Newbie in kraamcadeaus.. Iemand de gouden tip?

28-09-2009 10:15 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrienden van ons hebben afgelopen vrijdag een kindje gekregen. Het is een jongetje. Nu zijn zij voor mij de eerste in de vriendenkring die een babytje hebben gekregen.. Ik vind kleertjes zo afgezaagd om te kopen en daar zullen ze vast in omkomen..

Voor de meiden/vrouwen die een jongen hebben, wat vonden jullie een leuk kraamcadeau dat jullie hebben gekregen? Heeft iemand nog een leuke tip? Ik ga straks zelf de stad in maar weet bij god niet wat nou echt leuk is om te kopen!

Ik zag al wel een cadeautje waarbij de de handjes en voetjes kunt afdrukken met een boekje erbij ofzo. Maarja vind het erg lastig!
Een zilveren bestek met naam ingegraveerd.

Houten speelgoed.

Blokkenkar.

Loopauto.
...
Boeken doen het altijd goed.

Kijk voor een origineel boek eens hier:

http://www.personalgifts.nl/pid/20300/nijntje_boek

of

http://www.kinderboekmetnaam.nl/
The time is now
Hand/voet afdruk vond ik erg leuk om te krijgen, maar hij ligt hier nog ongebruikt in de kast. Zoon is inmiddels 2 geweest
...
Een rugtasje om mee te nemen naar de creche, speeltjes voor in bad.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
en ik vind voetafdrukmaaksetjes weer vreselijk afgezaagd. als je daar er 2 van krijgt. sja, dan zit je. kleertjes heb je naar mijn idee nooit genoeg. als dat je echt niet aanstaat: boekjes. ze hebben massa's leuke kinderboeken, kan je ook niet vroeg genoeg mee beginnen. prentenboek of een met leuke versjes. ik vind zelf "ik zou wel een kindje lusten" erg grappig.
Ik geef het samen met mijn vriend. Misschien 2 kleine dingen? Een boekje is leuk maar dat duurt wel lang voordat hij er iets aan heeft toch?

Hij heeft ook nog een oudere zus van bijna 2. Zal ik daar ook nog iets kleins voor kopen? Pff haha weet t gewoon niet zo goed want ik ken verder niemand met kinderen.
quote:queenie1 schreef op 28 september 2009 @ 10:19:

Hand/voet afdruk vond ik erg leuk om te krijgen, maar hij ligt hier nog ongebruikt in de kast. Zoon is inmiddels 2 geweest Haha, ik heb het geprobeerd toen zoon ongeveer een jaar was, maar dat werd een afdruk van een knuistje
The time is now
Ok hand/voet afdruk is dus in theorie heel leuk maar in de praktijk wat minder.

Ik ga iig eens kijken bij de Expo voor leuke cadeautjes. Kleertjes heb ik ook totaal geen verstand van maten etc trouwens..
quote:PixiePink schreef op 28 september 2009 @ 10:21:

Ik geef het samen met mijn vriend. Misschien 2 kleine dingen? Een boekje is leuk maar dat duurt wel lang voordat hij er iets aan heeft toch?

Hij heeft ook nog een oudere zus van bijna 2. Zal ik daar ook nog iets kleins voor kopen? Pff haha weet t gewoon niet zo goed want ik ken verder niemand met kinderen.Veel nieuwbakken ouders krijgen spulletjes waar ze gelijk wat aan hebben, ik vind iets waar ze over een tijdje wat aan hebben vaak ook erg leuk.Zeker boekjes. Iemand schreef het hiervoor al, je kan met voorlezen niet vroeg genoeg beginnen, dus dan is het al vrij snel dat het gebruikt kan gaan worden.
quote:PixiePink schreef op 28 september 2009 @ 10:21:

Hij heeft ook nog een oudere zus van bijna 2. Zal ik daar ook nog iets kleins voor kopen? Pff haha weet t gewoon niet zo goed want ik ken verder niemand met kinderen.

Ik lees zoon al vanaf zijn geboorte voor, dus ik vind ze er nooit te klein voor. Bovendien word je overladen met spullen voor de eerste maanden en vond ik het juist leuk ook spullen te krijgen waar je later nog iets aan hebt.

Een cadeau voor het oudere kind vind ik persoonlijk niet nodig, maar daar zijn de meningen over verdeeld.
The time is now
Ik zou zeker ook iets voor die van 2 kopen, of iets voor samen. Een boek dus ofzo, heeft zij niet iets aan en hij later.
De maten beginnen vaak met maat 50/56. Voor de pasgeboren kindjes. Dan gaat het met 6 (centimeter) omhoog. De volgende maat is dus 62.

De maten zijn de centimeters van het kindje. Is het dus een klein kindje, dan zou ik voor 50/56 kiezen en bij een groot kind, dan zou ik 62 kopen.

Koop je iets wat echt voor de winter is, dan zou ik voor maat 62 kiezen, koop je iets voor nu, dan dus 50/56
Nu zijn ze best bekend, maar ik kreeg die bad Daphne en daar was ik toch blij mee!

Had ik mn handen enigszins vrij met het in bad doen.

Ik vond van die muziek-poppetjes ook altijd fijn. Even wel een leuk muziekje uitzoeken, maar die hebben het best wat jaartjes gedaan. Madam is nu 4,5 en nog trekt ze hem nog wel eens aan.
Bij de Tuinen heb je geboortethee. En ik koop vaak 'babybuikjesolie' voor massage tegen darmkrampjes.
Een rugtasje voor de creche met naam. Via Koterkado.nl kan ik niet ophouden met leuke dingen zoeken
Hij is 56 cm dus zou ik dan voor maat 56/62 gaan stel dat ik toch kleertjes koop? Haha ik heb er echt weinig verstand van geloof ik .
Trouwens, ik vond speelgoed ook altijd leuk om te krijgen. En dan dat speelgoed van hout, wat ook leuk staat in de vensterbank :-)

Maar ze heeft ook heel wat schreeuwerig plastic speelgoed gehad waar ze uuuuuren zoet mee was.

Ik krijg bijna zin om ook weer eens voor een baby te shoppen haha
Maat 56 is altijd wel goed voor een verse baby. Grotere maten zijn vaak ook welkom, maar houd daarbij wel rekening met de seizoenen. Klik hier voor een maattabel:

http://www.babyplezier.nl ... y-kinderkleding-a-16.html
The time is now
Oh, ik lees net dat ie al 56 cm is, in dat geval zou ik iets vanaf maat 62 geven.
The time is now
Zit nu op koterkado te kijken, goede tip!

Wat vinden jullie van een boekje met de naam van het kindje en het kindje speelt ook de hoofdrol in het verhaal. Ook kunnen dingen over de geboorte, groei dingen etc bijgehouden worden erin.
Wij geven vaak een mooi voorleesboek.

Het grote boek van Jip en Janneke bijvoorbeeld.

Ervaring leert dat die korte verhaaltjes het vanaf dag 1 goed doen, en dat het boek vaak zo lang bewaard wordt dat het òòk aan de volgende generatie voorgelezen wordt.

Een mammoet-stoeltje van de Ikea is ook leuk, net als een zilveren bestekje.

Voor zusje van 2 zou ik iets simpels als een bellenblaas of stoepkrijt ofzo meenemen. Zijn ze vaak heeeeel blij mee, en het hoeft geen vermogen te kosten om te laten merken dat je aan haar ook gedacht hebt.
Ik vind een mooi voorleesboek ook altijd heel leuk om te geven (en om te krijgen), zoals Jip en Janneke, Pluk of Floddertje.

Babyslofjes zijn ook leuk en lekker nu het wat kouder wordt. Je hebt ze met een naam (even googelen), maar je hebt ook hele leuke van Bobux etc.

Wij hebben destijds trouwens ook een aantal muziekdoosjes gehad en eigenlijk is dat zonde; eentje is echt genoeg. Die anderen hebben we nooit gebruikt.
En een cadeautje voor de ouders wordt ook gewaardeerd, iets lekker geurends voor de moeder en iets grappigs voor de vader, die hebben er een zware tijd opzitten en de gebroken nachten gaan beginnen.
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
Inderdaad het jip en janneke boek. Verder vond ik gips echt niets, zoon ook niet overigens. Kleertjes zou ik alleen doen als je hun smaakt kent, en let dan bijvoorbeeld ook dat shirtjes met capuchon e.d. niet lekker zitten, dat het makkelijk uit te trekken is, vooral als je echt iets voor nu wil kopen.

Hout speelgoed is ook altijd leuk, maar wel wat prijzig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven