Groot kind in buik

26-09-2009 08:10 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goed, al jankend krijg ik het niet meer weg gerelativeerd, dan toch maar een onzin topic...

Ik ben zo vreselijk bang dat ik straks een reus baar.

Kind is volgens de schattingen ruim 4 kilo maar bij mijn oudste zaten ze er ook ruim 5 ons naast en ik vrees dus nu echt voor een 10-ponder te gaan aangezien ze nog geen enkele poging doet eruit te komen. Ik ben nu 40+ weken.

Buik is in omtrek enorm (125 cm, ga er maar aanstaan), ben in totaal 24 kilo aangekomen nu (ook om te janken maar dat gaat er hopelijk wel weer af).

Bij mijn eerste waren de schattingen normaal. Bij deze zegt iedereen (gyn, vk) nu al dat het een groot kind is.

In mijn buik is het de hele dag kermis want ze ligt natuurlijk te trappen omdat ze hartstikke ongemakkelijk zit. Ik slaap amper omdat ik me zorgen maak en ik voel me gewoon rot.

En wat moet ik nou? Bellen voor overleg? Ophouden met zeiken en blij zijn dat ik waarschijnlijk een gezond kind krijg?

Ik weet het niet meer .
Bellen! Dit is niet gezond voor jezelf om je zoveel zorgen te maken.

Ja, dat vind ik echt.
Geeeeeeeeeen paniek!

Wanneer ben je uitgerekend?

Ze hebben bij mijn echo's steeds volgehouden dat het een heel lang en smal kind was, ik dacht ook dat ik een alien op de wereld zou zetten (in slangevorm ofzo). En het werd gewoon een meisje van 8 pond, met een gewoon lijfje.
Waarom wil je bellen dan?

Als je je zorgen maakt zou ik dat trouwens sowieso doen.

En dat ze ongemakkelijk zit: dat lijkt me niet veel met het gewicht te maken te hebben. Ieder kind zit opgerold in die baarmoeder, zeker aan het einde kunnen ze geen kant meer op. Lengte zou misschien wel van invloed kunnen zijn.
quote:misschicken schreef op 26 september 2009 @ 08:13:

Geeeeeeeeeen paniek!

Wanneer ben je uitgerekend?

Ze hebben bij mijn echo's steeds volgehouden dat het een heel lang en smal kind was, ik dacht ook dat ik een alien op de wereld zou zetten (in slangevorm ofzo). En het werd gewoon een meisje van 8 pond, met een gewoon lijfje.Stomme hormonen ook
Ja, dat vind ik echt.
quote:Mamasaar schreef op 26 september 2009 @ 08:14:

[...]

Stomme hormonen ook nee stomme echoscopisten, ze vertelden het op zo'n manier dat ik me echt afvroeg wat er in mijn buik woonde! En ik ben hartstikke nuchter, als ik niet onder de invloed van horrormonen ben.
Miss C ben nu 40-3. Oudste hebben ze met 42 weken ingeleid dus ik heb nog 1,5 week te gaan.

Kut, ik kan alleen maar heel hard huilen.
Als je je echt zo rot voelt dan zou ik maandag gewoon even bellen voor overleg. Het ergste wat er kan gebeuren is dat ze niets doen. Maar misschien willen ze wel kijken of er al gestript kan worden bijvoorbeeld, zodat je niet nog 2 weken hoeft te lopen.
Joh hou eens op met dat huilen, daar wordt je alleen maar doodmoe van.

Stel nu dat ze nu een 8 ponder is, dan is ze over 1,5 week echt geen 10 ponder.

En dan nog, er zijn zat 10 ponders geboren, gewoon via de natuurlijke weg. Geen beren op de weg gaan zoeken, relax.
Och arme...

Ik weet niks over grote baby's, maar ik wil je wel even een geven, omdat je er zo doorheen zit.

Ik zou bellen voor overleg. Spreek je zorgen uit tegenover de gyn/vk.
The time is now
Suze, probeer je toch niet te druk te maken. 'k Weet het, lukt niet, maar je hormonen nemen nu een loopje met je. Ik was bij 37 weken 25 kg aangekomen, daarna ben ik gestopt met wegen. Buikomtrek (altijd baas boven baas, he ) 136 cm toen ik 40 weken was. Voelde me niet alleen tonnetjerond, WAS ook tonnetjerond.

En een groot kind. Cm weet ik niet (want meten ze niet vlak na de geboorte), maar met 1 maand was hij 62 cm. Zal dus zo'n 54-56 cm geweest zijn bij de geboorte. En 4280 gram. Flinke vent dus.

En weet je? Ik ben thuis bevallen, binnen 3 uur van éérste wee tot geboorte (oke, dat gun ik je ook niet, want het was wel erg snel), en ondanks grootte en gewicht slechts 2 hechtingen, alles prima met moeder en kind. Ow, en ik was ook nog 13 dagen over tijd.

Dit is niet om je probleem te bagetalisseren, maar misschien zet het je zorgen in perspectief? En het voordeel van een grote baby is toch dat het vaak ook al lekker stevig is.
Om een kort verhaal lang te maken...
Ik kan niet helemaal goed afleiden waar je je precies zorgen over maakt. Dat het een zware bevalling gaat worden? Dat hoeft helemaal niet. Vooral bij een tweede gaat het vaak een stuk gemakkelijker. (Mijn jongste van bijna tien pond was er binnen twee uur zonder maar een scheurtje). Of maak je je zorgen of het goed gaat met je kindje? Dan kun je bellen met de verloskundige en om een verwijzing voor een extra controle in het ziekenhuis vragen. Dat geven ze meestal wel als je aangeeft je heel veel zorgen te maken. Zo'n controle kan je ook weer wat geruststellen. Verder kan ik je alleen heel veel sterkte wensen. Hoogzwanger zijn is inderdaad meestal niet zo leuk meer. Misschien kun je ergens afleiding zoeken. Ik was de laatste dagen van mijn zwangerschap alleen nog wezenloze computerspelletjes aan het spelen...
quote:misschicken schreef op 26 september 2009 @ 08:29:

Joh hou eens op met dat huilen, daar wordt je alleen maar doodmoe van.

Stel nu dat ze nu een 8 ponder is, dan is ze over 1,5 week echt geen 10 ponder.

En dan nog, er zijn zat 10 ponders geboren, gewoon via de natuurlijke weg. Geen beren op de weg gaan zoeken, relax.

Psies. Uithuilen, neus ophalen en wat leuks gaan doen.

Snap overigens wel heel goed dat je het zat bent hoor. Zeker als je het idee hebt dat je nog anderhalve week zou moeten.
Je kunt de vk gewoon op zaterdag bellen, doe maar, laat je maar strippen/ gerust stellen/ wat je wilt.

Het is niet goed om nu zo verdrietig en bezorgd te zijn, probeer rustig te worden.

Mijn eerste zoon was 8,5 pond, 56 cm bij 38 weken.

Mijn tweede zoon was 10 pond, 59 cm bij 41 weken.

De bevalling van de eerste was zwaarder dan die van de tweede. Ik ben gewoon thuis bevallen, zonder problemen, zonder ernstig uitscheuren, zonder te veel pijn, in 4 uurtjes.

Ik zou het morgen weer doen, echt. Geen enkel probleem.

Ik hoop dat dit verhaal je moed geeft. Gewicht van de baby heeft echt niet veel te maken met de zwaarte van de bevalling, zeker niet bij nummer 2.
Suus lieverd!

Bij jongste ben ik ook ruim 25 kilo aangekomen en ook een buik van 130 cm! (ik dacht dat ik de enige was met zo'n enorme buik maar gelukkig heb ik nu jou als medestander )

Wat kwam eruit, een allerliefst klein jongetje van 7 pond, gewone bevalling.

Bij Oudste kwam ik ruim 35 kilo aan en een buik van 140 cm! (het kan dus nog erger ) ook daar een jongetje van 8 pond. (helaas een groot koppie dus werd het uiteindelijk een kz maar dit had niks met zijn gewicht te maken)

Pin je niet teveel vast op die voorspellingen, jongste was ook geschat op 9 pond maar ze hadden het mooi mis en dat gebeurt wel vaker.

Waar ben je precies bang voor?
Ik heb een tien ponder op de wereld gezet en vond dat vrij bizar, aangezien ik zelf klein en slank ben en het laatste wat je bij mij zou verwachten een reus van een kind is. Met persen ging het wat moeizamer, maar verder serieus zonder scheurtje of knip bevallen. Hoop dat dat je een beetje geruststelt! Sterkte!
Wow... even rustig ademhalen....

Een normale baby (en ik ga nu niet in discussie over wat normaal is, lees dus: gemiddelde baby) is rond de 3 kilo.

Als dus zo'n hufterige dokter zegt dat je een groot kind hebt, dan kan dat dus gewoon eentje zijn die naar schatting 3,5 kilo is.

Die van mij zou ook groot zijn. Met haar 49 cm en 3120 gram viel dat anders nog wel erg mee hoor.

Trouwens, ik kon op het laatst in mijn zij precies de afdruk van haar voetje herkennen

En ach, ik kwam bijna 40 kilo aan. Baas boven baas zullen we maar zeggen.

Kop op. Het komt allemaal goed. Wedden dat je morgen een gezonde en hele normale baby vast hebt...?
quote:misschicken schreef op 26 september 2009 @ 08:18:

[...]

nee stomme echoscopisten, ze vertelden het op zo'n manier dat ik me echt afvroeg wat er in mijn buik woonde! En ik ben hartstikke nuchter, als ik niet onder de invloed van horrormonen ben.

Even niet alle echoscopisten over één kam scheren na deze woorden. Pliezzzzzzz.

Suze, zennnnnnnnnnnnn. Mijn jongste was 9 pond, bij krap 39 weken, mijn buik heb ik nooit gemeten (het idee alleen al ). Groot kind betekende in mijn geval ook een grote placenta (die was ongeveer 2x zo groot als gemiddeld) en veel vruchtwater (ook ongeveer 2x zoveel als gemiddeld), wat de omvang van de buik natuurlijk nog es extra groot maakt.

Waar maak je je precies zorgen om? Om de bevalling? Om je kind?

Kan me voorstellen dat je het zat bent, ik ben nooit langer zwanger geweest dan 38wk6dg, maar was het toen ook al verschrikkelijk zat.

Vk kun je toch altijd bellen? Zou ik zeker even doen.

(En mocht je gestript worden, wel ff melden hier hè, de tribune staat er volgens mij nog )
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Wat vervelend dat je je zo voelt Suze! Ik kan me voorstellen dat je er doorheen zit

Kom op meid! Misschien valt het wel mee en komt er een leuk 'klein' meisje uit!

Oudste was 4120gr en bij de jongste zeiden ze, nou daar ga je echt flink overheen. Had zelfs nog een extra groei echo gekregen.

Tja minimaal 9 pond zou hij worden.

Uiteindelijk na een bevalling van 3 uurtjes woog meneer 4060gr dus minder dan zn broer.

Als je er echt last van hebt, zou ik gewoon nu de vk bellen. Daar is ze voor, ook al is het weekend!
Offtopic: Solomio, ben jij echoscopiste? Leuk!
quote:Solomio schreef op 26 september 2009 @ 09:04:

[...]

Even niet alle echoscopisten over één kam scheren na deze woorden. Pliezzzzzzz.

U is echoscopist?

Sorry, de echoscopisten die ik toen trof waren stommerds!
ha suze,

ik heb tot twee keer toe continue de boodschap gekregen dat het echt een groot kind ging worden. De eerste keer sliep ik niet meer want ik dacht dat ze er nooit uit zou kunnen, kreeg ik een klein meisje van 7 pond. De tweede keer liep ik overtijd en raakte de verloskundige licht in paniek. Tijdens de bevalling kreeg ik ook steeds de noodscenario's te horen. Als het te lang duurt dan...en ze hadden al een gyn gebeld. Ze waren bang voor een erg groot kind. Ook zoon was een gemiddeld kind, 7 1/2 pond. Beide keren liters vruchtwater en de bevallingen waren een eitje! Echt waar! Zo kan het ook.

Heel veel succes en sterkte, die laatste dagen zijn echt bagger.
Hier heeft een echoscopiste gezegd: minstens 9 pond. En wat woog hij uiteindelijk? 3540 gram slechts. De verloskundigen schatten hem overigens wel op rond de 6,5 a 7 pond. Gewoon afwachten, hoe moeilijk ook, en je kunt er sowieso niets aan doen.

Wat overigens belangrijker is dan het gewicht is de grootte van het hoofd. Als je een lange, vrij zware baby baart met een klein hoofd in verhouding, is dat makkelijker dan een wat lichtere baby met enorm hoofd.

Komt allemaal goed, lieve Suze, zul je zien

Hormonen zijn gewoon stom! Hoop dat je niet te lang meer hoeft te wachten op de geboorte
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
quote:misschicken schreef op 26 september 2009 @ 09:12:

[...]

U is echoscopist?

Sorry, de echoscopisten die ik toen trof waren stommerds! Misschicken, de meeste echoscopisten zijn stommerds. Tis een mooi vak, maar het trekt rare mensen aan. Ik ben de uitzondering zeg maar.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
quote:Solomio schreef op 26 september 2009 @ 09:18:

[...]

Misschicken, de meeste echoscopisten zijn stommerds. Tis een mooi vak, maar het trekt rare mensen aan. Ik ben de uitzondering zeg maar.

Ah trek het je niet aan, ik vind dietisten ook stommerds

(kom maar, kom maar, kom maar!!!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven