Zelf een commode maken... hoe diep is ie van jou?
dinsdag 29 september 2009 om 20:57
Ik heb een goede vriend met gouden handen. Hij verbouwt huizen, bouwt boten, keukens, hottubs, maakt prachtige kasten, tafels etc. .
Hij heeft aangeboden om de commode te maken voor de babykamer. Wat vind ik dat leuk..
Ik weet dat een commode minstens 90cm hoog moet zijn. Zelf wil ik deze iets hoger omdat ik best lang ben. Dus de hoogte wordt 97cm.
De lengte..... ik heb best veel ruimte dus ik wil een flinke commode... 1.60 of 1.70 lang. Of is dat te lang voor een commode?
En dan de diepte... Is een diepe commode fijn, of helemaal niet fijn?
Hoe diep is ie van jou?
Liggen baby's behalve horizontaal ook verticaal op de commode?
Geen idee.... dus denken jullie met me mee?
Ik moet morgen de maten doorgeven..... dus heb jullie hulp nodig
Hij heeft aangeboden om de commode te maken voor de babykamer. Wat vind ik dat leuk..
Ik weet dat een commode minstens 90cm hoog moet zijn. Zelf wil ik deze iets hoger omdat ik best lang ben. Dus de hoogte wordt 97cm.
De lengte..... ik heb best veel ruimte dus ik wil een flinke commode... 1.60 of 1.70 lang. Of is dat te lang voor een commode?
En dan de diepte... Is een diepe commode fijn, of helemaal niet fijn?
Hoe diep is ie van jou?
Liggen baby's behalve horizontaal ook verticaal op de commode?
Geen idee.... dus denken jullie met me mee?
Ik moet morgen de maten doorgeven..... dus heb jullie hulp nodig
DTEEZ!
dinsdag 29 september 2009 om 21:39
wij hebben ook zelf de commode gemaakt, hij was 62 diep, 120 breed en volgens mij rond een meter hoog. Ik werd voor gek verklaard (toen) dat ik hem zo hoog maakte, maar ik was er erg blij mee, en zelfs voor de (kleine) kraamhulp was het geen probleem. De diepte was prima. De eerste maanden lag de baby dwars op de commode en dat was veel handiger. Voor mij had de commode niet breder hoeven zijn, we verzamelden er al veel te veel troep op en dat zou dan nog meer geworden zijn.ik vond nog een oude foto van toen, het kon dus wel opgeruimd. Die aflegvakken net onder het werkblad vond ik achteraf ook wel heel handig.. bv voor het aankleedkussen als je het even niet nodig had ofzo..

dinsdag 29 september 2009 om 21:43
quote:schouderklopje schreef op 29 september 2009 @ 21:26:
Op het kdv hadden de commodes spiegels aan de onderkant van de planken. Vonden de kinderen helemaal geweldig om tijdens het verschonen naar zichzelf te kunnen kijken.Wij hadden ze tegen de muur geplakt, wat een voorkeurshouding in de hand werkte..... Hebben ze maar een tijd afgeplakt en nu ze bijna 2 is, is het weer reuze handig bij deze of gene poepluier. En de planken erboven verschuiven steeds verder naar boven (voordat het arme kind haar hoofd stoot).
Op het kdv hadden de commodes spiegels aan de onderkant van de planken. Vonden de kinderen helemaal geweldig om tijdens het verschonen naar zichzelf te kunnen kijken.Wij hadden ze tegen de muur geplakt, wat een voorkeurshouding in de hand werkte..... Hebben ze maar een tijd afgeplakt en nu ze bijna 2 is, is het weer reuze handig bij deze of gene poepluier. En de planken erboven verschuiven steeds verder naar boven (voordat het arme kind haar hoofd stoot).
dinsdag 29 september 2009 om 21:44
Haha Schouderklopje, Heel ranzig!!
Sannie, ik zie inderdaad je commode op de foto.. ik wil zelf geen opstaande rand. Breder is bij mij echt wel noodzakelijk omdat de kamer echt heel lang is, anders is het zo'n kleine commode tegen die enorme muur...
Open vakken daar ben ik niet zo van, heb graag alles afgesloten. Dat is het voordeel van een hele brede commode, dan heb je genoeg plek naast het aankleedkussen, dus hoef je dat ook niet op te bergen...
Dank je voor je verhaal en ook voor het plaatsen van de foto!
Sannie, ik zie inderdaad je commode op de foto.. ik wil zelf geen opstaande rand. Breder is bij mij echt wel noodzakelijk omdat de kamer echt heel lang is, anders is het zo'n kleine commode tegen die enorme muur...
Open vakken daar ben ik niet zo van, heb graag alles afgesloten. Dat is het voordeel van een hele brede commode, dan heb je genoeg plek naast het aankleedkussen, dus hoef je dat ook niet op te bergen...
Dank je voor je verhaal en ook voor het plaatsen van de foto!
DTEEZ!
dinsdag 29 september 2009 om 21:44
Kijk voor knopjes ook eens bij bouwmarkten! Zelf kon ik niets vinden op internet en ben uiteindelijk geslaagd bij Karwei....ze hebben veel keus en niet te duur (wel veel plastic)....
Wij doen van die extra smalle plankjes voor schilderijen boven de commode, kun je dan wel iets op kwijt, maar heeft minder hoofdstootrisico....
Veul succes en plezier!
Wij doen van die extra smalle plankjes voor schilderijen boven de commode, kun je dan wel iets op kwijt, maar heeft minder hoofdstootrisico....
Veul succes en plezier!
dinsdag 29 september 2009 om 21:45
quote:Djoels schreef op 29 september 2009 @ 21:36:
Schouderklopje, wat een monsterlijke kast hieronder
Tja, sorry. Vind 'm zelf ook zum kotsen. Maar ja, als je handigheidjes kan afkijken, kun je zelf de looks bepalen toch?
Moet de plank boven de commode even lang zijn als de commode eigenlijk?
Waarom zou 'ie even lang moeten zijn? Wat je mooi vindt en/of hoeveel spullen je er maar op kwijt wil.
Wat ik gebruikte waren natuurlijk de luierdoekjes (grote hoeveelheden), een prullenbakje liefst in de buurt hebben staan en liefst makkelijk te openen als ze ondergesmeerd zitten en jij moet met 1 hand een baby in bedwang houden (dus voetpedaaltje ofzo), verder een plekje waar je een bakje met water kwijt kan, voor het geval je een beetje wil wassen op de commode (ik waste mijn kind op de commode. Je kunt ook kijken of je in de badkamer misschien boven een wasmachine een plank kan maken om je kind daar op te leggen voor wassen/afdrogen na badderen).
Verder wat zalfjes tegen droge huid, luieruitslag, darmkrampjes of zetpilletjes oid. Maar verder niet heel veel meer. Voor de rest stonden er dingen op als knuffels, foto's etc.
Schouderklopje, wat een monsterlijke kast hieronder
Tja, sorry. Vind 'm zelf ook zum kotsen. Maar ja, als je handigheidjes kan afkijken, kun je zelf de looks bepalen toch?
Moet de plank boven de commode even lang zijn als de commode eigenlijk?
Waarom zou 'ie even lang moeten zijn? Wat je mooi vindt en/of hoeveel spullen je er maar op kwijt wil.
Wat ik gebruikte waren natuurlijk de luierdoekjes (grote hoeveelheden), een prullenbakje liefst in de buurt hebben staan en liefst makkelijk te openen als ze ondergesmeerd zitten en jij moet met 1 hand een baby in bedwang houden (dus voetpedaaltje ofzo), verder een plekje waar je een bakje met water kwijt kan, voor het geval je een beetje wil wassen op de commode (ik waste mijn kind op de commode. Je kunt ook kijken of je in de badkamer misschien boven een wasmachine een plank kan maken om je kind daar op te leggen voor wassen/afdrogen na badderen).
Verder wat zalfjes tegen droge huid, luieruitslag, darmkrampjes of zetpilletjes oid. Maar verder niet heel veel meer. Voor de rest stonden er dingen op als knuffels, foto's etc.
dinsdag 29 september 2009 om 21:47
dinsdag 29 september 2009 om 21:49
Onze commode is vrij groot. Onze kinderen lagen met het hoofdje naar de muur en de voetjes naar mezelf toe. Ik vind het ideaal....hij is iets breder dan het aankleedkussen in de lengte. Tevens is hij breed. Ik denk wel 2,5 aankleedkussen bijelkaar.
Uiteraard kan ik mijn voeten kwijt, want anders is het wel erg irritant werken lijkt me. Wij hebben alleen planken en dat werkt prima. Op de planken staat een luiermand en verder losse spullen zoals rompertjes, hoezen voor het aankleedkussen en hydrofielluiers.
Uiteraard kan ik mijn voeten kwijt, want anders is het wel erg irritant werken lijkt me. Wij hebben alleen planken en dat werkt prima. Op de planken staat een luiermand en verder losse spullen zoals rompertjes, hoezen voor het aankleedkussen en hydrofielluiers.
dinsdag 29 september 2009 om 21:56
dinsdag 29 september 2009 om 21:57
dinsdag 29 september 2009 om 21:58
Ha Djoels, slimme meid, dank voor het openen van dit topic.
Heb me net vanavond voor het eerst verdiept in de wereld van commodes en had eigenlijk al besloten om die Hemnes van Ikea te kopen (vriendin heeft die en is er tevreden over) dus de keuze leek me snel gemaakt (- net zoals met die kinderwagen van jou ). Maar haar spruit is net een paar weken en ik was even vergeten dat zo'n kind natuurlijk wel snel groeit maar dat dit helaas niet betekent dat ie zichzelf dan ook kan aankleden. Dus misschien toch maar even verder zoeken naar een bredere commode........dacht ik eindelijk eens een keer snel een keuze gemaakt te hebben........
Heb me net vanavond voor het eerst verdiept in de wereld van commodes en had eigenlijk al besloten om die Hemnes van Ikea te kopen (vriendin heeft die en is er tevreden over) dus de keuze leek me snel gemaakt (- net zoals met die kinderwagen van jou ). Maar haar spruit is net een paar weken en ik was even vergeten dat zo'n kind natuurlijk wel snel groeit maar dat dit helaas niet betekent dat ie zichzelf dan ook kan aankleden. Dus misschien toch maar even verder zoeken naar een bredere commode........dacht ik eindelijk eens een keer snel een keuze gemaakt te hebben........
dinsdag 29 september 2009 om 21:59
nou ik heb best al wat billetjes verschoond op de commodes van vrieden, maar ik heb nog nooit een baby verschoond die niet schuin lag... althans 'horizontaal' zeg maar. Las hier volgens mij pas ergens over verschonen met de beentjes naar je toe. Dat was nieuw voor me, vandaar ook mijn vragen...
Het lijkt mij 'natuurlijk' op die manier, maar ja, ik ben dan ook een leek..
Het lijkt mij 'natuurlijk' op die manier, maar ja, ik ben dan ook een leek..
DTEEZ!