Het (r)emigrantentopic - still going strong!

20-09-2009 23:16 3149 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BlijftblozenNL, gaat naar Kuala LumpurGMT+1CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1Ine

FvdM september!Oostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MikkemakSchotlandGMTMmmariposaSpanjeGMT+1NanienItaliëGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijk GMT+1RubisFrankrijk (even forumpauze)GMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Disco, al besloten wat 't dit keer wordt? Maak je wel een fotootje? :-)
Disco, albesloten wat 't dit keer wordt? Maak je wel een fotootje? :-)

Even snel zwaaien, gigadruk hier! Zijn ein-de-lijk, na drie jaar in dit huis, begonnen aan het laatste stuk DIY: de gang, trapgat en overloop. Daar zat nog steeds het meest verschrikkelijke behang op ooit, en de koe gaat nu eindelijk bij de horens gevat worden.

Behang is er inmiddels af, en dat ging supermakkelijk. Zo stom, want dat was juist de reden waarom we het zo lang lieten liggen, dachten dat dat een helse klus zou worden. Wel lekker hoor, het huis begint eindelijk af te raken. Binnenkort wordt de nieuwe bank geleverd, we hebben vorige week de boiler vervangen en dan volgende week de watertank en dan is ons huis gewoon helemaal klaar. Heerlijk!

Jeetje, ik sta daar echt van te kijken Chicha, die suffe broers van je! Hier heb ik dat gelukkig niet. Wel veel NLse vrienden verloren in de jaren maar zo'n beetje iedereen van de familie is zeker eens maar meestal zelfs meerdere keren geweest, inclusief opa & oma.

Zusje is trouwens heel zielig momenteel, ze heeft gisteren haar hond in moeten laten slapen. Ze heeft hem als pup gevonden, vastgebonden, achtergelaten en nu was ie 12 jaar en 1 week oud. Helemaal in tranen gisteren.

Snjokorn ieeeeee snjo bij jullie!

Disco Happy Hair!

Nu gauw lunch in elkaar flansen en dan wat proefverfjes op de muur gooien
Hé Ainne, geweldig dat jullie eindelijk een 'af' huisje zullen hebben! Goed gevoel zal dat geven! Wat erg voor je zus, nu zou je vast graag een dikke knuffel geven...
quote:Ainne schreef op 02 oktober 2009 @ 15:24:

Het is gewoon zo'n sleur geworden. Als niemand het meer weet, dan lost Ainne het wel op.

Maar ja, klagen heeft weinig zin, er is toch niks beters te vinden, en nu met de recessie is er sowieso weinig te vinden.Ainne, ik dacht al dat het niet zo eenvoudig was. Sleur is nooit fijn. Als je het gevoel hebt dat alle (lastige) zaken door jou moeten worden opgelost, ook niet fijn. Werk je fulltime? Ik weet dat het normaal is in UK om veel uren te werken, de moeders die ik kende in Londen werkten ook allemaal full time (of helemaal niet, maar dat is vaak niet mogelijk met die debiele hypotheken en huizenprijzen). Maar het lijkt me verre van ideaal. Dat was een vd dingen die ik niet zag zitten aan oudgroot worden in Londen.

Weet je, ook al zijn die andere banen 'hetzelfde', bij een nieuwe baan is de omgeving anders, de procedures zijn anders waardoor je dagen er heel anders uit kunnen zien, en wie weet zitten ze te springen om iemand die de boel op de rails komt zetten. Volgens mij kan jij dat heel goed. Soms is een verandering in omgeving genoeg. Mijn nieuwe baan is zo mogelijk nog drukker en stressiger dan mijn baan in Londen, daar ben ik best van geschrokken, maar mijn nieuwe collega's zijn zo leuk, het gebouw is zoveel fijner (geen loszittende toiletbrillen meer, en vies oud tapijt, en een baas die op het laatste moment van mening verandert waardoor je alles weer opnieuw moet doen, en dat meerdere keren per maand). Het totaal is daarom toch honderd keer fijner nu.

En ook ten tijde van recessie zijn er banen. Mensen gaan nog steeds weg, worden zwanger, ziek, zijn ontevreden. Als je echt wegwilt, moet je gewoon gaan rondkijken. En als je niet echt wegwilt kom je gewoon af en toe bij ons klagen. Vinden we niet erg!
quote:Keranet schreef op 03 oktober 2009 @ 01:59:

Ik heb een beetje het gevoel dat sommige achterblijvers het zo zien: Jíj bent weggegaan, dus de afstand is jouw schuld, dus jij moet maar naar mij komen.

Heb jij ook het idee dat dat het is Saby?Yup. Same here. In de zeven jaar dat ik in Londen zat is niemand van mijn familie langs geweest. Het is zelfs niet aan de orde geweest (ik had ook niet anders verwacht dus heb er ook niet op aangedrongen, bedenk ik me nu). Maar dat betekende helaas niet dat ik geen eindeloos gezeur kreeg over wanneer ik nu eindelijk weer eens langs kwam, en wist ik wel hoe lang ik niet was geweest (en me dat dan op de dag precies vertellen). Fijn toch, familie?
***NEWSFLASH***

CC is sinds donderdagavond vrijgezel

***END OF NEWSFLASH***
Thanks Cara!

Ik hoop stiekem een beetje dat ik redundant gemaakt wordt, er zijn er al zo'n 25 de laan uit, en met bijna tien jaar dienstverband is dat best aantrekkelijk, financieel.

Maar ja, als PA van de MD, ben ik ws pas de laatste die eruit zou gaan, dus ik hoop daar maar niet op.

Heeee, niemand langsgekomen bij je in de zeven jaar van je familie!! Sufferds.

Zo kleurtjes zijn besloten, Georgian White en Abstract, erg klassy (hoop ik). Maar nu eerst de deurkozijnen enzo, die worden gewoon glossy white, bye again!
quote:caramella2 schreef op 03 oktober 2009 @ 14:28:

***NEWSFLASH***

***END OF NEWSFLASH***
Het enige positieve aan kwaad zijn in m'n eentje ('t is half drie maar meneer ligt er nog in...) is dat ik ineens veel energie heb om dingen in huis te doen! Dus net de hele woonkamer, banken en kattenmanden onthaard (ja, duurt altijd even...). Ik ga er nu maar even weer een was ingooien!
quote:caramella2 schreef op 03 oktober 2009 @ 14:28:

***NEWSFLASH***

***END OF NEWSFLASH***Goed nieuws, Cara!!! Kun je eindelijk verder! Sterkte
Cara ben blij dat de kogel door de kerk is. Kun je nu echt beginnen aan je nieuwe toekomst in NL.
Nee, niet ik. CC! Cute colleague! Duh. Jullie dachten toch niet dat ik al was uitgemiept he?

Enne, ik had 25% male brain... maar full marks voor medeleven en emoties herkennen. Hoe kan dat nou?
Ah, Cara... SORRRYYY!! (we zijn een beetje blond, Choc en ik...) Ik denk dat alleen Ainne 't goed begrepen heeft... Ben net even op ww wezen kijken en inderdaad... ik had 't kunnen weten...

Dus... dat opent perspectieven??

** note to self: niet meer antwoorden als je nog niet alles gelezen hebt, **
Cara: het pad is vrij....

Ainne; leuk he DIY. Ben nu ook bezig.
Snjókorn falla, á allt og alla
Ah joh weet ik veel, ik probeer een beetje luchtigheid in de situatie te brengen. Heb ik ook nog es wat leuks te melden ipv alleen maar geklaag!

Hier ook DIY. Ik heb net mijn jaren 50 keukenweegschaal opgehangen (een vd weinige dingen die ik heb bewaard uit mijn ouderlijk huis toen ik het moest leeghalen) maar er is wat afgebroken. Ik hoop dat ik het nog kan lijmen anders heb ik nu een nutteloos gat in mijn keukenwand... En ik zet een Ikea fira kastje in elkaar om mijn sieraden in op te bergen. Er zitten 76 (!) spijkertjes bij. Oh dear...
whiheeee

@ cara, super... ik zou zeggen!! goooo for it!!

hier helemaal happy met mn nieuwe haar. het staat helemaal 'normaal' en natuurlijk en ze hebben het super geknipt. meteen fotootje gemaakt en tot nieuwe FB foto gebombardeerd!

@ ainne, grappig is dat he? je hebt er langer tegenaan lopen hikken en al met al valt het dan gewoon mee! super toch! straks helemaal af lekker rustig

@ saby, trek em maar gewoon uit bed, dat zal hem leren om zo laat naar bed te gaan
Disco, helaas is dit iets bijna dagelijks... Alleen in 't weekend ben ik er ook... Nou ja, ik zal 't er maar niet meer over hebben, hier wordt dat ook niet gedaan op dit moment (het lijkt de ijstijd wel...)
Oh jee, Cara, wat jammer nu dat jij al bezet bent, dat vind ik nou een gemiste kans.
hihi ja he? wie weet wie weet...

@ saby moet ie dan niet werken ofzo...?
Weet je, Anais, soms vind ik jou HELEMAAL niet aardig
Bovendien, hij is 39 - bijna bejaard
Disco, als je mannen die uit willen slapen omdat ze weer veul te laat naar bed zijn gegaan, eruit probeert te krijgen dan levert dat mega chagrijnige exemplaren op waar jij als vrouw vervolgens mee opgescheept zit.

Saby, weet je wat ik doe als Tb het te erg maakt op dat vlak? Ik zeg er nul komma nul over, maar ga zelf buitenshuis genieten. Een lekkere brunch op een terras en een beetje flirten. En tegen de tijd dat hij wakker wordt, ben ik er niet. Bij thuiskomst vraagt hij meestal of we gezellig gaan brunchen waarop ik zeg: "Nee hoor, ik heb al ZO LEKKER & ZO VEEL gegeten op het terras."

Morgen gaan we gezellig naar het Romeinse bad in Olympos, zwemmen, de bergen in, bbq-en en zonnestraaltjes vangen. Ook gaan we kijken naar een stuk grond, gewoon om te kijken wat er momenteel te koop is aan de rand van de bergen. We willen niet te lang meer wachten met het bouwen van een eigen huis. Ik heb er heel veel zin in.

Tree House in Olympos

owh Anais zucht zwijmel droom... heerlijke plek! **heimwee**

ennnuhmm ik weet het van chagerijnig zijn als je te lang in bed lig, doe ik ook altijd... niemand durft mij in het weekend voor 4 uur te bellen omdat de kans bestaat dat ik dan nog lig te slapen... maar ach...
quote:caramella2 schreef op 03 oktober 2009 @ 17:07:

Bovendien, hij is 39 - bijna bejaard Heeft hij geen zoon van 19 ofzo? Dan neem je die en heb je weer een lekkere Toyboy die je nog geheel kunt kneden & africhten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven