Uitgerekend augustus 2009!

01-12-2008 13:58 875 berichten
Alle reacties Link kopieren
Augustus 2009 mama's!

En nog even een foto van mijn hamstertje!!!
Hai meiden,

Vandaag een rustig dagje, alleen met de baby. Kleine peuter is lekker aan het spelen bij oma. (oef, het is soms echt zo'n peuter-puber met haar driftbuien en NEEEEEE-aanvallen, dus lekker een dagje bijkomen.). Zusje is morgen alweer 1 maand! Gaat snel zeg!

Vanochtend naar het CB. Zusje is gecontroleerd door een arts en is helemaal gezond voor zover ze kon zien. Helaas nog steeds erg veel last van de reflux. Soms moet ze echt een uur rechtop zitten voordat ze in bed kan (wat natuurlijk ook al schuin staat). Het was vannacht echt feest: om 01.00 uur een fles en daarna heb ik haar een uur lang geprobeerd om in bed te leggen, maar steeds moest ze spugen. Zo zielig. En vermoeiend. Het CB helpt wel met meedenken en houdt haar extra in de gaten. Dus volgende week weer terug om te kijken hoe het dan gaat en eventueel weer een nieuwe oplossing te bedenken. En morgen weer naar de huisarts.

Kike: wat betreft de "boer tips" misschien zou je Infacol kunnen gebruiken. Dat is een spulletje tegen krampjes (te koop bij de drogist) en dat " bundelt" de luchtbelletjes waardoor je kind makkelijker boertjes en scheetjes kan laten. Verder de normale boer truuc: kind rechtop tegen je aan houden en op het ruggetje kloppen.

Booo: wat vervelend dat ze nu zoveel huilt. Maar het zou heel goed kunnen dat ze iets meer voeding wil hebben. Heb je dat al geprobeerd? En wat betreft je vraag of de nieuwe voeding helpt: het was alleen een poedertje wat ik aan de voeding moet toevoegen om het dikker te maken. Het helpt tegen het spugen maar Zusje krijgt daar zo enorme diarree van dat ze nu dus aan de onderkant leegstroomt. En de bijbehorende buikkrampen van de diarree. Dus na 3 dagen ben ik daar nu maar weer mee gestopt. Dat is geen goede oplossing voor haar.

Speesjaal: Vond je het leuk om die pasgeboren baby te zien? Dan lijkt je eigen baby alweer zo groot he!

Marieg: wat ziet je dochter er goed uit zeg! En al zo groot in vergelijking met die van mij. (Scheelt natuurlijk ook ruim 1 maand.) Heeft ze nog doorgeslapen of was het een eenmalige actie? En gaat het al wat beter met je vermoeidheid?

Okay, ik ga wat nuttigs doen.

Groet, Diana
Marieg, wat een lekker meisje, heerlijke bolle toet ook, lekker he? Hoe gaat het nu met Benthe? Nog steeds geen last gehad van de inenting? Lizzy moet over 10 dagen, ik ben benieuwd, ben helemaal geen held met naalden, niet voor mezelf, laat staat voor haar...

@Diana: hoe beviel je "rust-dag"?

Hier alles beter, krampjes zijn minder geworden (zijn er nog wel helaas), maar het is te doen nu. Even doorzetten nu en hopelijk werkt de bezoek aan de osteopaat ook hierop volgende week.

Ik had van de week een bedrijfsfeestje en vriendlief heeft voor het eerst paar uur opgepast. Als je dit oppassen kan noemen op je eigen kind natuurlijk, maar weet even niet hoe ik het anders moet verwoorden. Helaas voor mij kreeg ik om half 10 een sms'je met de vraag wanneer ik thuis kwam, hij trok het niet meer , ze huilde veel, de honden waren druk. Viel echt even tegen, want ik moest nog best een stuk naar huis rijden en terugweg was niet prettig wetende dat mijn poppetje het niet naar d'r zin had en d'r vader het niet aankon. Thuis gekomen had ze een volle luier, was doorgelekt en doodmoe van het huilen. En ik aardig pissig natuurlijk op papa. Ben het eerlijk gezegd nog steeds of beter gezegd" teleurgesteld. Is het voor de nieuwe papa's (ik ken er helaas meer) dan zo moeilijk of hebben wij dan zoveel geduld?

Verder alles ok met iedereen? Wil nog meer foto's zien, ben zo benieuwd hoe ze allemaal zijn gegroeid!
Booo, die van mij heeft nog niet één luier verschoond, en Casper is morgen 8 weken! Ik denk dat mannen (niet allemaal maar de meeste wel) gewoon minder goed aanvoelen hoe ze het moeten doen met zo'n kleintje. En het soms wat eng vinden, zo'n klein lijfje. Wel sneu voor jou, had je net lekker een avondje voor jezelf...

Mijn mannetje ligt heel hard op zijn hand te sabbelen in de box, ga hem even voeden. Ik schrijf straks wat uitgebreider!
Kike, gelukkig ben ik niet de enige hier dan.

