreef op 20 september 2009 @ 22:15:
In Breda is de parkeergarage van het Chasse theater makkelijk!
In Breda zijn ze allemaal makkelijk; de Barones is makkelijk en De Prins ook. Maar in Breda kun je als je in de binnenstad moet zijn het allerbest op Mols parkeren, is namelijk geen parkeergarage maar wel midden in de stad.
Ik denk trouwens dat als je drie keer een parkeergarage hebt 'gedaan' je over je parkereninparkeergaragesvrees heen bent.
In Breda is de parkeergarage van het Chasse theater makkelijk!
In Breda zijn ze allemaal makkelijk; de Barones is makkelijk en De Prins ook. Maar in Breda kun je als je in de binnenstad moet zijn het allerbest op Mols parkeren, is namelijk geen parkeergarage maar wel midden in de stad.
Ik denk trouwens dat als je drie keer een parkeergarage hebt 'gedaan' je over je parkereninparkeergaragesvrees heen bent.
maandag 21 september 2009 om 01:10
Hahaha, moet je eens kijken naar de beschadigde pilaren in die te nauwe garages.....zo gemakkelijk is het echt niet.
Ik vind het wel een goed plan van TO. kan alleen niet helpen want ik woon in Den Haag. Voor alleen die in Den Haag willen parkeren
Turfmarkt......, weinig pilaren, wel een nauw gangetje om erin te komen.
Ik vind het wel een goed plan van TO. kan alleen niet helpen want ik woon in Den Haag. Voor alleen die in Den Haag willen parkeren
Turfmarkt......, weinig pilaren, wel een nauw gangetje om erin te komen.
maandag 21 september 2009 om 01:19
Die parkeergarage onder het Spui/Turfmarkt is inderdaad redelijk, ehm, excentriek aangelegd. Bij binnenrijden laatst dacht ik bij het eerste stuk en bocht dat ik het lanceerdok van Star Wars in zou rijden. Parkeren verder geen probleem, veel plek.
Maar, TO, ben het in het algemeen wel eens met de andere opmerkingen: misschien slimmer om nog even aan je parkeerkwaliteiten te werken, dan te proberen om lastige situaties te vermijden. Want die komen er toch wel, dat kan ik je wel verklappen.
(Met stip op één: achteruit inparkeren aan de gracht. )
Maar, TO, ben het in het algemeen wel eens met de andere opmerkingen: misschien slimmer om nog even aan je parkeerkwaliteiten te werken, dan te proberen om lastige situaties te vermijden. Want die komen er toch wel, dat kan ik je wel verklappen.
(Met stip op één: achteruit inparkeren aan de gracht. )
maandag 21 september 2009 om 06:21
Hej meiden!
Wat leuk; al zoveel reacties! Ik heb geen Fiat 500, maar een VOLVO V50.... Ik kan er redelijk mee overweg moet ik zeggen, maar ik rijd liever snelweg i.pv. binnensteden..
Breda: Barones
Den Bosch: Arena
Thanks alvast!
Wat betreft de rijles; ik ben van mezelf onzeker, maar weet wel dat ik het kan. Ik ga in het weekend vaak shoppen en dan ben ik degene die dan vaak rijd, om ook een parkeergarage in te gaan. Dus ik ontzie het niet. Het komt dan meestal wel goed.
Maar ik zou nu gewoon graag een overzichtje willen van de beste, fijnste garages in de diverse steden.
Mijn TOMTOM heeft idd ook die "nuttige plaatsen". Dat gebruik ik ook vaak. Laatst nog in Utrecht, om in de Radboudgarage te parkeren.
Effe nog vraagje over Den haag; is dat die nieuwe? De markt of zoiets?
Nog meer suggesties voor de andere steden?
Thanks!!
Suus
Wat leuk; al zoveel reacties! Ik heb geen Fiat 500, maar een VOLVO V50.... Ik kan er redelijk mee overweg moet ik zeggen, maar ik rijd liever snelweg i.pv. binnensteden..
Breda: Barones
Den Bosch: Arena
Thanks alvast!
Wat betreft de rijles; ik ben van mezelf onzeker, maar weet wel dat ik het kan. Ik ga in het weekend vaak shoppen en dan ben ik degene die dan vaak rijd, om ook een parkeergarage in te gaan. Dus ik ontzie het niet. Het komt dan meestal wel goed.
Maar ik zou nu gewoon graag een overzichtje willen van de beste, fijnste garages in de diverse steden.
Mijn TOMTOM heeft idd ook die "nuttige plaatsen". Dat gebruik ik ook vaak. Laatst nog in Utrecht, om in de Radboudgarage te parkeren.
Effe nog vraagje over Den haag; is dat die nieuwe? De markt of zoiets?
Nog meer suggesties voor de andere steden?
Thanks!!
Suus
maandag 21 september 2009 om 06:43
Heerlen: Corio Center (alleen bij het inrijden een soort hellingbaan op met aan weerszijden vangrails).
Maar verder wil je in Heerlen nergens in een garage staan...
Maastricht: de Griend (moet je wel nog de Maas te voet oversteken) is erg overzichtelijk en supermakkelijk.
Vermijd Onze Lieve Vrouweplein...da's een doffe ellende.
Er is ook een nieuwe parkeergarage onder de Maas (ben er even de naam van kwijt), maar die is ook prima te doen en dan zit je echt midden in de stad. Volgens mij heet hij Bassin.
Succes.
Maar verder wil je in Heerlen nergens in een garage staan...
Maastricht: de Griend (moet je wel nog de Maas te voet oversteken) is erg overzichtelijk en supermakkelijk.
Vermijd Onze Lieve Vrouweplein...da's een doffe ellende.
Er is ook een nieuwe parkeergarage onder de Maas (ben er even de naam van kwijt), maar die is ook prima te doen en dan zit je echt midden in de stad. Volgens mij heet hij Bassin.
Succes.

maandag 21 september 2009 om 09:09
Eindhoven: parkeergarage Mathildelaan (bij de Media Markt) en parkeergarage Heuvel Galerie (midden in het winkelgebied)
Bij beiden is meestal wel plek, zeker door de weeks, in het weekend is het wat langer zoeken naar een plekje. Bij de Mathildelaan kun je boven op het dek ook nog parkeren en hoe hoger je gaat, hoe meer plaatsen vrij en dus makkelijker met inparkeren.
Bij de Heuvel Galerie moet je wel helling trekken als je de parkeergarage uit gaat en de slagboom is omhoog gekomen.
Bij beiden is meestal wel plek, zeker door de weeks, in het weekend is het wat langer zoeken naar een plekje. Bij de Mathildelaan kun je boven op het dek ook nog parkeren en hoe hoger je gaat, hoe meer plaatsen vrij en dus makkelijker met inparkeren.
Bij de Heuvel Galerie moet je wel helling trekken als je de parkeergarage uit gaat en de slagboom is omhoog gekomen.
maandag 21 september 2009 om 14:08
Eigenlijk is het ook zot dat er tijdens je rijopleiding zo weinig aandacht wordt besteed aan parkeren. Ja alleen fileparkeren wordt in den treure geoefend maar de meeste parkeerplaatsen zijn toch vakjes. Zelf vind ik de schuine vakjes erg prettig om in te parkeren. Geen moeilijk gedraai en achteruit eruit gaat ook vrijwel nooit mis omdat je gewoon een makkelijkere draaihoek hebt.
dinsdag 22 september 2009 om 21:55
Maastricht, Mosae Forum, onder de markt, echt ideaal. Je kunt met je creditcard in- en uitrijden, dus geen gehannes met bonnetjes. Deze garage is van Q park, die hebben ook een soort key waarmee je de garage in kunt rijden. Tja, en inparkeren, als jij zoveel moet gaan rijden voor je nieuwe functie, heb je dat ook vast snel onder de knie. Alleen heeft Maastricht niet zoveel parkeergelegenheid in de binnenstad, dus de enkele keer dat ik met de auto ga, zet ik 'm daar. Alleen op Belgen of Duitserdagen, zoals 1 mei bijvoorbeeld, zit alles klemvast.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
woensdag 23 september 2009 om 21:36
Utrecht; alle onder het station/Hoog Catharijne (o.a.Radboudgarage) zijn prima. Springweg kan ook, maar is iets krapper qua route er naar toe. Vredenburg vind ik zelf minder fijn qua inrit maar is zeker geen onmogelijk opgave met een station. Eigenlijk zijn de meeste parkeergarages in Utrecht prima te doen met een V50. Het is een auto, geen tank... Achteruit inparkeren vind ik met een station bijna altijd makkelijker dan vooruit en het rijdt makkelijker weg.
donderdag 24 september 2009 om 11:54
Gewoon veel gaan rijden en ervaring opdoen. Je zult zien dat een station vrij snel went (alle dimensies wennen best wel snel als je er een uurtje in zit) en dan wordt je favoriete parkeergarage vooral diegene die het dichtst bij je bestemming zit danwel die precies in de richting van dat ene winkeltje waar je dan toch langs komt op weg naar je klant .
donderdag 24 september 2009 om 11:58
quote:Belle73 schreef op 22 september 2009 @ 21:55:
Maastricht, Mosae Forum,
Dat ligt inderdaad in het A1 gebied!
(maar wel een erg fijne garage )
Ik zelf heb een werkgebied van heel NL en kom in praktisch alle (grote) steden voor mijn werk. Gelukkig kan ik overal parkeren omdat ik het durf... dat is het enige.. Wellicht echt wat meer oefenen TO, soms is het heerlijk om in de binnenstad net voor de deur te kunnen parkeren....
Maastricht, Mosae Forum,
Dat ligt inderdaad in het A1 gebied!
(maar wel een erg fijne garage )
Ik zelf heb een werkgebied van heel NL en kom in praktisch alle (grote) steden voor mijn werk. Gelukkig kan ik overal parkeren omdat ik het durf... dat is het enige.. Wellicht echt wat meer oefenen TO, soms is het heerlijk om in de binnenstad net voor de deur te kunnen parkeren....
DTEEZ!
donderdag 24 september 2009 om 12:12
quote:Djoels schreef op 24 september 2009 @ 11:56:
Ik kan niet geloven dat een man ooit een topic als deze zou openen...
Ik kan eigenlijk niet geloven dat een vrouw een topic als deze opent!
Gefeliciteerd met je nieuwe functie en je auto Suus!
Mannen durven dat gewoon niet, al parkeer ik persoonlijk beter en sneller in dan TD-man (zowel voor- als achteruit). Al zou TD-man er geen moeite mee hebben dat te vragen want geheel gespeend van haantjesgedrag.
En voor wat betreft de vrouwen: het is toch nog steeds ook wel tekenend dat er een kampioenschap Inparkeren bestaat alleen voor vrouwen, en dat daar ook nog veel aandacht in de media aan wordt besteed. Mensch, durf te rijden!
TD *mist haar lease-scheurijzerT nog dagelijks...*
Ik kan niet geloven dat een man ooit een topic als deze zou openen...
Ik kan eigenlijk niet geloven dat een vrouw een topic als deze opent!
Gefeliciteerd met je nieuwe functie en je auto Suus!
Mannen durven dat gewoon niet, al parkeer ik persoonlijk beter en sneller in dan TD-man (zowel voor- als achteruit). Al zou TD-man er geen moeite mee hebben dat te vragen want geheel gespeend van haantjesgedrag.
En voor wat betreft de vrouwen: het is toch nog steeds ook wel tekenend dat er een kampioenschap Inparkeren bestaat alleen voor vrouwen, en dat daar ook nog veel aandacht in de media aan wordt besteed. Mensch, durf te rijden!
TD *mist haar lease-scheurijzerT nog dagelijks...*