Hele lijst met verboden artikelen en inspiratieloos..
maandag 28 september 2009 om 13:58
Ik heb een aandoening aan mijn maag en slokdarm waardoor ik met tijden (welke niet te voorspellen zijn) last heb van ontstoken maag en slokdarm. In zo'n tijd heb ik een hele lijst met producten die ik niet mag en andere voedselrestricties.
Nu zit ik er weer in en ik weet niet meer wat ik kan eten, ben een beetje idee-loos geraakt. Ik eet erg veel vloeibaar in zo'n tijd, vla, yokidrink etc. Maar ook die gestoomde zalm met brocolliroosjes komen mijn strot uit zacht gezegd.
Hebben jullie ideeen?
Handig om te weten: de lijst met verboden producten:
Alles wat hard is (rijstwafels,chips etc)
Peper
Gekruid eten (beetje peterselie/bieslook mag nog)
Vet (iets van olie is nog toegestaan,maar minimaal)
Alcohol
Cacao
Dingen met vliesjes (bonen, erwten)
Brood
tomaten
pepermunt
koolzuur
Alle zure vruchten (citrusvruchten,appels en druiven)
Vanwege de structuur: brood, pasta en gekookte aardappelen (puree mag wel)
Komkommer
(aangevuld: Rijst, bladgroenten, cafeine)
Wat mag ik bijv wel: yoghurt, banaan, aardbei, gestoomde vis en groenten, snoepspekkies, boterbabbelaars mits ze niet kapotgebeten worden , eierkoeken,kip en groentenbouillion.
Aan zoetigheid geen gebrek, hartigheid des te meer.. shakes en alles ken ik inmiddels wel. Maar wat te doen met iets hartigs?
Wie kan er wat mee?
Nu zit ik er weer in en ik weet niet meer wat ik kan eten, ben een beetje idee-loos geraakt. Ik eet erg veel vloeibaar in zo'n tijd, vla, yokidrink etc. Maar ook die gestoomde zalm met brocolliroosjes komen mijn strot uit zacht gezegd.
Hebben jullie ideeen?
Handig om te weten: de lijst met verboden producten:
Alles wat hard is (rijstwafels,chips etc)
Peper
Gekruid eten (beetje peterselie/bieslook mag nog)
Vet (iets van olie is nog toegestaan,maar minimaal)
Alcohol
Cacao
Dingen met vliesjes (bonen, erwten)
Brood
tomaten
pepermunt
koolzuur
Alle zure vruchten (citrusvruchten,appels en druiven)
Vanwege de structuur: brood, pasta en gekookte aardappelen (puree mag wel)
Komkommer
(aangevuld: Rijst, bladgroenten, cafeine)
Wat mag ik bijv wel: yoghurt, banaan, aardbei, gestoomde vis en groenten, snoepspekkies, boterbabbelaars mits ze niet kapotgebeten worden , eierkoeken,kip en groentenbouillion.
Aan zoetigheid geen gebrek, hartigheid des te meer.. shakes en alles ken ik inmiddels wel. Maar wat te doen met iets hartigs?
Wie kan er wat mee?
anoniem_11384 wijzigde dit bericht op 28-09-2009 16:50
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd
maandag 28 september 2009 om 14:15
bulgur is idd ook nieuw voor me, couscous gaat ook niet 
Noodles gaan meestal in week 3 wel weer goed..misschien idd als ik ze erg klein maak en goed laat trekken..
Het moet vooral zacht zijn, anders gaat de maag weer protesteren.
In ieder geval ben ik blij dat jullie meedenken, zo komt er dadelijk nog een 5 gangen menu op tafel

Noodles gaan meestal in week 3 wel weer goed..misschien idd als ik ze erg klein maak en goed laat trekken..
Het moet vooral zacht zijn, anders gaat de maag weer protesteren.
In ieder geval ben ik blij dat jullie meedenken, zo komt er dadelijk nog een 5 gangen menu op tafel
maandag 28 september 2009 om 14:16
maandag 28 september 2009 om 14:17
Voor mijn dochter van 2,5 die niet van stukjes groente houdt, maak ik inderdaad allerlei soorten gepureerde soep (tomaat, brocolli, courgette, paprika etc.).
Gaat het bij de groente en vlees vooral om de structuur? M.a.w. als het een soort van vloeibaar is, en niet te gekruid, kun je het dan wel eten? Voor mijn zoon van 7 maanden maak ik allerlei gepureerde groentepotjes, de meesten zijn best lekker, al zeg ik het zelf. Dus wellicht is dat ook een idee?
Gaat het bij de groente en vlees vooral om de structuur? M.a.w. als het een soort van vloeibaar is, en niet te gekruid, kun je het dan wel eten? Voor mijn zoon van 7 maanden maak ik allerlei gepureerde groentepotjes, de meesten zijn best lekker, al zeg ik het zelf. Dus wellicht is dat ook een idee?
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Gerookte makreel en een groene salade.
# Prak de makreel met wat (peper en) zout, fijn gesneden bieslook, en een mespuntje mosterd.
# Doe een klein beetje van de makreelpuree appart in een schaaltje met een heel klein beetje sesamolie en een drupje soja saus en een scheutje water en maak dit met de staafmixer tot een soort dressing.
# Maak de salade aan met de makreel dressing en doe de makreel puree er bovenop.
# Prak de makreel met wat (peper en) zout, fijn gesneden bieslook, en een mespuntje mosterd.
# Doe een klein beetje van de makreelpuree appart in een schaaltje met een heel klein beetje sesamolie en een drupje soja saus en een scheutje water en maak dit met de staafmixer tot een soort dressing.
# Maak de salade aan met de makreel dressing en doe de makreel puree er bovenop.
maandag 28 september 2009 om 14:18
quote:kusunum schreef op 28 september 2009 @ 14:17:
# Maak de salade aan met de makreel dressing en doe de makreel puree er bovenop.Denk dat makreel te vet zal zijn.
# Maak de salade aan met de makreel dressing en doe de makreel puree er bovenop.Denk dat makreel te vet zal zijn.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
maandag 28 september 2009 om 14:23
quote:kusunum schreef op 28 september 2009 @ 14:21:
O, ja he was net op dreef met een rolletje van tonijn en zalm maar dan zal dat ook wel te vet zijn.De zalm wel, de tonijn vast niet. Is de zalm niet te vervangen door een magere visvariant? Zwaardvis of zo?
O, ja he was net op dreef met een rolletje van tonijn en zalm maar dan zal dat ook wel te vet zijn.De zalm wel, de tonijn vast niet. Is de zalm niet te vervangen door een magere visvariant? Zwaardvis of zo?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
maandag 28 september 2009 om 14:23