baby 8 weken wil overdag niet in bed slapen..
woensdag 30 september 2009 om 18:26
de titel zegt t al. mijn dochtertje is 8 weken en slaapt 's nachts heel goed. ze slaapt bijna elke dag de hele nacht door en soms wordt ze 1 keertje wakker, maar slaapt dan na de voeding meteen weer verder. daar ben ik dus al ontzettend blij mee.
Maar ik merk dat ze 's middags ook nog erg moe is. das logisch aangezien babietjes van deze leeftijd 16 tot 20 uur per dag slapen. ze is jengelig, wrijft in haar oogjes en geeuwt en valt dan ook bij mij in de draagzak of in mijn armen moeiteloos en meteen in slaap rond 13 uur, maar zodra ik haar dan in haar bedje leg wordt ze weer wakker. soms meteen of na 5 minuten. ik warm haar bedje ook al voor.
Herkent iemand dit? en is dit een fase of heeft iemand een tip?
alvast bedankt!
Maar ik merk dat ze 's middags ook nog erg moe is. das logisch aangezien babietjes van deze leeftijd 16 tot 20 uur per dag slapen. ze is jengelig, wrijft in haar oogjes en geeuwt en valt dan ook bij mij in de draagzak of in mijn armen moeiteloos en meteen in slaap rond 13 uur, maar zodra ik haar dan in haar bedje leg wordt ze weer wakker. soms meteen of na 5 minuten. ik warm haar bedje ook al voor.
Herkent iemand dit? en is dit een fase of heeft iemand een tip?
alvast bedankt!

donderdag 1 oktober 2009 om 15:48
Jeetje Marinde, wat vervelend dat je baby op het moment niet helemaal lekker in haar vel zit.
Sowieso wil ik je aanraden om even een kijkje te nemen op het borstvoedingstopic, ook op deze pijler. In dit topic kunnen andere moeders die ook bv geven wellicht helpen. Je hebt niet te weinig voedingsstoffen in je melk (dit is héél zeldzaam), en ik zou geen flesjes meer te geven (behalve als je je bv wilt afbouwen).
Om de huilcircel te doorbreken zou ik het volgende proberen: Als je weet dat je dochter net goed heeft gedronken, dan zou ik proberen de volgende voeding minstens 2 uur uit te stellen. Ze kan namelijk ook om andere redenen huilen, zoals misschien krampjes, of vermoeidheid. Je doet het goed qua slapen, leg haar in haar bedje maar ga geregeld kijken en probeer haar te sussen. Als het niet lukt ga dan een stuk wandelen met de wagen of hou haar in een draagdoek bij je. De meeste babies geven zich dan wel over aan de slaap.
Ik zou haar niet in de box laten slapen, geef haar 1 of 2 vaste plekken waar ze kan slapen bv haar bedje of de kinderwagenbak.
Veel succes meid
Sowieso wil ik je aanraden om even een kijkje te nemen op het borstvoedingstopic, ook op deze pijler. In dit topic kunnen andere moeders die ook bv geven wellicht helpen. Je hebt niet te weinig voedingsstoffen in je melk (dit is héél zeldzaam), en ik zou geen flesjes meer te geven (behalve als je je bv wilt afbouwen).
Om de huilcircel te doorbreken zou ik het volgende proberen: Als je weet dat je dochter net goed heeft gedronken, dan zou ik proberen de volgende voeding minstens 2 uur uit te stellen. Ze kan namelijk ook om andere redenen huilen, zoals misschien krampjes, of vermoeidheid. Je doet het goed qua slapen, leg haar in haar bedje maar ga geregeld kijken en probeer haar te sussen. Als het niet lukt ga dan een stuk wandelen met de wagen of hou haar in een draagdoek bij je. De meeste babies geven zich dan wel over aan de slaap.
Ik zou haar niet in de box laten slapen, geef haar 1 of 2 vaste plekken waar ze kan slapen bv haar bedje of de kinderwagenbak.
Veel succes meid
donderdag 1 oktober 2009 om 16:44
Mijn zoontje sliep 's nachts beroerd (veel wakker, maar dat had ook met krampjes te maken), maar overdag gewoon niet tot nauwelijks. Hij sliep op mijn arm/draagzak geweldig, maar in bed was hij na een kwartiertje wakker. Hij was over dag (naast de krampjes) erg vrolijk wat in een seconde kon omslaan naar luid gekrijs tot helemaal over zijn toeren en dan was hij echt moe. Ik heb echt gedacht dat ik gek was. Ik zag gewoon geen signalen dat hij moe was dus ik was voor mijn gevoel (als hij zo schreuwde) te laat. Uiteindelijk heb ik de oudste uitbesteed aan mijn ouders en ben ik hem gewoon de hele dag gaan observeren (ook niet weggeweest of huishouden gedaan). Conclusie ik zag geen vermoeidheidssignalen hoe goed ik ook keek. UIteindelijk ben ik gaan kijken naar hoeveel hij ongeveer moest slapen voor zijn leeftijd en hem gewoon steeds na 2 uur wakker weer in bed gaan leggen. Resultaat: meneer ging in eens 3/4 uur tot een uur slapen. Het is nooit een lang slaper geworden (tussen middag heeft hij nog nooit langer dat 1,5 a 2 uur geslapen), maar hij sliep, was beter te pas en de buien waarbij hij overstuur raakte waren over.
Dus mijn advies eerder in bed leggen!
Dus mijn advies eerder in bed leggen!
vrijdag 2 oktober 2009 om 15:10
Heel herkenbaar, mijn dochter van acht weken heeft precies hetzelfde. Alleen heeft zij het al vanaf de derde week. 's Nachts slaapt ze al heel behoorlijk door en ook in de wieg. Na de eerste ochtendvoeding wil ze vaak ook nog wel een paar uurtjes in de wieg slapen, maar daarna is het echt gedaan met de rust. Van alle pogingen om haar te laten slapen in de wieg of desnoods in de box raakt ze alleen maar heel erg overstuur, terwijl ze zo vertrokken is als ze in de draagdoek ligt. Ik loop dan ook veel rond met de draagdoek, ook als ik de deur uitga, want in de kinderwagen wil ze ook niet meer slapen (de eerste paar weken sliep ze daarin als een roos)
Ik hoop ook dat dit een fase is, maar de meeste ouders die ik spreek bevestigen dit wel gelukkig..... (ze zal ook sowieso niet tot haar achttiende in de draagdoek willen slapen...
)
Ik hoop ook dat dit een fase is, maar de meeste ouders die ik spreek bevestigen dit wel gelukkig..... (ze zal ook sowieso niet tot haar achttiende in de draagdoek willen slapen...

zaterdag 3 oktober 2009 om 11:12
lastig he pipo! niet eens zo vervelend voor mezelf, maar ik maak me zorgen dat zij niet genoeg slaapt. daar groeien babietjes natuurlijk van.
Ik ben toevallig eergisteren begonnen met BV afbouwen. omdat ik natuurlijk straks weer ga werken.ik wil dan de ochtend en avond nog wel bv geven, maar overdag krijgt ze dan gewoon flesjes. ik sta voor de klas (kleuters) en dat wordt wel heel erg lastig. met veel moeite moet het wel lukken, maar ik zie dat niet zo zitten. nu merk ik dus dat ze heel erg goed slaapt na de fles!! ze is helemaal voldaan en relaxed, zo heb ik haar nog nooit gezien na een bv! ze slaapt nu dus al voor de 2de dag na de fles van 10 uur! gister heeft ze van 11 uur tot 14 uur geslapen! en nu slaapt ze ook al weer 3 kwartier. ik heb haar wel in de box gelegd, want ik merk dat ze de geluiden die wij maken rustgevend vindt. heb krijg dus echt t idee, dat t aan mijn voeding ligt..... maar ja, ik volg gewoon mn gevoel...
Ik ben toevallig eergisteren begonnen met BV afbouwen. omdat ik natuurlijk straks weer ga werken.ik wil dan de ochtend en avond nog wel bv geven, maar overdag krijgt ze dan gewoon flesjes. ik sta voor de klas (kleuters) en dat wordt wel heel erg lastig. met veel moeite moet het wel lukken, maar ik zie dat niet zo zitten. nu merk ik dus dat ze heel erg goed slaapt na de fles!! ze is helemaal voldaan en relaxed, zo heb ik haar nog nooit gezien na een bv! ze slaapt nu dus al voor de 2de dag na de fles van 10 uur! gister heeft ze van 11 uur tot 14 uur geslapen! en nu slaapt ze ook al weer 3 kwartier. ik heb haar wel in de box gelegd, want ik merk dat ze de geluiden die wij maken rustgevend vindt. heb krijg dus echt t idee, dat t aan mijn voeding ligt..... maar ja, ik volg gewoon mn gevoel...

zaterdag 3 oktober 2009 om 12:18
hoi marinde,
Idd volg gewoon je gevoel. Mijn kinderen zijn ondertussen 5-7 en 9 jaar.(en mijn hart schreeuwt om nog 1 babie, vandaar dat ik hier te vinden ben).
Bij de eerste was iknog zo onzeker maar bij de 2e en 3e niet meer. Ze hebben alledrie bij ons in bed geslapen, hebben ze nooit lang laten huilen, sliepen overdag in de draagzak bij mij, als ze huilden etc etc. Man, man, wat een commentaar heb ik gehad! En weet je; het zijn nu gewoon 3 hele leuke (drukke), lieve, schattige kinderen die groeien, bloeien en nooit meer eens 's nachts lekker tussen ons in kruipen.
Als jij je er goed bij voelt en je baby ook, daar moet je vanuit gaan.
Idd volg gewoon je gevoel. Mijn kinderen zijn ondertussen 5-7 en 9 jaar.(en mijn hart schreeuwt om nog 1 babie, vandaar dat ik hier te vinden ben).
Bij de eerste was iknog zo onzeker maar bij de 2e en 3e niet meer. Ze hebben alledrie bij ons in bed geslapen, hebben ze nooit lang laten huilen, sliepen overdag in de draagzak bij mij, als ze huilden etc etc. Man, man, wat een commentaar heb ik gehad! En weet je; het zijn nu gewoon 3 hele leuke (drukke), lieve, schattige kinderen die groeien, bloeien en nooit meer eens 's nachts lekker tussen ons in kruipen.
Als jij je er goed bij voelt en je baby ook, daar moet je vanuit gaan.
zaterdag 3 oktober 2009 om 21:08