kinderkleding, hoeveel?
zaterdag 26 september 2009 om 20:19
Hoeveel kinderkleding hebben jullie ong. per kind? Of hoeveel setjes ong? Ik was laatst bij een vriendin en zij had erg veel. Ze vond juist dat ik weer vrij weinig had, terwijl ik van mezelf het idee heb van niet.
Heb zelf meestal ong. 6-8 broekjes, stuk of 8 a 10 longsleeves en 2 vestjes voor zoonlief. (ondergoed en sokken stuk of 10-12 paar schat ik)
Voor dochter broeken en longsleeves en ondergoed/sokken ong. hetzelfde aantal + 2 rokjes/jurkjes en 2 vestjes en 1 blouse.
Meestal 1 jas en 2 paar schoenen per kind.
Wat hebben jullie in de kast hangen en koop je vaak wat voor je kind? Meestal koop ik een paar keer per jaar het nodige in en dan nog af en toe tussendoor. Ik kan mijn (kinder)kleding koopverslaving aardig in bedwang houden.
Heb zelf meestal ong. 6-8 broekjes, stuk of 8 a 10 longsleeves en 2 vestjes voor zoonlief. (ondergoed en sokken stuk of 10-12 paar schat ik)
Voor dochter broeken en longsleeves en ondergoed/sokken ong. hetzelfde aantal + 2 rokjes/jurkjes en 2 vestjes en 1 blouse.
Meestal 1 jas en 2 paar schoenen per kind.
Wat hebben jullie in de kast hangen en koop je vaak wat voor je kind? Meestal koop ik een paar keer per jaar het nodige in en dan nog af en toe tussendoor. Ik kan mijn (kinder)kleding koopverslaving aardig in bedwang houden.
zondag 27 september 2009 om 15:59
*leest jaloers de aantallen*
Helaas bijstand dus geen heel groot busget voor kleding hier.
Maar heb niet het idee dat zoon te kort komt of er niet leuk bij loopt.
Tot vorig jaar kreeg ik nog wel eens iets van een vriendin maar helaas slijt zoon het nu zelf al dus is het niet leuk meer weggeven.
Ik ga in mijn hoofd ff tellen wat hij allemaal heeft.
2 winterjassen(gekregen)
1 tussendoorjas
3 warme vesten
1 warme trui
4 longsleeves
2 paar schoenen
5 broeken(komt nog een setje bij ex vandaan binnenkort)
voldoende ondergoed en sokken
Joggingbroek
Dus mensen als jullie dit zielig vinden.......
vraag om mijn email en stuur je leuke kleding op.....
o ja hij heeft 122-128
Helaas bijstand dus geen heel groot busget voor kleding hier.
Maar heb niet het idee dat zoon te kort komt of er niet leuk bij loopt.
Tot vorig jaar kreeg ik nog wel eens iets van een vriendin maar helaas slijt zoon het nu zelf al dus is het niet leuk meer weggeven.
Ik ga in mijn hoofd ff tellen wat hij allemaal heeft.
2 winterjassen(gekregen)
1 tussendoorjas
3 warme vesten
1 warme trui
4 longsleeves
2 paar schoenen
5 broeken(komt nog een setje bij ex vandaan binnenkort)
voldoende ondergoed en sokken
Joggingbroek
Dus mensen als jullie dit zielig vinden.......
vraag om mijn email en stuur je leuke kleding op.....
o ja hij heeft 122-128
maandag 28 september 2009 om 12:55
wat hebben de meeste kids veel kleding! Heb voor komend seizoen voor dochterlief van 1 jaar gekocht:
-1 jas
-1 paar schoenen
-4 tshirts
-2 vesten
-4 broeken
-2 maillots
en daarnaast heeft ze denk ik dezelfde hoeveelheid shirts en leggings en paar rokjes van de zomer die nog passen en nog een paar setjes die ze gekregen heeft van oma en daar moet ze het maar even mee doen...
Ons gezinsinkomen is gewoon voldoende en ik vind het leuk om iets te kopen maar af en toe denk ik ook wel eens goed is goed. En als iets versleten of te klein is dan kan het gewoon vervangen worden. Spaar liever wat extra voor haar voor later, denk dat ik dan beter wat extra geld achter de hand kan hebben.
-1 jas
-1 paar schoenen
-4 tshirts
-2 vesten
-4 broeken
-2 maillots
en daarnaast heeft ze denk ik dezelfde hoeveelheid shirts en leggings en paar rokjes van de zomer die nog passen en nog een paar setjes die ze gekregen heeft van oma en daar moet ze het maar even mee doen...
Ons gezinsinkomen is gewoon voldoende en ik vind het leuk om iets te kopen maar af en toe denk ik ook wel eens goed is goed. En als iets versleten of te klein is dan kan het gewoon vervangen worden. Spaar liever wat extra voor haar voor later, denk dat ik dan beter wat extra geld achter de hand kan hebben.
maandag 28 september 2009 om 13:15
quote:Sanmi schreef op 26 september 2009 @ 20:45:
Oh... dan hebben mijn kinderen wel erg weinig.
Dochter van 9 maanden heeft nu erg veel in haar kast omdat ik veel van een vriendin heb gekregen. 2 jurkjes, 4 broeken, 6 truitjes.
Dochter van 3 heeft 4 broeken, 2 blousjes, één vest en vier truien.
Heb ook niet zoveel geld te besteden, dus vind dit al heel wat. Moet voor de oudste nog wel wat scoren hoor, maar dat moet volgende maand.
Het kan echt allemaal heel goedkoop hoor
Ik ben zelden kapitalen kwijt. Koop vooral veel 2e hands. Sla groot in met koninginnedag, ga naar de rommelmarkt, marktplaats, etc. Kinderkleding is er echt genoeg. En ohja, wibra heeft hier regelmatig uitverkoop en dan betaal je maar 1 a 2 euro voor dingen en mijn kind loopt er echt leuk bij (niet alleen maar wibra, ook mooie 2e hands merkkkleding)
Oh... dan hebben mijn kinderen wel erg weinig.
Dochter van 9 maanden heeft nu erg veel in haar kast omdat ik veel van een vriendin heb gekregen. 2 jurkjes, 4 broeken, 6 truitjes.
Dochter van 3 heeft 4 broeken, 2 blousjes, één vest en vier truien.
Heb ook niet zoveel geld te besteden, dus vind dit al heel wat. Moet voor de oudste nog wel wat scoren hoor, maar dat moet volgende maand.
Het kan echt allemaal heel goedkoop hoor
Ik ben zelden kapitalen kwijt. Koop vooral veel 2e hands. Sla groot in met koninginnedag, ga naar de rommelmarkt, marktplaats, etc. Kinderkleding is er echt genoeg. En ohja, wibra heeft hier regelmatig uitverkoop en dan betaal je maar 1 a 2 euro voor dingen en mijn kind loopt er echt leuk bij (niet alleen maar wibra, ook mooie 2e hands merkkkleding)
maandag 28 september 2009 om 15:15
Ik heb voor deze winter voor mn dochter (11 mnd) gekocht:
-6 setjes kleding (koop altijd setjes, grijp je nooit mis)
-6 paar sokjes
-2 maillootjes
-2 pyamaatjes
-2 slaapzakjes
-8 rompertjes
-1 winterjasje
-1 paar winterlaarsjes voor buiten
-2 paar leren slofjes voor binnen
-1 muts sjaal en wantjes
Ik kom hiermee prima toe met meer heeft ze de helft toch niet aan.
-6 setjes kleding (koop altijd setjes, grijp je nooit mis)
-6 paar sokjes
-2 maillootjes
-2 pyamaatjes
-2 slaapzakjes
-8 rompertjes
-1 winterjasje
-1 paar winterlaarsjes voor buiten
-2 paar leren slofjes voor binnen
-1 muts sjaal en wantjes
Ik kom hiermee prima toe met meer heeft ze de helft toch niet aan.
woensdag 30 september 2009 om 10:14
@ Fleurtje: Ik sla idd alles voor het seizoen in 1x in en ook meestal als de nieuwe collecties er net zijn.
Dan is alles er nog in de juiste maat.
Ook koop ik alles in setjes, bv broek, shirt, vest, of rokje, shirt, maillot, vest. Deze setjes hang ik dan ook bij elkaar in de kast. Dan passen de kleertjes altijd leuk bij elkaar en heb je nooit zomaar een los broekje of shirtje wat nergens bij past.
Ik kijk meestal in de standaard maattabellen welke maat bij welke leeftijd hoort en schat dan in welke maat ik nodig heb. Meestal klopt dat wel aardig.
Ook koop ik alles in setjes, bv broek, shirt, vest, of rokje, shirt, maillot, vest. Deze setjes hang ik dan ook bij elkaar in de kast. Dan passen de kleertjes altijd leuk bij elkaar en heb je nooit zomaar een los broekje of shirtje wat nergens bij past.
Ik kijk meestal in de standaard maattabellen welke maat bij welke leeftijd hoort en schat dan in welke maat ik nodig heb. Meestal klopt dat wel aardig.
woensdag 30 september 2009 om 10:31
Ik koop eigenlijk nooit meer voor het hele seizoen een complete garderobe, in het eerste jaar wel gedaan, maar nu koop ik alleen als het nodig is. Dochter van 2,5 heeft nu wat dikkere broekjes nodig en longsleeves dus daar ga ik straks even de stad voor in. Dochter van 10 maanden draagt heel veel van haar grote zus en af en toe koop ik wat nieuws voor haar erbij. Ik koop ook veel in de opruiming (laatst nog merkkleding gekocht met 75% korting oa. vingino & truth or dare spijkerbroekjes) en op MP. Zaterdag is er weer een kinderkleding-en speelgoedbeurs in de buurt en daar ga ik naartoe, kijken of ik daar nog wat leuks vind. Ik vind het juist een sport om kleding voor een prikkie te kopen en dat weer te combineren met dingen van Hema, H&M en Zeeman ofzo. Dochters zien er altijd leuk uit vind ik.
Schoenen koop ik meestal 2 paar, en ook die vind ik vaak op MP (nieuw of nauwelijks gedragen), in het begin ging ik nog wel naar zo'n kinderschoenenspeciaalzaak, maar daar koop ik nu alleen nog maar als ze opruiming hebben, vind de prijzen achterlijk hoog.
Schoenen koop ik meestal 2 paar, en ook die vind ik vaak op MP (nieuw of nauwelijks gedragen), in het begin ging ik nog wel naar zo'n kinderschoenenspeciaalzaak, maar daar koop ik nu alleen nog maar als ze opruiming hebben, vind de prijzen achterlijk hoog.
woensdag 30 september 2009 om 11:50
quote:Schimmelteentje schreef op 30 september 2009 @ 10:14:
@ Fleurtje: Ik sla idd alles voor het seizoen in 1x in en ook meestal als de nieuwe collecties er net zijn.
Ah, ok.
Bij mij zouden die maattabellen niet gaan kloppen, dus ik durf daar niet echt van uit te gaan.
Aan setjes doen we hier niet. Heeft weinig zin: oudste van bijna drie kiest zelf wat ze aantrekt en maakt dus eigen setjes.
Ah, ok.
Bij mij zouden die maattabellen niet gaan kloppen, dus ik durf daar niet echt van uit te gaan.
Aan setjes doen we hier niet. Heeft weinig zin: oudste van bijna drie kiest zelf wat ze aantrekt en maakt dus eigen setjes.
woensdag 30 september 2009 om 12:19
Ik heb mezelf een t-shirtjes-kopen-verbod op moeten leggen. De la kan niet meer dicht.
Voor Moppekind (bijna 7 jaar) koop ik nu een jaar van te voren in, en dan afgeprijsde merkshirts zoals Gaastra, Go-On en Esprit. Broekjes steeds van Zeeman/Wibra/Bentex, en zo vaak als nodig is. Gaten valt hij er snel genoeg in.
Sokken heb ik heel veel, maillots niet meer, en evenveel hemden als onderbroeken.
Schoenen doet Moppekind erg lang mee, eerst meer dan een jaar in 27, nu al meer dan een jaar in 28, dus "duur" maakt dan niet echt uit, pasvorm is belangrijker. KEEN bevalt momenteel heel goed als schoenenmerk, bij de buitensportzaak.
Voor Moppekind (bijna 7 jaar) koop ik nu een jaar van te voren in, en dan afgeprijsde merkshirts zoals Gaastra, Go-On en Esprit. Broekjes steeds van Zeeman/Wibra/Bentex, en zo vaak als nodig is. Gaten valt hij er snel genoeg in.
Sokken heb ik heel veel, maillots niet meer, en evenveel hemden als onderbroeken.
Schoenen doet Moppekind erg lang mee, eerst meer dan een jaar in 27, nu al meer dan een jaar in 28, dus "duur" maakt dan niet echt uit, pasvorm is belangrijker. KEEN bevalt momenteel heel goed als schoenenmerk, bij de buitensportzaak.
woensdag 30 september 2009 om 12:41
De precieze hoeveelheid weet ik niet, maar best veel denk ik. Hij gaat twee keer per week naar creche, daar heb ik 2 setjes liggen en als hij straks zindelijk gaat worden zullen er wel meer liggen. 2 dagen bij opa en/of oma, dus ook daar reserve kleding. En thuis nog het nodige. Het meeste haal ik bij Hema of HM. op deze leeftijd (2 jaar) vind ik merkkleding verspilling van mijn geld. Zoon hangt de hele dag in zandbak, blubber, etc. Verder 2 jasjes, 1 winter, 1 zomer. en 3 paar schoenen en crocs. Oh ja en erg veel sokken, maar dat heeft meer te maken met de Bermuda driehoek die zich ergens in mijn droger bevindt.
woensdag 30 september 2009 om 12:52
Wat een leuk topic, toevalligerwijs zat ik vanochtend de kleren van mijn dochter (16 maanden) te bekijken met de gedachte dat er nog wel wat bij kon voor de herfst/winter!
Ze heeft momenteel (bij benadering, weet het niet helemaal uit mijn hoofd):
- 1 paar schoenen
- 1 paar regenlaarzen
- 1 paar slofjes
- 5 paar sokjes
- 1 muts
- 1 sjaal
- 1 winterjas
- 1 regenjasje
- 2 spijkerjasjes
- 1 hoodie
- 10 rompers
- 5 broeken
- 5 longsleeves
- 2 truitjes
- 5 t-shirts (voor onder/over de longsleeves)
Ik wil nog maillots, leggings, wanten en extra sokjes aanschaffen, en een paar leuke jurkjes.
Ze heeft momenteel (bij benadering, weet het niet helemaal uit mijn hoofd):
- 1 paar schoenen
- 1 paar regenlaarzen
- 1 paar slofjes
- 5 paar sokjes
- 1 muts
- 1 sjaal
- 1 winterjas
- 1 regenjasje
- 2 spijkerjasjes
- 1 hoodie
- 10 rompers
- 5 broeken
- 5 longsleeves
- 2 truitjes
- 5 t-shirts (voor onder/over de longsleeves)
Ik wil nog maillots, leggings, wanten en extra sokjes aanschaffen, en een paar leuke jurkjes.
woensdag 30 september 2009 om 13:09
Oudste zoon (3) - uit het hoofd, dus schattingen:
winterjas, 2 tussendoorjassen (de oude die nog past en de nieuwe die al past)
8 spijkerbroeken en 5 andere broeken
5 warme wintertruien en vestjes
8 longsleeves en bloesjes
10 t-shirts
stuk of 20 onderbroeken
stuk of 10 onderhemdjes
5 pyama's
te weinig sokken die nog passen
twee paar dichte schoenen, paar sandalen, kaplaarzen en snowboots
Ik koop van alles, duur en goedkoop, net wat ik er leuk uit vind zien. Geen setjes. Grootste probleem is broeken vinden die niet van mijn zoon zijn minikontje zakken.
De jongste (1 jaar) heeft nog een kast vol kleding van zijn broer en daarnaast koop ik iets bij als ik het echt onweerstaanbaar vind.
winterjas, 2 tussendoorjassen (de oude die nog past en de nieuwe die al past)
8 spijkerbroeken en 5 andere broeken
5 warme wintertruien en vestjes
8 longsleeves en bloesjes
10 t-shirts
stuk of 20 onderbroeken
stuk of 10 onderhemdjes
5 pyama's
te weinig sokken die nog passen
twee paar dichte schoenen, paar sandalen, kaplaarzen en snowboots
Ik koop van alles, duur en goedkoop, net wat ik er leuk uit vind zien. Geen setjes. Grootste probleem is broeken vinden die niet van mijn zoon zijn minikontje zakken.
De jongste (1 jaar) heeft nog een kast vol kleding van zijn broer en daarnaast koop ik iets bij als ik het echt onweerstaanbaar vind.
mahna mahna tuduuuudududu