dure vs. goedkope kinderschoenen

29-09-2009 15:25 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter draagt sinds maart dit jaar schoentjes, en inmiddels is ze aan haar derde paar bezig. Nu heb ik tot nu toe altijd de 'dure' merken gekocht, maar ik heb gezien dat er bij Scapino bv. schoentjes van het merk dr. Visser te koop zijn, een stuk voordeliger, maar blijkbaar wel goed (?)

Dragen jullie kinderen dure of goedkope schoenen, en wat zijn jullie ervaringen? Wanneer zijn kinderschoenen eigenlijk goed?
Dure kinderschoenen zijn niet direct goede kinderschoenen.

Kinderschoenen moeten voldoen aan een aantal criteria en als ze daaraan voldoen is het goed (kan ze niet allemaal spontaan oplepelen, maar o.a buigzame zool, ademend.. etc.)

Schoenen van Scapino zijn dus prima, mits je op bovenstaande punten let.
Kijk even op het topic op Mode, over schoenen.
de dr visser schoenen zijn zeker goed.

ik heb die meestal als extra paar voor de jongens

en als 1e paar voor de jongste Geox en de oudste Braqeez en Skechers
Het belangrijkste bij kinderschoenen is dat ze passen, en dan niet alleen de maat maar ook de breedte, en dat is als leek erg moeilijk te zien, verder moet de hiel van de schoen stevig zijn en de zool van de voet soepel zijn zodat je de schoen kan dubbelvouwen bij de tenen..

Mijn kinderen zijn 'gezegend' met een hele brede voet en dus kom ik altijd uit op bunnies of trackstyle..

Het gaat er eigenlijk niet om of de schoenen duur zijn, maar of de winkel deskundig genoeg is, om kinderschoenen goed aan te meten..
Ik denk dat het ook erg aan de voeten van je kindje ligt. Het ene kind heeft makkelijke voeten, de andere heeft voeten waar haast geen schoenen voor te vinden zijn.

Ik heb 1 zoon met extreem brede voeten, past alleen breedtemaat 6 van trackstyle, en dan alleen het model met de brede neus.

Ik heb 1 zoon met extreem smalle voetjes, die valt in de smalste maat van het smalste merk.

Ik ga altijd naar een speciaalzaak toe (Mantel, Schagen)

en dat is dan ook echt de enige plek waar ik schoenen kan vinden voor mijn jongens. (a 90 euro per paar. slik)
Het gaat er eigenlijk niet om of de schoenen duur zijn, maar of de winkel deskundig genoeg is, om kinderschoenen goed aan te meten..[/quote]

Ligt er aan. Mijn kinderen hebben hele normale voeten. Ik kan echt zelf wel beoordelen of de schoenen goed passen.

Hier lopen ze eigenlijk altijd op sportschoenen. Ze zijn vier en acht.

Toen ze kleiner waren kocht ik vaak schoenen bij Scapino. Prima schoenen en er zitten altijd wel leuke modellen tussen.
quote:Mariah75 schreef op 29 september 2009 @ 15:31:

Het gaat er eigenlijk niet om of de schoenen duur zijn, maar of de winkel deskundig genoeg is, om kinderschoenen goed aan te meten..en dat heb je niet bij de scapino, of bij de kinderschoenenzaak met modieuze kinderschoenen. Tenminste... dat is mijn ervaring.
Voor mijn oudste zoon zijn we ook naar speciaalzaak gegaan voor zijn eerste schoenen. We werden prima geholpen hoor daar ligt het niet aan. Schoenen gekocht. Kom ik een week later bij de Dolcis. De Dolcis zit tegenover die speciaalzaak en daar is precies dezelfde schoen 20 euro goedkoper!! De schoen was niet in de aanbieding. Ik heb eens verder gekeken en meer van de schoenen die de speciaalzaak aanbood zijn bij de Dolcis goedkoper. En bij de Dolcis heb je ook prima service.

Schoenen van de scapino zijn ook prima.
Ik heb altijd dr.Visser voor m,n dochter.(Van Scapino)

Mede omdat ze in Assen bij hem onder behandeling is geweest.

Hij zegt eerlijk:een goede schoen mag niet duur zijn!

En er zijn modelletjes genoeg.

Ik koop vast geen dure schoenen meer hoor.

Ben er heel tevreden mee en op deze manier koop je 2 paar in plaats van 1.

Dat is dus ook een fijne bijkomstigheid.
Duur is onzin. Ze groeien er binnen notime uit.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:maze schreef op 29 september 2009 @ 15:37:

Het gaat er eigenlijk niet om of de schoenen duur zijn, maar of de winkel deskundig genoeg is, om kinderschoenen goed aan te meten..[/quote]

Ligt er aan. Mijn kinderen hebben hele normale voeten. Ik kan echt zelf wel beoordelen of de schoenen goed passen.

Hier lopen ze eigenlijk altijd op sportschoenen. Ze zijn vier en acht.

Toen ze kleiner waren kocht ik vaak schoenen bij Scapino. Prima schoenen en er zitten altijd wel leuke modellen tussen.

Volgens mij zijn sportschoenen helemaal niet goed om de hele dag op te lopen, zeker niet voor die van vier. ik zou dat eens navragen als ik jou was.

Ik heb hier voor zoon van twee elefantenschoenen. Hij loopt er goed op en het slijten valt mij reuze mee. En zoon hangt toch heel wat in de zandbak e.d.
Volgens mij gaat het idd. over het vakmanschap van de verkoper en of die goed kan beoordelen welke schoenen er geschikt zijn voor je kind.

Als je het zo bekijkt is het ook wel logisch dat dezelfde schoen bij de speciaalzaak 20 euro duurder is dan bij de Dolcis. Bij de Dolcis staan jongeren die een centje bijverdienen, bij de speciaalzaak hebben ze deskundige verkopers.

Ons kind loopt nog niet, maar ik denk dat ik straks voor de zomer en de winter een paar schoenen bij een speciaalzaak koop en misschien nog wat goedkoops voor erbij. Noway dat ik de voeten van mijn kind verpest doordat ik goed advies niet nodig vind. Als je het niet kunt betalen houdt het op, maar schoenen moeten goed geadviseerd worden. Dan maar goedkope kleding zou ik denken.
Maar Katherina...het voordeel van de Scapinoschoen met het dr.Visserlabel eraan is dat ie door dr.Visser zelf ontworpen is.

En hij is 1 van de beste voetendokters in het land.

Kijk....dan zit je het dichtst bij de bron van voetenadvies toch??
Noway dat ik de voeten van mijn kind verpest doordat ik goed advies niet nodig vind

Dat kan dus niet. Fijn he?

Oude schoenen van broers of zussen, goedkope, krappe schoenen, stof, leer, sportschoenen, etcetera... voor de voetjes maakt het allemaal niks uit.

Dat is echt een fabel. Neem het aan van een orthopaed en orthopaedisch schoenmaker.

Kijk gewoon waar je kind lekker op loopt en wat hij/zij mooi vindt.

Feit is wel dat dure schoenen minder snel stuk gaan dan goedkope, dus dat je niet twee keer per seizoen nieuwe hoeft te kopen. (Maar goed, dan nog steeds, 2 x 20 euro of 1 x 80...)

Ander feit is dat je in plastic schoenen meer zweet.

Maar 'voeten verpesten', dat kan helemaal niet.
quote:BIRMANICA schreef op 29 september 2009 @ 17:23:

Maar Katherina...het voordeel van de Scapinoschoen met het dr.Visserlabel eraan is dat ie door dr.Visser zelf ontworpen is.

En hij is 1 van de beste voetendokters in het land.

Kijk....dan zit je het dichtst bij de bron van voetenadvies toch??Nou, dat is natuurlijk wel zo. Maar ziet dokter Visser jouw kind op het moment dat je zijn schoenen koopt?
quote:jemamem schreef op 29 september 2009 @ 17:24:

Noway dat ik de voeten van mijn kind verpest doordat ik goed advies niet nodig vind

Dat kan dus niet. Fijn he?

Oude schoenen van broers of zussen, goedkope, krappe schoenen, stof, leer, sportschoenen, etcetera... voor de voetjes maakt het allemaal niks uit.

Dat is echt een fabel. Neem het aan van een orthopaed en orthopaedisch schoenmaker.

Kijk gewoon waar je kind lekker op loopt en wat hij/zij mooi vindt.

Feit is wel dat dure schoenen minder snel stuk gaan dan goedkope, dus dat je niet twee keer per seizoen nieuwe hoeft te kopen. (Maar goed, dan nog steeds, 2 x 20 euro of 1 x 80...)

Ander feit is dat je in plastic schoenen meer zweet.

Maar 'voeten verpesten', dat kan helemaal niet.

Ben jij dat dan? Want dan geloof ik het. Maar als het viavia is, dat zo'n verhaal de wereld in komt.

Ik geloof het trouwens niet. Een kind wat te kleine schoenen draagt, loopt niet lekker. Als je schoenen te groot zijn, glip je eruit. Als je kracht moet zetten met je tenen om je schoen vast te houden, kun je hielspoor oplopen. Als je veel zweet in je schoenen krijg je van die weke voetjes met allemaal blaren en kapot vel.
Nee, mijn vader

Het is écht waar.

Je moet wel enorm zweten hoor voor blaren en kapotte vellen... dan heb je sowieso een probleem. Maar goed vanwege het zweten koop ik ook geen plastic winterschoenen (voor open zomerschoenen maakt t niet uit)

En túúrlijk moet je schoenen kopen die lekker zitten.

Maar dat kunnen ook hele goedkope schoenen zijn!

En op de lange termijn verpesten, dat kan echt niet.

Ben zelf het levend bewijs haha. Heb, als 'dochter van' dus, echt mijn hele jeugd op waterschoentjes gelopen, in de winter op oude veterschoenen van zussen, of op rubber laarzen die steevast te groot of te klein waren, dat weet ik namelijk nog.

Mooiste ooit waren veel te smalle lakschoentjes met bandjes, mán wat was ik daar blij mee. Ze zaten voor geen meter, maar de ijdelheid overwon dus ik had ze regelmatig aan. Deed net alsof ze lekker zaten, hadden mijn ouders ook wel door, die vonden dat erg grappig.

Enfin, heb mooie topvoeten
Meestal wel dure, omdat ik ook weleens een bristol heb geprobeerd en een maand of soms zelfs twee weken later, wederom een paar dure kon kopen.

Tja heb twee jongens die veel buiten spelen, zelfs kaplaarzen zijn binnen notime kapot, gelukkig groeien ze maar 1 maat per jaar tot nu toe.

Maar wat is duur, meestal rond de 60 70 euro vind ik wel prijzig en ga ook niet hoger dan 75,-

O ja en geen Gaastra en Sketchers, die zijn ook snel stuk.
Het eerste paar waren goede (lees: dure) schoenen. Die na 6 weken te klein waren. Dus kocht ik nieuwe goede schoenen. Die na 6 weken weer te klein waren. Dus kocht ik nieuwe, goedkope schoenen. Die na 6 weken... juist, te klein waren.

Sindsdien koop ik goedkope schoenen. En per seizoen 1 paar betere, maar dan rond de 4 tientjes. Maximaal.
quote:jemamem schreef op 29 september 2009 @ 17:24:

Geloof echt wel dat jij goede voeten hebt (en je vader ook deskundig is) maar ik heb dus van mijn orthopeed te horen gekregen dat schoenen vooral goed passend moeten zijn en dat schoenen van broers/zussen (die al flink ingelopen zijn) af te raden zijn omdat schoenen zich naar de voeten van het kind moeten kunnen zetten (en dat kan niet als ze al ingelopen zijn).

Wel gaf hij aan dat het inderdaad niet uit maakt of ze goedkoop of niet zijn, het gaat erom dat ze passen en ademen (dus geen plastic, tenzij waterschoenen) Maar basketballertjes zijn dus wel weer prima.

Mijn ouders kochten altijd heule (dure) te stevige schoenen met als gevolg dat ik luie voetspieren kreeg en dus naar binnen ging zwikken (oplossing was veel op blote voeten lopen en voetspieren trainen.

Enfin, met hele dure schoenen betaal je ook vooral het merk en niet de schoen.

Ben het wel eens met de vorige posters dat het draait om de deskundigheid van de verkoper (het aanmeten).

Vind zelf ook 60,- toch wel het max (en dan een paar goedkoopertjes voor naar de speeltuin/creche)
Meerdere malen heb ik het geprobeerd bij scapino en ook bij de dolcis, maar mijn dochter past ze niet. Ze heeft hele smalle voeten. Dr. Visserschoentjes zijn altijd te breed voor haar. Jammer want er zitten leuke schoentjes tussen.

Bij de dolcis sandaaltjes geprobeerd, de verkoopster raadde af om ze te kopen, ook te breed. Ook bij de plaatselijke kinderschoenenwinkel zijn we 4 van de 5 keer zonder schoenen de deur uit gestapt. Dus helaas hier wel dure merkschoenen. (Twins, bobell, petit shoes en dan goed speuren naar het smalste modelletje).
Sorry maar ik vind dat er soms overdreven wordt.

Bij de Dolcis word ik ook goed geholpen. Zijn voet wordt opgemeten en er word ook gekeken of de schoen goed past. En ik ben natuurlijk ook niet gek en zie ook wel of dat een schoen past of niet. Nu moet ik er wel bij zeggen dat mijn zoon een normale voet heeft.
Waarschijnlijk zijn de dr. visser schoenen net zo goed als de dure schoenen. Inderdaad een paar dingen waar je op moet letten, zoals buigzame zool. Maar dat hebben die (en andere goedkopere schoenen) ook.

Ik koop wel bijna altijd duurdere merkschoenen, omdat ik ze vaak net wat mooier vind. Ik hou niet van stereotiep roze en bloemen voor meisjes of saai en bruin of blauw voor jongens en dat is wat ik in het goedkopere segment bijna alleen maar tref. Maar ik koop ze via MP (=marktplaats). Er zijn daar zóveel nagenoeg ongedragen kinderschoentjes. Ik zal eens wat voorbeelden geven. Komen ze (weet natuurlijk niet wat je smaak is):

roze nieuwe schoentjes

zo goed als nieuwe leli kelly

clic laarsjes, ook zeker de goedkoopste niet...

witte laarsjes, ook schijnbaar pittig merk bordosa

Dus, zoals je ziet, aanbod genoeg. Ik had alleen al 2375 resultaten bij het filter nieuw of zo goed als nieuw in de maten 18 t/m 23 (weet natuurlijk niet wat voor maat ze heeft).

Succes :-)
Ik koop ook geregeld bij Scapino (wel eigenlijk altijd Dr. Visser) en beoordeel zelf of ik een schoen goed vind.

Criteria: stevige neus en hak, flexibele zool, niet te breed of te smal. En oja, liefst klitteband

Voetjes meten kun je ook prima zelf.

Daar zijn van de meetinstrumenten voor en wanneer er nog 1 vinger achter de hak past (niet meer en niet minder) is het goed.

Ik heb als bijbaantje toen ik student was in 1 van de betere schoenenzaken gestaan. Maar dacht je dat ik meer wist dan bovenstaande?

Zeker met die kindervoetjes die wel een paar maten groeien per jaar ga ik geen enorme bedragen neerleggen, wanneer je voor goedkoper dezelfde kwaliteit kan krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven