Mode & Beauty alle pijlers

Klitten in mijn haar

02-10-2009 10:52 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies,

mijn haar wordt nu iets langer dan schouderlengte en ik wilde eens iets aan gaan schaffen tegen klitten...maar wat? Ik stond gisteren bij de Kruidvat en het duizelde me. Vandaar dat ik hier maar even kom vragen.

Ik zoek een product dat ik na het wassen in mijn haar kan doen, dus geen conditioner. Daar wordt mijn haar altijd erg zwaar en vettig van namelijk. Mijn haar valt onder het type 'fijn haar'.

Ik zag bijvoorbeeld dit:

Iemand hier ervaring mee? Of kan je me iets anders aanraden?

Ik gebruikte altijd deze:

maar hier zit tegenwoordig collageen in en aangezien ik vegetarier ben, smeer ik ook maar geen mogelijk dierlijk materiaal in mijn haar.
jaahaaa direct kopen en nooit meer loslaten. ik gebruik het al een jaar of 14, ben nu 20. Praktisch mijn hele leven dus en het werkt!
ik heb het dus over die gliss kur...
Ik zou zeggen, probeer hem gewoon. Ieder haartype is anders, dus wat voor de een heel goed werkt, kan voor jouw bos funest zijn.

Enneh... altijd dit in je tas:

Gliss Kur werkt perfect!! Ik heb de oranje voor droog beschadigd haar ,vond deze de beste uit de serie !!!!
ik las "kitten in je haar"
Nee borstel is juist heel slecht voor je haar! Bij een borstel 'rag' je door je haar heen waardoor je haar sneller kan afbreken waardoor het dus makelijker kan gaan klitten. Beter is een grove kam. Je begint onderaan en gaat steeds meer omhoog.

Het is even wennen voor de borsteldragers maar dat komt vanzelf goed! En die gliss kur vind ik goed werken!
quote:DJ Momo schreef op 02 oktober 2009 @ 10:59:

Ik draai dingen nog wel eens om en dan krijg je iets heel anders...

Maar euh, wij hebben hier altijd die van Gliss Kur, topspul. Je haar gaat er nog lekker van ruiken ook.
gliss kur spul is inderdaad top, die je hier neer hebt gezet gebruik ik ook. Fijn spul en je doet er lang mee.
Je hebt die fles trouwens in 3 varianten, even goed kijken welke je pakt.

ik las "kitten in je haar" Ik dus ook en ik vroeg me af wat daar dan zo erg aan was.
Okee bedankt, ik ga die gele dan maar eens proberen! Ik gebruik overigens al jaren geen borstel maar een kam. Van borstelen wordt m'n haar te snel vet. Die kam zit overigens wel altijd in mijn tas!
Ja!!!! Superspul die Gliss Kur. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik die gele nog nooit heb gehad. De oranje en de roze wel. Beide ge-wel-dig tegen klitten!

Ik ook! Ik was al op weg om opvoedkundige tips te geven

Ik gebruik zelf dat spul van Gliss, (zit wel een amandel achtig luchtje aan wat ik niet zo lekker vind) is best goed, ook die van Andrelon is prima. Las hier een tijdje geleden iemand die last had van springerig haar dat je ook een ietsje pietsje babyolie op je handen kan doen en dat door je haar halen. Dat gaat vaak goed bij mij, een enkele keer ben ik toch te scheutig en wordt het te vet.
Volgens mij is het een perziklucht.
Alles beter dan haren in je klit in ieder geval.

Ik ben overigens wel benieuwd ook naar die Gliss Kur. Zie goede reacties hier. Dus die ga ik ook eens proberen..
gebruik ook al jaren die van gliss kur voor mijn dochter..De oranje versie.

heb ook wel eens de roze ( parlemoer) gehad maar die vond ik minder.

Deze week de gele mee genomen omdat de andere al weken uitverkocht was en misschien vind ik die zelfs nog wel beter werken. En hij ruikt lekker.
Hahaha, ik las ook: kitten in mijn haar!

Werd er wel nieuwsgierig van maar helaas... blijkt het om een alledaagser probleem te gaan

Maar goed, dan toch daar maar een 'tip' over: koop een spulletje, maakt niet uit wat. Mijn ervaring is dat de meeste van dit soort producten ongeveer hetzelfde doen. De een vindt dit prettig, de ander dat. Gewoon even uitproberen dus.

Succes!
Er bestaat toch ook conditioner voor fijn haar?

En je bent vegetariër en je bewust van het collageen in de Andrélon. Ben je je ook bewust van dierproeven?

Dierproefvrije producten zijn er in overvloed! (op www.cosmeticagids.nl kun je checken wat er wel en niet op dieren is getest)
Wat een mooie bewuste post AgentL.

Swarzkopf/Henkel staat er niet tussen . Waardeloos. Als de fles leeg is komt er (tot mijn spijt qua heerlijkheid) dus een alternatief.
Ja, die gele van Gliss Kur kom ik iedere keer terug op uit. Ik heb ook nog een tube staan met een soort creme die je na het wassen in je haar kunt smeren.
Als je producten wilt die niet op dieren getest zijn kun je beter kijken in een natuurwinkel (de Tuinen of een andere gezondheidswinkel). Is allemaal wel wat duurder, maar werkt prima.

Verder kreeg ik van die Gliss Kur enorme vieze, vette haren. Maar anderen zweren erbij dus het is wel een kwestie van gewoon eens uitproberen.

Gebruik zelf tegenwoordig een leave-in conditioner van de kapper na het douchen en soms wat silk-therapy van Chi (maar dat is meer voor een zacht gevoel dan tegen klitten).
Nou ik heb het gekocht hoor, voor twee en een halve euro kan je het wel proberen! Ik zal me morgen weer ff melden nadat ik mijn haar heb gewassen.
Ik heb gewoon anti-klit of cremespoeling van Dove of Schwarzkopf. Werkt prima. En ik heb me toch mooi haar
quote:AgentL schreef op 02 oktober 2009 @ 12:39:

Er bestaat toch ook conditioner voor fijn haar?

En je bent vegetariër en je bewust van het collageen in de Andrélon. Ben je je ook bewust van dierproeven?

Dierproefvrije producten zijn er in overvloed! (op www.cosmeticagids.nl kun je checken wat er wel en niet op dieren is getest)

Ik ben me daar zeker bewust van, gebruik al wel 10 jaar voornamelijk dierproefvrije producten maar in dit geval kon ik geen dierproefvrij alternatief vinden. Veel gekocht de laatste tijd maar niets bevalt. Ik vind het niet leuk maar ik heb nu even mijn principes overboord gezet.

Tenzij iemand me nog een tip kan geven mbt een reform antiklitspray oid?

quote:nessemeisje schreef op 02 oktober 2009 @ 14:14:

Ik heb gewoon anti-klit of cremespoeling van Dove of Schwarzkopf. Werkt prima. En ik heb me toch mooi haar Een gewone cremespoeling vind ik drie keer niets. Mijn haar wordt er vies vettig van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven