Hersenspinsels over Siamese tweelingen

26-09-2009 23:59 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel, een Siamese tweeling met 1 lichaam en 2 hoofden moet poepen, voelen ze dat dan allebei? En wie stuurt dan het lijf naar het toilet? Kan de een naar het toilet willen lopen en de ander dat dan tegenhouden?

Kan de een naar links willen en de ander naar rechts en wie bepaalt dat uiteindelijk?

Zo, dat wilde ik graag weten.
quote:Margaretha2 schreef op 27 september 2009 @ 00:24:

[...]

Waarom zou dat kunnen....? Ik bedoel, voor die ander zou er nooit een reden zijn om honger te hebben: of hij heeft geen prikkels van maag naar hersens (en heeft dus überhaupt nooit honger), of hij heeft het wel en heeft dan met volle maag geen honger. Honger is misschien niet helemaal het goede woord, ik bedoel dan misschien meer lekkere trek. Dat de ene dus al een vol gevoel heeft, maar de andere nog behoefte aan een grote beker Ben en Jerry's. Of de een is aan de lijn en de ander niet.
quote:VlammendeTroela schreef op 27 september 2009 @ 00:22:

Is er toevallig een siamese tweeling aanwezig die het effe uit kan leggen?whoehahaha! )
quote:LadyPhoxy schreef op 27 september 2009 @ 00:27:

[...]

Honger is misschien niet helemaal het goede woord, ik bedoel dan misschien meer lekkere trek. Dat de ene dus al een vol gevoel heeft, maar de andere nog behoefte aan een grote beker Ben en Jerry's. Of de een is aan de lijn en de ander niet.Dan zal de een wel de prikkels hebben van lekker eten (want smaakpapillen op de tong) maar zal de ander diegene moeten zeggen 'Hey stop, we zijn vol'.
quote:bengewoonpetra schreef op 27 september 2009 @ 00:29:

[...]

whoehahaha! )Het forum had toch iets van 90.000 leden ofzo? je weet maar nooit...
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Lady Phoxy, dan blijft toch hetzelfde staan....?

Overigens vraag ik me af hoe het zou zijn met één maag, dan zouden wel beide slokdarmen daar op uit moeten komen. Dat zou dan automatisch inhouden, denk ik, dat beide hersenen kunnen weten wanneer de maag vol is.

Het kan ook zo zijn dat er één slokdarm niet ontwikkeld is en die persoon dus in principe niet kan eten en drinken, wat het probleem ook oplost.

Over die meiden over wie Miss Chicken het heeft vond ik dit:

Beide meisjes beheersen één deel van hun niet gescheiden lichaam, zo ook met de coördinatie, zij lopen en rennen op een normale manier. (...) wat mij ook het meest logisch leek.

Heel fascinerend vind ik dit, en hoe dat in de praktijk gaat begrijp ik nog niet echt:

De beide zenuwstelsels zijn aan elkaar verbonden en gedeeltelijk gedeeld, wat hen in staat stelt om activiteiten te coördineren zoals rennen en piano spelen. Elke tweeling schrijft met haar eigen hand, zij gebruiken regelmatig de computer en typen dan normaal met twee handen, één aan beide zijden van het toetsenbord.
quote:summerbreeze21 schreef op 27 september 2009 @ 00:30:

[...]

Dan zal de een wel de prikkels hebben van lekker eten (want smaakpapillen op de tong) maar zal de ander diegene moeten zeggen 'Hey stop, we zijn vol'.Maar als ik dan degene was met de lekkere trek zou ik me echt niet tegen laten houden door mijn tweelingzus. Als ik zin heb in Ben & Jerry's dan wil ik ook Ben & Jerry's! Dat wordt dus ruzie....Maar ik denk sowieso dat het heel zwaar is om continu met z'n tweeen te zijn en echt alles te moeten delen....
Eh tenminste dat denk ik, ik heb een tijdje in de zorg gewerkt en daar waren mensen die gevoed moesten worden dmv een sonde en die hadden voor zover ik weet nooit honger of lekkere trek.
Ik denk dat het ons heel zwaar lijkt, maar dat je in het geval dat je zo geboren wordt echt 'samen één' bent. Het is natuurlijk veel en veel heftiger dan een gewone tweelingbroer of zus hebben, het is iemand die deel is van wie jij bent en andersom.

Die meiden van de link van Miss Chicken willen ook niet gescheiden worden las ik.
Margaretha, klinkt erg aannemelijk over je slokdarmen-theorie!

Lees ook dat ze vaak ruzie hebben LadyPhoxy.
quote:Carrera schreef op 27 september 2009 @ 00:12:

Lijkt me apart als je dan aangehouden wordt door de politie. "Wie reed er? Mag uw rijbewijs dan even zien?"

Ja, of 1 drinkt en de ander niet, maar ze zijn beiden dronken omdat ze hetzelfde systeem delen.

Heeft de bestuurder gedronken? Nee, maar ze is wel dronken .
Siamese tweelingen zijn volkomen identiek, maar dat wil niet zeggen dat hun karakters en leefwijzen hetzelfde zijn. Chang dronk bijvoorbeeld veel en pleegde vaak overspel, terwijl Eng juist erg afkerig tegen alcohol en een heel intelligent persoon was.
Het forum had toch iets van 90.000 leden ofzo? je weet maar nooit...

Tja, je weet t nooit zeker of er een siamese tweeling bijzit.

Er zijn tenslotte ook mensen die dubbele nick's hebben

Hoe moet dat nou bij een siamese tweeling? Hebben die 2 forumnicks? Of zouden ze die ook eerlijk delen net als het autostuur?

(Ik dacht trouwens dat er maar heel weinig waren, heb ff gegoogled en er worden in nederland ongeveer 3 siamese tweelingen per jaar geboren!! )
quote:Bagheera schreef op 27 september 2009 @ 00:39:

[...]

Ja, of 1 drinkt en de ander niet, maar ze zijn beiden dronken omdat ze hetzelfde systeem delen.

Heeft de bestuurder gedronken? Nee, maar ze is wel dronken .
Tuurlijk, als je zo geboren bent, weet je natuurlijk niet beter. En als je zo opgroeit, leer je daar natuurlijk mee leven en kan ik me voorstellen dat het heel eng is, om gescheiden te worden en dus nog maar in je eentje te zijn en opeens alles alleen te doen.

Ik heb toen ook die documentaire gezien welke MissChicken aanhaalde en ondanks dat het 2 aparte persoonlijkheden zijn, zijn ze zo sterk met elkaar verbonden. Dat blijkt inderdaad wel uit het typen. Dat ze gewoon samen een tekst kunnen typen. Ondanks dat ze 2 paar hersens hebben, werken ze toch zo goed samen dat dit goed gaat.
quote:summerbreeze21 schreef op 27 september 2009 @ 00:39:

Siamese tweelingen zijn volkomen identiek, maar dat wil niet zeggen dat hun karakters en leefwijzen hetzelfde zijn. Chang dronk bijvoorbeeld veel en pleegde vaak overspel, terwijl Eng juist erg afkerig tegen alcohol en een heel intelligent persoon was.Pleegde overspel.. Maar dan ben je dus al meteen betrapt als je vreemdgaat, je broer is er altijd bij. Dan licht je toch meteen de vrouw van je broer in?
quote:bengewoonpetra schreef op 27 september 2009 @ 00:40:

Tja, je weet t nooit zeker of er een siamese tweeling bijzit.

Er zijn tenslotte ook mensen die dubbele nick's hebben

Hoe moet dat nou bij een siamese tweeling? Hebben die 2 forumnicks? Of zouden ze die ook eerlijk delen net als het autostuur?

Kijk dat kunnen we dan dus mooi vragen!
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
quote:LadyPhoxy schreef op 27 september 2009 @ 00:42:

[...]

Pleegde overspel.. Maar dan ben je dus al meteen betrapt als je vreemdgaat, je broer is er altijd bij. Dan licht je toch meteen de vrouw van je broer in?

Haha..ik snap het ook niet. Ze delen dus ook 1 penis..

Pfff het wordt me te ingewikkeld haha..
Te moe..! Welterusten!
Dat ook nog....1 penis. Dat pleeg je dus altijd overspel, als je broer sex heeft....

Een trio krijgt zo ook wel een hele extra dimensie
quote:Carrera schreef op 27 september 2009 @ 00:12:

Lijkt me apart als je dan aangehouden wordt door de politie. "Wie reed er? Mag uw rijbewijs dan even zien?"En als nou de een gedronken heeft, kan de ander niet rijden. Ook niet eerlijk.
quote:summerbreeze21 schreef op 27 september 2009 @ 00:44:

[...]

Haha..ik snap het ook niet. Ze delen dus ook 1 penis..

Pfff het wordt me te ingewikkeld haha..

Naar wat ik weet, deelden deze tweeling geen penis. Ze waren beiden getrouwd. Ik vraag me dus ook echt af hoe seks dan beleefd wordt. Als de ene bezig is, zit de ander een puzzeltje te maken, ofzo?

Ik denk altijd: als de een nou rechtsaf wilt en de ander linksaf. Hoe los je dit op?

*Hi Summer! Alles goed?*
quote:appeltjesgroen25 schreef op 27 september 2009 @ 00:49:

[...]

En als nou de een gedronken heeft, kan de ander niet rijden. Ook niet eerlijk.

Wat al de ene een vrolijke dronk heeft en de andere een agressieve?

Oh men, ik probeer me meestal af te sluiten voor dit soort vragen, want ik wil zooooooo graag het antwoord weten.
Komt morgen een docu op sbs zag ik net voorbijkomen tijdens de reclame.
Ik ga ook maar slapen...er komen steeds meer vragen naar boven, waar we waarschijnlijk nooit antwoord op krijgen omdat er volgens mij geen siamese tweeling lid is van het forum...
Wij ik zijn ben dus een Siamese we zouden daar nooit iets over zeg tweeling. Het is altijd heel Hou je mond! gezellig samen. Soms plagen we Hou op trut!! elkaar. Dan moet mijn zus Ik dus duhuh plassen en dan weigert die trut zij dus om mee te gaan naar de wc, haha ja leuk hoor, not.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven