Zelf een commode maken... hoe diep is ie van jou?
dinsdag 29 september 2009 om 20:57
Ik heb een goede vriend met gouden handen. Hij verbouwt huizen, bouwt boten, keukens, hottubs, maakt prachtige kasten, tafels etc. .
Hij heeft aangeboden om de commode te maken voor de babykamer. Wat vind ik dat leuk..
Ik weet dat een commode minstens 90cm hoog moet zijn. Zelf wil ik deze iets hoger omdat ik best lang ben. Dus de hoogte wordt 97cm.
De lengte..... ik heb best veel ruimte dus ik wil een flinke commode... 1.60 of 1.70 lang. Of is dat te lang voor een commode?
En dan de diepte... Is een diepe commode fijn, of helemaal niet fijn?
Hoe diep is ie van jou?
Liggen baby's behalve horizontaal ook verticaal op de commode?
Geen idee.... dus denken jullie met me mee?
Ik moet morgen de maten doorgeven..... dus heb jullie hulp nodig
Hij heeft aangeboden om de commode te maken voor de babykamer. Wat vind ik dat leuk..
Ik weet dat een commode minstens 90cm hoog moet zijn. Zelf wil ik deze iets hoger omdat ik best lang ben. Dus de hoogte wordt 97cm.
De lengte..... ik heb best veel ruimte dus ik wil een flinke commode... 1.60 of 1.70 lang. Of is dat te lang voor een commode?
En dan de diepte... Is een diepe commode fijn, of helemaal niet fijn?
Hoe diep is ie van jou?
Liggen baby's behalve horizontaal ook verticaal op de commode?
Geen idee.... dus denken jullie met me mee?
Ik moet morgen de maten doorgeven..... dus heb jullie hulp nodig
DTEEZ!

dinsdag 29 september 2009 om 21:19
Tia, dank je voor de tips... Ik wil in ieder geval hoger dan 90cm, ik ben zelf 1.82 en zie graag een hogere commode, dus dat wordt geregeld met die 97cm.
Die diepte..... ik denk dat ik dan toch maar voor 60 of 65 cm ga.
Terwijl ik eerst dacht met 55 cm wel klaar te zijn... maar lees toch wel dat diep fijn is..
Jouw optie om een gedeelte breed te maken is voor mij geen optie Schouderklopje, dat lijkt me persoonlijk niet zo heel mooi.
Die diepte..... ik denk dat ik dan toch maar voor 60 of 65 cm ga.
Terwijl ik eerst dacht met 55 cm wel klaar te zijn... maar lees toch wel dat diep fijn is..
Jouw optie om een gedeelte breed te maken is voor mij geen optie Schouderklopje, dat lijkt me persoonlijk niet zo heel mooi.
DTEEZ!
dinsdag 29 september 2009 om 21:19
Ik heb pas ook zitten zoeken naar normale/gewenste afmetingen voor een commode en kwam toen deze website tegen met tips waaraan een commode tenminste moet voldoen. http://www.veiligheid.nl/ ... wwVwContent/l4commode.htm
Misschien heb je er wat aan
Misschien heb je er wat aan
if we all light up, we can scare away the dark...
dinsdag 29 september 2009 om 21:21
Ik legde mijn kind eerst altijd in de lengte, maar nu in de breedte. Toen de benen van mevrouw lang genoeg waren, schopte ze namelijk m'n ingewanden uit m'n buik als ze in de lengte lag. Verder vind ik het vooral handig om veel opbergruimte in de buurt te hebben, bijvoorbeeld boven de commode, waar de baby niet bij kan. Want op een gegeven moment gaan ze op reis over de commode om te kijken wat daar allemaal staat. Ook zou ik zelf kiezen voor een materiaal dat makkelijk schoon te houden is. Natuurlijk heb je een aankleedkussen, maar babies blijven ook met een poepluier niet altijd netjes stilliggen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
dinsdag 29 september 2009 om 21:21

dinsdag 29 september 2009 om 21:25
PLanken erboven zijn wel echt superfijn! Of zo'n zak met allemaal dingetjes erin. Maar bedenk wel dat kinderen op een gegeven moment graaien, dus zorg dat het hoog genoeg hangt.
Ook gaan kinderen op een gegeven moment ook zittend op de commode. Ik kleedde mijn kind bijvoorbeeld met 2 jaar zittend aan. Het had voor mij een fijne hoogte zonder dat kind weg kon lopen. Dus planken ook hoog genoeg ophangen zodat kind niet met het hoofd tegen de plank stoot. of jij zelf.
Ook gaan kinderen op een gegeven moment ook zittend op de commode. Ik kleedde mijn kind bijvoorbeeld met 2 jaar zittend aan. Het had voor mij een fijne hoogte zonder dat kind weg kon lopen. Dus planken ook hoog genoeg ophangen zodat kind niet met het hoofd tegen de plank stoot. of jij zelf.
dinsdag 29 september 2009 om 21:25
Schouderklop, ik heb een buikkast in mijn hal staan en die loopt inderdaad breder in het midden. Maar ik wil geen buikkast in de babykamer. Ik wil gewoon een strakkere kast. Vriend maakt 'm. Ik ga 'm zelf schilderen, ben nu ook op internet naar knopjes aan het kijken..
Maar ik vind het wel leuk al die foto's en al jullie reacties ook!
Maar ik vind het wel leuk al die foto's en al jullie reacties ook!
DTEEZ!
dinsdag 29 september 2009 om 21:26
quote:tatlitatli schreef op 29 september 2009 @ 21:19:
Ik heb pas ook zitten zoeken naar normale/gewenste afmetingen voor een commode en kwam toen deze website tegen met tips waaraan een commode tenminste moet voldoen. http://www.veiligheid.nl/ ... wwVwContent/l4commode.htm
Misschien heb je er wat aanDank je wel!
Misschien heb je er wat aanDank je wel!
DTEEZ!
dinsdag 29 september 2009 om 21:27
quote:Soep schreef op 29 september 2009 @ 21:22:
Djoels, ik ben 1.85m, mijn vriend 1.93 en hebben de Ikea Hemneskast met drie lades, die maten zijn echt ideaal. En als je een brede kast wilt, met veel opbergruimte, dan kan je ook de grote kast pakken.
Veel plezier!Deze kast heb ik inderdaad gezien bij Ikea. Vond het model ook erg leuk, alleen de kleur is niet de kleur die ik wil... Maar die hoogte was inderdaad ook erg goed!
Djoels, ik ben 1.85m, mijn vriend 1.93 en hebben de Ikea Hemneskast met drie lades, die maten zijn echt ideaal. En als je een brede kast wilt, met veel opbergruimte, dan kan je ook de grote kast pakken.
Veel plezier!Deze kast heb ik inderdaad gezien bij Ikea. Vond het model ook erg leuk, alleen de kleur is niet de kleur die ik wil... Maar die hoogte was inderdaad ook erg goed!
DTEEZ!

dinsdag 29 september 2009 om 21:32
Op zich vind ik dit een lelijke kast. is denk ik ook meer bedoelt voor kinderdagverblijven. Maarrrr, er zitten wel handige dingen aan. Zie je dat de kast aan de onderkant dicht is (dus geen stofnesten). Dit is dus een schopplint. Je vriend weet vast wel wat hiermee bedoelt wordt. Mocht je een dichte kast willen, is dat natuurlijk een optie (net als bij een aanrecht).
Verder, mocht ej de mogelijkheid hebben van water op de kamer, si dat altijd handig! Denk aan wassen, vieze poep. Tis een luxe ding hoor, want de meesten hebben vast geen water en je kunt ook zeker zonder. Maar als je het wel hebt, is het altijd lekker...
Verder, mocht ej de mogelijkheid hebben van water op de kamer, si dat altijd handig! Denk aan wassen, vieze poep. Tis een luxe ding hoor, want de meesten hebben vast geen water en je kunt ook zeker zonder. Maar als je het wel hebt, is het altijd lekker...
dinsdag 29 september 2009 om 21:33
Ook wij hebben zelf een commode gemaakt, ook dankzij iemand met gouden handen. Bij ons ook 3 laden, zeker een aanrader. Zoveel mogelijk laden doen want dat houdt de boel overzichtelijk.
Verder hebben we een diepe commode zodat de baby er dwars op ligt (voetjes naar je toe en hoofdje naar de muur). Veel beter voor je houding, je hoeft nl niet te draaien. Het bevalt prima, al 2 kindjes lang. Naast het kussen plek voor alle dingen die je nodig hebt, heel handig.
Ook belangrijk je hebt minder kans op het eraf rollen van de baby (zeker als ze wat groter zijn gaat dit spelen). Verder hebben we een speeltje aan de muur hangen zodat ze zich kunnen vermaken. Van dat speeltje heb je zelf geen last als het kussen zo ligt terwijl het wel in de weg hangt als het kussen 'traditioneel' ligt.
Verder hebben we een diepe commode zodat de baby er dwars op ligt (voetjes naar je toe en hoofdje naar de muur). Veel beter voor je houding, je hoeft nl niet te draaien. Het bevalt prima, al 2 kindjes lang. Naast het kussen plek voor alle dingen die je nodig hebt, heel handig.
Ook belangrijk je hebt minder kans op het eraf rollen van de baby (zeker als ze wat groter zijn gaat dit spelen). Verder hebben we een speeltje aan de muur hangen zodat ze zich kunnen vermaken. Van dat speeltje heb je zelf geen last als het kussen zo ligt terwijl het wel in de weg hangt als het kussen 'traditioneel' ligt.
dinsdag 29 september 2009 om 21:33
quote:Djoels schreef op 29 september 2009 @ 21:16:
Teddy, is 65 cm niet té diep voor jouw gevoel?
nee, ik vind het ideaal. Het aankleedkussen past er goed op (dus niet te dicht op de rand) en ik heb erachter ruimte om de luierdoekjes enzo neer te leggen. Das toch makkelijk om binnen handbereik te hebben.
Erboven hangt nog een wandrekje voor de shampootjes en cremedingetjes.
Teddy, is 65 cm niet té diep voor jouw gevoel?
nee, ik vind het ideaal. Het aankleedkussen past er goed op (dus niet te dicht op de rand) en ik heb erachter ruimte om de luierdoekjes enzo neer te leggen. Das toch makkelijk om binnen handbereik te hebben.
Erboven hangt nog een wandrekje voor de shampootjes en cremedingetjes.
dinsdag 29 september 2009 om 21:36
Schouderklopje, wat een monsterlijke kast hieronder
Ja de schopplint ken ik ook, maar ik vermoed dat ik dat op een commode niet zo leuk vindt (in tegenstelling tot de plint bij de keuken)... Als ik eronder kan stofzuigen is het goed. Ik ben een enorme poetsert, dus dat komt wel goed...
Water op de kamer is geen optie. Die mogelijkheid is er nu niet en ik ga het ook niet omgooien. De badkamer ligt tegenover de babykamer. Ik woon niet in een villa, dus tegenover betekent 2 stappen.
Dus wat hebben we nu:
Hoogte: 97cmBreedte: 1.70 cmDiepte: 60 cmRuimte onder de commode voor voetenCommode voorzien van 3 ladesPlank boven commode niet te laagMoet de plank boven de commode even lang zijn als de commode eigenlijk?
Ja de schopplint ken ik ook, maar ik vermoed dat ik dat op een commode niet zo leuk vindt (in tegenstelling tot de plint bij de keuken)... Als ik eronder kan stofzuigen is het goed. Ik ben een enorme poetsert, dus dat komt wel goed...
Water op de kamer is geen optie. Die mogelijkheid is er nu niet en ik ga het ook niet omgooien. De badkamer ligt tegenover de babykamer. Ik woon niet in een villa, dus tegenover betekent 2 stappen.
Dus wat hebben we nu:
Hoogte: 97cmBreedte: 1.70 cmDiepte: 60 cmRuimte onder de commode voor voetenCommode voorzien van 3 ladesPlank boven commode niet te laagMoet de plank boven de commode even lang zijn als de commode eigenlijk?
DTEEZ!
dinsdag 29 september 2009 om 21:38
Oke, oke, ik draaf door haha. Maar goed, mijn fantasie gaat met me op de loop. Nu de kweste van de vieze (stinkende!!) poepluier. De meesten hebben allemaal keurige prullenbakken hoor. Maarre, wat als je nu een poepgat in je commode hebt, waar je zo de luier inschuift?? Wel graag met een luchtdichte afsluitende deksel. En daaronder onzichtbaar de luierprullenbak die je door het kastdeurtje te openen kan verwijderen?
Hmm, zal ik patent aanvragen?
Hmm, zal ik patent aanvragen?