Het leed dat (handbal) vereniging) heet

28-09-2009 23:09 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of ik het op de goede pijler heb geplaatst, zoniet zie ik het wel ergens anders verschijnen.

Zal proberen mijn verhaal/klaagzang/vraagstuk duidelijk en niet te langdradig te vertellen.

Nadat twee medemoeders een gesprek hebben gehad met de trainer van hun kinderen is dit enigzins, door de trainer, uit de hand gelopen. Hij kon het allemaal niet meer aan, wilde niet praten, voelde zich aangevallen etc.

In het weekend vielen er bij alle speelsters van het team een brief in de bus. Voor de betreffende ouders een gesprek op een bepaalde dag, voor de rest van het team de dag erna.

Dit gesprek was eigenlijk een keuze voorstel voor de ouders:

De kinderen konden naar een ander team (voor de goede orde dit is een gemengd team en dat wilde de kinderen niet) of wegwezen want de trainer wilde deze kinderen geen trainen meer geven.

Gekozen werd voor wegwezen dus!!!!

Ik en nog twee ouders vonden deze gang van zeken van het bestuur buiten alle proporties. Er was absoluut niet geluisterd naar het verhaal van deze ouders, alleen de trainer (jonge jongen) werd gehoord en geloofd.

Omdat ik vierkant achter de ouders stond (en sta) heb ik gelijk de dag van het gesprek opgezegd. Nu willen ze natuurlijk niet dat je tussentijds opzegd, kost ze geld van een jaar wat ik nog niet had betaald.

Maar het ergste vind ik dat ze mijn kinderen een jaarlang hun sport onthouden. Zij zijn namelijk verantwoordelijk voor de overschrijving naar een andere vereniging, doen ze dit niet dan moet je wachten tot het nieuwe seizoen.

Van de 7 opzeggingen die ze die avond voor dit voorval hebben gehad, hebben ze er 5 toestemming gegeven voor overschrijving, mijn kinderen dus niet.

Het kindje-pesten is begonnen. Heb al gesproken met een bestuurslid (waarom zijn die mensen altijd zo vreselijk autoritair en weinig mensenlievend) maar alles wat ik zeg over de reden, dat ik niet lid wil zijn van een vereniging die zo met mensen omgaat, wordt als mijn mening weggezet. Het is net alsof je tegen een muur lult, no respons.

Laat het duidelijk zijn dat mijn kinderen niet zonder hun vriendinnetjes willen spelen.

De verenigin waar ze heen wilde, wil ze graag hebben maar heeft al zoveel gezeur gehad met dit soort dingen van deze vereniging dat ze het echt zwart op wit willen hebben, begrijpelijk.

Ik snap dat je als vereniging bepaalde regels moet hanteren, anders loopt iedereen zomaar weg. Maar als je nou echt niet meer daar wilt en kunt spelen (denk niet dat ze mijn kinderen met open armen ontvangen as zaterdag!!) en je kinderen zijn geen toppers in de zin van "dat worden MN-speelsters" wat heeft het als vereniging dan voor zin om ze tegen te houden????

Volgens meneer Bestuur wil de Bond (NHV) ook niet meewerken, maar volgens die hebben zij niets te maken met overschrijvingen, alleen de vereniging.

Wie o wie heeft zinvolle, nuttige informatie.

Ga morgen zeker nog een keer bellen naar de Bond, maar zit nu zo vol met boosheid en verdriet (had 2 huilende kindjes omdat ze niet ergens anders heen mogen van HUN)

Sorry als het toch een beetje te lang is geworden wilde het wel een beetje duidelijk vertellen (hoop dat het is gelukt)
Waarover ging dat gesprek van die twee moeders met de trainer?

Zaten ze niet hoog genoeg ingedeeld, deed de trainer lelijk/ te fanatiek ? Mochten ze niet alleen maar aanvallen maar moesten ze ook verdedigen? Waren ze niet op tijd en werd daar wat van gezegd? Zo'n soort gesprek?

Trainers liggen trouwens ook niet voor het oprapen; mocht het een aangestelde (gevraagde en betaalde) trainer zijn dan is het ook niet erg onlogisch dat het bestuur achter de trainer staat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Had de contributie niet al betaald horen te zijn?

Dan snap ik dat ze je tegenwerken.
Jeetje...zo'n lang verhaal en dan de reden er neit in zetten!! Ben nog een beetje over de kook.

De twee meisjes moesten op de training uit elkaar, mochten niet meer met elkaar overgooien (trainen)

Na de traning liepen ze met een sip gezicht en de ene moedere vroeg aan haar kind wat er was. Het meisje wist dus niet waarom het niet mocht, is niet gezegd tegen hun.

Toen de moeders gingen vragen wat er was gebeurd (bij niet luisteren of vervelend doen gaven zij de trainer gelijk hoor) omdat de meisjes niet wisten wat ze verkeerd hadden gedaan ging de trainer uit zijn dak. Hij wilde geen gezeik en gezeur en was het zat. Ik vind dat je als moeder van een 10 jarige mag vragen wat er is en ja meisjes moeten gewoon luisteren naar de trainer maar een keertje geinen in 1,5 uur moet kunnen, het is namelijk sporten voor de fun!!!

Nee het is geen aangestelde trainer, het is de neef van twee andere trainers (zijn oom en tante)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 september 2009 @ 23:25:

Had de contributie niet al betaald horen te zijn?

Dan snap ik dat ze je tegenwerken.

In principe wel, maar dit hebben ze op een naar tijdstip laten gebeuren (de brieven) Op een dag dat de meiden moesten spelen zijn deze in de bus gegooid. Was dit eerder gebeurd dan had die wedstrijd netdoor mijn kinderen gespeeld geworden.

heb in het telefoongesprek aangegeven dat ik bereid ben om het lidmaatschap voor beide te betalen als dat een goedkeuring voor overschrijving geeft..ja ik wil echt van deze vereniging af.

Dit moest hij nog voorleggen aan het technischBestuur........
Ik vind het raar dat je meteen de kant van de ouders kiest, terwijl je geen idee hebt hoe een en ander verlopen is. Ik neem aan dat je het hebt gehoord van een of beide moeders, maar niet van de trainer zelf ?

Ik denk dat je geen idee hebt wat sommige ouders van een trainer en op welke toon een en ander mee wordt gedeeld.

Zo te horen doet die knul het ook uit liefdadigheid en is het nog een jonge bink; dan kunnen twee moeders die wel eens even verhaal komen halen ook wel intimiderend zijn.
quote:happymom schreef op 28 september 2009 @ 23:29:

Het meisje wist dus niet waarom het niet mocht, is niet gezegd tegen hun.

Niet om lullig te doen hoor, maar er is een hele grote kans dat die meiden het wél weten maar niet tegen hun moeders zeggen dat ze hebben lopen klieren oid . Dan vertellen ze het zó onschuldig...... herken je dat, of doen jouw kinderen dat nooit?
Weer een mooi voorbeeld, dat het logisch is dat er regels en afspraken zijn, maar...

Als het betrekking heeft op 'eigen', vervalt zoiets altijd gelijk.

Je schuld betalen en dan werken ze gewoon mee aan de overschrijving. Je zorgt er nu zelf voor dat je kind niet kan/mag spelen.
Heb mijn dochter gevraagd wat er was die avond, zij zei dat ze niet meer mochten samen spelen, waarom werd niet gezegd (mijn kind is ook wel eens aan de kant gezet voor niet luisteren of klieren na een waarschuwing, eigen schuld!! vind ik dan voor haar)

Daarbij liep ik langs op het moment dat de moeder het aan de trainer vroeg, met de kinderen erbij en de trainer uit zijn dak ging. Intimiderend waren ze zeker niet, vroegen gewoon op normale toon aan hem of ze iets hadden gedaan waarom ze niet meer mochten samen spelen.

Tuurlijk is het logisch dat er afspraken zijn, CL2, maar ik weet zeker dat mijn kinderen (vooral de oudste die in dat team speelt) de pineut is als er iets voorvalt.

Mijn kids zijn zeker niet onschuldig, weet hoe ze kunnen doen en zeg er weinig van als ze straf krijgen. Alleen bij onterechte straf stap ik er opaf.

En dat ik de kant vand e ouders kies............. Als er totaal niet wordt geluisterd naar hun verhaal, maar voor een voldongen feit worden gezet, ik vind dat als vereniging die elk seizoen vele leden verliest door nmiscommunicatie ed en niet wilt praten over voorvallen.Nee dat is dan niet mijn vereniging

Ik zeg niet dat ik mijn "schuld" niet wil betalen, graag zelfs.

Hij wist alleen niet of dat enige medewerking zou opleveren. Waarschijnlijk worden de meiden ook niet gemist, er is in al die weken geen enkel telefoontje oid geweest (frapant is wel dat de wedstrijden na de opzeggingen VET zijn verloren, maar dat ligt geheel niet aan deze meiden...!!??
Dat begrijp ik nu werkelijk nooit, dat ouders zich gaan bemoeien met de verdrietjes van hun kinderen (dat ze niet met elkaar mogen overgooien lijkt me toch geen halszaak) en dat het dan zo escaleert dat hun eigen kinderen hiervan de dupe worden.

Laat die kinderen gewoon hun ding doen en bemoei je er gewoon niet mee, want kinderen zijn vaak lang niet zo onschuldig bij dit soort akkefietjes als ze aan jullie doen voorkomen....
Moesten alle kinderen uit dat team naar een ander team ? Of enkel die twee waar het in eerste instantie om ging?

mag je bij handballen gewoon altijd overschrijven? Is er geen stopdatum waarbij je niet meer naar een andere vereniging mag ?
quote:happymom schreef op 28 september 2009 @ 23:54:

Tuurlijk is het logisch dat er afspraken zijn, CL2, maar ik weet zeker dat mijn kinderen (vooral de oudste die in dat team speelt) de pineut is als er iets voorvalt.

Hoezo?
quote:iris1969 schreef op 28 september 2009 @ 23:55:

Dat begrijp ik nu werkelijk nooit, dat ouders zich gaan bemoeien met de verdrietjes van hun kinderen (dat ze niet met elkaar mogen overgooien lijkt me toch geen halszaak) en dat het dan zo escaleert dat hun eigen kinderen hiervan de dupe worden.

Laat die kinderen gewoon hun ding doen en bemoei je er gewoon niet mee, want kinderen zijn vaak lang niet zo onschuldig bij dit soort akkefietjes als ze aan jullie doen voorkomen....

Als mijn kind verdriet heeft, dan bemoei ik me ermee..... lijkt me niet meer dan logisch

En als je iets vraagt en er geen antwoord op krijgt of een rreactie als van deze trainer.....ben een volwassen vrouw, net als die andere moeders en om dan afgebekt te worden, wnat meer was het niet...zou jij zeker wel pikken Iris??

Respect en waardigheid staan bij hun hoog in het vaandel.

Als er dan zoveel respect is en er wordt iets gewoon gevraagd verwacht je ook gewoon antwoord. Het respect was ver te zoeken, niet alleen van de trainer op dat moment maar zeker ook van het bestuur.

Maar merk alweer dat erweinig mensen zijn die verder nog iets nuttigs toe te voegen hebben, iets zinsvols waar ik verder iets mee kan. Mijn (te) lange verhaal was ook een vraagbaak maar weinig antwoorden tot nu toe. Tijd om te gaan slapen en morgen verder actie te ondernemen.
O. mijn postings geven je geen gelijk, bedoel je ?staan je niet aan ? Tsja.... misschien loop ik al wat langer mee in het verenigingsleven en weet ik hoe het er vaak aan toegaat ; zeker bij de recreatie-teams ; daar hebben de meeste ouders wat te mauwen.
quote:happymom schreef op 29 september 2009 @ 00:04:

[...]

Als mijn kind verdriet heeft, dan bemoei ik me ermee..... lijkt me niet meer dan logisch

Maar jouw kind had geen verdriet, toch?

JIJ wilde solidair zijn ?
Als je een antwoord wil zul je vaak eerst wat vragen moeten beantwoorden, ik snap er eigenlijk nog niet zo heel veel van ; wie moesten er nou naar dat gemengde team; allemaal of alleen die twee meisjes waar het allemaal mee begon?

Hadden die andere ouders wel al contributie betaald dat zij wel worden overgeschreven?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 september 2009 @ 00:01:

[...]

Hoezo?

Deze drie meiden waren/zijn vriendinnen. Niet alleen met handbal (wel daardoor) maar ook daarbuiten deden ze veel samen. Niet met andere meiden waar ze net zolang mee smaen speelde.

Klinkt raar en lullig (misschien, maar na het gebeuren zijn deze drie meiden en ook mijn andere dochter uit een ander team, gelijk door hem verwijderd van Hyves. Terwijl ze daar wel altijd met elkaar mailde, ook met de trainer gewoon leuk over de wedstrijden zoals 10 jarige dat doen. En mijn kind is geen schatje, erg tegendraads soms en heeft overal een weerwoord op (en dan krijgt ze soms straf van de trainer, goed) Na andere gebeurtenissen waar ik niet te veel over ga vertellen zijn zij 3-tjes altijd al de pineut gewest. (de dochter van de begeleidster, die het team met haar gezanik danig voor de andere meiden verpeste, werd natuurlijk nooit iets aangerekend)

Echt slapen nu hoor
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 september 2009 @ 00:09:

Als je een antwoord wil zul je vaak eerst wat vragen moeten beantwoorden, ik snap er eigenlijk nog niet zo heel veel van ; wie moesten er nou naar dat gemengde team; allemaal of alleen die twee meisjes waar het allemaal mee begon?

Hadden die andere ouders wel al contributie betaald dat zij wel worden overgeschreven?

Nee alleen die 2 meisjes en nee hun contributie is ook niet betaald. Hoeft ook niet, hebben ze niets over gehoord vanavond.

Ze kregen bij weggaan alle medewerking.................
Zou het kunnen dat door die vriendschap van die drie meiden het team-gevoel verstoord werd? Dat de trainer daarom alleen al die meiden een beetje uit elkaar wilde halen en ze juist met een ander wilde laten overgooien?

Zo te horen zijn er lang en breed andere irritaties geweest en was dit voor de trainer dé druppel.
Nee bedoel niet dat ze me niet aan staan, verwacht niet anders dan dat er eerst altijd van iedereen commentaar komt voordat er iets gezegd wordt waarvan ik denk, dat is nuttig, ga ik proberen.

Het is ook moeilijk om het hele verhaal op een forum nee te zetten. Alles wat je zegt kan verkeerd worden uitgelegd, dingen die je weglaat (die ik niet belangrijk vind) hadden er in moeten staan.

Heb verder niets t mauwen, klaag niet over de indeling (hoog laag, dat boeit mijn kind niet en mij nog minder) Leuk spelen, daar gaat het om.

Heb mijn kind verteld wat er is gebeurd en zij wilde zelf niet zoder haar vriendinnetjes. Snapte niet dat de trainer boos was op hun en wil graag methun verder spelen. (ze spelen al zeker 4 jaar samen)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 september 2009 @ 00:15:

Zou het kunnen dat door die vriendschap van die drie meiden het team-gevoel verstoord werd? Dat de trainer daarom alleen al die meiden een beetje uit elkaar wilde halen en ze juist met een ander wilde laten overgooien?

Zo te horen zijn er lang en breed andere irritaties geweest en was dit voor de trainer dé druppel.

twee andere mogen altijd samen, zijn klitten niet normaal. Kom ik altijd samen tegen maar daar werd/wordt niets tegen gezegd.

Vind het gewoon jammer dat het in mijn ogen, kindje pesten wordt.

mijn kids zijn geen sterspeelsters, horen neit in het hoogste team thuis, dus bang dat ze daarvoor overlopen naar een "betere" club is het niet in ieder geval.

ga nu echt het wasgoed van ijn bed halen en er in kruipen.

Wellicht tot morgen

En thanks voor het posten (ook al ben ik niet met alles eens :-)
quote:happymom schreef op 29 september 2009 @ 00:04:

[...]

En als je iets vraagt en er geen antwoord op krijgt of een rreactie als van deze trainer.....ben een volwassen vrouw, net als die andere moeders en om dan afgebekt te worden, wnat meer was het niet...zou jij zeker wel pikken Iris??

Respect en waardigheid staan bij hun hoog in het vaandel.

Als er dan zoveel respect is en er wordt iets gewoon gevraagd verwacht je ook gewoon antwoord. Het respect was ver te zoeken, niet alleen van de trainer op dat moment maar zeker ook van het bestuur.

Maar merk alweer dat erweinig mensen zijn die verder nog iets nuttigs toe te voegen hebben, iets zinsvols waar ik verder iets mee kan. Mijn (te) lange verhaal was ook een vraagbaak maar weinig antwoorden tot nu toe. Tijd om te gaan slapen en morgen verder actie te ondernemen.

Als een kind onrecht wordt aangedaan of behoorlijk gekwetst wordt dan zou ik daar uiteraard wel iets van zeggen, maar in dit geval niet nee.

Ik denk namelijk als de volwassenen zich hier niet mee bemoeid hadden waren de kinderen hun gemiep allang vergeten en weer tot de orde van de dag overgegaan en was de zaak niet zo geëscaleerd.

Het spijt me oprecht als dit niet het antwoord is waar jij op zit te wachten of iets mee kan, het is slechts mijn mening.
Ik begrijp dat je dochters en de andere meisjes vriendinnen waren. In trainerstermern kan dat dus wel eens een kliekje zijn. Misschien zijn de meisjes dus alleen uit elkaar gezet om ook andere meisjes het gevoel te geven dat ze erbij horen. Voor het bouwen van een team kunnen dit soort maatregelen nodig zijn.

Dat de trainer vervolgens uit zijn dak gaat is niet netjes, maar waarschijnlijk vooral te wijten aan zijn jonge leeftijd. (Als je bijv. 16 bent, is het erg moeilijk met feedback om te gaan omdat deze door zo'n jonge trainer waarschijnlijk meteen als feedback wordt ervaren). Hier worden bij alle jonge trainers een volwassene gezet (meestal een ouder van een van de kinderen) als teamleider. Daar kun je dan terecht voor de moeilijkere dingen zoals pesten enzo. Ik vind tot op heden je gedrag erg gericht op je kinderen en getuigen van weinig respect voor anderen.
quote:happymom schreef op 28 september 2009 @ 23:54:

(frapant is wel dat de wedstrijden na de opzeggingen VET zijn verloren, maar dat ligt geheel niet aan deze meiden...!!??

Oh wat klinkt dit kinderachtig zeg!

Wat mensen vaak vergeten is dat de trainers, en zeker die van jonge kinderen, bijna allemaal vrijwilligers zijn die het voor de lol doen en er een hoop vrije tijd aan besteden.

Zet daar over-fanatieke ouders bij en ouders die zich echt overal mee bemoeien en je kan je afvragen waarom die vrijwilligers het toch zo graag doen.

In een team heb je een x aantal spelers en is er geen ruimte voor kliekjes.

Ik denk dat het niet de eerste keer is dat die meiden uit elkaar gehaald zijn.Op een gegeven moment is het dan gewoon klaar voor die trainer.

Ik kan me niet voorstellen dat een bestuur zo moeilijk doet als TO (en die andere moeders) zich normaal zouden hebben gedragen.

Niets is namelijk slechter voor een vereniging als slechte (mond op mond) reclame.
Vast erg kinderachtig, maar wel de waarheid.

En dat de vereniging slechte mond op mond reclame heeft, is hier algemeen bekend. Vraag aan een willekeurige ex-lid waarom ze/hij is weggegaan en je krijgt weinig goeds te horen over veelal het bestuur.

Ik zou niet weten wat ik niet "normaal" heb gedaan??

Heb duidelijk aangegeven dat in mijn opzeggingsbrief wat mijn reden is van opzeggen (niet eens zijn met de gang van zaken naar deze twee kinderen toe) en nog snappen ze het niet.

Wij zijn/waren absoluut geen over fanatieke ouders. Lieten alleen positief geluid horen langs de kant, en verliezen was jammer maar helaas (en ik heb andere ouders echt wel anders gehoord en sommige kinderen ook!!)

Weinig respect voor anderen omdat ik voor mijn kinderen op kom??? Die snap ik niet, hbe best respect voor anderen, maar dien ook met respect behandeld te worden. En dat ik achter deze ouders sta is mijn eigen besluit. Het is alleen jammer dat het bestuur maar één kant hoort van het verhaal.

Ons is in het gesprek verteld dat de trainer is aangevallen in de kantine. Nu door de telefoon zei de meneer dat dat helemaal niet waar is. Deze meneer zat erbij (en naast haar) toen de mevrouw van het tech.Bestuur dit vertelde. Hoezo respect om dan onwaarheden te gaan vertellen!

Als de ouders hier niets van hadden gezegd was er iets anders voorgevallen in de loop van het seizoen. Dat durf ik met zekerheid te zeggen omdat ik al langer meeloop daar en veel rare dingen heb gezien.

Was erg lastig om mijn kinderen te vertellen dat van de 7 die hadden opgezegd zij de enige 2 waren die niet verder mogen dit jaar ergens anders.

Ga zo de bond bellen, kijken of hun verhaal waar is.

Dus als er nog iemand is die er verstand van heeft, reageren mag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven