Het (r)emigrantentopic - still going strong!

20-09-2009 23:16 3149 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BlijftblozenNL, gaat naar Kuala LumpurGMT+1CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1Ine

FvdM september!Oostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MikkemakSchotlandGMTMmmariposaSpanjeGMT+1NanienItaliëGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijk GMT+1RubisFrankrijk (even forumpauze)GMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Duna, nee, op dit moment ben ik niet aan 't Wii-en (ook die lag eruit tijdens de herbedrading... ). Ik ben aan 't bijlezen, terwijl ik op A. wacht die alles aan 't testen is. Komt 'ie eindelijk eens naar bed tegelijk met mij! (komt bijna nooit voor :( )
Raccoon, sterkte de komende dagen! Verveel je je al? (Oeps ik lees nu dat je dat al gezegd had... )Spreek je je kinderen via de telefoon?

Wij vieren normaal gesproken 1 jaar kerst in NL met mijn familie en 't jaar erop hier bij m'n schoonfamilie. In NL vind ik leuker, omdat kerst bij m'n schoonfamilie niet meer is dan andere feestdagen (eten, eten, eten...).
quote:Discovery schreef op 01 oktober 2009 @ 21:25:

hoe is dat trouwens elders? hebben de kinderen dan op woensdagmiddag ook vrij, of gewoon 5dg in de week naar school?

Hier 5 hele dagen of 5 dagen met minder uren + zaterdagochtend.
quote:Keranet schreef op 01 oktober 2009 @ 22:26:

Dus nu de hamvraag: hoe lang is jouw ringvinger (korter of langer dan de wijsvinger?)Korter! Dus nu ben ik erg vrouwelijk?
quote:Anais01 schreef op 02 oktober 2009 @ 01:05:

Zojuist zag ik een special van het journaal waarin de cijfers bekend werden gemaakt van het aantal verdwenen kinderen en ik ben werkelijk in een shock hierdoor. In dit land verdwijnen 465 kleine kinderen per 6 maanden, die nooit meer terugkeren naar huis en vermoedelijk slachtoffer zijn geworden van de orgaan-maffia. Ik kan hier met mijn verstand niet bij maar het gebeurt, de cijfers zijn gebaseerd op de realiteit.Wow, wat erg!
Dat van die familie, ik vind het echt moeilijk te begrijpen dat ze niet langskomen. Ik kan me wel voorstellen dat als je echt ver weg woont zoals ik, dat het dan misschien niet lukt ivbm kosten of vliegangst of iets in die richting. Maar als je in Spanje, Italie of Frankrijk woont, hoe ver is dat nu van NL af?

Ik kan ook begrijpen dat als je net kleine kinderen hebt dat het niet makkelijk is, maar he, het is wel je zus of broer die daar woont, waar een wil is is een weg (in de meeste gevallen). Je kunt ook alleen een keer een lang weekeind een goedkope easyjetvlucht boeken, of ivbm vliegangst met de nachttrein, spotgoedkoop.

Ik heb een beetje het gevoel dat sommige achterblijvers het zo zien: Jíj bent weggegaan, dus de afstand is jouw schuld, dus jij moet maar naar mij komen.

Heb jij ook het idee dat dat het is Saby?
quote:Saby schreef op 03 oktober 2009 @ 01:34:

[...]

Korter! Dus nu ben ik erg vrouwelijk?inderdaad.
Hier elke dag school van 7.45-13.03 uur, dus middagen lekker thuis met de kindjes (heb mijn werktijden erop aangepast).

Saby, komt A uit Italie en woont je schoonfam daar ook?

Kera, ben het met je eens, maar iedereen verzint wel een reden om niet te kunnen komen. En de mensen die graag langskomen verzinnen ook wel een reden en slepen hun kleine kuikens gewoon mee naar Aruba
INE, gefeliciteerd met je benoeming als Forummer van de Maand!
He Alejandra, jij ook wakker? Hoe gaat het in Bolivia en met de kleine?
Raccoon, sterkte!

Anais, wat eng van die orgaanmaffia. Brr, zulke dingen wil ik gewoon niet weten....

Chicha, ik kan gewoon niet geloven dat je broers nooit langs zijn geweest in Spanje, in al die jaren. Nou nou, wat een sukkels wat dat betreft.

Ik woon hier nu 4 jaar en mijn zussen en ouders zijn langsgeweest, een aantal ooms en tantes (die mij nu ook beter begrijpen), evenals vele backpackende vrienden, neven en nichten.

Zelf ben ik 3 keer teruggeweest, waarvan slechts 1 keer met manlief. Komend jaar willen we met zijn allen gaan. Maar het is voor ons helaas wel echt pokkeduur, niet alleen de vlucht, maar ook het verblijf in Nederland.

Kera, hier alles goed. Ik wacht met smart op de lente. Het was lekker weer maar sinds een dagen is het weer koud. De kleine werd 1 jaar afgelopen dinsdag, we hebben het "klein" gevierd met alleen maar familie en geen heel gedoe met clowns, opblaaskasteel en 50 uitgenodigde kindern met hun ouders, zoals dat hier gebruikelijk voor het 1º añito.
ja dat eerste jaar is belangrijk inderdaad, mijn vriend heeft een broertje van 2 uit de tweede leg van zijn vader, zegmaar, en zijn eerste verjaardag werd ook alles uit de kast getrokken.

Dus ik verwachtte bij verjaardag nummer twee hetzelfde.

Had ik het even mis, een simpel taartje en alleen directe familie.

Gefeliciteerd!

Leuk dat er al zoveel mensen langs zijn geweest, ik denk dat het toch een stuk makkelijker praat daarna, en dat je elkaar daarna een stuk beter begrijpt.

Mijn ouders zijn hier overigens wel geweest, en ik denk dat mijn hele familie in 2011 komt, dat hebben ze in ieder geval gezegd. Ik hoop zelf in 2010 lekker naar NL te gaan, voor het eerst.
Duna, ik heb inderdaad alles gelezen over de baby en de fotoos gezien. Zo aangrijpend. Gelukkig lijkt het er nu op dat hij er bovenop komt, al is het de vraag in hoeverre er blijvend (hersen)letsel zal zijn.

Voor de ouders heb ik ook veel respect. Ik lees geen spoor van zelfmedelijden, wel vertrouwen in de artsen en de vechtlust van hun zoontje. Ik blijf de ontwikkelingen volgen.
Saby, is A. ook al zo ongezellig door niet tegelijk met jou naar bed te gaan? Hier nog zo eentje, die zegt altijd als ik naar bed ga:"Ik ga zo ook, wacht je op me?" Nou nee, echt niet want dat kan uren duren. De afgelopen weken is hij niet 1 keer voor 03.00 uur naar bed gegaan, een paar keer zelfs om 06.00 uur.

En dan overdag vragen hoe het komt dat hij zo moe is de laatste tijd.
Duna, het is een gele jurk (die zwarte met roze/paarse bloemen had ik aan op de bruiloft van m'n zwager). Denk richting Belle van Belle en het Beest en hij valt niet te missen.

Manlief wilde graag Nederlandstalig op de CD. Hij verstaat wel veel. En als hij wil kan hij het ook best heel aardig spreken. Maar hij vindt het wel eng om te doen. En in het Engels gaat toch een stuk makkelijker en sneller...
Alejandra, nog gefeliciteerd met de verjaardag van de kleine!

Keranet, wat je schrijft over familie die niet langskomt en een mogelijke achterliggende reden, daar ga ik in mee. "Jij" bent weggegaan dus moet jij daar naartoe komen als je hen wilt zien en niet andersom. Maar daarbij, de meeste mensen hebben een drukbezet leven, gaan eens per jaar op vakantie en zoeken daarvoor hun favoriete bestemming uit. Dan blijft er weinig vrije tijd over.
quote:Keranet schreef op 03 oktober 2009 @ 01:59:

Dat van die familie, ik vind het echt moeilijk te begrijpen dat ze niet langskomen.

Ik heb een beetje het gevoel dat sommige achterblijvers het zo zien: Jíj bent weggegaan, dus de afstand is jouw schuld, dus jij moet maar naar mij komen.

Heb jij ook het idee dat dat het is Saby?

Dat is precies wat één van mijn broers tegen me zei, jaren geleden.

Ze gaan wel ieder jaar naar Portugal op vakantie, dus het is niet het geld of vliegangst.

Gewoon niet geïnteresseerd, dat is het.

Mijn zus komt hier ieder jaar soms wel 2 keer. En mijn moeder ook 1 keer.

Verder heb ik regelmatig vrienden uit NL over de vloer.

Ook als je ver weg woont is er toch wel een mouw aan te passen? Tegenwoordig is vliegen niet meer zo duur en ze kunnen bij jou in huis, dus sparen ze een Hotel uit.
quote:Keranet schreef op 03 oktober 2009 @ 01:59:

Dat van die familie, ik vind het echt moeilijk te begrijpen dat ze niet langskomen. Ik kan me wel voorstellen dat als je echt ver weg woont zoals ik, dat het dan misschien niet lukt ivbm kosten of vliegangst of iets in die richting. Maar als je in Spanje, Italie of Frankrijk woont, hoe ver is dat nu van NL af? Vind ik dus ook en 't feit dat veel familieleden waar ik 't niet van verwacht had al 1 of 2x langs zijn geweest, op doorreis naar vakantiebestemmig, maakt 't nog duidelijker dat zij volgens mij gewoon geen zin heeft

Ik kan ook begrijpen dat als je net kleine kinderen hebt dat het niet makkelijk is haar oudste zoon is net 5, dus ze had voor die tijd 5 jaar..., maar he, het is wel je zus of broer die daar woont, waar een wil is is een weg (in de meeste gevallen). Je kunt ook alleen een keer een lang weekeind een goedkope easyjetvlucht boeken, of ivbm vliegangst met de nachttrein, spotgoedkoop.

Ik heb een beetje het gevoel dat sommige achterblijvers het zo zien: Jíj bent weggegaan, dus de afstand is jouw schuld, dus jij moet maar naar mij komen. Heb jij ook het idee dat dat het is Saby? Inderdaad, dat denk ik ook... Ik vraag 't al niet eens meer
[quote]Duna schreef op 03 oktober 2009 @ 02:43: Saby, komt A uit Italie en woont je schoonfam daar ook? /quote]

Yep, il mio Amore komt uit Ferrara, zo'n 270km hiervandaan, we gaan eens in de maand ofzo bij m'n schoonfamilie langs.
quote:Duna schreef op 03 oktober 2009 @ 02:43:

Kera, ben het met je eens, maar iedereen verzint wel een reden om niet te kunnen komen. En de mensen die graag langskomen verzinnen ook wel een reden en slepen hun kleine kuikens gewoon mee naar Aruba Haha, zo waar Duna! Ik ben dan wel geen moeder, maar volgens mij is een vliegreis van anderhalf uur met een of 2 kleine kinderen voor 2 volwassenen echt wel te doen... Hoe doen anders al die NLse moeders met half-italiaanse kindjes het, die ik altijd zie als ik terugga naar NL?
quote:Anais01 schreef op 03 oktober 2009 @ 09:24:

Saby, is A. ook al zo ongezellig door niet tegelijk met jou naar bed te gaan? Hier nog zo eentje, die zegt altijd als ik naar bed ga:"Ik ga zo ook, wacht je op me?" Nou nee, echt niet want dat kan uren duren. De afgelopen weken is hij niet 1 keer voor 03.00 uur naar bed gegaan, een paar keer zelfs om 06.00 uur.

En dan overdag vragen hoe het komt dat hij zo moe is de laatste tijd.

Yep... Hij zit altijd te k*** met de computer en dat duurt dan uren, maar hij zegt niet meer 'ik kom ook zo'... we weten toch allebei dat 't niet zo is! En gisteren ben ik dus om 2 uur naar bed gegaan, voor een keer op hem wachtend, want ik dacht dat 'ie moe was, maar lag te slapen toen hij kwam, want ik heb hem niet meer naar bed horen komen... zucht...

En nu is 't 12 uur en ligt 'ie nog te ronken... Da's toch wel een heikel punt tussen ons, hoor... Althans voor mij dan, want hij heeft er geen problemen mee, maar ik wel! 'Dan doe je toch gewoon je eigen ding terwijl ik nog slaap?' zegt 'ie dan... Maar ik vind het superongezellig! En iedere keer is de halve dag voorbij, elk weekend weer...
quote:chicha schreef op 03 oktober 2009 @ 11:04:

[...]

Ze gaan wel ieder jaar naar Portugal op vakantie, dus het is niet het geld of vliegangst.

Ook als je ver weg woont is er toch wel een mouw aan te passen? Tegenwoordig is vliegen niet meer zo duur en ze kunnen bij jou in huis, dus sparen ze een Hotel uit.

Jee, wat lullig, Chicha, dat 'ie dat gezegd heeft! 't Komt echt ongeinteresseerd over! Hij zou toch veel meer van jou en je leven kunnen begrijpen als 'ie eens ziet hoe en waar je leeft. Ach, mijn zus denkt 't waarschijnlijk, maar zegt 't niet... Gelukkig komen je moeder en zus wel langs!

Ik heb helaas geen slaapplaats voor gasten, dus dat is wel een probleempje. Reden te meer om blij te zijn dat iedereen toch af en toe aan komt wippen! Meestal zijn ze dan op doorreis met de caravan of naar een hotel of zitten ze dichtbij (CH of Gardameer ofzo) en treffen we elkaar bij ons of in de buurt, echt gezellig.

En jij hebt nog plek ook voor je gasten!
quote:chicha schreef op 03 oktober 2009 @ 11:04:

[...]

Jee, wat lullig, Chicha, dat 'ie dat gezegd heeft! 't Komt echt ongeinteresseerd over! Hij zou toch veel meer van jou en je leven kunnen begrijpen als 'ie eens ziet hoe en waar je leeft. Ach, mijn zus denkt 't waarschijnlijk, maar zegt 't niet... Gelukkig komen je moeder en zus wel langs!

Ik heb helaas geen slaapplaats voor gasten, dus dat is wel een probleempje. Reden te meer om blij te zijn dat iedereen toch af en toe aan komt wippen! Meestal zijn ze dan op doorreis met de caravan of naar een hotel of zitten ze dichtbij (CH of Gardameer ofzo) en treffen we elkaar bij ons of in de buurt, echt gezellig.

En jij hebt nog plek ook voor je gasten!
Mijn oudste zus is slechts 1 x geweest en zit er over te denken om nog een keer omdat "het er wel weer tijd voor wordt", niet voor mij dus. Ach. That's life. En mijn jongste zus die hoog en laag bleef beweren dat ze toch niet langs zou komen want dan had ik maar in een warmer land moeten gaan wonen, is op z'n minst al 6 x geweest.

Er ligt hier trouwens een heeeeeeeel klein laagje sneeuw op de grond.
Snjókorn falla, á allt og alla
mogguh

zo kun je het tenminste bijhouden met een paar bladzijdes per keer...

ik denk dat familiebanden ook mee spelen hoor. zelfs binnen NL zijn er broers en zussen die elkaar nooit zien, ookal is het een half uurtje rijden. Waar een wil is is een weg, maar als mensen niet willen....

pijn doet het natuurlijk wel....

ik ga maar es richting kapper.... vind het best wel spannend. ben nu alweer 4 jaar blond, daarvoor zwart, bruin, rood, paars, blauw gehad, maar nog nooit zo lang 1 kleur gehad en nu is het dus weer tijd.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven