10 maanden borstvoeding gegeven,wil gaan afbouwen,maar....
zondag 27 september 2009 om 12:33
Vind het nog best lastig,me dochtertje is er best nog gewend aan,ik zou zelf al met 1 jaar gaan stoppen,maar het gaat steeds meer zeer doen door haar tandjes.Ik heb geen vaste tijden dat ik geef,gewoon sóchtends als ze wakker word,in de ochtend weer voor haar slaapje,de middag ook en verder veel op verzoek,s'nachts ook,ze word wakker,huilt,ik geef en ze slaapt weer en gebeurt wel vaker in de nacht soms.......Wie heeft een goed afbouw schema,en hoe hebben jullie het de nacht opgelost,wat water geven of flesvoeding?
zondag 27 september 2009 om 13:09
Je wilt eigenlijk doorgaan tot 1 jaar? Begrijp ik dat goed? Misschien moet je jullie aanlegtechniek even onder de loep leggen. Mini (14 maand) heeft ook tandjes, boven en onder, en die doen mij soms pijn met drinken maar als ik haar weer even goed laat happen is het weer ok.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.

zondag 27 september 2009 om 14:32
Inderdaad even de aanlegtechniek weer aanscherpen. Vaak gaan kinderen gedurende de bv-periode 'slordiger' drinken en dat kan zich wreken als er een rij tanden staat.
Maar je zou eventueel wat kunnen afbouwen naar bijvoorbeeld 3 voedingen per dag. Na het wakker worden, voor de middagslaap en voor de avondslaap (en eventueel nachtvoeding). Dan hoef je ook geen flesvoeding te geven, want met yoghurt erbij als toetje zit je dan al aan haar zuivelbehoefte. Kans is groot dat ze doordat ze minder bv krijgt beter gaat eten en de nacht ook doortrekt. En zo is het misschien toch nog wel prettig om even aan te houden. Na het jaar kan je dan de middag vervangen voor een beker gewone melk. Aan jou of en hoe lang je de avond- en ochtendvoeding erin wil houden.
Maar je zou eventueel wat kunnen afbouwen naar bijvoorbeeld 3 voedingen per dag. Na het wakker worden, voor de middagslaap en voor de avondslaap (en eventueel nachtvoeding). Dan hoef je ook geen flesvoeding te geven, want met yoghurt erbij als toetje zit je dan al aan haar zuivelbehoefte. Kans is groot dat ze doordat ze minder bv krijgt beter gaat eten en de nacht ook doortrekt. En zo is het misschien toch nog wel prettig om even aan te houden. Na het jaar kan je dan de middag vervangen voor een beker gewone melk. Aan jou of en hoe lang je de avond- en ochtendvoeding erin wil houden.
zondag 27 september 2009 om 17:28
Ik heb m'n dochter van 7 maanden geleerd dat ze met haar tongetje over haar onderkaakje moet aanhappen. Doet ze dat niet: er af en haar verleiden tot een 'grote hap' zoals ik dat geleerd heb tijdens de kraamweek (tepel boven haar neus houden zodat ze groot aanhapt, daarbij legt ze uit gewoonte wel haar tong over haar onderkaak). Volgens mij krijgt ze er weer een tandje bij nu, weet nog niet hoe ik het ga aanpakken als dat in haar bovenkaakje is. Maar kom idd gerust eens langs op het borstvoedingsvragen-topic!
zondag 27 september 2009 om 19:40
@ Lou, tongetje over de onderkaak is toch de juiste manier van aanleggen? Ondertanden merk je helemaal niets van, boventanden kunnen wel pijnlijk zijn maar als je gewend bent om GROOOOOT te laten happen werkt dat alleen maar in je voordeel. Bij Mini is het gewoon heel simpel. Hap niet groot genoeg? Au! Hap wel groot genoeg? Niets aan de hand.
zondag 27 september 2009 om 19:42
quote:mamavannaomienfenna schreef op 27 september 2009 @ 18:18:
Bedankt voor de reacties,ja fenna krijgt meestal al een boterham s'ochtends en s'middags en fruithap,en groentehapje lust ze echt niet.Ga eens kijken op die site en die andere hierMisschien moet je het eten eens in stukjes aanbieden? Minismollie eet het beste als zij het zelluf mag doen. Gisteren heeft ze een enorme berg broccoli weggewerkt en als we sla eten moet je haar eens zien bunkeren met de stukken tomaat en de avocado. Na het eten krijgt ze yoghurt en sinds ze zelf het lepeltje mag vasthouden gaat het hele bakje leeg terwijl ze na 2 happen klaar is als wij haar voeren.
Bedankt voor de reacties,ja fenna krijgt meestal al een boterham s'ochtends en s'middags en fruithap,en groentehapje lust ze echt niet.Ga eens kijken op die site en die andere hierMisschien moet je het eten eens in stukjes aanbieden? Minismollie eet het beste als zij het zelluf mag doen. Gisteren heeft ze een enorme berg broccoli weggewerkt en als we sla eten moet je haar eens zien bunkeren met de stukken tomaat en de avocado. Na het eten krijgt ze yoghurt en sinds ze zelf het lepeltje mag vasthouden gaat het hele bakje leeg terwijl ze na 2 happen klaar is als wij haar voeren.
zondag 27 september 2009 om 20:35
Dat kan gewoon vanaf de dag dat je gaat bijvoeden. Mini vond het eerst niets, maar vanaf een maand of 10 werd wel duidelijk dat ze gevoerd worden niet meer leuk vond, ze wilde gewoon zelf weten wat er naar binnen gaat. Sindsdien eet ze gewoon mee met wat wij eten (zonder zout gekookt en volgens de introductielijst van borstvoeding.com). Ze weet precies wat ze wel en niet lekker vindt en zoekt precies uit wat ze eerst gaat eten. En het is ook zo zoet om te zien! Die mini vingertjes die doperwtje voor doperwtje naar binnen stoppen.
vrijdag 2 oktober 2009 om 11:39
fenna wil het ook zelf doen,boterham gaat ook wel,alleen zij neemt de een na de ander.potje met lepeltje word geen susces,dus ook maar courgette enz proberen,en tomaat.ze kauwt nog niet goed dus bv rozijntjes zie je zo in haar luier zitten haha,ze heeft nu 5 tandjes.wat doen jullie nu op brood?ik jam,appelstroop,smeerworst,smeerkaas en van de week ham geprobeerd,ging ook goed.nog meer tips?ze is 10 maanden
vrijdag 2 oktober 2009 om 19:27
Prutjes zijn geen succes met zelf doen, als ik een potje geef dan voer ik ook. Maar normaal eet ze gewoon mee met ons en dan krijgt ze gewoon stukjes aardappel, of een schepje rijst of een schep pasta op haar bord. Wat verse groente, bijv broccoli, bloemkool, courgette, champignons, komkommer, tomaat, mais enz enz enz en wat stukjes kip, vis, vlees of iets vegetarisch. Dat hapt ze gewoon lekker weg. Yoghurt wil ze soms gevoerd worden en andere keren scheppen wij het op het lepeltje en dan pakt zij het lepeltje, brengt het naar haar mond en eet het op.
Op brood krijgt Mini zeker geen smeerworst en smeerkaas. Smeerworst vind ik te smerige troep en smeerkaas veel te zout. Ze krijgt jam, appelstroop, roomkaas, gewone (jonge) kaas, alleen roomboter... Dat was het geloof ik wel.
Op brood krijgt Mini zeker geen smeerworst en smeerkaas. Smeerworst vind ik te smerige troep en smeerkaas veel te zout. Ze krijgt jam, appelstroop, roomkaas, gewone (jonge) kaas, alleen roomboter... Dat was het geloof ik wel.
vrijdag 2 oktober 2009 om 20:07
Mijn dochter (8 maanden dus) eet ongeveer hetzelfde als Supersmollies dochter (alleen nog geen vlees e.d.), alleen geen potjes. Ze eet alles in stukjes met haar handen, zelfs spinazie. We kiezen ook uit die lijst die Smollie noemt, op borstvoeding.com onder voedselintroductie. En zo eet ze dus heel wat groente.
Op brood geven wij appelstroop, appel-perenstroop, kaas, alleen boter of stukjes/geprakt fruit.
Op brood geven wij appelstroop, appel-perenstroop, kaas, alleen boter of stukjes/geprakt fruit.
zondag 4 oktober 2009 om 15:16
quote:mamavannaomienfenna schreef op 04 oktober 2009 @ 12:55:
Ok ja ik geef ook kindersmeerkaas hoor,die aarbei bv van prinses en smeerworst van bob de bouwerKindersmeerkaas is niet minder zout dan gewone smeerkaas, OK, misschien iets minder zout maar veel zal het niet schelen. Volgens mij is kindersmeerkaas vooral gewoon marketing. Smeerworst van bob de bouwer mag van mij smerigworst worden genoemd. Zelf wel eens geproefd? En ook deze smerigworst bevat net zo veel troep en viezigheid als gewone smeerworst. Wederom gewoon marketing.
Ok ja ik geef ook kindersmeerkaas hoor,die aarbei bv van prinses en smeerworst van bob de bouwerKindersmeerkaas is niet minder zout dan gewone smeerkaas, OK, misschien iets minder zout maar veel zal het niet schelen. Volgens mij is kindersmeerkaas vooral gewoon marketing. Smeerworst van bob de bouwer mag van mij smerigworst worden genoemd. Zelf wel eens geproefd? En ook deze smerigworst bevat net zo veel troep en viezigheid als gewone smeerworst. Wederom gewoon marketing.