Het is grappig, hij had altijd een vooroordeel over andere vaders die het allemaal maar eng vonden, nu ondervindt hij het dus zelf. Vind het wel jammer, ik heb donderdag een etentje met vriendin, maar vraag mijn ouders wel om op te passen :-). Vertrouwen is toch een beetje weg nu..
Hi,

Kan me je gevoel heel goed voorstellen Booo, ik denk dat mannen het allemaal idd wat minder goed aanvoelen dan dat wij vrouwen dat doen. Maar het komt vast allemaal goed, als ik mijn ex nu met onze dochter zie...dat zijn echt twee handen op 1 buik. Mannen hebben volgens mij gewoon wat minder met baby's. Al moet ik zeggen dat vriend wel luiers verschoond, haar in bad doet en aankleedt, maar ik moet dan echt op mijn handen gaan zitten en plakband op mijn mond doen om me er niet mee te bemoeien! Het gaat allemaal zo klungelig nog! Maar hij doet het, dus ik hou braaf mijn mond!!!!

Maar ik denk dat het aanvoelen gewoon het grootste verschil is. Ook al zeggen ze dat er geen gebruiksaanwijzing bij een baby zit, ik ken Benthe inmiddels wel helemaal. Weet wat ze met welk huiltje bedoelt, lees haar stemming af van dat kleine koppie. En dat hebben mannen gewoon niet. Vriend kan haar op de verkeerde momenten in bed leggen en dan verbaasd zijn dat ze gaat huilen...maar nogmaals: hij doet echt heel erg zijn best en neemt gelukkig wel veel van me aan (ik had immers al een kind, dus hij vindt het ook logisch dat ik er meer vanaf weet) .

Benthe slaapt gelukkig elke avond om 20u en minstens tot 5u 's ochtends, dus als ik 's avonds weg wil, dan spreek ik gewoon pas om 20.30u af. Heb uiteraard eeb oerfect excuus: moet eerst nog zelf de borst geven! Ga ik tenminste gerust weg, want ik ben ook zo'n doos die denkt dat ze de enige is die voor haar kind kan zorgen!!! (ik zie nu al zo enorm op tegen kdv....ik wil helemaal niet dat er andere mensen voor haar gaan zorgen...) Maar jullie dames en heren zullen vast ook heel snel de avonden slapen! Benthe is natuurlijk al weer 10 weken.

Gisteravond heerlijk met de oudste K2 zoekt K3 finale gekeken, met chipjes op de bank, super! Vond het alleen wel heel erg lang duren, ze lag pas om 23 in bed, dat gebeurt eigenlijk nooit. Doordeweeks om 19.30u en weekend rond 21u.

Ze heeft wel lekker doorgeslapen tot 9.30u, toen moest ze eruit, want ze had vanochtend generale repetitie voor haar balletuitvoering.

tot snel!
Booo, wat vervelend dat het zo gegaan is op je eerste "vrije avond" en ik kan me heel goed voorstellen dat je boos en telurgesteld bent. Er zijn immers maar een paar standaarddingen die je moet controleren als een baby huilt voordat je in paniek hoeft te raken toch? Als je dan thuiskomt en ze heeft gewoon een vieze luier...Grrr!

Gelukkig doet mijn vriend het vanaf dag één echt heel goed. Die draait z 'n hand niet om voor een luier of het in bad doen van de kleine. Hij wil ook altijd per se de kinderwagen duwen haha! Kan het me wel voorstellen hoor, hij kan dat alleen maar in de weekends dus dan grijpt 'ie meteen z'n kans. Toch heb ik ook stiekem het idee dat ik net iets handiger ben in de verzorging en idd het aanvoelen van bepaalde dingen. Zou dat dan toch het moederinstinct zijn?

Marie wat een leuke foto! Lekker ding hoor. Hoe oud is je oudste dochter? Leuk zeker, die balletuitvoering? Al die kleine danseresjes...schattig. En fijn dat Benthe geen last heft gehad van de inentingen. Ik kan er nu al tegenop zien dat Ruben dat ook moet.

Vorige week was mijn eerste cursusavond. Ik was maar 2 uur weg van huis maar ik vond het vreselijk om mijn ventje achter te laten. Wat een watje ben ik geworden zeg! Gerend naar huis heb ik toen het eindelijk tijd was. Daar was het gewoon rustig, Ruben had wel gehuild maar hoefde zijn afgekolfde fles niet

(was 't ook nog helemaal geen tijd voor). Inmiddels was hij alweer even stil en vriend keek dan ook heel verbaasd hoe ik snikkend en snotterend bv ging geven... Nou ja, dinsdag doen we de tweede poging.

Hoe hebben de andere borstvoedende moeders hun kindjes laten wennen aan het drinken uit een flesje? Ik bedoel dan een flesje voor afgekolfde bv voor één of twee keer per week. Kan dat al als baby zes weken is?

My pride and joy:
Gazelle: Wat is Ruben toch een heerlijk mooi mannetje! Wat betreft het flesje, mijn oudste (die is trouwens 6,5 jaar, wordt in februari 7) heeft de fles structureel geweigerd tot 6 maanden. Helemaal in het begin (de eerste week) dronk ze nog wel van een fles, maar toen kregen we van kraamhulp en verloskundige te horen dat we haar echt geen fles mochten geven ivm tepel/speenverwarring. Daar dus braaf naar geluisterd, maar toen we het later (weet niet meer hoeveel later) weer een keer probeerden, weigerde ze de fles. Heeft toen heel veel moeite gekost om haar uiteindelijk aan de fles te krijgen. Ik heb het toen voor elkaar gekregen door haar eerst aan de borst te leggen, met een flesje in de aanslag en dan haalde ik haar van de borst, fles erin en eindelijk dronk ze hem.... op een gegeven moment dronk ze de fles gewoon, zonder eerst aan de borst te liggen. Maar toen ex haar vervolgens de fles wilde geven, weigerde ze hem weer. Drinken doe je nu eenmaal bij mama en niet bij iemand anders! Hahaha...gelukkig ben ik bij haar het eerste jaar thuisgebleven, dus het was geen probleem. Maar nu met Benthe heb ik het toch maar anders aangepakt, vanaf week 1 krijgt ze af en toe een fles gekolfde melk en dat gaat prima. Ze drinkt zelfs af en toe een flesje nutrilon. Als ik de stad in ga neem ik zo'n kant en klaar pakje mee, hoef ik niet in een cafe de borst te geven. Verhaal van mijn oudste is niet representatief voor andere baby's, dus laat je er niet door afschrikken, maar ik zou zeker wel met Ruben gaan oefenen als ik jou was!!

De oudste zit vanaf dat ze 4 is op ballet, ze hebben 1 keer in de 2 jaar een uitvoering met de hele balletschool in het grote theater bij ons in de stad. Een hele happening voor mijn kleine meid. Dit wordt haar 2e voorstelling en ze vindt het allemaal hartstikke spannend, gister dus de generale repetitie en toch wel even tranen toen ik haar achter moest laten. Gelukkig pikte de juf het goed op en nam haar bij de hand, mocht ze de juf "helpen" dat was tussen die zeker 150 kinderen toch wel even een veilig punt voor haar. Het was allemaal prima gegaan hoorde ik achteraf; gelukkig maar!
Marie, dank je! Hij is ook al een klein hamstertje aan het worden hihi.

Ik hoorde zoveel tegenstrijdige adviezen over die bv/fles combinatie (eigenlijk over alles...) Maar ik had het vorige week ook een keertje geprobeerd met de fles, gewoon even tussendoor toen hij niet echt hongerig was en hij leek het wel te snappen. Het is gewoon voor de zekerheid dat, als ik een keer een paar uurtjes van huis wil hij niet op mij hoeft te wachten. Wat irritant trouwens dat ze jou daarin niet beter geinformeerd hadden.

Leuk hoor die balletvoorstellingen! Mijn nichtje deed dat vroeger ook, ook om het jaar en dat was altijd zo schattig, vooral die hele kleintjes.

We hebben inmiddels ook onze draagdoek binnen. Het is een Combi-cotti en we zijn er al mee de stad in geweest. Handig hoor in die kleine smalle winkeltjes! Ruben heeft het hele stuk geslapen dus dat kunnen we vaker doen.

Goed, ik ga maar es ff strijken, mijn favoriete klusje. Not!

Tot later!
Hallo,

Ik las net dat jullie een Koelstra Latinque gekocht hebben. Nu had ik een vraagje, Ik vind bijna niets over deze koelstra op het net. Zijn jullie tevreden ervan? Wat zijn de dingen waarvan je denkt: Ja dat is super, en die Dingen waarvan je denkt, oei neen, dit had toch veel beter kunnen zijn.

Groetjes en alvast bedankt voor het antwoord

Bart

quote:hila schreef op 04 maart 2009 @ 11:33:

Hoi allemaal,

Hier alles ok. Begin al echt behoorlijk uit de dijen. Nooit geweten dat dat zo snel kon gaan! Ik voel me eigenlijk steeds beter, had de laatste dagen weer echt het gevoel dat ik weer meer energie had. (Ik lag voor de verandering niet te slapen op de bank om 20.30 uur!) Heerlijk! Want dat duurde me toch allemaal wel wat lang. Ik was wel behoorlijk zat van die moeheid.

Afgelopen vrijdag hebben wij een kinderwagen/maxicosi besteld! Ben er echt superblij mee. We laten hem eind juni afleveren. Ik heb geen idee of dat nu veel te vroeg is. Maar goed, dat gaan we zien. O ja, we hebben dus een Koelstra Latinque gekocht, helemaal in het zwart. Enige kleur hebben we nog wel toegevoegd, we hebben een frisgroene parasol erbij gekocht. De maxi-cosi is ook neutraal van kleur: grijs/zwart. Dus die kunnen nog mooi een paar jaartjes (voor een evt 2e/3e ook) mee.

Ook de ideeën voor de babykamer krijgen steeds meer vorm. Het idee is een beetje een oud-hollands gevoel te creeëren. Dus delftsblauw/rood/wit. De meubeltjes die we gaan overnemen van kennissen passen daar ook mooi in.

Aanstaande maandag weer naar de VK. Mijn schoonmoeder gaat (waarschijnlijk) mee. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat, want onze relatie is op zich wel heel ok, maar het is niet mijn eigen moeder.... (Dat hoeft ook niet hoor. Het is een schat van een mens!)

Ik ga in april beginnen met een zwangerschapscursus. Geen pufcursus, het is meer een cursus om fit te blijven met daarbij aandacht voor zwangerschap en bevalling. Lekker praktisch, dat past wel bij mij. En ik zit er nog over te denken om vlak voor/tijdens mijn verlof een verkorte yoga-cursus te volgen. Maar dat is nog niet echt concreet.

@Diana: het lijkt me wel moeilijk hoor, al die sollicitaties! Heel veel succes! Welke branche zoek je werk? Heb je nog last van de credietcrisis?

@Marie: sterkte! Pas maar goed op jezelf!

@Kike: ik woon ook in Amsterdam en hier komen dus wel die verhalen mbt lange wachttijd vandaan. Ik heb er verder geen ervaring mee, maar inderdaad ik word er erg onrustig van. Ga nu gewoon 1x per maand alles rondbellen en dan komt het hopelijk allemaal goed!

Goed dames, ga zo even mijn paspoort verlengen. We gaan nl in mei lekker 1,5 week naar Kreta! Heerlijk!

Groetjes, Hila
Gazelle en Marieg, wat een heerlijke foto's!!!

Hier alles prima, Casper is en blijft de relaxtheid zelve. En maar lachen de hele dag. En vooral naar mij, haha. Mijn vriend, opa's en oma's, het broertje: ze krijgen ook allemaal op verzoek een lachje, maar ik hoef maar langs te lopen en hij gaat hikken van de lach. Heerlijk!

Marieg, zo'n balletvoorstelling, wat zoet. Dat zal ik met mijn twee jongens waarschijnlijk niet meemaken, hoewel de oudste de laatste paar dagen steeds op zijn tenen voorbij trippelt, dus wie weet... En misschien komt er ooit nog wel een zusje!

Wie kan mij wat advies geven over het kolven van een voorraadje? Vriend en ik gaan binnenkort een nachtje weg en Casper gaat dan logeren bij opa en oma. Ik zal dan dus redelijk wat voedingen moeten kolven. Heeft iemand daar ervaring mee? Moet ik ruim op tijd beginnen en elke dag 1 voeding extra proberen te kolven? En kun je bv en Nutrilon gewoon afwisselen? Dat zou mij ook wat rust geven als ik eens zonder Casper de deur uit ga. Nu is het wel eens voorgekomen dat ik niet snel genoeg terug was omdat hij opeens eerder kwam, en mijn vriend met een hysterische baby in zijn armen liep (waar hij overigens totaal niet van in paniek raakte, gelukkig).

Zo, ik ga mijn mannetje even in bad stoppen en daarna ga ik zelf maar eens douchen :-) Heb vanochtend heerlijk een beetje uitgeslapen maar toen was het wel opeens stress om de oudste op tijd naar de creche te brengen. En daarna weer voeden, rustig koffie met een krantje, etc. En dan is het opeens weer 12 uur! Herkenbaar? Of zijn jullie allemaal supergeorganiseerd? :-)

Tot later!
Hey meiden,

Jullie klinken zo trots als jullie schrijven over je kind. Geweldig dat ze het zo goed doen.

Hier gaat het na een paar stormachtige weken nu eindelijk ook wat beter. De kleine heeft waarschijnlijk een allergie waardoor ze de Hypo allergene voeding niet binnenhield. Nu krijgt ze pepti en gaat het een stuk beter. Volgende week naar de kinderarts voor extra controle.

Ik houd het nu kort, de kleine wordt wakker en wil haar fles.

Tot later,

Diana
eindelijk weer een berichtje van mij! afgelopen dagen/weken waren best druk en het huilen door buikkrampjes werd ook steeds erger, maar... verleden week naar de Osteopaat geweest en wat een wereld van verschil, nu al. Schijnt dat ze (doordat ze lang klem heeft gezeten tijdens de bevalling omdat ik een half uur persweeen moest ophouden) iets in d'r nekwervel heeft. Alle zenuwen lopen vanuit je nek en buikkramp kan hier dus een oorzaak van zijn. Ik kon na 2 behandelingen al resultaat zien beloofde hij, maar na 1 behandeling heb ik al een hele andere baby.

Ze heeft vanaf woensdag geen buikkramp meer gehad, slaapt nu overdag ook, niet meer onrustig en drinkt ontzettend goed. Ik kan niet wachten op de 2e afspraak, dit kan alleen maar beter voor d'r gaan!

Hoe is het met de rest?
Ha Booo, wat onwijs fijn voor jullie! Wij hebben met de oudste precies hetzelfde gehad, ook naar de osteopaat geweest en bij hem waren de schedelbotjes niet teruggeschoven na de bevalling. Wij hadden ook al na 1 behandeling een heel ander kind, veel rustiger.

Hier alles prima. Casper slaapt sinds een paar weken op zijn zij, omdat hij een sterke voorkeurshouding had en zijn hoofd al behoorlijk was afgeplat. Was even wennen aan het kussentje dat ervoor zorgt dat hij niet op zijn buik rolt, maar inmiddels gaat het prima. Hij heeft de laatste twee nachten helemaal doorgeslapen. Alleen jammer dat de oudste vannacht wel wakker werd om drie uur, maar die heb ik met mijn slaperige hoofd maar meteen tussen ons in gelegd en toen sliepen zoon en ik allebei meteen weer verder.

Hoe is het met de rest? Lekker aan het genieten?
Hou allemaal, kennen jullie me nog? Ik weet dat ik veel te weinig mee schrijf. Het is gewoon druk vind ik, twee kinderen in huis. Ik was dan ook niets meer gewend omdat mijn oudste zoon om de week een week bij zijn papa woont en ik dus die week nergens naar hoef te kijken. Het is echt wennen dat ik nu weer wél 7 dagen per week / 24 uur per dag een hummeltje heb waar ik rekening mee moet houden.

Lasse doet het goed. Hij is veel bewerkelijker dan mijn oudste was. Lasse wil bezig gehouden worden, hij wil aandacht, hij wil bij je zijn, hij wil kletsen en lachen, hij heeft enórm veel zuigbehoefte maar blieft geen speen, hij wil gedragen worden, hij wil rondgelopen worden. En ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het soms best wel vermoeiend vind dat ik alleen maar tijd voor mezelf heb als hij ligt te slapen. Het is niet zo dramatisch als ik nu klink hoor, maar soms heb ik er gewoon even de balen van.

Verder doet Lasse het prima. Hij weegt nu meer dan 7 kilo (speklap!) en slaapt af en toe een nacht door. Hij begint steeds meer berg op zijn hoofdje te krijgen, echt van die korsten. Even aankijken of het zichzelf herstelt of dat we moeten gaan weken.

De borstvoeding gaat uitstekend (maar dat is ook wel te zien aan zijn gewicht). Ik ben met 3 weken begonnen met het geven van afgekolfde melk in de fles en dat gaat gewoon zonder problemen. Ik heb ondertussen al een voorraadje opgebouwd, want ik kolf per keer zo'n 200cc af. Op de hogeschool heb ik een aparte ruimte om te kolven, heel fijn! Ik had de eerste keer dat ik wegging wel een pakje hypo-allergene poeder klaarstaan, maar dat is 1 keer gebruikt en kan ik nu dus weggooien.

Ik studeer trouwens Nederlandse Gebarentaal en ben nu tweedejaars. Ik moet nog minstens tot en met jaar 4 vol maken om mijn papiertje te mogen ontvangen, maar ik vermoed dat ik er langer over ga doen. Studeren met een baby is veel, véél moeilijker dan ik dacht

Wat klinken jullie blij met jullie kindjes, heerlijk! Ruben heeft zo'n bijzonder koppie vind ik. Hij is zo overduidelijk te herkennen, heel mooi!

Wat fijn dat het nu zoveel beter gaat met je meisje Boo.

Oh Kike, wat gaat dat afplatten snel zeg! Ik hoor er meer mensen over. Lasse slaapt alleen maar op zijn buik. Ik blijf het eng vinden, maar als we hem anders neerleggen, krijst hij de hele flat bij elkaar.

Gelukkig hebben jullie de oorzaak van het huilen kunnen vinden Diana, kan me voorstellen dat het slopend is als je kindje zo verdrietig is, maar je weet niet hoe dat komt.

Dames, ik ga weer kolven! Lasse heeft 12 uur aan een stuk geslapen vannacht en wilde vervolgens maar 1 borst drinken. Logisch, want die stond werkelijk op klappen toen. Ik ga dus even de andere afkolven. Heb ik meteen weer extra voorraad, haha!

Fijne dag!
Hoi allemaal!

Laminaat, bedankt voor het compliment! Volgens mij hebben we geen van allen tijd meer om te forummen. Er wordt zo weinig geschreven op dit topic.. Kan me trouwens heel goed voorstellen dat je er af en toe een beetje moe van wordt, ik heb precies zo'n kind! Hij wil echt beziggehouden worden als hij wakker is. Eventjes in de box met de muziekmobiel gaat goed maar echt niet langer dan 10 minuten. Rondgelopen worden vindt hij gewoon het fijnst maar ja, dat hou ik echt geen uren vol (Ruben zit ook rond de 7kg denk ik en hij is vandaag 8 weken). Ook met drinken doet hij vaak een beetje typisch, hij drinkt één borst, doet dan net alsof hij genoeg heeft maar een kwartier of half uur later ligt hij dan weer op z'n handjes te knagen en lust dan de andere borst ook nog wel. Zo heb ik vaak het idee dat ik hele dagen in m'n blote tieten door het huis loop...

Studeren erbij lijkt mij erg pittig hoor, respect! Ik kom al niet eens toe aan het huiswerk van m'n cursus eens per week...

Kike jij vroeg je af of de anderen misschien supergeorganiseerd waren? Nou, ik iig niet! Vaak begin ik de dag heel gemotiveerd met honderd plannen maar zelden komt de helft er maar van terecht. De tijd gaat ook gewoon te snel!

Boo wat goed dat Lizzy er zo goed op heeft gereageerd! Het lijkt me zo frustrerend voor je als je allerlei middelen probeert en niets werkt.

Nou, ik ga nog even wat nuttigs doen voordat m'n spookje wakker word. Tot later!
Hey wat leuk dat er weer veel geschreven is, had al vaker even gekeken of er nieuwe berichten waren!

Hier gaat alles prima, Benthe is wel flink ziek geweest, zelfs een avond op de eerste hulp doorgebracht, ze bleef maar overgeven en waterdunne diarree produceren... ze had koorts, sliep alleen maar en reageerde heel apathisch, zo akelig. Ik moest haar echt wakker maken om haar te voeden en dan viel ze na 5 minuten alweer in slaap. Huisartsenpost gebeld en ik moest meteen komen. Ze hebben ons de hele avond daar gehouden op een kinderkamer op de eerste hulp. Flinke buikgriep zeiden ze, maar het enige gevaar was uitdroging. Gelukkig dronk ze die avond in het ziekenhuis goed en was haar vochtbalans daarna in orde, dus mochten we om half 1 naar huis. Pfff...lange avond alleen in het ziekenhuis, vriend was thuisgebleven bij mijn oudste dochter. Was vorige week maandag, inmiddels is ze nog wel verkouden, maar wel weer mijn vrolijke meisje!

Weekend hebben we gespendeerd aan regeldagen, echt weer elke 2 uur voeden en zelfs snachts 2 keer wakker worden, terwijl ze al sinds ze 7 weken is, hele nachten doorslaapt...was weer effe wennen.

Maar je ziet wel meteen dat ze een "sprongetje" in haar ontwikkeling heeft gemaakt. Ze kletst opeens enorm veel terug, heeft haar handjes echt ontdekt, pakt dingen vast, stopt ze in haar mond en is veel langer wakker.

Kike: ik heb zo'n zijslaap-kussen voor Benthe, heb je die ook? Want mij bevalt ie erg goed. Had ik al voor de eerste en ik heb Benthe er meteen vanaf de geboorte tussen gelegd, te bang voor een scheef hoofdje.

Boo, wat fijn dat Lizzy er een stuk rustiger van is geworden, hopen dat de tweede keer nog meer resultaat geeft.

Gazelle en Laminaat: kan me voorstellen dat het vermoeiend is als je baby zoveel aandacht vraagt, dat je je dan leeggezogen voelt. Ik heb boven de box zo'n mobiel hangen van Tiny love, die draait een minuut of 20 en Benthe vindt hem geweldig...misschien een tip? Benthe ligt zonder morren een uur in de box te kijken en als ze jengelig wordt gaat ze weer lekker haar bedje in. Dat lijkt ze dan ook echt fijn te vinden, ze laat zich zonder protest wakker wegleggen. Muziekje aan, schommelwieg een zetje en dan is het helemaal prima voor haar.

Benthe is ook een lekker dikzakje, vorige week in het ziekenhuis is ze gewogen en ze woog toen 6,9 kilo ( ze was toen 11 weken) Flinke meid dus, maar ze krijgt nog gewoon BV, dus ik kan er niet minder van maken! Ze had vorige week trouwens wel opeens door dat een fles niet cool is. Vanaf het begin dronk ze er keurig uit en opeens structureel weigeren....OEPS, ik moet 2 nov weer gaan werken. Uiteindelijk heb ik een Tommee Tippie fles gekocht en die pakt ze wel, wel met gepaste tegenzin, maar ze drinkt iig!

Zaterdag vertrek ik met mijn meisjes een weekje naar Spanje, we hebben herfstvakantie, mijn laatste week vrij...dus we gaan nog even naar de zon. Mijn familie woont daar (we zijn allemaal gewone kaaskoppen, maar zowel mijn broer als ouders zijn jaren geleden naar Spanje verhuisd) Vriend moet helaas werken, dus ik ga de reis alleen ondernemen. Zie het eigenlijk wel zitten met die 2 meiden in het vliegtuig, alleen met de bagage en kinderwagen enzo, ga ik denk ik handjes te kort komen. Moet ook nog de maxicosi meenemen en uiteraard de kinderwagen en deze moet je blijkbaar meenemen tot aan het vliegtuig, dan nog de handbagage...ik had al bedacht dat ik Benthe in de babybjorn draagzak doe, dan zet ik de maxicosi bovenop de kinderwagen, geef ik de oudste de handbagage (in zo'n klein koffertje op wielen) en dan komt het vast goed! En anders maar heel lief lachen naar mijn mede-passagiers!

We hebben er iig heel veel zin in!

Benthe ligt inmiddels in bed, dus ik ga eens even lekker douchen enzo!

tot snel,

Marie
Oei Marieg, dat is schrikken, zo'n nachtelijk bezoek aan het ziekenhuis. Fijn dat het snel weer beter met haar ging, maar wat zul je geschrokken zijn.

Casper was vandaag even bij mijn zusje zodat ik snel met de oudste even wat boodschappen kon doen en toen wilde hij ook opeens geen flesje drinken! De afgelopen week heb ik hem een paar keer nutrilon uit de fles gegeven om te checken of dat goed ging (vriend en ik gaan zaterdag een nachtje weg, de jongetjes gaan naar opa en oma), en dat slurpte hij zonder problemen op. En nu weigerde meneer de fles volledig! Waarschijnlijk omdat hij nu poeder-Nutrilon kreeg en ik gem steeds kantenklare Nutrilon gaf. Vanavond nog maar even oefenen, ik wil niet dat ons 'loveweekend' in het water valt...

Ik heb trouwens ook dat kussentje Marieg, gaat inderdaad prima.

Laminaat, dat berg kun je eraf schrapen met een bankpasje, dat truukje ken je misschien wel? Eerst wat olie erop en dan voorzichtig schrapen.

Gazelle, wat een beer is Ruben! Casper weegt nu 6250 (gister gewogen) en is nu 10 weken.

Booo, hoe is het nu met Lizzy? Zijn jullie al een tweede keer geweest?

Casper heeft gister pas zijn eerste prikken gehad. Was eerst uitgesteld omdat wij op vakantie waren en daarna nog een week uitgesteld omdat ik een koortslip had. Zo sneu, ligt ie eerst gewoon stralend naar je lachen, wordt er opeens zo'n naald in dat minibeentje gestopt en hoe dat snoetje dan opeens vertrekt en begint te brullen. Gelukkig was het ook zo weer over en heeft hij er geen last van gehad.

Hij slaapt nu al sinds vrijdag door, heerlijk. Helaas is zijn grote broer opeens weer aan het spoken. Die heeft vorige week zijn spenen ingeleverd bij de spenenfee en nu kost het hem veel meer moeite om in slaap te komen. Als ie om 22.00 uur slaapt is dat voor onze begrippen inmiddels redelijk snel... Het is vaker 23.00/23.30 uur. En dan wordt ie 's nachts ook nog regelmatig wakker, vermoedelijk door laagvliegende vliegtuigen. Maar dan leggen we hem lekker tussen ons in, vind ik stiekem heerlijk, de hele familie op 1 kamer.

Marieg, stoer hoor, alleen op vakantie met je meiden. Heel veel plezier alvast!

Goed, ik ga eens opruimen. Gister was de hulp er en dan is het huis een halve dag spic en span, maar na een supergezellig dagje thuis met de oudste is er weinig meer van te zien, helaas.

Groetjes!
eindelijk weer even tijd om "rustig" bij te lezen en te schrijven. Na de 1e behandeling aan de osteopaat heeft ze 3 dagen weinig tot geen last gehad, alleen na de 3e dag kwam het weer in alle hevigheid terug. Ik ben er echt moe van nu, de hele dag loop je rond met je baby op je armen, stukje autorijden en hopen dat je niet in de file komt of lang bij stoplicht moet wachten (anders is het paniek en huilen) en op visite gaat niet, want het is niet fijn bijpraten met een kleine die huilt.

a.s. dinsdag de 2e behandeling en kan echt niet wachten. Het is zo frustrerend om je meisje zo pijn te zien hebben.

Vriend en ik hebben overigens gisteren een tattoo laten zetten met haar naam (binnenkant pols). Zal binnenkort foto plaatsen, ben er zo trots op!

Op advies van Marieg hier de Tiny love gekocht, inderdaad heerlijk ding, vooral 's morgens aanzetten en ik kan op mijn gemak even douchen en aankleden.

Laminaat: mooie opleiding, volg je deze met een reden, wil je je beroep ervan maken?

Hoe is het met de rest? Ben benieuwd hoe ze er allemaal uitzien nu, idee om allemaal weer een foto te plaatsen? Ik zal beginnen :-)
mijn tattoo met Lizzy

Mooi Booo! En wat een schatje is Lizzy!

Hier twee foto's van Casper:
Goeiemorgen!

Wat een leuke foto's zijn er geplaatst! Heel schattig allemaal.. Mooie grote blauwe ogen heeft Lizzy en Casper ziet er erg vrolijk uit!

Booo, wat jammer dat de behandeling maar zo kort heeft geholpen, hopelijk heeft ze van de volgende langer profijt.

Marie, ik ben benieuwd hoe je reis is gegaan, was het een beetje te doen met twee kleintjes?

Gister zijn we weer bij het consultatiebureau geweest, ook voor de eerste vaccinaties. Vreselijk zeg, die grote naalden in die kleine pootjes en dat hartverscheurende gehuil daarna. Gelukkig had Ruben er verder weinig last van, hij heeft alleen heel goed geslapen gisteravond maar dat kon sowieso geen kwaad. Natuurlijk is hij ook weer gemeten en gewogen en die 7 kilo waar ik het over had was toch wel een heel slechte schatting van mij. Gister (9,5 weken) woog hij 6340 gram en was hij 62,5 cm lang.

Fijn weekend allemaal!
Hey meiden,

Om te beginnen: wat een superleuke foto's!

En als tweede: sorry dat ik zo lang niet heb gereageerd.

Alles gaat nu goed het zusje. Donderdag heeft ze de eerste prikken gehad en ze had daarna helaas wel wat koorts de rest van de dag. Maar nu is ze weer beter. Ze doet het zo goed met die speciale voeding die ze nu krijgt! Heerlijk, geen huilbaby meer! En ik geloof dat ze nu begint met doorslapen. Gister van 24.00 tot 07.00, dus hopelijk blijft het zo gaan.

Ze is nu 8 weken en 62,5 cm lang en 5,8 kilo. Lange dame dus.

Booo: fijn dat de behandelijk een paar dagen resultaat gaf. Hopelijk is het na de 2de behandeling blijvend, want het is zo zielig om je kindje zoveel pijn te zien lijden. Sterkte meid.

Kike: is het nog gelukt met de nutrilon? En slaapt de oudste al wat beter zonder speen?

Laminaat: wat knap dat Lasse 12 uur heeft geslapen. Wat lang zeg. Zo heb je toch lekker de hele avond voor jezelf.

Gazelle: Fijn dat Ruben geen last had van de vaccinaties na afloop. (Onze babies zijn trouwens even lang zag ik.) Als zusje gedragen wil worden stop ik haar in de draagdoek. Handig want je hebt dan je handen vrij.

Marieg: hoe was Spanje? (je bent nu ongeveer terug toch?) Lukte het allemaal? Lekker hoor zo'n weekje vakantie.

Meiden, fijn weekend verder.

Groet, Diana
Hoi!

We zijn weer terug uit Spanje, het is allemaal supergoed gegaan. De reis verliep prima, Benthe heeft zich keurig gedragen. We hebben heerlijk weer gehad, echt relaxed weekje! Dagje stad, dagje strand, dagje zwembad...wel gewoon elke avond bij mam thuis. Kon Benthe lekker naar bed en dan gingen wij de keuken in en lekker 's avonds op de bank.

Morgen moet ik weer werken, gadver, gadver.... ik heb ZO GEEN ZIN en ik wil Benthe helemaal niet naar kdv brengen. Snif! Heb echt een offday erdoor. Dus nu maar even snel wat leuke foto's van mijn dikkertje dap uploaden en nog even kolven.

Grtz,

Marie

Marie wat fijn dat jullie vakantie zo heerlijk is geweest. Ik kan me voorstellen dat je echt nul komma nul zin hebt in morgen. Sterkte! Wat heb je een héérlijk bolle-wangen-meisje!

Diana wat moet het fijn zijn dat je meisje het nu zoveel beter doet met de nieuwe voeding. En die prikken, wat is dat rót om te zien he? Het is dat ik hoop/denk dat het voor de goede zaak is, want anders...

Gazelle, is 62 cm nou zo groot of is dat maar mijn idee? Het klinkt zo enorm, maar dat kan ook komen omdat het allemaal al zo snel gaat en ik die baby's van ons het liefst nog even in maat 50-56 wil houden.

Kike wat een heerlijk vrolijk koppie heeft Casper, daar ga je toch zelf ook spontaan van lachen als je die ziet? Ik wel tenminste.

Booo wat een prachtig poppetje is Lizzy toch en wat heeft ze een mooie grote ogen! Ik doe de opleiding inderdaad om in de toekomst als tolk aan de slag te kunnen gaan.

Kunnen jullie baby's al alleen liggen? En dan bedoel ik niet in bed als ze moeten gaan slapen, maar in de box of op de bank ofzo. Gewoon een beetje rondkijken. Lasse kan dat dus niet. Nou ja, eventjes, maar meestal wil hij bezig gehouden worden. Ik vraag me af of andere kindjes van zijn leeftijd het wel kunnen, ook zonder mobieltjes of muziekjes.

Afgelopen paar dagen was ons mannetje verkouden. Niet neusverkouden, maar een rochelende ademhaling. Zo'n ademhaling waarvan je denkt 'hóest dan toch!'. Vanochtend om 4 uur werd Lasse wakker, dronk toen en werd om 8 uur weer wakker. Toen dronk hij een halve borst en schoot daarna in de paniek.

Echt géén idee wat er was, maar ik kreeg hem dus absoluut niet meer stil. Huilen, huilen, huilen, echt helemaal hysterisch was hij. Zo ontzettend zielig. Hij heeft 2 keer een half uurtje geslapen, maar verder heeft hij tot 14 uur aan 1 stuk door gehuild. Hij wilde niet drinken, niet slapen, niet liggen, niets. Frustrerend om je kind niet te kunnen troosten.

Om half 2 besloot ik hem een paracetamol te geven en om 2 uur werd hij rustig. Om half 3 pakte hij ein-de-lijk de borst weer (ik stond ondanks gekolf op klappen) en om 4 uur was hij compleet knock-out. De prul. Morgenochtend gaat mijn oudste weer naar school na de herfstvakantie en dan zal Lasse er dus mee uit moeten, ik ben benieuwd hoe dat zal gaan...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven