Zelf een commode maken... hoe diep is ie van jou?

29-09-2009 20:57 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een goede vriend met gouden handen. Hij verbouwt huizen, bouwt boten, keukens, hottubs, maakt prachtige kasten, tafels etc. .

Hij heeft aangeboden om de commode te maken voor de babykamer. Wat vind ik dat leuk..

Ik weet dat een commode minstens 90cm hoog moet zijn. Zelf wil ik deze iets hoger omdat ik best lang ben. Dus de hoogte wordt 97cm.

De lengte..... ik heb best veel ruimte dus ik wil een flinke commode... 1.60 of 1.70 lang. Of is dat te lang voor een commode?

En dan de diepte... Is een diepe commode fijn, of helemaal niet fijn?

Hoe diep is ie van jou?

Liggen baby's behalve horizontaal ook verticaal op de commode?

Geen idee.... dus denken jullie met me mee?

Ik moet morgen de maten doorgeven..... dus heb jullie hulp nodig
DTEEZ!
quote:Djoels schreef op 29 september 2009 @ 22:40:

Inderdaad een slimme om die bovenste lade 2 lades te maken ivm dat je er naast kan staan....

Of drie laden naast elkaar, zodat als je in het midden staat bij je baby, je de linker en/of rechter lade nog makkelijk open kunt doen zonder dat je aan de kant moet gaan staan. Maar je kunt natuurlijk ook het waskussen aan bv. de linkerkant leggen zodat je dan nog makkelijk de rechter lade open kunt doen.

Trouwens, als je een beetje ruime komkode hebt, dan heb je ook geen plankje boven de kommode nodig, omdat je de spulletjes dan allemaal op of in de kommode kwijt kunt. Scheelt weer met het risico op hoofdstoten (van je baby en van jou...).
Nog los van al die dingen die van het plankje op het hoofd van de baby kunnen vallen.
Ik zit inderdaad te denken of ik wel een plankje neem als ik al zo'n enorme commode heb..... het plankje kan ik altijd nog laten maken en dan schilderen... Vind het ook wel leuk om een mooi iets aan de wand te hangen...

ik zit nu te schetsen op papier hoe ik wil dat het eruit zal zien, met de maten erbij... Jemiggg ik kan echt niet schetsen
DTEEZ!
Overigens leer ik nu dat 'waskussen' hetzelfde is als aankleedkussen.... weer iets geleerd.
DTEEZ!
haha, zo leer je nog eens iets he?

Ik zou er in ieder voor zorgen dat het kussen in lengte kan liggen. Mijn kraamverzorgster draaide het kussen meteen om van horizontaal naar verticaal en zo ligt het nu (bijna 4 maanden later) nog steeds. Het is erg prettig om er recht voor te kunnen staan. Alhoewel het hier niet lang meer kan, zoon begint lekker in mijn buik te trappelen, da's minder.

Ruimte eronder is ook handig inderdaad voor je voeten.

Bij mijn commode kan het badje er op staan, en het kussen er dan nog naast. Ik vind dat er hnadig, heb je verder geen standaard oid nodig, het is lekker stevig. Als je je kindje niet in bad doet heb je veel vrije ruimte en da's ook handig.

Als je ook een tummy tub wil gebruiken op de commode zou ik hem niet te hoog maken, anders moet je op je tenen staan.
Ik zit dus nog steeds te twijfelen over die diepte.......

Badje op commode is natuurlijk ook handig...

Waar je toch allemaal al niet aan moet denken!!!
DTEEZ!
Djoels, misschien een beetje een domme opmerking, maar denk je er aan dat hij als je hem zo groot maakt ook nog de trap op moet kunnen en/of door de deur moet kunnen passen? Anders heb je straks een pronkstuk van een commode die je niet in of uit je kamer/huis krijgt, zou ook een beeje jammer zijn
Badje op de commode lijkt mij dan weer niet handig omdat de werkhoogte anders is. Je maakt de commode juist hoog zodat je aankleedkussen op de goede hoogte ligt. Bedenk dat als je daar nog een badje bovenop zit, dat je dan ineens nog 25 cm of zo hoger de rand van je badje zit waar je je kleintje overheen moet tillen en dan nog op een ontspannen manier vast moet houden in badje.

Die standaarden zijn vaak veel te laag, maar dit lijkt me dan weer veel te hoog. Kun je beter die standaard op een krat of zo zetten.
Met gevaar om betrapt te worden door zoon ben ik even zijn commode gaan meten.

Diepte bij ons is 65 cm en lengte 1.40. (hoogte vergeten te meten, maar durf niet nog een keer terug :-) )

Ons kamertje is best klein maar hij staat ons niet in de weg en vind de bergruimte ideaal. Wij hebben bovenin twee grote laden en daaronder twee deurtjes. Op dit moment ligt alles wat we nodig hebben echt in de commode. Dus luiers, rompers, kleertjes maar ook de hydrofielen en omslagdoeken. Verzorgingsspullen in mandjes erop. Zo weet je zeker dat je alles bij de hand hebt. De kleertjes en spullen worden natuurlijk steeds groter dus je hebt steeds meer ruimte nodig. Als je de ruimte hebt zou ik de commode dan ook lekker ruim maken.

Wat komt er nog meer op het kamertje? Nog een aparte kast bijvooorbeeld? Wij hebben ook nog een grote inbouwkast in het kamertje maar die wordt nu nog amper gebruikt, staat het badje en tummytub enzo in en liggen de kleertjes die hij (nog) niet draagt.
Lika, goed punt van je maar het voordeel is dat de vriend die 'm maakt, 'm hier in elkaar kan zetten nadat ik 'm geschilderd heb, dus dat is echt ideaal!

Ik ben eruit, ik heb gekozen...

Heb wederom staan meten net en ik vind 65 cm gewoon te diep in het kamertje. Ik ga voor 60 cm diep en 1.60 breed en hoogte 98 cm inclusief pootjes zodat ik kan stofzuigen eronder... Oja heb ook de optie 2 lades bovenin genomen..

Er komt nog een kledingkast ook in de kamer. Een geschenk van iemand, niet al te groot, inmiddels helemaal geschilderd en past echt heel leuk. Ik heb dus bergruimte zat. Heb zojuist de 'schets' doorgemaild en ik ben erg benieuwd hoe het gaat worden. Heb veel aan jullie tips gehad, dank je wel!
DTEEZ!
ziet er goed uit djoels. Wat voor kleur wordt ie eigenlijk? of heb ik daar overheen gelezen?
Hij wordt als het goed is zilvergrijs.... maar dat kan zo nog maar veranderen.
DTEEZ!
Djoels, waarom neem je niet ook de 2e en 3e lade onderbroken? dus in twee delen bedoel ik. Strek je armen eens. Je moet volgens mij je armen beiden helemaal uitstrekken om aan de knopjes die brede lade open te trekken.

Denk dat op elke lade verdieping 2 lades veel practischer is.
owwww Schouderklopje, je laat me weer twijfelen!!!!!!

Nou het lukt me wel op deze afstand... zorgen dat het knopje goed vast zit.
DTEEZ!
NIet alle reacties gelezen, maar wel je leuke tekening gezien. Wij hebben een commode van 180 breed en diepte is 10 cm meer dan een aankleedkussen. Ideaal zodat je kind nog een hele tijd kunt verschonen met billen naar je toe. Voordeel daarvan vind ik, dat als ze draaien, ze niet meteen richting grond draaien, maar nog steeds op de commode liggen.

Ik heb geen plankje erboven, ruimte zat met die grote commode. Vwb de brede lades, je kunt ze vast wel goed met 2 handen open trekken, maar bedenk dat je het vaak met 1 hand moet doen. De andere hand heb je namelijk nodig om je kind op de commode te houden ipv eraf te laten stuiteren

Of je moet de lades in rails zetten dat ze echt met 1 hand te openen zijn.

En als die handige vriend toch bezig is, misschien zijn wat houten schotjes in de lades dan ook wel handig, dat je luiers er makkelijk in kwijt kunt enzo. Leuk hoor, zelf een commode maken, wij zijn ook nog steeds heel erg blij met die van ons.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven