Hoofdstuk 629

25-09-2009 19:57 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
And so on....
Schorrie zit volgens mij sinds februari op zwemles. Hij gaat echt enorm traag vooruit (zowel in het bad als qua vorderingen ). De anderen hadden 'allemaal' allang dat tweede lintje, en hij dus nu pas.

We hebben elke 6 weken kijkles en ik zag bij de laatste kijkles eigenlijk geen vooruitgang ten opzicht van die les daarvoor. Maar vorige week vertelde hij ineens dat hij een baantje had gezwommen zonder zijn voeten op de grond te zetten, dus ik denk dat hij dan ineens toch door had hoe het moest.

Hij smokkelt ook veel hoor, net als Mini. Het halve stuk lopen ipv van zwemmen, na elke plons weer opstaan ipv even een paar slagen zwemmen.

O ja, en hoe ver hij is. Hij heeft 2 lintjes. Maar wat dat dan precies betekent, geen idee. Volgens mij is het eerste lintje dat je watervrij bent, onder water door hoepels kunt zwemmen en als een hondje boven kunt komen als je in het water 'valt'. En volgens mij is het tweede lintje dat je op je buik en op je rug kunt blijven drijven en een stukje zwemmen.

Hij zit in ieder geval nog steeds in het eerste ondiepe badje. Hierna komt er nog een ondiep badje waar hij net niet meer kan staan en daarna komt het echte diepe.

Zo, dat is veel tekst over zwemles. Maar komt doordat ik het hele zwemles systeem maar ondoorzichtig vind.

Leuke schoenen voor de Pebbletjes.

Ik ben echt heel benieuwd naar je huis nu Mille. Die keuken klinkt fijn groot!
Ja, da's niet handig, als hij nu de juf al inpakt.

Mini heeft gelukkig nog niet zo door dat mensen haar vaak schattig vinden. Ze wordt sowieso vaak jonger ingeschat en dan dus automatisch al een beetje betutteld.

Van de week nog, doordat Nano ziek was en we een prutnacht hadden bracht ik haar iets later naar school en de deur was al dicht, dus we moesten aanbellen.

Doet er een mij onbekende mevrouw open die ervan uitging dat Mini een bijna 4-jarige was die voor het eerst een ochtendje kwam wennen en haar ook acuut zo behandelde. Ze schaamde zich te pletter toen ze doorkreeg dat Mini al een jaar op school zit

En ja, ik vind het heel jammer, wil het graag echt helemaal afmaken, maar we gaan wel wachten met de vloer. Dan maar vast andere dingen doen. Keuken plaatsen, muren verven enz. En kijken of ik die gaasbollamp van jullie nog op een mooie plek kwijt kan, want die vind ik nog steeds erg leuk!
Hoe zou het vanavond bij de trimhockey zijn?
Mini is bezig met dat op buik en rug drijven. Maar Mini is vooral bezig met zo droog mogelijk blijven omdat ze het water te koud vindt
Ja, hoe zou het bij trimhockey zijn?

Wat hebben jullie toch een mooie en prettig werkende, overzichtelijke site Peb! Heb het vaker gezegd, maar het mag wel weer een keer (ik ging Millenium nog even laten zien welke lamp ik bedoelde)

Je komt zoveel onoverzichtelijke vastlopende prutsites tegen als je even zoekt op dingen als wandtegels/aanrechtbladen enz. enz.
Haha, Mini lijkt op mij, ik was precies zo met zwemles vroeger (en met andere sporten trouwens ook ). Erg grappig om te lezen. Dim gaat in februari beginnen met zwemles, ik verheug me er nu al op .

Balen van de vloer Mille, maar een keuken van 3,5 bij 5 is het wachten wel waard. Wat een ruimte, heerlijk hoor.

De jongens lagen hier al vroeg in bed, waren zó moe van kinderopvang en bso. Heb echt vreselijk gelachen, ik hoorde Sjaak en Dim thuiskomen, dus liep naar de deur om te kijken. Ligt Dim van top tot teen bedekt onder de modder op zijn rug met zijn ogen dicht en duim in zijn mond op de deurmat, terwijl Sjaak zijn schoenen aan het uittrekken is. Echt helemaal gesloopt was ie, geen idee wat ze hebben gedaan.
Eigenlijk had je een foto moeten maken LLL! Het klinkt naast grappig ook wel heel schattig trouwens, zo'n afgedraaid ventje wat gewoon maar gaat liggen.

Ik zit echt van het uitzicht te genieten hier. Wekenlang vanaf laptop voorin kamer aangekeken tegen een tijdelijk bouwwandje 8m verderop, en nu kijk ik gewoon tegen openslaande deuren 12.5m verder aan. Heerlijk! En de lichtkoepels zijn ook zo leuk geworden. We hebben voor 3 kleine ipv. 1 grote gekozen, en dat geeft echt een heel leuk effect. En het haardvuur weerspiegelt zo mooi in de openslaande deuren. Het is echt jammer dat jullie het niet kunnen zien allemaal
Ja, dat bedacht ik me ook toen ie gewassen en wel aan tafel zat. Jammer want was echt erg schattig idd, vooral omdat hij tot zijn middel binnen lag en zijn benen nog buiten. Nou ja, je had erbij moeten zijn .

Jouw beschrijving klinkt ook zonder het te zien geweldig hoor! Lekker dat het (op de vloer na dan) nu ook echt bijna klaar is. Weet je weer waarvoor je het deed de afgelopen weken.

Ik ben er weer vandoor, ga lekker vroeg naar bed vanavond. Morgen naar de schouwburg met Sjaak, mijn zusje en haar vriendje dus moet nu gaan slapen anders val ik daar in slaap .
Ik ga ook. Het uitzicht vanuit mijn bed kijkend naar de binnenkant van mijn ogen heeft ook wel wat!

Naar welke voorstelling ga je morgen?
Hockey was leuk en ik ben suf gerend. Morgen langer bericht, het is immers al ruim een uur na mijn bedtijd .
Moge. Wij lagen er ook al voor half 10 in gisteren. Waren allebei zo moe. En daardoor waren we ook vroeg wakker vanochtend. Jammer dat Schorrie zo treuzelt dat we alsnog moeten stressen om 8 uur. En hij was zelf al om 6 uur beneden!
Ik heb ook heerlijk geslapen, zou ik vaker moeten doen zo lekker vroeg naar bed.

Drukke dag vandaag, veel te doen. Voorstelling zet ik wel even op de andere plek!
Nou Mille, dan moeten we de volgende thuis-eetdate maar in jouw nieuwe woonkeuken doen!

En onze nieuwe site, die hopelijk deze maand online gaat wordt nog veel overzichtelijker! Met (uitgebreide) zoekfunctie, gerealteerde artikelen, lichtbronnen en dimmers enzovoort. Wij verheugen ons erop!

En slapend kind op deurmat klinkt aandoenlijk.
Goedemorgen,

ja, vroeg naar bed, dat was lekker geweest. Vanavond maar weer.

Ben naar de markt geweest en BNJMN ligt nu te tukken. Vanmiddag oudsten ieder iemand mee die we weer droppen als we naar zwemles gaan. Vind het altijd zo zielig dat ze niet vaak kunnen afspreken, doorgaans ook nog logopedie en dan komt daar weinig van. Vandaag dus alleen zwemles, dus alletwee een vriendje over de vloer.

Overlijden ouders, mmm, klinkt allemaal heftig en eigenlijk wil ik hier over nog even struisvogelen. Mijn ouders worden 70 en ik weet nog dat mijn opa en oma 70 worden en dat vond ik Heel Oud (gelukkig zijn ze alletwee 90 geworden, dus voorlopig kan ik nog 20 jaar struisvogelen als mijn ouders dit ook gegund is).

Mille, je huis klinkt heerlijk. Ik vond jullie vorige huis (toen gezien op funda) prachtig en smaakvol en ik denk dat dit ook prachtig is.
Kom even zwaaien!

Heb de afgelopen week bewust even niet het topic gelezen, om even wat afstand te nemen.

Hoop dat alles goed met jullie gaat.

Hier gaat het lekker. Ritme is nog ver te zoeken, maar ik zoek het niet en dan gaat het best
He, wat leuk Ely, wees welkom! Wind en ik zijn nog even aan het kijken naar een datum voor de visite hoor. Dat wordt niet vergeten .
Hee Ely, goed om even wat van je te horen!

Geen ritme zoeken scheelt idd. een stuk ja :-)

Maar Zemmie is ook nog maar een priegeltje natuurlijk! Komt vanzelf goed gelukkig -al is het dan ten koste van jou en je nachtrust

Hoe is het met je zere mond? Weer wat beter hoop ik?

Ik ga zo even kijken waar je dan heen gaat LLL. Ik moet binnenkort naar Woezel en Pip en naar Hairspray. Ik hoef vast niet uit te leggen dat ik dat allebei niet voor mezelf doe

Het is trouwens wel weer een mooi voorbeeld van wat een uiteenlopende dingen ik doe met mijn peuter, kleuter en puber

Dank voor het huizencompliment Lien, leuk om te horen. Maar het was toen wel zeldzaam opgeruimd hoor, speciaal voor de foto's (sterker nog, ik nam eerst een proeffoto en schoof dan alles aan speelgoed en persoonlijk rotzooi net buiten beeld voor de definitieve foto ).

En lekker struisvogelen Lien, is heel gezond. Er was iets met een spreekwoord over lijden dat je vreest enz., waar ik nu even net niet helemaal opkom.

Thuis-eetdate hier is prima, jullie zijn van harte welkom, maar dat gaat dan nog wel even duren vrees ik voor we echt zover zijn. Op 31 oktober is het nog een puinhoop denk ik!
Hoi Ely. Goed je even te zien hier.

Wind, ben je nog ziek?

Hebben al 2 dagen (geloof ik) niets van je gehoord?

En ik wil echt echt echt meeten 31 oktober, met LLL erbij!

Dus ik ga niet eerder bevallen.
Hoera. Dochter mag afzwemmen voor C en Kiloknaller na half jaar door naar badje 3. Driewerf HOERA!

Zit naast BNJMN met blackberry terwijl hij in bad zit. Hoe mobiel kan je zijn .

Ja Peb, we zullen wel ergens bij jou in de buurt afspreken als je tegen die tjd niet al bevallen bent. En anders doen we de 31-e kraambezoek . Nee hoor, don't worry.
O ja. Wind heeft cursus en zal daar vast niet online kunnen, plus allerlei collega's met wie je dan iets moet waarschijnlijk.
Arme Wind

Inderdaad heel erg leuk als je er de 31e nog bij kunt zijn Peb!

Lekker Lien, kinderen die opschieten met zwemmen. Bij Mini zal het nog wel even duren. Ze fietst ook nog steeds niet los, de combi van een niet al te geweldige grove motoriek en héél voorzichtig zijn is niet echt handig.
Half jaar over badje twee gedaan hoor, dus opschieten... sja... .
Nou ja, nu schiet ie dan ineens even op, net als je de moed bijna opgeeft

Hier zeiden ze trouwens dat ze gemiddeld bijna een half jaar over elk badje doen? Ik hoop het niet, dan duurt het nog wel even voor ze dat stomme diploma heeft. Eigenlijk zou schoolzwemmen gewoon terug moeten komen. Is toch veel effcienter dan alle werkende ouders elke keer naar dat zwembad te laten sjouwen. Ik zou er graag aan meebetalen dan!

Even reclame, we zitten Grease te kijken met Maxi omdat ze haar geschiedenis SO van morgen voor 19u perfect kende. Omkopen kan best effectief zijn
Omkopen noooooit van gehoord: wij aten mcD :-). Weliswaar al 5 weken geleden toegezegd, niet meteen effect gehad dus. Half jaar per bad? Nee toch? Hoewel: dochter heeft twee jaar over A en B gedaan. Was werkelijk doodsbenauwd voor water in haar gezicht. Echt ook pas begonnen met 5 jaar. Kiloknaller is in feb begonnen, met 4.5 dus. Hopelijk gaat hij iets sneller vanaf nu.

En nu ga ik zappen in bed. Dag!
Hebben jullie geen schoolzwemmen dan? Wij wel namelijk. Maar dat is pas vanaf groep 3. Ik hoop dat Schorrie dan zijn A heeft gehaald en op schoolzwemmen voor B door kan gaan.

Hier zeiden ze dat kinderen gemiddeld een jaar over hun A doen (maar met 2x per week 3 kwartier les). Denk niet dat Schorrie dat gaat redden overigens want ik hoor jullie allemaal over badjes twee en drie enzo, en hij zwemt nog in badje 1 (maar wij hebben geen badje 3, dan zwem je echt al in het diepe, of doe KK dat dan nu?).

Ely, lees je nog mee? Hoe zit jij aanstaande woensdagmiddag na school?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven