Mode & Beauty alle pijlers

Mijn haar stinkt!

20-09-2009 17:08 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag mede-forummers,

Ik heb schouderlang haar en was het om de andere dag. Dit is hard nodig, want op dag 2 stinkt het echt. Op de was-dag ruikt het weer heerlijk fris. Mijn lief zegt dat ik gewoon een hele sterke geur boven op mijn hoofd heb, en noemt het gebied rond mijn kruin liefkozend 'stink-plekje dat ruikt naar oude gado-gado'

Eerder had ik altijd korter haar en waste ik het elke dag (dus geen kans om te stinken)? Nooit wat geroken.) maar nu het lang is vind ik dat zo'n gedoe.

Wat kan ik aan mijn stinkhaar doen?
quote:mamzelle schreef op 20 september 2009 @ 17:53:

Al eens nagegaan of je last van een huidreactie hebt die de stank veroorzaakt? Iets wat overigens ook veroorzaakt kan zijn door te vaak wassen. Enkeltje huisarts zou ik zeker bij de overwegingen doen.Mijn eerste ingeving was ook het proberen van een mildere shampoo. Ik weet niet wat gado gado is maar mijn kruin ruikt na een aantal dagen ook niet zo fris meer hoor.
quote:Mamasaar schreef op 20 september 2009 @ 18:54:

[...]

Droog het direct na het wassen, durf te wedden dat dat zal helpen. Gebruik een diffuser waarbij je je haar "op de kop" houd. Dan houd je ook veel volume.

Hmmm, ik heb zeg maar 'groot haar' van nature; met fohn krijg ik al snel zoooo veel volume extra dat het lijkt of mijn fohn is ontploft...

Mijn kapper verzucht regelmatig dat hij al blij zou zijn met een beetje van mijn haar op een slechte haardag
quote:Sagrera schreef op 20 september 2009 @ 18:59:

[...]

Mijn eerste ingeving was ook het proberen van een mildere shampoo. Ik weet niet wat gado gado is maar mijn kruin ruikt na een aantal dagen ook niet zo fris meer hoor.

Yep, dat lijkt me een goede. Ik gebruik shampoo van de kapper, zal me door hem maar eens een ander spulletje laten aansmeren. Heb nu anti-roos shampoo, maar wellicht is dat te heftig voor mijn hoofdhuid.

Goeie tip, thanx!
quote:Zwieber schreef op 20 september 2009 @ 18:51:

Ik had dit een tijd ook, bleek het aan de rubberen kam te liggen waarmee ik mijn haar kamde!Was je alergisch Zwieb? Of meurde die kam zo?
quote:Kokette_Suzette schreef op 20 september 2009 @ 19:10:

[...]

Was je alergisch Zwieb? Of meurde die kam zo?Die kam stonk enorm naar rubber. Het was zo'n opvouwbare kam die makkelijk in je tas kon. Gekocht bij the Museum of Natural History. Ik had natuurlijk moeten weten dat er een oud en rot geurtje aan moest hangen . Het heeft me echt heel lang geduurd voordat ik erachter kwam waar die geur vandaan kwam. Het rook naar rubber en rook. En mijn ouders maar vragen of ik aan het roken was geslagen...
quote:Zwieber schreef op 20 september 2009 @ 19:13:

[...]

Die kam stonk enorm naar rubber. Het was zo'n opvouwbare kam die makkelijk in je tas kon. Gekocht bij the Museum of Natural History. Ik had natuurlijk moeten weten dat er een oud en rot geurtje aan moest hangen . Het heeft me echt heel lang geduurd voordat ik erachter kwam waar die geur vandaan kwam. Het rook naar rubber en rook. En mijn ouders maar vragen of ik aan het roken was geslagen...
Mijn haar was vroeger ook erg snel vet., en ik moest het echt elke dag met shampoo wassen. Ik ben op een gegeven moment begonnen met ipv wassen, goed uitspoelen onder de douche. Ook omdat mijn haar niet zit als ik het niet nat maak. Momenteel was ik mijn haar maximaal een keer per week met shampoo. Het stinkt niet en is ook niet meer vet. Het is echt een fase waar je doorheen moet waarin je haar voor je gevoel te vet is en echt gewassen moet worden. Maar je huid went er echt aan en je haar wordt veel minder snel vet.
Home is where your wifi connects automatically.
Welp. ik heb daar weleens aan gedacht ja, maar als ik dan onder de douche sta en het eenmaal nat is denk ik al gauw: toch maar even beetje shampoo er in, want dan ruikt het lekker. De eerste dag dan
Even doorzetten dan, het wordt echt beter na een aantal keer spoelen. En je haar wordt na een tijdje echt veel minder vet. En het glanst nog steeds wel heel mooi.

Nu vind ik het zelfs jammer om mijn haar met shampoo te wassen. Dan wordt het zo ontzettend zacht en slap, dat ik moeite heb het in model te brengen.
Home is where your wifi connects automatically.
Merk je ook wat anders op je hoofdhuid? Zoals bijv. jeuk, droge plekjes, roos? Want ik las dat je nu een anti-roos shampoo gebruikt. Over het algemeen zijn die erg sterk qua samenstelling en maken de hoofdhuid alleen maar vetter, omdat het zo sterk is (en ontvet meestal heel erg, waardoor je hoofdhuid weer meer talg produceerd om het minder droog te krijgen...sneeuwbaleffect).

Roos kan ook een andere oorzaak hebben, zoals een schimmel infectie. En ja, dat kan ook geen ruiken/ stinken als er niks aan gedaan wordt. Kijk of laat anders je vriend eens op je hoofdhuid kijken of er wat te zien is..

En persoonlijk zou ik denk ik meteen van die anti-roos shampoo afstappen en juist een milde shampoo gebruiken waar zo min mogelijk chemische troepjes in zitten.
Kijk eens of de Consumentenbond recentelijk nog een test heeft gedaan. Ik weet van een test van 15 jaar geleden dat sommige (zeker anti-roos) shampoo's behoorlijk agressief uit de test kwamen. Uiteindelijk was toen het kruitvat eigen merk het beste getest. Je hoeft echt geen tien euro uit te geven aan een duur kappersgoedje die feitelijk ook weinig verstand van de chemische samenstelling en dermatologie heeft.
Zou het niet de actieve stof in anti-roos shampoo zijn?

Mijn man gebruikt het ook en de eerste dag gaat het prima,maar de dag erna...

Vooral als het warm weer is ruik je het goed.

En de geur voldoet goed aan je beschrijving.

Daarna een anti-roos shampoo( proefje) van de apotheek: dezelfde vieze lucht.

Bij een andere shampoo geen last.
Hmmm, ik ga die anti-roos shampoo dan maar eens laten staan, kijken wat er gebeurt. Eh,... en ruiken ook
Ben benieuwd!
Vraag het aan de kapper/ster.

Het wassen vind ik ook geen gedoe, maar dat drogen. En bovendien is mijn haar de dag van het wassen zo droog.
En hoe staat het met de "gado-gado" lucht?
Hoi Suzette,

Ik heb al 2 jaar dit stinkend kruin probleem, ben er wel een keer 3mnd vanaf geweest. Volgens de kapster was het zweet, en had ik La Biothetique gekocht voor dit probleem. Ik dacht het gevonden te hebben maar het probleem kwam terug.

Ik heb heel veel geprobeerd zoals div mengseltjes, karnemelk/knoflook/appelazijn/aluinpoeder/aloëvera/ochtendurine, en zelfs een beetje koffie poeder erop dan stinkt het even niet meer, niks helpt.

De dermatoloog vind niks alleen dat de huid wat rood is.

Ook een schimmel kuurtje geprobeerd en ketokonazol.

ze noemen het ook wel the smelly scalpsyndrome.

Misschien heeft het met voeding te maken en wat iemand zei,

je kruin chakra! iets symbolisch? of zoiets.

Hopelijk weet jij inmiddels een oplossing? ik ben radeloos

en word niet goed van die lucht lijkt op kots lucht heb dit nooit eerder gehad zo erg, en zo lang.

Misschien moeten we zuivere rozenwater gaan drinken en ruikt alles naar rozen?

Wie o wie weet raad.

Mvgr Geraldina
http://www.ehow.com/about_5467209_smell ... drome.html
Parfum in je haar, doe ik sowieso.
Na het wassen conditioner in je haar doen, dat blijft lekker langs ruiken. Soms stinkt mijn haar, maar als ik mijn haar te vaak was, wordt het heel droog. Dus dan doe ik er alleen conditioner in: zacht haar dat lekker ruikt is dan het resultaat. Beetje parfum erin en klaar: heerlijk haar waarvan mijn vriendje helemaal gek wordt (in de positieve zin!)!
quote:Kokette_Suzette schreef op 24 september 2009 @ 07:39:

Hmmm, ik ga die anti-roos shampoo dan maar eens laten staan, kijken wat er gebeurt. Eh,... en ruiken ook En? Hoe staat t met de gado gado-lucht? Ben wel erg benieuwd eigenlijk...
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
Betadineshampoo heeft bij mij super gewerkt!
Ben je pas geleden gestopt/gestart met de pil of erg ziek geweest?
quote:MeDiamond schreef op 14 februari 2013 @ 17:48:

Ben je pas geleden gestopt/gestart met de pil of erg ziek geweest?Tis wel 3 jaar geleden !!
hmm zie nu pas. Snap niet dat iemand hem naar boven heeft gehaald.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven