Newbie in kraamcadeaus.. Iemand de gouden tip?

28-09-2009 10:15 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrienden van ons hebben afgelopen vrijdag een kindje gekregen. Het is een jongetje. Nu zijn zij voor mij de eerste in de vriendenkring die een babytje hebben gekregen.. Ik vind kleertjes zo afgezaagd om te kopen en daar zullen ze vast in omkomen..

Voor de meiden/vrouwen die een jongen hebben, wat vonden jullie een leuk kraamcadeau dat jullie hebben gekregen? Heeft iemand nog een leuke tip? Ik ga straks zelf de stad in maar weet bij god niet wat nou echt leuk is om te kopen!

Ik zag al wel een cadeautje waarbij de de handjes en voetjes kunt afdrukken met een boekje erbij ofzo. Maarja vind het erg lastig!
TO, hartikke leuk je cadeau! Niet de bon er bij geven hoor, een romper of pyama is niet snel niet goed en hebben ze veel nodig. Gewoon vertrouwen in jezelf hebben dat je iets leuks uitgekozen hebt! Je hebt er ieder geval flink je best gedaan voor gedaan, erg lieff.

Enne...pakken luiers, luierdoekjes als cadeau??

Sorry..maar dat vind ik echt geen cadeau hoor, en als de ouders het financieel nodig hebben vraag ik me een beetje af of het wel verstandig was een kindje te krijgen...
Mijn vrienden hebben trouwens wel een bad en dat wist ik toevallig omdat de WC daar ook zit haha.

Maar ik vind dat niet leuk om te geven een bad of een tummytub. En die hebben ze nog van het vorige kindje. We gaan deze week op kraambezoek, ik heb er super veel zin in!!!
quote:Ilja74 schreef op 28 september 2009 @ 16:06:

TO, hartikke leuk je cadeau! Niet de bon er bij geven hoor, een romper of pyama is niet snel niet goed en hebben ze veel nodig. Gewoon vertrouwen in jezelf hebben dat je iets leuks uitgekozen hebt! Je hebt er ieder geval flink je best gedaan voor gedaan, erg lieff.

Enne...pakken luiers, luierdoekjes als cadeau??

Sorry..maar dat vind ik echt geen cadeau hoor, en als de ouders het financieel nodig hebben vraag ik me een beetje af of het wel verstandig was een kindje te krijgen...

Ik heb over het meegeven van de bon ook lang nagedacht, maar ik doe het dus wel. In een gesloten envelop. Ik vind het zonde als mensen iets geven wat ongedragen de prullenbak ingaat of doorgegeven wordt. Ik had zelf dus uiteindelijk 6 jasjes maat 68 en 24 (!) rompers maat 62/68, van die rompers heeft hij sommige niet eens gedragen. Ik had die liever geruild voor een grotere maat.

Ik denk dat wanneer jij van weinig rond moet komen, het wel fijn kan zijn luiers te krijgen. Waarom mag iemand geen kindje krijgen als ze weinig verdienen? Misschien studeren zij nog, hebben ze tijdelijk minder geld of vinden ze geld niet zo belangrijk.
Heb mijn romper dus maat 62/68 nja heeft ie iig genoeg rompers om onder te poepen, piesen, spugen en wat een baby nog meer met een romper kan doen haha.

Ik neem de envelop met de bonnetjes gewoon ff mee en zeg dan wel dat als ze willen ruilen ik de bonnetjes voor ze heb. Ook omdat het een Jip en Janneke boek is en er wel een mogelijkheid bestaat dat ze die al in huis hebben.
quote:Bagheera schreef op 28 september 2009 @ 16:12:

[...]

Ik heb over het meegeven van de bon ook lang nagedacht, maar ik doe het dus wel. In een gesloten envelop. Ik vind het zonde als mensen iets geven wat ongedragen de prullenbak ingaat of doorgegeven wordt. Ik had zelf dus uiteindelijk 6 jasjes maat 68 en 24 (!) rompers maat 62/68, van die rompers heeft hij sommige niet eens gedragen. Ik had die liever geruild voor een grotere maat.

Ik denk dat wanneer jij van weinig rond moet komen, het wel fijn kan zijn luiers te krijgen. Waarom mag iemand geen kindje krijgen als ze weinig verdienen? Misschien studeren zij nog, hebben ze tijdelijk minder geld of vinden ze geld niet zo belangrijk.

Ik zeg ook niet dat iemand dan geen kindje zou mogen krijgen, iedereen neemt die beslissing gelukkig zelf. Maar of het verstandig is wanneer je al afhankelijk zou zijn van de pakken luiers en doekjes die je als kraamcadeau krijgt? Die stroom bezoek houdt na een aantal weken/maanden toch op en ook daarna blijven luiers 1 van de eerste behoeftes. Dat is wat anders dan sommige dingen minder belangrijk vinden of het wel of niet kopen van merkkleding.

Wat je zegt over de bon in gesloten enveloppe is misschien niet zo gek. Ik heb ook veel kleding niet gebruikt. Maar zou je het de gever dan zeggen of niet? Echt heel makkelijk vind ik het niet hoor om te zeggen dat ik een cadeau niet leuk vind.
Ik kreeg een badpakje cadeau met 10 lessen babyzwemmen. superleuk cadeau vond ik het. weet alleen niet of het duur is.

suc6
quote:Ilja74 schreef op 28 september 2009 @ 16:32:

[...]

Ik zeg ook niet dat iemand dan geen kindje zou mogen krijgen, iedereen neemt die beslissing gelukkig zelf. Maar of het verstandig is wanneer je al afhankelijk zou zijn van de pakken luiers en doekjes die je als kraamcadeau krijgt? Die stroom bezoek houdt na een aantal weken/maanden toch op en ook daarna blijven luiers 1 van de eerste behoeftes. Dat is wat anders dan sommige dingen minder belangrijk vinden of het wel of niet kopen van merkkleding.

Wat je zegt over de bon in gesloten enveloppe is misschien niet zo gek. Ik heb ook veel kleding niet gebruikt. Maar zou je het de gever dan zeggen of niet? Echt heel makkelijk vind ik het niet hoor om te zeggen dat ik een cadeau niet leuk vind.

Ze zullen er niet afhankelijk van zijn, maar voor hen kan het prettiger zijn dan de zoveelste knuffel. Als je ieder dubbeltje moet omdraaien, lijkt het me best zuur als je een cadeau van 20 euro krijgt wat je niet gebruikt en je daar 3 pakken pampers van had kunnen kopen in de bonus. Ik zal het zelf ook niet snel geven, hoor. Bij mij kunnen ze de hemakleertjes gewoon terugbrengen en pampers van kopen :-).

Ik doe de bon uit discretie in een gesloten envelop. En gewoon geven, niet vragen of ze het willen ruilen. Ik zou namelijk zelf niet snel zeggen dat ik iets niet leuk vind of dat ik het wil ruilen, ook niet als het gevraagd wordt.
Ik vind het leuk om het een beetje te personificeren. Zo heb ik wel eens een rompertje laten bedrukken (gewoon bij de HEMA gehaald) met een leuke tekst of de naam van de baby.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven