
Innerlijke onrust bij 11 jarige en gezeik op school
donderdag 1 oktober 2009 om 14:10
Hoi
Al vanaf de kleuterklas horen we over onze zoon van 11. Hij kan niet stilzitten, hij kan zich niet concentreren, als er een ruzie is staat hij er bij of is er bij betrokken.
Nu zit hij in groep 7 en vorig jaar waren zijn cijfers niet echt goed (slecht dus) maar hij ging met weinig gezeik naar school.
Kon goed met de juf opschieten, tuurlijk bleven we wel te horen krijgen over concentratie.
In groep 5 (heeft hij 2x gedaan) is hij getest op ADD en DCD is niets bruikbaars uitgekomen. Toen begonnen ze al er over dat hij groep 8 niet zou halen en dat hij in het laatste jaar maar naar een schakeljaar zou moeten
Dit schooljaar:
3 dgn na de vakantie kwam het eerste mailtje al over zijn concentratie....en over zijn leergedrag en huiswerk
Nu zitten we hem erg achter zijn vodden aan over zijn huiswerk, dus de cijfers zijn nu voldoende, op eentje na dan. We hebben een drankje gehaald bij de reform en dat werkt wel goed hebben we het idee, hij slaapt beter en kan zich beter concentreren, zegt hij zelf.
Nu beginnen ze weer over de concentratie en dat hij zoveel innerlijke onrust heeft in de klas. Hij zegt zelf dat het met de koptelefoon die hij nu heeft een stuk beter gaat.
Ze zit hem nu gewoon op de huid. Hij kan nog niet eens zijn neus ophalen en dan krijgt hij al op zijn kop. Tussen de middag kwam hij zelfs huilend thuis, hij had achterom gekeken en de rest van de klas was aan het praten en hij krijgt op zijn kop omdat hij volgens de juf een gekke bek had getrokken, terwijl hij zegt dat het niet zo was. Hij is net als ik als er onrecht hem wordt aangedaan, gaat hij janken en wordt kwaad. Als het de waarheid is, dan haalt hij zijn schouders op.
Ze had trouwens ook lopen schreeuwen tijdens de gymles tegen iedereen, dus misschien is ze ook niet in een beister humeur.
Het is een klas van 33 kinderen, we krijgen het idee dat ze er een aantal willen lozen, er gaat er na de Herfstvakantie ook al eentje naar speciaal onderwijs.
Nu wil ze dus weer een gesprek met beide ouders, ik word er helemaal gallisch van.....
Het kan toch niet zo zijn dat zij zijn schooljaar verpest, hij begint net lol in het leren te krijgen omdat hij ziet dat daar goede cijfers mee te halen valt.
Graag jullie advies
Al vanaf de kleuterklas horen we over onze zoon van 11. Hij kan niet stilzitten, hij kan zich niet concentreren, als er een ruzie is staat hij er bij of is er bij betrokken.
Nu zit hij in groep 7 en vorig jaar waren zijn cijfers niet echt goed (slecht dus) maar hij ging met weinig gezeik naar school.
Kon goed met de juf opschieten, tuurlijk bleven we wel te horen krijgen over concentratie.
In groep 5 (heeft hij 2x gedaan) is hij getest op ADD en DCD is niets bruikbaars uitgekomen. Toen begonnen ze al er over dat hij groep 8 niet zou halen en dat hij in het laatste jaar maar naar een schakeljaar zou moeten
Dit schooljaar:
3 dgn na de vakantie kwam het eerste mailtje al over zijn concentratie....en over zijn leergedrag en huiswerk
Nu zitten we hem erg achter zijn vodden aan over zijn huiswerk, dus de cijfers zijn nu voldoende, op eentje na dan. We hebben een drankje gehaald bij de reform en dat werkt wel goed hebben we het idee, hij slaapt beter en kan zich beter concentreren, zegt hij zelf.
Nu beginnen ze weer over de concentratie en dat hij zoveel innerlijke onrust heeft in de klas. Hij zegt zelf dat het met de koptelefoon die hij nu heeft een stuk beter gaat.
Ze zit hem nu gewoon op de huid. Hij kan nog niet eens zijn neus ophalen en dan krijgt hij al op zijn kop. Tussen de middag kwam hij zelfs huilend thuis, hij had achterom gekeken en de rest van de klas was aan het praten en hij krijgt op zijn kop omdat hij volgens de juf een gekke bek had getrokken, terwijl hij zegt dat het niet zo was. Hij is net als ik als er onrecht hem wordt aangedaan, gaat hij janken en wordt kwaad. Als het de waarheid is, dan haalt hij zijn schouders op.
Ze had trouwens ook lopen schreeuwen tijdens de gymles tegen iedereen, dus misschien is ze ook niet in een beister humeur.
Het is een klas van 33 kinderen, we krijgen het idee dat ze er een aantal willen lozen, er gaat er na de Herfstvakantie ook al eentje naar speciaal onderwijs.
Nu wil ze dus weer een gesprek met beide ouders, ik word er helemaal gallisch van.....
Het kan toch niet zo zijn dat zij zijn schooljaar verpest, hij begint net lol in het leren te krijgen omdat hij ziet dat daar goede cijfers mee te halen valt.
Graag jullie advies
Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat

donderdag 1 oktober 2009 om 14:13
donderdag 1 oktober 2009 om 14:15
Het gesprek afwachten. Ik herken er wel iets in hoor. Onze zoon heeft waarschijnljik (hij moet nog definitief gediagnosticeerd, want hij is nog maar 5) het syndroom van Asperger en heeft ook zo zijn eigenaardige gewoonten. Hij neuriet heel veel in de klas en wordt door zijn juf toch ook een beetje als een stoorzender gezien. Verder doet hij het wel goed op school dus het is sec zijn gedrag en tja....wij als ouders moeten daar ook mee dealen en dat gaat best goed en dat moet de juf ook. Zij verwachten van ons dat we accepteren dat hij dit heeft, dan verwacht ik van hen ook dat ze bepaalde aspecten uit zijn gedrag accepteert.
donderdag 1 oktober 2009 om 14:30
Als het goed is, hebben ze die op school! Zoon hier heeft er al jaren één.
TO, hoe bereid zijn ze bij jullie op school om serieus naar oplossingen te zoeken? Je zegt dat hij zich met een koptelefoon op wel kan concentreren, is het mogelijk om bepaalde lessen via cd tot zich te nemen?
Is er -ondanks uitblijven van een diagnose- misschien toch een rugzakaanvraag mogelijk?
Ik proef weinig bereidheid door in je post van school uit.
Ontzettend moeilijk, wat is het voor kinderen toch bepalend waar ze op school zitten!
Sterkte.
TO, hoe bereid zijn ze bij jullie op school om serieus naar oplossingen te zoeken? Je zegt dat hij zich met een koptelefoon op wel kan concentreren, is het mogelijk om bepaalde lessen via cd tot zich te nemen?
Is er -ondanks uitblijven van een diagnose- misschien toch een rugzakaanvraag mogelijk?
Ik proef weinig bereidheid door in je post van school uit.
Ontzettend moeilijk, wat is het voor kinderen toch bepalend waar ze op school zitten!
Sterkte.
donderdag 1 oktober 2009 om 14:55
Andere school zijn we 2 jaar geleden al mee bezig geweest en halverwege het schooljaar doen ze dat alleen met indicatie of verhuizing. De lat ligt heel hoog op deze school, erg prestatie gericht
Wiebelkussen is ook geprobeerd, werkte niet, soms zou ik wel eens Retalin oid voor hem willen proberen.( misschien krijg ik jullie nu wel over mij heen......) gewoon kijken of dat helpt.
Rugzak is ook geen optie, zijn we ook al mee bezig geweest, hij krijgt geen indicatie omdat het van ADD/DCD allebei wat is maar niet genoeg voor een indicatie.
Het gekke is dat we er thuis weinig problemen mee hebben, terwijl we toch een druk gezin zijn, allebei onregelmatig werk, wel bijna altijd iemand thuis, de middelste moet elke maand naar het ziekenhuis, zit sinds dit schooljaar op speciaal onderwijs en de jongste huppelt overal tussen door. Maar ook hij krijgt al de stempel van zijn broer........terwijl hij in groep 3 zit en het goed doet.
Ik heb er gewoon koppijn van. Altijd gezeik op school. Hebben we thuis de rust en regelmaat er weer in zitten na een vervelende tijd begint dit weer...kan wel janken
Nu klopt mijn onderschrift ook niet, doe ik het zelf ook, ggrrrrrr
Wiebelkussen is ook geprobeerd, werkte niet, soms zou ik wel eens Retalin oid voor hem willen proberen.( misschien krijg ik jullie nu wel over mij heen......) gewoon kijken of dat helpt.
Rugzak is ook geen optie, zijn we ook al mee bezig geweest, hij krijgt geen indicatie omdat het van ADD/DCD allebei wat is maar niet genoeg voor een indicatie.
Het gekke is dat we er thuis weinig problemen mee hebben, terwijl we toch een druk gezin zijn, allebei onregelmatig werk, wel bijna altijd iemand thuis, de middelste moet elke maand naar het ziekenhuis, zit sinds dit schooljaar op speciaal onderwijs en de jongste huppelt overal tussen door. Maar ook hij krijgt al de stempel van zijn broer........terwijl hij in groep 3 zit en het goed doet.
Ik heb er gewoon koppijn van. Altijd gezeik op school. Hebben we thuis de rust en regelmaat er weer in zitten na een vervelende tijd begint dit weer...kan wel janken
Nu klopt mijn onderschrift ook niet, doe ik het zelf ook, ggrrrrrr
Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat
donderdag 1 oktober 2009 om 15:09
Miertje, sommige kinderen gedeien gewoon niet in een groep, middelste hier heeft het ook. Hij uit het alleen anders. Met boze buien en onverzettelijkheid. Ook heel vervelend.
Gelukkig doet school er alles aan om hem bij de les te houden. Eén op één gaat hij trouwens geweldig! Gisteren had hij zijn eerste privé zwemles, gooit er al 2 jaar met de pet naar.
We kregen gisteren meteen te horen dat hij (privé) mag afzwemmen.
Het is lastig hoor, als je kind niet lekker gaat op school met het bijbehorende gezeur.
Tóch wel fijn dat het thuis wel goed gaat!
Gelukkig doet school er alles aan om hem bij de les te houden. Eén op één gaat hij trouwens geweldig! Gisteren had hij zijn eerste privé zwemles, gooit er al 2 jaar met de pet naar.
We kregen gisteren meteen te horen dat hij (privé) mag afzwemmen.
Het is lastig hoor, als je kind niet lekker gaat op school met het bijbehorende gezeur.
Tóch wel fijn dat het thuis wel goed gaat!
donderdag 1 oktober 2009 om 16:12
Hij kwam net weer huilend uit school....we zijn er klaar mee, dat kan ik je wel zeggen. Een kind wat ongelukkig is, zo zielig, terwijl het zo'n vrolijkerd kan zijn.
Manlief heeft de school waar we 2 jr geleden zijn wezen kijken, gebeld en er is nog plek, volgende week donderdag is er een gesprek en in overleg met de huidige school zou overstap mogelijk zijn.
Manlief heeft de school waar we 2 jr geleden zijn wezen kijken, gebeld en er is nog plek, volgende week donderdag is er een gesprek en in overleg met de huidige school zou overstap mogelijk zijn.
Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat
donderdag 1 oktober 2009 om 16:27
33 kinderen in een klas en daar een kind dat zich niet goed kan concentreren tussen zetten? Zijn ze nou helemaal betoeterd op die school? Zeker een goeie stap om naar een andere school te gaan kijken, ik zou als de wiedeweerga een school proberen te vinden waar de klassen kleiner zijn. In een klas van 33 wordt zelfs het rustigste kind nog wel opgefokt.
donderdag 1 oktober 2009 om 16:42
quote:miertje M schreef op 01 oktober 2009 @ 14:10:
Hoi
Al vanaf de kleuterklas horen we over onze zoon van 11. Hij kan niet stilzitten, hij kan zich niet concentreren, als er een ruzie is staat hij er bij of is er bij betrokken.
Nu zit hij in groep 7 en vorig jaar waren zijn cijfers niet echt goed (slecht dus) maar hij ging met weinig gezeik naar school.
OK, slechte cijfers, maar wat is hier dan aangedaan? Heb je het met de school over gehad hoe hij hierbij begeleid werd? Heeft hij hulp gehad van de IBer? Had de school handelingsplannen opgesteld hoe dat te verbeteren en zag je daarmee verbetering?
Kon goed met de juf opschieten, tuurlijk bleven we wel te horen krijgen over concentratie.
In groep 5 (heeft hij 2x gedaan) is hij getest op ADD en DCD is niets bruikbaars uitgekomen. Toen begonnen ze al er over dat hij groep 8 niet zou halen en dat hij in het laatste jaar maar naar een schakeljaar zou moeten
Dit schooljaar:
3 dgn na de vakantie kwam het eerste mailtje al over zijn concentratie....en over zijn leergedrag en huiswerk.
Mooi toch, dat de leerkracht dat al zo snel ziet. Ik kan me voortsellen dat je dat liever niet aan het eind van het schooljaar pas hoort. En huiswerk: daarin heb je als ouder ook een taak in. Het is niet de bedoeling daat jij het gaat doen, maar controleer of ze het gemaakt hebben en creeer een vaste ruimte en tijd ervoor.
Nu zitten we hem erg achter zijn vodden aan over zijn huiswerk, dus de cijfers zijn nu voldoende, op eentje na dan. We hebben een drankje gehaald bij de reform en dat werkt wel goed hebben we het idee, hij slaapt beter en kan zich beter concentreren, zegt hij zelf.
Ok prima allemaal. Jullie hebben het huiswerkprobleem aangepakt. Concentratie is natuurlijk moeilijk te beoordelen, het kan zijn dat hij zich langer op zijn werk kan concentreren maar tussendoor nog snel druk is, je zit niet bij hem in de klas.
Nu beginnen ze weer over de concentratie en dat hij zoveel innerlijke onrust heeft in de klas. Hij zegt zelf dat het met de koptelefoon die hij nu heeft een stuk beter gaat.
Is zijn concentratie volgens school verslechterd tov het begin van het jaar, terwijl jullie dat zelf juist tegenovergesteld zien? Wat voor voorbeelden heeft de leerkracht daarvoor?
Ze zit hem nu gewoon op de huid. Hij kan nog niet eens zijn neus ophalen en dan krijgt hij al op zijn kop. Tussen de middag kwam hij zelfs huilend thuis, hij had achterom gekeken en de rest van de klas was aan het praten en hij krijgt op zijn kop omdat hij volgens de juf een gekke bek had getrokken, terwijl hij zegt dat het niet zo was. Hij is net als ik als er onrecht hem wordt aangedaan, gaat hij janken en wordt kwaad. Als het de waarheid is, dan haalt hij zijn schouders op.
In een klas met 33 kinderen kan het zo zijn dat de verkeerde eens op zijn kop krijgt. Naar, maar dat kan gebeuren. Maar goed, een drama hoeft dat ook weer niet te zijn, ook als volwassene zal je dit soms overkomen en kun je ook niet gaan huilen en schreeuwen. Ik kan me wel voorstelllen dat je het gevoel krijgt dat ze altijd jouw zoon moet hebben. Dat kun je ook gewoon vertellen tegen haar. Maar als je zoon nogal bewegelijk is, dan is het al snel aannemelijk voor een leerkracht dat hij "bezig" is.
Ze had trouwens ook lopen schreeuwen tijdens de gymles tegen iedereen, dus misschien is ze ook niet in een beister humeur.
Dat is natuurlijk niet goed, ik weet niet of dat schreeuwen en flippen was of een stem verheffing.... er zit verschil tussen.
Het is een klas van 33 kinderen, we krijgen het idee dat ze er een aantal willen lozen, er gaat er na de Herfstvakantie ook al eentje naar speciaal onderwijs.
Dat is natuurlijk een hele grote klas en zeker niet ideaal voor een leerkracht. Maar ik denk dat geen enkele leerkracht graag kinderen wil lozen zoals jij het zegt. De meesten willen het zo goed mogelijk doen voor alle kinderen in de klas.
Nu wil ze dus weer een gesprek met beide ouders, ik word er helemaal gallisch van.....
Het is toch hartstikke goed dat ze jullie als ouders er zo in betrekt, met jullie het gesprek aangaat ed? Als ze het nieet had gevraagd, dan had je je toch ook achter de oren gekrabd? Wel moet het zo zijn dat er iets gedaan wordt met die gesprekken. Schrijf daarom de punten op en vraag wat zij er nou specifiek aan willen gaan doen op school en wat jij thuis kan doen
Het kan toch niet zo zijn dat zij zijn schooljaar verpest, hij begint net lol in het leren te krijgen omdat hij ziet dat daar goede cijfers mee te halen valt.
Graag jullie advies
Een lerares zal er niet op uit zijn om zijn schooljaar te verpesten! Ik proef een beetje in je berichten dat jij vindt dat deze problemen door deze lerares komen, dit terwijl hij al jaren problemen heeft op school. Ik lees echter dat deze leerkracht bereid is om dit echt aan te pakken, je op tijd waarschuwt, gesprekken erover aangaat, oplossingen zoals die hoofdtelefoon ed bedenkt...
Ga gewoon het gesprek aan, vraag over de handelingsplannen (dat zijn opgestelde plannen om zijn zwakke vakken te verbeteren, door extra meteriaal, ander materiaal of IB begeleiding) die hij heeft en hoe het daarmee gaat. Geef ook aan dat jullie vinden dat het beter gaat de laatste tijd en of zij dat ook ziet.
Een andere school kan natuurlijk ook, maar is ook erg ingrijpend. Praat ook bij de nieuwe mogelijke school hoe zij zijn problemen zien en hoe zij daar aan willen gaan werken.
Duidelijke communicatie is alles in dit soort zaken.
Hoi
Al vanaf de kleuterklas horen we over onze zoon van 11. Hij kan niet stilzitten, hij kan zich niet concentreren, als er een ruzie is staat hij er bij of is er bij betrokken.
Nu zit hij in groep 7 en vorig jaar waren zijn cijfers niet echt goed (slecht dus) maar hij ging met weinig gezeik naar school.
OK, slechte cijfers, maar wat is hier dan aangedaan? Heb je het met de school over gehad hoe hij hierbij begeleid werd? Heeft hij hulp gehad van de IBer? Had de school handelingsplannen opgesteld hoe dat te verbeteren en zag je daarmee verbetering?
Kon goed met de juf opschieten, tuurlijk bleven we wel te horen krijgen over concentratie.
In groep 5 (heeft hij 2x gedaan) is hij getest op ADD en DCD is niets bruikbaars uitgekomen. Toen begonnen ze al er over dat hij groep 8 niet zou halen en dat hij in het laatste jaar maar naar een schakeljaar zou moeten
Dit schooljaar:
3 dgn na de vakantie kwam het eerste mailtje al over zijn concentratie....en over zijn leergedrag en huiswerk.
Mooi toch, dat de leerkracht dat al zo snel ziet. Ik kan me voortsellen dat je dat liever niet aan het eind van het schooljaar pas hoort. En huiswerk: daarin heb je als ouder ook een taak in. Het is niet de bedoeling daat jij het gaat doen, maar controleer of ze het gemaakt hebben en creeer een vaste ruimte en tijd ervoor.
Nu zitten we hem erg achter zijn vodden aan over zijn huiswerk, dus de cijfers zijn nu voldoende, op eentje na dan. We hebben een drankje gehaald bij de reform en dat werkt wel goed hebben we het idee, hij slaapt beter en kan zich beter concentreren, zegt hij zelf.
Ok prima allemaal. Jullie hebben het huiswerkprobleem aangepakt. Concentratie is natuurlijk moeilijk te beoordelen, het kan zijn dat hij zich langer op zijn werk kan concentreren maar tussendoor nog snel druk is, je zit niet bij hem in de klas.
Nu beginnen ze weer over de concentratie en dat hij zoveel innerlijke onrust heeft in de klas. Hij zegt zelf dat het met de koptelefoon die hij nu heeft een stuk beter gaat.
Is zijn concentratie volgens school verslechterd tov het begin van het jaar, terwijl jullie dat zelf juist tegenovergesteld zien? Wat voor voorbeelden heeft de leerkracht daarvoor?
Ze zit hem nu gewoon op de huid. Hij kan nog niet eens zijn neus ophalen en dan krijgt hij al op zijn kop. Tussen de middag kwam hij zelfs huilend thuis, hij had achterom gekeken en de rest van de klas was aan het praten en hij krijgt op zijn kop omdat hij volgens de juf een gekke bek had getrokken, terwijl hij zegt dat het niet zo was. Hij is net als ik als er onrecht hem wordt aangedaan, gaat hij janken en wordt kwaad. Als het de waarheid is, dan haalt hij zijn schouders op.
In een klas met 33 kinderen kan het zo zijn dat de verkeerde eens op zijn kop krijgt. Naar, maar dat kan gebeuren. Maar goed, een drama hoeft dat ook weer niet te zijn, ook als volwassene zal je dit soms overkomen en kun je ook niet gaan huilen en schreeuwen. Ik kan me wel voorstelllen dat je het gevoel krijgt dat ze altijd jouw zoon moet hebben. Dat kun je ook gewoon vertellen tegen haar. Maar als je zoon nogal bewegelijk is, dan is het al snel aannemelijk voor een leerkracht dat hij "bezig" is.
Ze had trouwens ook lopen schreeuwen tijdens de gymles tegen iedereen, dus misschien is ze ook niet in een beister humeur.
Dat is natuurlijk niet goed, ik weet niet of dat schreeuwen en flippen was of een stem verheffing.... er zit verschil tussen.
Het is een klas van 33 kinderen, we krijgen het idee dat ze er een aantal willen lozen, er gaat er na de Herfstvakantie ook al eentje naar speciaal onderwijs.
Dat is natuurlijk een hele grote klas en zeker niet ideaal voor een leerkracht. Maar ik denk dat geen enkele leerkracht graag kinderen wil lozen zoals jij het zegt. De meesten willen het zo goed mogelijk doen voor alle kinderen in de klas.
Nu wil ze dus weer een gesprek met beide ouders, ik word er helemaal gallisch van.....
Het is toch hartstikke goed dat ze jullie als ouders er zo in betrekt, met jullie het gesprek aangaat ed? Als ze het nieet had gevraagd, dan had je je toch ook achter de oren gekrabd? Wel moet het zo zijn dat er iets gedaan wordt met die gesprekken. Schrijf daarom de punten op en vraag wat zij er nou specifiek aan willen gaan doen op school en wat jij thuis kan doen
Het kan toch niet zo zijn dat zij zijn schooljaar verpest, hij begint net lol in het leren te krijgen omdat hij ziet dat daar goede cijfers mee te halen valt.
Graag jullie advies
Een lerares zal er niet op uit zijn om zijn schooljaar te verpesten! Ik proef een beetje in je berichten dat jij vindt dat deze problemen door deze lerares komen, dit terwijl hij al jaren problemen heeft op school. Ik lees echter dat deze leerkracht bereid is om dit echt aan te pakken, je op tijd waarschuwt, gesprekken erover aangaat, oplossingen zoals die hoofdtelefoon ed bedenkt...
Ga gewoon het gesprek aan, vraag over de handelingsplannen (dat zijn opgestelde plannen om zijn zwakke vakken te verbeteren, door extra meteriaal, ander materiaal of IB begeleiding) die hij heeft en hoe het daarmee gaat. Geef ook aan dat jullie vinden dat het beter gaat de laatste tijd en of zij dat ook ziet.
Een andere school kan natuurlijk ook, maar is ook erg ingrijpend. Praat ook bij de nieuwe mogelijke school hoe zij zijn problemen zien en hoe zij daar aan willen gaan werken.
Duidelijke communicatie is alles in dit soort zaken.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
donderdag 1 oktober 2009 om 16:45
quote:Lllilaaa schreef op 01 oktober 2009 @ 16:27:
33 kinderen in een klas en daar een kind dat zich niet goed kan concentreren tussen zetten? Zijn ze nou helemaal betoeterd op die school? Zeker een goeie stap om naar een andere school te gaan kijken, ik zou als de wiedeweerga een school proberen te vinden waar de klassen kleiner zijn. In een klas van 33 wordt zelfs het rustigste kind nog wel opgefokt.Het is heel groot, maar als het echt goed georganiseerd is, kan het wel... Maar het is zeker niet ideaal en ik vind dit een slechte organisatie van de school.
33 kinderen in een klas en daar een kind dat zich niet goed kan concentreren tussen zetten? Zijn ze nou helemaal betoeterd op die school? Zeker een goeie stap om naar een andere school te gaan kijken, ik zou als de wiedeweerga een school proberen te vinden waar de klassen kleiner zijn. In een klas van 33 wordt zelfs het rustigste kind nog wel opgefokt.Het is heel groot, maar als het echt goed georganiseerd is, kan het wel... Maar het is zeker niet ideaal en ik vind dit een slechte organisatie van de school.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
donderdag 1 oktober 2009 om 16:50
Ik ben het met singalala eens dat de lerares het waarschijnlijk echt niet 'op hem gemunt' heeft. Die heeft het gewoon vrij pittig, met 33 kinderen in een klas waarvan er kennelijk ook al eentje dusdanige problemen heeft dat die daar het speciaal onderwijs gaat na de herfstvakantie. En dan kan het gebeuren dat ze een keer de verkeerde leerling aanpakt.
Waarschijnlijk zal zij het ermee eens zijn dat het onbegrijpelijk is dat een school kiest voor een klas van die grootte, als daar ook nog kinderen met een 'gebruiksaanwijzing' in zitten.
Waarschijnlijk zal zij het ermee eens zijn dat het onbegrijpelijk is dat een school kiest voor een klas van die grootte, als daar ook nog kinderen met een 'gebruiksaanwijzing' in zitten.
donderdag 1 oktober 2009 om 18:41
donderdag 1 oktober 2009 om 20:00
Is hij op school getest op ADHD?
laat hem anders eens particulier testen, misschien komt er dan iets heel anders uit.
Ritalin krijg je niet voorgeschreven zonder diagnose.
Ik zou zeker op zoek gaan naar een andere school, als kinderen op een school eenmaal een naam heben, ome ze daar meestal niet meer vanaf.
laat hem anders eens particulier testen, misschien komt er dan iets heel anders uit.
Ritalin krijg je niet voorgeschreven zonder diagnose.
Ik zou zeker op zoek gaan naar een andere school, als kinderen op een school eenmaal een naam heben, ome ze daar meestal niet meer vanaf.
donderdag 1 oktober 2009 om 20:58
@ singalala,
Wat kan je dat goed verwoorden allemaal, maar wat ik bedoel met het op hem gemunt hebben, is dat hij een hele dikke vette stempel op zijn voorhoofd heeft en ik bang ben dat hij daar niet vanaf komt. Hij krijgt wel 1x in de week een uur van een andere leerkracht extra aandacht maar vaak schiet dat er bij in omdat er natuurlijk meer zijn, Ze zijn dan in een groepje van 10.(creatief schrijven) Hij zegt dat hij bijna niets kan vragen en alleen maar moet schrijven.
Hij heeft tot dat hij bleef zitten in een groep van 17 gezeten, maar ookal was hij dat jaar overgegaan, de groep werd toen samengevoegd, terwijl er in de regelementen staat dat er max tot 30 gegaan wordt.
Tuurlijk weet ik wel dat het goed is dat ze aan de bel trekt, maar het wordt me af en gewoon te veel....met de middelste hebben we het afgelopen jaar al zo vaak "op het matje" moeten komen. En nu is dat een heel ander kind.(spraak/taal/epilepsie handicap)
@ mamzelle,
Dit wil ze bespreken:
Dat Junior niet alleen zeer veel moeite heeft met concentratie maar hij ook telkens weer andere kinderen af zit te leiden. Er is natuurlijk wel eens een wisselwerking met andere kinderen maar vaak komt de onrust bij Junior vandaan. Waar ik bang voor ben is dat ze hem (net als de halve school) naar een Praktijk voor integratieve kindertherapie willen doen, en wat is daar zo erg aan, hij is een afstudeer project voor een van hun geweest in de kleuterklas. Alles werd tot in de treuren met de leerkracht overlegd, dus krijg je later weer op je bordje en nog steeds .
Met de halve school bedoel ik ook werkelijk de halve school, volgens mij krijgen ze aanbrengprovisie en het wordt ook niet geheel vergoed ( ¤ 60 zelf betalen per week)
@koko Hij heeft op school een vooronderzoek gehad door de school educatiedienst oid, daar kwam uit dat hij groep 8 niet zou halen en dat wordt er nog steeds bijgehaald. Terwijl die testen maar 1 jaar geldig zijn.
De test is op ons verzoek overgedaan in opdracht van de kinderrevalidatie arts van het ziekenhuis. Hij liep daar vanwege zijn hypermobiliteit (dat had ik nog niet verteld hier)
Hij is getest op ADD, dus zonder de hyper en op DCD, een coördinatiestoring tussen de hersenen en het lichaam, gevolg lompheid, discoördinatie.
Dat hoofdstuk is nu afgesloten, en ik zal dan ook niet meer naar dat ziekenhuis terug gaan, maar naar een kinderziekenhuis. Daar hebben we gewoon veel betere ervaringen met de middelste, ook al is het op een ander gebied.
Tuurlijk weet ik dat Retalin niet zaligmakend is, maar dan is het iig uitgesloten.
Wat kan je dat goed verwoorden allemaal, maar wat ik bedoel met het op hem gemunt hebben, is dat hij een hele dikke vette stempel op zijn voorhoofd heeft en ik bang ben dat hij daar niet vanaf komt. Hij krijgt wel 1x in de week een uur van een andere leerkracht extra aandacht maar vaak schiet dat er bij in omdat er natuurlijk meer zijn, Ze zijn dan in een groepje van 10.(creatief schrijven) Hij zegt dat hij bijna niets kan vragen en alleen maar moet schrijven.
Hij heeft tot dat hij bleef zitten in een groep van 17 gezeten, maar ookal was hij dat jaar overgegaan, de groep werd toen samengevoegd, terwijl er in de regelementen staat dat er max tot 30 gegaan wordt.
Tuurlijk weet ik wel dat het goed is dat ze aan de bel trekt, maar het wordt me af en gewoon te veel....met de middelste hebben we het afgelopen jaar al zo vaak "op het matje" moeten komen. En nu is dat een heel ander kind.(spraak/taal/epilepsie handicap)
@ mamzelle,
Dit wil ze bespreken:
Dat Junior niet alleen zeer veel moeite heeft met concentratie maar hij ook telkens weer andere kinderen af zit te leiden. Er is natuurlijk wel eens een wisselwerking met andere kinderen maar vaak komt de onrust bij Junior vandaan. Waar ik bang voor ben is dat ze hem (net als de halve school) naar een Praktijk voor integratieve kindertherapie willen doen, en wat is daar zo erg aan, hij is een afstudeer project voor een van hun geweest in de kleuterklas. Alles werd tot in de treuren met de leerkracht overlegd, dus krijg je later weer op je bordje en nog steeds .
Met de halve school bedoel ik ook werkelijk de halve school, volgens mij krijgen ze aanbrengprovisie en het wordt ook niet geheel vergoed ( ¤ 60 zelf betalen per week)
@koko Hij heeft op school een vooronderzoek gehad door de school educatiedienst oid, daar kwam uit dat hij groep 8 niet zou halen en dat wordt er nog steeds bijgehaald. Terwijl die testen maar 1 jaar geldig zijn.
De test is op ons verzoek overgedaan in opdracht van de kinderrevalidatie arts van het ziekenhuis. Hij liep daar vanwege zijn hypermobiliteit (dat had ik nog niet verteld hier)
Hij is getest op ADD, dus zonder de hyper en op DCD, een coördinatiestoring tussen de hersenen en het lichaam, gevolg lompheid, discoördinatie.
Dat hoofdstuk is nu afgesloten, en ik zal dan ook niet meer naar dat ziekenhuis terug gaan, maar naar een kinderziekenhuis. Daar hebben we gewoon veel betere ervaringen met de middelste, ook al is het op een ander gebied.
Tuurlijk weet ik dat Retalin niet zaligmakend is, maar dan is het iig uitgesloten.
Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat
donderdag 1 oktober 2009 om 21:15
Ik vind het heel goed van je dat je zo gaat voor je kind.
Ik zou zo snel mogelijk naar dat kinderziekenhuis gaan voor een diagnose.
Het zou zomaar kunnen dat hij wel degelijk ADD heeft.
Met een goede diagnose zou jouw zoon geholpen worden.
Eventueel met medicatie, maar een specifieke aanpak passend bij zijn probleem zou ook wonderen kunnen verrichten.
Er komt dan in ieder geval een passend handelingsplan voor jouw kind.
Ik zou zo snel mogelijk naar dat kinderziekenhuis gaan voor een diagnose.
Het zou zomaar kunnen dat hij wel degelijk ADD heeft.
Met een goede diagnose zou jouw zoon geholpen worden.
Eventueel met medicatie, maar een specifieke aanpak passend bij zijn probleem zou ook wonderen kunnen verrichten.
Er komt dan in ieder geval een passend handelingsplan voor jouw kind.
donderdag 1 oktober 2009 om 21:22
Ik zou ook met de handen in het haar zitten. Wat naar voor je zoon.. na 3 dagen al gezeur, dan weet je wel dat de vorige leerkachten het over jou zoon hebben gehad tegen de nieuwe leerkracht (zo van, die moet je strak houden) ipv een schone lei te beginnen.
Concentratie problemen suggereert m.i niet direct problemen als adhd etc. Sommige hebben gewoon een slechte concentratie en kunnen dit als zeer frustrerend beschouwen waardoor ze bepaald gedrag kunnen vertonen.
Klas van 33 moet dan al helemaal frustratie opleveren...!
Succes met je zoon!
Concentratie problemen suggereert m.i niet direct problemen als adhd etc. Sommige hebben gewoon een slechte concentratie en kunnen dit als zeer frustrerend beschouwen waardoor ze bepaald gedrag kunnen vertonen.
Klas van 33 moet dan al helemaal frustratie opleveren...!
Succes met je zoon!