vriend heeft schulden
dinsdag 29 september 2009 om 20:57
Weet niet zo goed, of hier wel goed staat.maar moet echt even kwijt.
Ik heb al 4 jaar een relatie met mijn vriend en wonen 2 jaar samen, nu kwam vandaag en brief van een deurwaarder dat er een bedrag van ruim 40.000 euro open staat.
Ik weet echt even niet wat ik hier mee aan moet, onze relatie ging al slecht
(hij had net een schuld afbetaald en dachten dat die nu schuld vrij was)
denk nu echt zal ik mee stoppen want ik werk niet voor die schulden, hij zegt ook dat die schulden heeft doordat die zijn broer uit de shit heeft geholpen.
maar denk kan hem ook niet zo laten vallen, vind dit echt zo moeilijk allemaal, en kan niet echt met hem praten
Ga morgenmaar weer proberen dan heeftd ie 1 dag gehad om het te laten bezinken, hij heeft wel meteen gebeld voor regeling.
Ik heb al 4 jaar een relatie met mijn vriend en wonen 2 jaar samen, nu kwam vandaag en brief van een deurwaarder dat er een bedrag van ruim 40.000 euro open staat.
denk nu echt zal ik mee stoppen want ik werk niet voor die schulden, hij zegt ook dat die schulden heeft doordat die zijn broer uit de shit heeft geholpen.
maar denk kan hem ook niet zo laten vallen, vind dit echt zo moeilijk allemaal, en kan niet echt met hem praten
Ga morgenmaar weer proberen dan heeftd ie 1 dag gehad om het te laten bezinken, hij heeft wel meteen gebeld voor regeling.
dinsdag 29 september 2009 om 20:59
dinsdag 29 september 2009 om 21:04
quote:crazyflower1 schreef op 29 september 2009 @ 20:57:
Herkenbaar... ook wel eens in een relatie gezeten met een man die veel heel veel schulden maakt....
ging bij mij uiteindelijk niet om het geld maar om het onverantwoordelijke gedrag. Ho ekun je nou niet weten waar en hoeveel schuld je allemaal hebt en waarom ben je zo onverantwoordelijk om het zo hoog op te laten lopen... ontzettend onaantrekkelijk....
Hem laten vallen??? en waar blijf jij wie zorgt er voor jou?
Zorg voor jezelf en zorg dat je niet wordt meegezogen in zijn shit...
zijn shit moet hij zelf opruimen anders leert hij het nooit
Herkenbaar... ook wel eens in een relatie gezeten met een man die veel heel veel schulden maakt....
ging bij mij uiteindelijk niet om het geld maar om het onverantwoordelijke gedrag. Ho ekun je nou niet weten waar en hoeveel schuld je allemaal hebt en waarom ben je zo onverantwoordelijk om het zo hoog op te laten lopen... ontzettend onaantrekkelijk....
Hem laten vallen??? en waar blijf jij wie zorgt er voor jou?
Zorg voor jezelf en zorg dat je niet wordt meegezogen in zijn shit...
zijn shit moet hij zelf opruimen anders leert hij het nooit
dinsdag 29 september 2009 om 21:04
Hij wist zelf niet meer dat dit open stond en geloof het ook wel want ik maak zijnn post ook vaak open.
hij heeft ooit zijn broer uit de shit geholpen, en daar is van anders werd broer uit huis gezet
en nu al 9 jaar rente erover een is het zo opgelopen.
ik zeg dus tegen hem je broer gaat er mooi maar ook mee betalen, want ik ga niet in de shit zetten door hem.
maar goed hij zou morgen ff zijn pa bellen en over hebben.
dus denk maar een dagje moet afwachten.
voel me in 1 keer 10 jaar ouder geworden door dit alles
hij werkt ook
hij heeft ooit zijn broer uit de shit geholpen, en daar is van anders werd broer uit huis gezet
ik zeg dus tegen hem je broer gaat er mooi maar ook mee betalen, want ik ga niet in de shit zetten door hem.
hij werkt ook
dinsdag 29 september 2009 om 21:06
quote:crazyflower1 schreef op 29 september 2009 @ 21:04:
Hij wist zelf niet meer dat dit open stond en geloof het ook wel want ik maak zijnn post ook vaak open.
hij werkt ookWaarom doe je dat?
hij werkt ookWaarom doe je dat?
dinsdag 29 september 2009 om 21:11
quote:crazyflower1 schreef op 29 september 2009 @ 21:08:
waarom doe ik wat, zijn post open maken
da doe ik omdat vaak gewoon dingen zijn van ons samen die dan zeg maar op zijn naam staan.
en leg ik dan gewoon op 1 ding en als rekning zijn maak ik over
maar is andersom ook
Ik vroeg het omdat ik het in mijn vorige relatie deed om er een beetje zicht op te houden en omdat de de deurwaarders anders wel heel onverwachts op de stoep stonden....
Gelukkig dus bij jullie niet het geval....
waarom doe ik wat, zijn post open maken
da doe ik omdat vaak gewoon dingen zijn van ons samen die dan zeg maar op zijn naam staan.
en leg ik dan gewoon op 1 ding en als rekning zijn maak ik over
maar is andersom ook
Ik vroeg het omdat ik het in mijn vorige relatie deed om er een beetje zicht op te houden en omdat de de deurwaarders anders wel heel onverwachts op de stoep stonden....
Gelukkig dus bij jullie niet het geval....
dinsdag 29 september 2009 om 21:12
Hij heeft zijn broer geholpen en nu is er 9 jaar rente overheen berekent.
Geloof me, jouw vriend heeft al héél veel aanmaningen gekregen! En als jij daar niks van gemerkt hebt heeft hij ze dus weggemoffelt.
Ik heb niet tot mijn nek maar tot mijn kruin in de schulden gezeten, ik weet hoe het werkt.
Maak de balans op meissie!
1) jullie relatie was al niet oké
2) je dacht dat jullie schuldenvrij waren en dit blijkt niet zo te zijn
3) ik denk dat vriend tegen je liegt. (over aanmaningen)
Kies voor jezelf....
Geloof me, jouw vriend heeft al héél veel aanmaningen gekregen! En als jij daar niks van gemerkt hebt heeft hij ze dus weggemoffelt.
Ik heb niet tot mijn nek maar tot mijn kruin in de schulden gezeten, ik weet hoe het werkt.
Maak de balans op meissie!
1) jullie relatie was al niet oké
2) je dacht dat jullie schuldenvrij waren en dit blijkt niet zo te zijn
3) ik denk dat vriend tegen je liegt. (over aanmaningen)
Kies voor jezelf....
dinsdag 29 september 2009 om 21:14
dinsdag 29 september 2009 om 21:21
Hoe kan het dat jij niet wist van deze schuld? Geeft hij geen openheid van zaken? En zijn de schulden verklaarbaar? Dus duidelijk waar dat geld heen is gegaan? Of is die 40.000 euro alleen het geld waarmee hij zijn broer heeft geholpen?
Ik heb zelf jaren in een relatie gezeten met een man met schulden, ik wist van niets.... Toen ik erachter kwam kon mijn ex de schulden niet verklaren en bleef liegen over de reden waarom hij schulden had. Mij maakte dit erg achterdochtig, het vertrouwen was weg. Achteraf denk ik dat ik hem overal mee had willen helpen, als hij maar open was geweest. En niet weten dat je nog schulden hebt, dat gaat er bij mij echt niet in!
Ik heb zelf jaren in een relatie gezeten met een man met schulden, ik wist van niets.... Toen ik erachter kwam kon mijn ex de schulden niet verklaren en bleef liegen over de reden waarom hij schulden had. Mij maakte dit erg achterdochtig, het vertrouwen was weg. Achteraf denk ik dat ik hem overal mee had willen helpen, als hij maar open was geweest. En niet weten dat je nog schulden hebt, dat gaat er bij mij echt niet in!
dinsdag 29 september 2009 om 23:19
Ik wil niet en nooit samenleven met een man die schulden maakt. Ook niet om een broer te helpen en vervolgens 'per ongeluk' vergeten dat er 40.000(!) euro opduikt die nog te betalen zijn.
Feit dat ie pas nog een andere schuld heeft afbetaald zegt mij dat dit geen eenmalige actie is/was. Hij heeft een serieus probleem met geld, en dat zou ik niet mijn probleem van maken, hoe leuk en lief ie ook moge zijn.
Feit dat ie pas nog een andere schuld heeft afbetaald zegt mij dat dit geen eenmalige actie is/was. Hij heeft een serieus probleem met geld, en dat zou ik niet mijn probleem van maken, hoe leuk en lief ie ook moge zijn.
dinsdag 29 september 2009 om 23:26
woensdag 30 september 2009 om 00:21
Nee, zo´n schuld vergeet je niet.
Misschien heeft hij het voor je verborgen gehouden omdat hij bang was dat je anders niet met hem wilde samenwonen.
Het lijkt me dat je vriend een enorme struisvogel is.
Als je het probleem maar negeert, dan is het er ook niet...
En ja, wat nu... Weggaan of blijven...
Ik kan me voorstellen dat je niet zo´n zin hebt om mee te betalen aan zijn stomme handelingen en beslissingen in zijn verleden.
Is het niet zo dat na een bepaalde tijd dat je samenwoont alles gezamelijk wordt, dus ook de schulden van de ene partij.
)mijn leestekens zitten ineens op een andere plek op mijn toetsenbord, kan mijn vraagtekens niet vinden....Hoe kan dat nou weer=)
Misschien heeft hij het voor je verborgen gehouden omdat hij bang was dat je anders niet met hem wilde samenwonen.
Het lijkt me dat je vriend een enorme struisvogel is.
Als je het probleem maar negeert, dan is het er ook niet...
En ja, wat nu... Weggaan of blijven...
Ik kan me voorstellen dat je niet zo´n zin hebt om mee te betalen aan zijn stomme handelingen en beslissingen in zijn verleden.
Is het niet zo dat na een bepaalde tijd dat je samenwoont alles gezamelijk wordt, dus ook de schulden van de ene partij.
)mijn leestekens zitten ineens op een andere plek op mijn toetsenbord, kan mijn vraagtekens niet vinden....Hoe kan dat nou weer=)
woensdag 30 september 2009 om 07:17
Misschien heb ik gemakkelijk praten omdat ik geen relatie heb, en ook een aardige geldreserve heb voor slechtere tijden, en dadelijk ook voor de verhuizing...
Maar ik zou niet graag een relatie willen van iemand die enorme schulden heeft. Ik zou ook haast op de vlucht slaan.
Ik denk dat er veel meer achter zit dan wij hier weten. Eerst schuldenvrij, en dan patsboem, een schuld van 40.000 euro? Hoe kan dat?
Maar ik zou niet graag een relatie willen van iemand die enorme schulden heeft. Ik zou ook haast op de vlucht slaan.
Ik denk dat er veel meer achter zit dan wij hier weten. Eerst schuldenvrij, en dan patsboem, een schuld van 40.000 euro? Hoe kan dat?
World of Warcraft: Legion